Als het een goede kraan is, kan je bij een echt goede bouwmarkt alle onderdelen los bestellen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:30 schreef freddyemmer het volgende:
Hey mensen,
weet iemand van jullie misschien of je van die staafjes kunt halen die je achter in de kraan monteerd waarmee je de stop van de afvoer kunt bedienen? Ik bedoel zo'n staafje wat je naar boven trekt om de stop in de afvoer te doen en naar beneden om weer los te gaan.
het staafje wat bij mijn kraan zat heb ik per ongeluk gesloopt.
alvast harstikke bedankt..
en anders lang de installateurquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:33 schreef Sakura het volgende:
[..]
Als het een goede kraan is, kan je bij een echt goede bouwmarkt alle onderdelen los bestellen.
sorry draadstaal kan ik me zo even niet voor de geest halen, is dat ook gewoon een staafje maar den met schroefdraad ofzo? ik moet idd alleen het staafje naarbovendoor de kraan vervangen de andere die aan de afvoer zit is nog gewoon intact.quote:Op woensdag 3 juni 2009 07:17 schreef ROG het volgende:
Volgens mij kan je daar gewoon draadstaal voor gebruiken, verkoopt de Praxis ook. Het zit dan weer met een soort schroefbusjes aan elkaar vast?
En anders even zoeken naar "waste" + je kraanmerk op de bekende sanitairsites, Badkamerconcurrent, E-Bad, Stopet, etc.
Net even gekeken bij de praxis hij heet de monaco maar volgensmij is het merk hemelvaart.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:00 schreef freddyemmer het volgende:
Ja dat is het volgende probleem ik weet dus niet meer welk merk de kraan is. hij komt van de praxis en zit ook vaak daar op van die badmeubelen. Het is een enkelgats met achtergewoon een sleufje waar het staafje doorheenkwam.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:00 schreef freddyemmer het volgende:
Ja dat is het volgende probleem ik weet dus niet meer welk merk de kraan is. hij komt van de praxis en zit ook vaak daar op van die badmeubelen. Het is een enkelgats met achtergewoon een sleufje waar het staafje doorheenkwam.
Hmz, toen ik mijn wastafelkraan monteerde (de Talis S, of S2, even kwijt) moest de verticale staaf van boven worden doorgestoken, vervolgens onder de wastafel (heb inmiddels ook een meubel maar hangend over de lade nog wel bereikbaar) insteken in het schroefbusje van de horinzontale staaf. Andersom lijkt mij haast niet te doen. Je kan/mag het staafje wel wat buigen, zolang het maar uiteindelijk te verbinden is met het schroefbusje?quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:32 schreef freddyemmer het volgende:
Thanx voor je hulp, ik ga vanmiddag even bij een sanitairboer kijken. Probleem is namelijk dat ik eigenlijk het staafje van onder in in moet steken en dan boven moeten afbuigen of iets dergelijke want veel ruimte heb ik achter de kraan niet. En het hele badmeubel + kit van de muur afhalen etc zie ik nu ook niet zitten.
probleem is dat afstand muur/kraan maar aantal centimeters is dus hopen dat ik hem er gewoon in krijg..quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:39 schreef ROG het volgende:
[..]
Hmz, toen ik mijn wastafelkraan monteerde (de Talis S, of S2, even kwijt) moest de verticale staaf van boven worden doorgestoken, vervolgens onder de wastafel (heb inmiddels ook een meubel maar hangend over de lade nog wel bereikbaar) insteken in het schroefbusje van de horinzontale staaf. Andersom lijkt mij haast niet te doen. Je kan/mag het staafje wel wat buigen, zolang het maar uiteindelijk te verbinden is met het schroefbusje?
Nice! Mooi dat het gelukt is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:45 schreef freddyemmer het volgende:
Niet helemaal tevreden met het resultaat ben ik maar weer langs een santiarwinkel gegaan en heb daar toch maar zo waste staafje gekocht. wat blijkt klein beetje bijbuigen en ik kom hem er zo indrukken. Dit ziet er weer strak uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |