Ik heb dus net een nieuw dak op mijn keuken laten leggen. Leuk joh, afgelopen dinsdag nacht om 4 uur stond het dus 5 cm hoog in mijn keuken

De aannemer had een verborgen goot bij het afdekken over het hoofd gezien. Die loosde dus netjes precies ONDER het dekzeil....
Vooral mijn onderbuurman was razend enthousiast

Kan gebeuren, aannemer heeft het prima opgelost.
Maar goed. Nu wil ik graag op dat dak, dat opnieuw waterpas is gemaakt met een klein afschot en met pir platen is geisoleerd wit grind storten.
Mijn idee is het volgende. een paar rubberen tegels, daarop komen geimpregneerd balkjes te steunen. Die balkjes dienen straks om er terras planken op te leggen waar je dan overheen kunt lopen.
Voordat die planken er echter op komen wil ik grind op het dak storten. Hoeveel moet en mag dat zijn? Ik las ergens dat men uitgaat van 75 kg per m2? En die zakken zijn dan 25 kg per stuk voor 2,95 per zak. Dat llatste is het punt niet, maar ... dat gewicht?
Kan dat , 75 kg aan grind erop? Die balkje sen planken wegen natuurlijk ook geen 10 gram. Het dak is ongeveer 3,5*3,5 m2
Het dak word ondersteund door balken, die dikke jongens van 1930 met 60 cm hart2 hart. Aan de zijkant niet helemaal want daar gaat de boel om een schoorsteen heen.
Kan ik dit doen of komt mijn dak dan naar beneden?
Motivatie... Planken omdat er ook op word gelopen voor onderhoud aan het pannen dak, schoorsteen veger etc. Dit gebeurt meestal bij mooi en warm weer en dan loop je dat spul wat er nu nieuw opligt natuurlijk gewoon kapot als je niet oppast. Dat grind dient ook een beetje als bescherming en als wartme weerkaatser. De pir plaaten houden het dan "warm"in de winter en het grind koel in de zomer.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...