Ligt er aan wat voor oordoppen he. Herrie stoppers zijn er om de herrie te stoppen maar filteren de meeste hoge tonen en daarnaast wel het hele volume, maar muziek klinkt niet meer zoals het hoort dus. Enfin, ik heb het aan de lijve moeten ondervinden waarom oordoppen géén slechte keuze is, en draag ze daarom de héle dag behalve tijdens het slapen/camping (op LL dan).
Er zijn 1001 soorten en vorig jaar stonden ze ook direct naast de ingang van het festival terrein met een stand, en overal hingen posters, dat ik ansich wel goed vind.
Maar ik heb "professionele" laten gieten met een gelijke demping van 15dB. Je hoort alles zoals nog zoals het hoort, alleen dan als of je de volumeknop lager zet. Ze kunnen ook van 9 en 25 maar deze gebruik ik vooral voor allround, om ook nog normaal te kunnen praten over het terrein.
Als ik de muziek in stap ga ik over op andere.
Ik heb de gele herrie-stoppers, industriële met een blauw koordje en zwarte van het merk "comfoor". Die zijn ook voor muziek gemaakt maar jeuken enorm, daarom ga ik die van de Hema maar eens proberen of van de kijkshop. Die kneedbare was-bolletjes zitten trouwens best lekker hoor. Ze voelen misschien goor aan, maar vormen zich naar je oor en je hebt er geen last van tijdens het slapen én ze dempen als een motherfucker.
Enfin. Mijn ervaring er mee is in iedergeval dat als ik oordoppen in heb, de muziek gewoon goed te horen en te voelen is, mensen hoeven niet luidkeels in je oor te schreeuwen om iemand te verstaan en als je de muziek uit stapt en je doet ze uit klinkt alles weer fris en helder ipv een irritante suis die nog dagen nagalmt.
Investeer in een paar goeie doppen en voorkom gehoorbeschadiging.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!