Je bent een held als je een antwoord (met onderbouwing) kunt geven op de onderstaande vraag:
Situatie:
Ik wil een aquarium kopen bij een winkel hier in Haarlem. Dit aquarium heb ik op hun website gezien voor 290 euro. Ik denk, die is voor mij, leuke prijs, heb hem ergens anders ook voor die prijs gezien maar dan moet ik helemaal naar Den Haag (en dat is niet handig).
Ik ga naar de winkel en wil hem bestellen, zegt die tut hola, dat ik hem voor 359 euro mee mag nemen. Ik zeg haar dat de prijs op internet 290 euro is en dat ik hem voor die prijs wil. Nu komt de clou:
"De prijs op internet klopt niet, de website is al meer dan 1,5 jaar niet meer bijgewerkt."
Je begrijpt, hier ben ik nog niet klaar mee. Niet alleen is het ronduit amateuristisch dat die website zo lang niet is bijgewerkt, ik vind 359 euro gewoon veel te duur.
Mijn plan is: brief naar ze toesturen en sommeren de website bij te werken. Zo niet, dan wil ik toch dat aquarium voor die prijs. Ik wil ze 2 weken tijd geven.
Is er iemand met een betere oplossing? Kan niks vinden op consuwijzer.nl, consumentenbond etc. Dus als iemand een gedegen onderbouwing heeft, graag!
ps. misschien een beetje krenterig van me, voor die 60 euro, maar ik word gewoon afgezet daar. en als een idioot behandeld.