abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69631149
Dag allemaal,

Voor school moet ik een soort eindpracticum inleveren in Microsoft Access (database). Dit moet morgen af zijn, en ondanks dat ik alle lessen heb bijgewoond en uren heb besteed aan het in orde maken van de database, snap ik er de ballen van. De opdracht luidt ongeveer als volgt.
quote:
Er wordt 1 Access database gemaakt, die gemaakt is met of geconverteerd naar de bestandsindeling van Access2000.
N.B. Indien je werkt met Access2002 of Access2003 is dit automatisch de juiste bestandsindeling.
De database bevat tenminste 2 tabellen (personen en bedrijfsgegevens) die zodanig gekoppeld zijn (relationeel) dat ze samen de database Relatiebestand vormen
Het Relatiebestand bevat tenminste de gegevens van 20 personen. De gegevens hoeven niet te kloppen, maar je kunt bijvoorbeeld denken aan personen aan wie je in het kader van P840 een persbericht zou willen sturen. Van deze 20 zijn er tenminste 3 werkzaam op het MIM (die gegevens kloppen uiteraard wel). Je neemt ook je eigen gegevens op in deze tabel

Het Relatiebestand bevat tenminste de gegevens van 15 bedrijven (eventueel mogen die fictief zijn), waaronder het MIM. Elk van deze bedrijven heeft minimaal één gerelateerd record in de tabel personen
De tabellen van het Relatiebestand hebben samen een aantal velden (kenmerken) die zodanig gekozen zijn, dat duidelijk is welke functies die persoon (relatie) binnen het bedrijf heeft en voor welke zaken je die persoon kan aanspreken. Dit omschrijf je zo uitgebreid mogelijk. Verder moeten deze personen zowel per brief, e-mail, telefoon (mobiel en vast) en fax te benaderen zijn
De database bevat een formulier met alle velden van de bedrijfsgegevens en dat bedoeld is om nieuwe records in te voeren
Het formulier met de bedrijfsgegevens toont ook meteen, middels een daarin opgenomen subformulier, welke personen bij dat bedrijf werkzaam zijn.
In het formulier met bedrijfsgegevens moet op het veld met de plaatsnaam gebruik gemaakt worden van een keuzelijstje, waarbij de betreffende plaats aangeklikt kan worden bij het invoeren van de bedrijfsgegevens
De database bevat een formulier met alle velden van de personen dat bedoeld is om de persoonsgegevens in te voeren en een code voor het bedrijf waar de persoon werkt. Die bedrijfsgegevens moeten ook meteen getoond worden
De database bevat tenminste twee zinnige queries. De eerste query (Query A) is bedoeld om te laten zien welke personen bij welke bedrijven werken. Van de andere query (Query B) kun je doel en uitvoering zelf bepalen, maar het moet wel een zinnige query zijn
De database bevat tenminste twee zinnige rapporten. Eén van deze rapporten is gebaseerd op de gemaakte Query A
De database start meteen op met een schakelbord dat dienst doet als startmenu voor het werken met de database en waarin je de mogelijkheden opneemt voor het invoeren van de gegevens (via de formulieren) en het tonen van de gegevens (de twee rapporten)
Om eerlijk te zijn kom ik niet verder dan het invoeren van de gegevens (dus gewoon data bedenken ). Ja ik heb wel opgelet en nee, ik ben niet echt goed in dit soort shit.
Is er iemand die me wat meer kan uitleggen over deze opdracht (in mensentaal, deze versie van Access is Engelstalig trouwens) en, ik durf het bijna niet te vragen, kan iemand deze opdracht voor me maken? Wie morgen redelijk op tijd deze opdracht voor mij af heeft en ik blijk een voldoende te halen, krijgt een aardige vergoeding (pb).. Alleen de eerste inzender natuurlijk..
Dank.
pi_69631341
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:57:07 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_69631357
kansloos dit
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_69631441
Je huiswerk op een internetforum plempen voor een vergoeding.

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:02:11 #5
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69631482
als je maar een klein beetje hebt opgelet begrijp je dit
Ik lette ook nooit op en ik kon het nog

zo moelijk is dat niet relaties maken en beetje formulieren en querries maken
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:03:18 #6
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69631507
Ik heb hem helaas niet meer in me hardeschijf staan dus helaas
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:12:59 #7
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_69631755
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:02 schreef genakt het volgende:
als je maar een klein beetje hebt opgelet begrijp je dit
Ik lette ook nooit op en ik kon het nog

zo moelijk is dat niet relaties maken en beetje formulieren en querries maken

Jaja en je vind het zeker leuk om jezelf in onduidelijke grammatica te profileren.
" als je maar een klein beetje hebt opgelet begrijp je dit Ik lette ook nooit op en
ik kon het nog "
is helemaal niks zeggen en doen alsof je iets zegt.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:17:44 #8
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69631883
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:12 schreef thloreg het volgende:

[..]

Jaja en je vind het zeker leuk om jezelf in onduidelijke grammatica te profileren.
" als je maar een klein beetje hebt opgelet begrijp je dit Ik lette ook nooit op en
ik kon het nog "
is helemaal niks zeggen en doen alsof je iets zegt.
Aan je OP te zien snap jij wel meer niet
In makkelijkere woorden.

Je bent dom en lui.
Je gaat toch niet op een forum vragen of iemand dat voor je wil doen
Pak je boek erbij staat alles in.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:30:57 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69632273
Querrrries
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:43:03 #10
12221 Tijn