Dag allemaal,
Voor school moet ik een soort eindpracticum inleveren in Microsoft Access (database). Dit moet morgen af zijn, en ondanks dat ik alle lessen heb bijgewoond en uren heb besteed aan het in orde maken van de database, snap ik er de ballen van. De opdracht luidt ongeveer als volgt.
quote:
Er wordt 1 Access database gemaakt, die gemaakt is met of geconverteerd naar de bestandsindeling van Access2000.
N.B. Indien je werkt met Access2002 of Access2003 is dit automatisch de juiste bestandsindeling.
De database bevat tenminste 2 tabellen (personen en bedrijfsgegevens) die zodanig gekoppeld zijn (relationeel) dat ze samen de database Relatiebestand vormen
Het Relatiebestand bevat tenminste de gegevens van 20 personen. De gegevens hoeven niet te kloppen, maar je kunt bijvoorbeeld denken aan personen aan wie je in het kader van P840 een persbericht zou willen sturen. Van deze 20 zijn er tenminste 3 werkzaam op het MIM (die gegevens kloppen uiteraard wel). Je neemt ook je eigen gegevens op in deze tabel
Het Relatiebestand bevat tenminste de gegevens van 15 bedrijven (eventueel mogen die fictief zijn), waaronder het MIM. Elk van deze bedrijven heeft minimaal één gerelateerd record in de tabel personen
De tabellen van het Relatiebestand hebben samen een aantal velden (kenmerken) die zodanig gekozen zijn, dat duidelijk is welke functies die persoon (relatie) binnen het bedrijf heeft en voor welke zaken je die persoon kan aanspreken. Dit omschrijf je zo uitgebreid mogelijk. Verder moeten deze personen zowel per brief, e-mail, telefoon (mobiel en vast) en fax te benaderen zijn
De database bevat een formulier met alle velden van de bedrijfsgegevens en dat bedoeld is om nieuwe records in te voeren
Het formulier met de bedrijfsgegevens toont ook meteen, middels een daarin opgenomen subformulier, welke personen bij dat bedrijf werkzaam zijn.
In het formulier met bedrijfsgegevens moet op het veld met de plaatsnaam gebruik gemaakt worden van een keuzelijstje, waarbij de betreffende plaats aangeklikt kan worden bij het invoeren van de bedrijfsgegevens
De database bevat een formulier met alle velden van de personen dat bedoeld is om de persoonsgegevens in te voeren en een code voor het bedrijf waar de persoon werkt. Die bedrijfsgegevens moeten ook meteen getoond worden
De database bevat tenminste twee zinnige queries. De eerste query (Query A) is bedoeld om te laten zien welke personen bij welke bedrijven werken. Van de andere query (Query B) kun je doel en uitvoering zelf bepalen, maar het moet wel een zinnige query zijn
De database bevat tenminste twee zinnige rapporten. Eén van deze rapporten is gebaseerd op de gemaakte Query A
De database start meteen op met een schakelbord dat dienst doet als startmenu voor het werken met de database en waarin je de mogelijkheden opneemt voor het invoeren van de gegevens (via de formulieren) en het tonen van de gegevens (de twee rapporten)
Om eerlijk te zijn kom ik niet verder dan het invoeren van de gegevens (dus gewoon data bedenken

). Ja ik heb wel opgelet en nee, ik ben niet echt goed in dit soort shit.
Is er iemand die me wat meer kan uitleggen over deze opdracht (in mensentaal, deze versie van Access is Engelstalig trouwens) en, ik durf het bijna niet te vragen, kan iemand deze opdracht voor me maken?

Wie morgen redelijk op tijd deze opdracht voor mij af heeft en ik blijk een voldoende te halen, krijgt een aardige vergoeding (pb).. Alleen de eerste inzender natuurlijk..
Dank.