Dankjequote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou Tijn, als je dit nog leest, veel succes zo meteen
Ja, zoiets verwachten ik al. En zo heel belangrijk vind ik het nu ook weer niet.quote:
Ik heb vanmiddag aan je gedacht, zo van goh wat zal het zijn......Ik gokte ook even zo van PDD-NOSquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:44 schreef tijnbrein het volgende:
De uitslag is een waarschijnlijkheidsdiagnose van PDD-NOS. Of een ontwikkelingsachterstand en een moeilijke jeugd.
Goed ik ben opgelucht nu ik dat weet en dat ik nu hulp ga krijgenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag aan je gedacht, zo van goh wat zal het zijn......Ik gokte ook even zo van PDD-NOS
En hoe is dat gevallen, kan je erin vinden?
Erg gelukkig dat je opgelucht bent. En nu je gericht hulp kan krijgen. Het zal best even moeten bezinken...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goed ik ben opgelucht nu ik dat weet en dat ik nu hulp ga krijgen
Ja mijn vader was aanwezig bij het gesprek.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Erg gelukkig dat je opgelucht bent. En nu je gericht hulp kan krijgen. Het zal best even moeten bezinken...
En weten je ouders het nu ook?
Nou knap. Het is inderdaad veel beter een dergelijk gesprek nooit alleen in te gaan. Je kan later altijd aan hem vragen als je iets ontgaan is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja mijn vader was aanwezig bij het gesprek.![]()
Nee? Ook geen indruk? Heb je niet nagepraat? Of wil je dat later doen?quote:Alleen geen idee van wat hij er van vond.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou knap. Het is inderdaad veel beter een dergelijk gesprek nooit alleen in te gaan. Je kan later altijd aan hem vragen als je iets ontgaan is.
Nee, totaal niet. Praten over dit soort dingen gebeurd in mijn familie niet.quote:[..]
Nee? Ook geen indruk? Heb je niet nagepraat? Of wil je dat later doen?
Die eerste is inderdaad leukquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:54 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat is er raar aan? Ik vind het juist hele goede tekeningen..
Ja, alles op zijn tijd. Het is ook niet niks. Voor jou niet en voor je vader ook niet. En zeker als "moeilijk jeugd" ook als een mogelijkheid wordt genoemd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
[..]
Nee, totaal niet. Praten over dit soort dingen gebeurd in mijn familie niet.![]()
Dat komt later wel een keer.
Maar dat wist je al toch? Hoe kunnen ze je gerichte hulp bieden als ze zelf niet weten wat je nou precies hebt?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:44 schreef tijnbrein het volgende:
De uitslag is een waarschijnlijkheidsdiagnose van PDD-NOS. Of een ontwikkelingsachterstand en een moeilijke jeugd.
Daarom is het ook zo lastig om er over te praten zeker met mijn ouders.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, alles op zijn tijd. Het is ook niet niks. Voor jou niet en voor je vader ook niet. En zeker als "moeilijk jeugd" ook als een mogelijkheid wordt genoemd.
Wel verrassend is dat opties "ontwikkelingsachterstand" en "moeilijke jeugd" ook worden genoemd, het lijkt mij dat je qua diagnostiek van PDD-NOS zou moeten kunnen scheiden
Ja eigenlijk wel. Uit die onderzoeken kwamen een aantal conclusies en daarmee kunnen zij mij hulp bieden.En of ik nu het een of het ander heb maakt eigenlijk niet zo uit.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:58 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Maar dat wist je al toch? Hoe kunnen ze je gerichte hulp bieden als ze zelf niet weten wat je nou precies hebt?
Wat voor hulp gaan ze je bieden?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:02 schreef tijnbrein het volgende:
Ja eigenlijk wel. Uit die onderzoeken kwamen een aantal conclusies en daarmee kunnen zij mij hulp bieden.En of ik nu het een of het ander heb maakt eigenlijk niet zo uit.
Als eerste met het vinden van een baan.quote:
Ik hoop dat het je gaat lukken! Het kan een lang traject zijn, maar dat je op de hoogte bent van je diagnose kan wel een voordeel zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als eerste met het vinden van een baan.Die beter aansluit op wat ik wel en niet kan.
Verder niks concreets. Gewoon dingen oplossen waar ik tegen aan loop.
Ja ik heb een MAVO-diploma en een MBO-diplomaquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:42 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het je gaat lukken! Het kan een lang traject zijn, maar dat je op de hoogte bent van je diagnose kan wel een voordeel zijn.
Heb je reeds een opleiding gevolgd?
Dat klopt je verwerkt informatie op een andere manier en dat leidt tot problemen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef sempron2400 het volgende:
Veel succes ermee! Een baan is heel belangrijk, een basis voor je verdere leven.
Autisme, en dus ook PDD-NOS, staat eigenlijk voor een groot deel in het teken van prikkels. Veel is te herleiden op een andere manier van prikkels verwerken.
Gisteren stond er een matrixprinter aan op mijn werk. En ja hoor, ik was de enige die er last van had. Dan raak ik overprikkeld. Maar ik had ook niet zo goed geslapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |