abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69643972
Je bent een held als je een antwoord (met onderbouwing) kunt geven op de onderstaande vraag:

Situatie:
Ik wil een aquarium kopen bij een winkel hier in Haarlem. Dit aquarium heb ik op hun website gezien voor 290 euro. Ik denk, die is voor mij, leuke prijs, heb hem ergens anders ook voor die prijs gezien maar dan moet ik helemaal naar Den Haag (en dat is niet handig).
Ik ga naar de winkel en wil hem bestellen, zegt die tut hola, dat ik hem voor 359 euro mee mag nemen. Ik zeg haar dat de prijs op internet 290 euro is en dat ik hem voor die prijs wil. Nu komt de clou:
"De prijs op internet klopt niet, de website is al meer dan 1,5 jaar niet meer bijgewerkt."

Je begrijpt, hier ben ik nog niet klaar mee. Niet alleen is het ronduit amateuristisch dat die website zo lang niet is bijgewerkt, ik vind 359 euro gewoon veel te duur.

Mijn plan is: brief naar ze toesturen en sommeren de website bij te werken. Zo niet, dan wil ik toch dat aquarium voor die prijs. Ik wil ze 2 weken tijd geven.

Is er iemand met een betere oplossing? Kan niks vinden op consuwijzer.nl, consumentenbond etc. Dus als iemand een gedegen onderbouwing heeft, graag!

ps. misschien een beetje krenterig van me, voor die 60 euro, maar ik word gewoon afgezet daar. en als een idioot behandeld.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:02:09 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69644100
Volgens mij is het idee dat die prijzen gewoon gelden, tenzij ze aantoonbaar idioot zijn, zoals die televisies destijds bij Neckermann (?) voor veel te weinig geld.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:06:48 #3
128384 mcwops
gat in je glas
pi_69644270
ze zullen geen duimbreed toegeven. als je ze al amateuristisch vind waarom koop je daar in vredesnaam, zoek een betere -lees: professionelere- winkel uit. dan maar iets meer uitgeven, maar wel goede service
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:07:16 #4
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_69644281
Ik geef je niet veel kans.

Denondanks had Neckermann een webshop(dwz ze konden die televisie ook direct bestellen), die winkel niet.
pi_69644348
umh buiten dat wat een afzetters eigenlijk een anderhalf jaar geleden was het aquarium dus gewoon 60 euro goedkoper ?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:16:56 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_69644680
lol. 300 euro voor een glazen bak
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:30:36 #7
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_69645251
Heel simpel, hij moet leveren voor de prijs op de site. Een verkoper mag niet zomaar de prijs veranderen bij de kassa, ook als hij te lui is om zijn site bij te werken.
Er is slechts 1 uitzondering en dat is als het gaat om een fout (in dit geval noemen ze dat dan een kennelijke fout geloof ik) en dan ALLEEN maar als de foute prijs zo ontzettend veel afwijkt dat iedere mongool kan verzinnen dat het niet klopt. Een plasma tv voor een paar euro zoals bij Otta valt daaronder. 290 ipv 360 of wat het was is absoluut niet onrealistisch, zelfs niet voor experts in waterbakken. Het kan gewoon een goede aanbieding zijn.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_69645658
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:16 schreef Buschetta het volgende:
lol. 300 euro voor een glazen bak
lol. 50.000 euro voor een bak op wielen. Ja zo ken ik er nog wel een paar.

Ik krijg het gevoel alsof ik maar gewoon 'pech' heb... Maar blijf het een geval van misleiding vinden. Ik ben niet voor niets helemaal naar die kutwinkel gegaan om te vragen naar die bak.

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 03-06-2009 19:54:07 ]
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:45:58 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_69645945
Voor 100,= heb je dezelfde bak 2ehands en krasvrij als je een beetje zoekt
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_69649471
onder voorbehoudt van zet en drukfouten?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_69651499
Geen poot om op te staan waarschijnlijk. Staat vast ergens een disclaimer dat ze niet aansprakelijk zijn voor spel- en typfouten op de site. Gooien ze het gewoon daarop.

Voor die 60 euro kun je makkelijk naar Den Haag neem ik aan?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:17:36 #12
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_69652110
Is bestellen via de website mogelijk? Zoja, daar bestellen.

Lullig dat het bedrijf je niet wilt helpen voor de prijs van de website. Je zou zeggen dat ze uit coulance dan toch jouw voor de webprijs aan het aquarium helpen. Zou ik tenminste als winkelier wel doen...
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_69653896
Je bent naar aanleiding van wervende teksten op internet naar de winkel gegaan en treft daar een hogere prijs aan.

