OK. Ik hoop dat het je iets positiefs oplevert.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
SPA(service punt arbeid) dit werkt samen met de instelling waar ik bij een psycholoog loop.
Voorlopig heb ik nog werk. Ik zie wel wat er komen gaat.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK. Ik hoop dat het je iets positiefs oplevert.
Maar pas op voor te hoge verwachtingen....
Geen zorgen dus?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog werk. Ik zie wel wat er komen gaat.
Nee dat niet.quote:
Met zorgen koop je ook niets... Maar ja, de werkloosheid loopt inmiddels wel op als ik het CPB mag geloven.....quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met zorgen koop je ook niets... Maar ja, de werkloosheid loopt inmiddels wel op als ik het CPB mag geloven.....
Dat hoop ik ook.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:39 schreef sempron2400 het volgende:
Ik hoop het voor je, en dat werkgevers door je autisme heen kunnen prikken.
Niet mee eens.quote:Werk = inkomen = het grote geluk
Goed ideequote:Ik kon ervoor kiezen allerlei psychoeducatie te volgen, maar had besloten om me alleen op het vinden van passend werk te richten.
Inderdaad. Geld is alleen handig om dingen te betalen verder niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:02 schreef sempron2400 het volgende:
Het maakt nogal wat uit, 1036 euro bruto (100% Wajong) of 2500 euro bruto die na enkele jaren vaak mogelijk is met een volledige baan (bij een hbo of universitaire opleiding). Niet zozeer de financiële zekerheid, maar de mogelijkheden die ineens binnen bereik komen klinken me wel interessant.
Ik moet het nog gaan zien, maar geld maakt idd niet direct gelukkig als je niet eens mensen hebt om mee naar het festival van jouw keuze te gaan. Voor mij is het belangrijk dat ik mijn nieuwe werk straks vol weet te houden
Gelukkig verdien ik nu in ieder geval genoeg om mijn vaste lasten te betalen. Iets meer geld zou inderdaad welkom zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:49 schreef sempron2400 het volgende:
Geld is handig ja, daar heb je gelijk in. Ik denk wel dat je het extra inkomen wel gaat waarderen zodra je het eenmaal hebt.
Nog maar 1,5 jaar geleden zat ik in de bijstand, en moest ik opletten met mijn boodschappen en zuinig zijn met mijn spullen. Een paar maanden later een financiële meevaller, en inmiddels dus passend werk. In het begin krijg ik er ook een paar uur in de week begeleiding blij.
Dus sinds enkele weken eet als ik lui ben gewoon kant-en-klaar, en kan in tussentijd lekker blijven Fok!ken. Met typisch materiële dingen als auto’s heb ik niet zoveel. Ik heb nog niet zoveel activiteiten misgelopen doordat ik geen auto heb.
Nieuwe contacten leggen, jammer dat het ons zoveel moeite kost. Want werk en relaties vormen voor de meeste mensen juist de basis van het leven.
Dat zou knap zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:56 schreef Jotcha het volgende:
Deze zomer volle werkweken draaien, in de hoop op mijn 18e een auto te kunnen kopen
Jaren lang niet veel uitgeven loontquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:19 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat zou knap zijnJe moet eerst nog een hoop geld uitgeven aan rijlessen enzo...
Je kan best een auto kopen zonder rijbewijs.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:19 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat zou knap zijnJe moet eerst nog een hoop geld uitgeven aan rijlessen enzo...
Ja, heh heh.. op die manier kan je dat ook vóór je 18e..quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan best een auto kopen zonder rijbewijs.
Dat is waarquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:01 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja, heh heh.. op die manier kan je dat ook vóór je 18e..
Maar het rijden is toch het leukstquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan best een auto kopen zonder rijbewijs.
Dat is waar.quote:
Ja, veel moeite mee gehad en het is inderdaad dat wij autistische mensen weer eens het slachtoffer zijn doordat we moeilijker met prikkeltjes kunnen omgaan. Ik kan bv. niet goed autorijden op niet-snelwegen en ook nog eens een gesprek voeren.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is waar.Auto rijden is best leuk. En dat kan heel goed zonder rijbewijs
![]()
Over autorijden gesprokken.
Bij mij kostte het erg veel moeite om mijn rijbewijs te halen. Hebben meer mensen dat gehad?
Nooit doen. Onverzekerd en zo...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is waar.Auto rijden is best leuk. En dat kan heel goed zonder rijbewijs
![]()
Ik vond het ook een kutwerk. Gewoon het feit dat iemand met je meekijkt.quote:Over autorijden gesprokken.
Bij mij kostte het erg veel moeite om mijn rijbewijs te halen. Hebben meer mensen dat gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |