abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71017232
Heracles won met 2-1 van RBC in een zeer matige wedstrijd. Duidelijk gebrek aan creativiteit, groot pluspunt is het spel van Everton. Als die zo door blijft gaan dan kunnen we er eindelijk plezier aan beleven.

Sjaak Polak schoot een penalty feilloos binnen.
pi_71035374
Gisteren veel Belgisch - Nederlandse ontmoetingen en die verliepen niet best.

Sparta verliest van Westerlo met 0-1, Heerenveen van Sint-Truiden met 4-0, Willem II met 2-0 van KV Mechelen en alleen Eindhoven speelt met 2-2 gelijk tegen Dessel Sport.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71056539
quote:
Datingbureau voor voetbalclubs
Door MARTIJN VAN BEETEN

HERZLAKE - In het Duitse dorpje Herzlake komt de enige opwinding van moordzuchtige vliegen en hongerige muggen. PSV-trainer Fred Rutten hoeft niet te vrezen dat zijn Eindhovense profs er 's avonds laat via de regenpijp ontsnappen. Ze kunnen nergens naartoe. Niet voor niets is Coma de naam van een van de grotere supermarkten in het slaperige gehucht.

Het is deze rust die Rutten zocht en Marcel Jansen voor hem heeft gevonden. De 49-jarige wedstrijdmakelaar uit Losser regelt met het bedrijf HM Sportconsulting trainingskampen en oefenwedstrijden in de voorbereiding op een nieuw seizoen of tijdens de winterstop.

Als Ibrahim Afellay op het schaduwrijke terras langs loopt, vraagt Jansen of hij al een extra kussen op zijn kamer heeft ontvangen. En hij regelt dat de bezwete trainingskledij van de voetballers snel wordt gewassen.

Jansen vliegt alle kanten op. Je zou zijn bedrijf kunnen omschrijven als een datingbureau voor voetbalclubs. 'Nederlandse topper zoekt gelijkwaardige tegenstander die ook al ver is in de voorbereiding', zou een contactadvertentie kunnen zijn.

Hij heeft voor deze zomer zo'n dertig oefenduels geregeld en is ook actief voor in Nederland bivakkerende buitenlandse clubs als Valencia, Olympiakos Pireaus, Bolton Wanderers en zelfs teams uit Bulgarije of Roemenië. Niet gek voor een voormalig sportfysiotherapeut van het Zwitserse Grasshoppers.

Nederland is in de zomermaanden populair als pleisterplaats voor profclubs. Warm, maar niet te heet. En minder regenval dan in de Alpenlanden. ,,Het Golden Tulip Hotel in Epe was ooit het eerste hotel dat zich in de zomer richtte op voetbalclubs uit het buitenland,'' herinnert Jansen zich. ,,Daar kwam het grote Barcelona naartoe. Nu hebben veel meer hotels goede faciliteiten voor de spelers en een trainingsveld.''

De wedstrijdmakelaar is in deze tijd een ware koppelaar. De juiste tegenstander vinden, een amateurclub die het duel wil organiseren. ,,Zeker bij buitenlandse clubs die naar Nederland komen, is het de kunst om te zorgen dat het trainingskamp met één wedstrijd betaald is.''

Amateurclubs tasten stevig in de buidel, betalen tussen 40.000 en 60.000 euro om een Nederlandse topclub te strikken. Bij UDI'19 - PSV kostte een kaartje voor de hoofdtribune liefst 25 euro. Het kan nog veel gekker. Jansen schat dat het een half miljoen euro kost om Arsenal of Manchester United te halen. Real Madrid verleiden tot een oefenduel, kost volgens hem zelfs een miljoen.

Deze week moest Jansen het trainingskamp van PSV even verlaten om in Gronau te zorgen dat alles gladjes verliep rond het oefenduel tussen Sivasspor en Olympiakos Piraeus. Enkele uren daarvoor zat hij nog op het terras in Herzlake, met een ordner vol informatie en twee mobiele telefoons voor de neus.

Een datingbureau voor voetbalclubs moet scherp zijn, zo bleek deze week. FC Utrecht dacht Newcastle United te hebben gestrikt voor de openingswedstrijd van het seizoen op 26 juli. Op diezelfde dag speelt rivaal Sunderland op het Amsterdam Tournament en de supporters van beide clubs mogen niet binnen 150 kilometer van zitten. En dus heeft de Engelse voetbalbond Newcastle verboden om naar Utrecht af te reizen. ,,Een fout van de mensen die deze wedstrijden hebben geregeld,'' zegt Jansen. ,,Zij hadden dit moeten weten. Zeker bij Engelse clubs moet je scherp zijn.''

Goede duels, comfortabele hotels, weinig reistijd, daar vragen de trainers om. ,,Al gaat het soms anders. Voor een Bulgaarse club heb ik oefenduels geregeld tegen Standard Luik en Lille. Vinden ze prachtig, daar zitten ze graag uren voor in de bus.''

Jansen is nu al bezig met de winterstop, die door de KNVB in ere is hersteld. ,,Voor mij is die lange pauze in de winter ideaal. Nu willen de clubs weer op trainingskamp. Ik probeer voor PSV een toernooi in Turkije te regelen, met drie of vier internationale topteams. Maar goed, ik ben niet de enige op deze markt, de club kan ook andere aanbiedingen krijgen.''

Voor PSV eindigt het trainingskamp morgen met een wedstrijd tegen Sivasspor. Daarna mogen de voetballers van Rutten terug naar Eindhoven en dus terug naar de bewoonde wereld.
pi_71063463
quote:
Ruime overwinning Jong Ajax

Op een druk, gezellig sportpark "Duinhelm" heeft Jong Ajax met ruime cijfers Oostkapelle verslagen. Het werd 1-9 voor de ploeg van coach Pieter Huistra. Het mooiste doelpunt werd echter gescoord door de geel-blauwen. Ricky Pattenier zag de keeper te ver voor zijn doel staan en wist hem vanaf 40 meter te verschalken. Broer Arjen raakte eerder de paal.
pi_71101008
Programma/Uitslagen oefenduels 18 juli

Ajax en PSV winnen hun oefenduels dus vandaag, Twente verliest toch redelijk verrassend bij Swansea.

Grootste surprise vandaag tot nu toe is op het oog Gemert - Den Bosch (0-0), maar mogelijk speelde Den Bosch met veel invallers.

Utrecht pakt het anders aan tegen Zwolle dan tegen AGOVV, want ze winnen met 5-1!
www.thuisuiteten.nl
pi_71101071
Viel wel mee, wel een zwaar trainingskamp achter de rug. En Gemert speelde gewoon heel aardig.
pi_71101232
Okee, die hebben best een aardig team ook volgens mij. Jonge spelers wel, vorig jaar net de afdelingstitel gemist. En een trainingskamp gaat ook in de benen zitten uiteraard.
www.thuisuiteten.nl
pi_71103398
Net terug van Sparta- AA Gent. Niet echt een hoogstaande wedstrijd, eerste helft Gent beter en tweede helft Sparta.
pi_71104179
VVV-Venlo met een goede overwinning op RC Genk hoor
pi_71128716
Excelsior toch ook wel netjes, 2-2 tegen Westerlo. Kermit Erasmus maakte beide treffers.
www.thuisuiteten.nl
pi_71135113
Lees net op site van Valencia dat Silva en Villa niet meekomen was juist van plan om woensdag naar ochtendtraining te gaan en daarna Utrecht - Ankaraspor erachter aan te plakken maar zonder deze twee word het wel minder leuk.
pi_71152809
quote:
DOTO verliest eervol van RBC Roosendaal

Zaterdaghoofdklasser DOTO heeft gisteren in Sint-Maartensdijk de eerste oefenwedstrijd van het seizoen afgewerkt. De club uit Pernis speelde daar tegen RBC Roosendaal. DOTO verloor eervol van de ploeg uit de Jupiler League. Het werd 3-0 voor RBC en dat tegen een DOTO dat veel afwezigen kende.

Peter van Veelen, bij afwezigheid van de vakantie vierende trainer Gijs Zwaan de eindverantwoordelijke, kon bijvoorbeeld geen beroep doen op erkende krachten van vorig seizoen, zoals aanvoerder Driss El-Akchaoui, topscorer Onno Doeland, routinier Rob Prins en de al langer geblesseerde Boudy Hoogendoorn en Kerem Yilmaz. Ook nieuwelingen Michael Scholten en Raymon Kuipers ontbraken. Wel van de partij waren andere nieuwelingen als Alexander de Jong, Louis van Kleef, Mike van Gool en Nilton Tavares Ramos.

Al vlot na de aftrap kreeg RBC de eerste kansen. John Schot, voormalig hoofdklassespeler van Kloetinge en Hoek, stuurde Jordan Remacle weg en die maakte de 1-0. Mike van Gool maakte rap gelijk, maar volgens de grensrechter had Van Gool een overtreding gemaakt bij het onderscheppen van de door doelman Gino Mommers gegooide bal. De scheidsrechter keurde de goal in eerste instantie goed, maar na protesten besloot hij toch zijn assistent maar te volgen.