1. Je bent als klant benadeeld omdat je je teleurgesteld voelt, en je voor het blok gezet wordt OF meer betalen dan je in verwachtte OF nog meer tijd verknoeien door naar een andere winkel te gaan.
2. De concurrerende winkels worden oneigenlijk benadeeld doordat klanten worden weggelokt op basis van onware informatie.

Dat zijn twee redenen die onder de Reclame Code niet mogen
http://www.reclamecode.nl/pagina.asp?paginaid=72

Als ik jou was zou ik het echter laten bij een briefje aan de winkel. Een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie is nou ook weer zo too much, maar het kan wel (printscreens). Deze heeft, zover ik kan zien, alleen macht als de winkel bij een organisatie is aangesloten (bijvoorbeeld de provider van de website is aangesloten en kan het uit de lucht halen). Hoe het zit om ze juridisch aan te klagen weet ik niet, maar dat vind ik ook wel weer ver gaan. Maar het mag vast niet wat de winkel doet.

Wijs in de brief er op dat ze zich onwettig gedragen, en dat je verzoekt om het artikel toch voor de geadverteerde prijs te verkopen. Wanneer ze dat niet doen "trek ik mijn conclusies over de eerlijkheid en betrouwbaarheid van U als ondernemer en het service niveau dat daarbij hoort, en zal ik het artikel elders aanschaffen".

[ Bericht 2% gewijzigd door aroha-nui op 03-06-2009 00:28:51 ]
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:28:04 #14
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_69657984
Het was OTTO.
pi_69675161
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:40 schreef witte_fantasie het volgende:
Ik krijg het gevoel alsof ik maar gewoon 'pech' heb... Maar blijf het een geval van misleiding vinden. Ik ben niet voor niets helemaal naar die kutwinkel gegaan (http://www.[naam_winkel].nl) om te vragen naar die bak.
Betreft het een aquarium dat vermeld staat op de webpagina "Aanbiedingen"? Daar staat onderaan onmiskenbaar "Prijzen zijn onder voorbehoud" en dan heb je je erin te schikken.

Als het echter een aquarium betreft zoals aangeboden onder de link "aquariums", dan zou je de lagere prijs mogelijk wel kunnen claimen. Daar wordt het voorbehoud immers niet gemaakt.

En haal de naam van de winkel even weg, deze hier noemen is niet kies. Het is nog helemaal niet gezegd dat het een kutwinkel is, nu jullie niet meer dan een meningsverschil hebben
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69676430
De link naar de website staat er alleen zodat mensen zoals jij kunnen zien hoe het er vermeld staat.
Praat dus wat makkelijker.

Ik probeer nu via de mail in contact te komen met die lui, gezien ik geen zin heb om daar heen te gaan. Parkeren is zowiezo een nachtmerrie lol. Zodra ik iets weet, zal ik het hier posten.
pi_69676937
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:52 schreef witte_fantasie het volgende:
De link naar de website staat er alleen zodat mensen zoals jij kunnen zien hoe het er vermeld staat.
Praat dus wat makkelijker.
Als je "alleen maar dat" voor ogen had, had je er geen 'kutwinkel' aan toegevoegd
Oftewel, je spreekt jezelf tegen.

En je geeft geen uitsluitsel over de vraag: is het een aquarium uit de categorie "aanbiedingen" of uit de categorie "aquariums"?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69678675
De vraag is of de prijs zoals die vermeld staat op de site, te gelden heeft als een aanbod in de zin van artikel 6:217 BW. Indien dat inderdaad zo is en jij hebt die prijs aanvaard, dan is er een koopovereenkomst tot stand gekomen voor die prijs en dan moet ook tegen die prijs geleverd worden. De prijs is niet zodanig laag dat jij er in redelijkheid vanuit had moeten gaan dat de prijs niet kon kloppen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 18:28:11 #19
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_69775000
Ik zag een keer op een site een game staan (was free record shop geloof ik) en daar koste de game 6,49 euro geloof ik, terwijl het 64,99 moest zijn. Toen gelijk besteld, en 6,49 euro betaald via ideal. De game netjes met de post ontvangen en nooit iets over gehoord
Look who's back in the wrong place at the right time
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:17:31 #20
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_69857389
En is er nog iets uit je email gekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')