Na rust liep RBC dankzij treffers van Felino Jardim (ex-Sparta) en Jordan Remacle uit naar een 3-0 overwinning. DOTO probeerde het de hele wedstrijd op een voetballende manier, hetgeen de ploeg lof opleverde van de tegenstander. Echte kansen kreeg men echter niet. DOTO zal nu een weekje rusten en vanaf volgende week maandag volop gaan trainen.

Overigens vond DOTO in Mariflex Pump Services B.V. een nieuwe sponsor. Het bedrijf is ook sponsor bij sv Smerdiek, waar de wedstrijd werd gespeeld, en RBC Roosendaal.
http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=11061&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=101024
www.thuisuiteten.nl
pi_71153013
Donderdag MVV - TRABZONSPOR
  maandag 20 juli 2009 @ 16:24:34 #164
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71153032
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:23 schreef AngelSidee het volgende:
Donderdag MVV - TRABZONSPOR
Relluh.
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:59:52 #165
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_71228301
Utrecht met 3-1 verloren van Ankaraspor .. met name de eerste helft speelde FCU met een B-team
pi_71249377
Haarlem verliest van Jong Heerenveen, waarvan mogelijk de beste spelers nota bene naar Emmen zijn.... Geen beste prestatie van Jan Zoutman en zijn team.

Eindhoven - RKC 0-0, verder gaat ADO er thuis dik op tegen Valencia (1-4) en kreeg Ricky rood.
www.thuisuiteten.nl
pi_71250000
Weet iemand waar Benfica en Sunderland verblijven tijdens het Amsterdam Tournament

Benfica traint vrijdagochtend in ieder geval in het Olympisch Stadion.
Atletico Madrid traint iedere dag om 10.00uur bij SO Soest en verblijft in het Hilton Hotel Soesterduinen.
  zondag 26 juli 2009 @ 16:49:52 #168
26251 Eilanden
pi_71342270
FC Utrecht - Catania 0-0

Wedstrijd was wat de uitslag doet vermoeden. Slechts 1 echte kans voor de FC
pi_71342704
Cross post
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:02 schreef Tim86 het volgende:
Net terug van Utrecht-Catania..slechtste wedstrijd die ik in lange tijd gezien heb en ik heb een seizoenskaart van TOP/FC Oss

Utrecht was echt dramatisch slecht. 0,0 creativiteit, totaal geen team en ook de inzet was matig, toch bizar als je ziet wat de belangen voor veel jongens zijn. Catania mist duidelijk nog ritme, maar voor hun is dat niet gek..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 26 juli 2009 @ 17:14:29 #170
26251 Eilanden
pi_71342861
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:06 schreef Tim86 het volgende:
Cross post
[..]
Wat zijn dan de belangen? Het team dat van start gaat in de competitie staat op de linksback na al vast
pi_71342924
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:14 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Wat zijn dan de belangen? Het team dat van start gaat in de competitie staat op de linksback na al vast
voor mijn gevoel zijn er nog genoeg vraagtekens
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 26 juli 2009 @ 17:49:13 #172
26251 Eilanden
pi_71343687
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:17 schreef Tim86 het volgende:

[..]

voor mijn gevoel zijn er nog genoeg vraagtekens
Welke dan

Keeper = Vorm
Linksback = Nesu (alleen 1e match is nog een vraagteken, Nesu is geschorst)
Centrale duo = Wuytens/Keller
Rechtsback = Cornelisse
Middenveld = Mertens/Van Dijk/Silberbauer/Asare
Aanval = Van Wolfswinkel/Mulenga
pi_71346725
Feyenoord knap gewonnen van Samp.

Gisteren toch ook wat verrassingen:

http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/67772

FC Oss niet verder dan 1-1 tegen Jong Twente, terwijl "oud" Twente verliest van Emmen met 1-3.

Sparta krijgt klop van Veendam (1-2), terwijl Willem II Cambuur vermorzelt (0-6).

Verder nederlagen voor Jong Ajax (4-3 bij AGOVV) en Jong Feyenoord (4-3 bij ASWH). ADO dik onderuit tegen Litex Lovech (0-4).
www.thuisuiteten.nl
pi_71346791
We moeten woensdag het jeugdelftal maar opstellen tegen Sporting Lissabon
pi_71367929
NAC en Vitesse scoren het meest in voorbereiding

Diverse feiten over de voorbereiding qua Eredivisieclubs.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')