abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69595990
Waarom kunnen we niet stemmen op de andere EU partijen van andere lidstaden?

Is er nog iets dat er wel logisch is in aan dit Europa

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_69596085
Dat heb je nou eenmaal met een dictatuur.
Audaces fortuna juvat
pi_69596136
Ik vind dat dat zeker veranderd moet worden, want anders blijf je altijd van die 2de rangs politici in Europa hebben, die er eerst een zooitje van maakte in eigen land, waarna ze vervolgens er in Europa even een zooitje van gaan maken.

Als dat Europa er toch moet komen dan vind ik ook dat het goed moet functioneren. En als er dus geen juiste Nederlanders te vinden zijn die in brussel de dienst kunnen uitmaken, dan zou ik het niet erg vinden als we onder buitenlandse capabele politici zouden moeten leven.
Ik zou bijna willen zeggen, hoe minder Nederlanders in Brussel hoe beter, want laten we eerlijk wezen, de meeste Nederlandse politici maken er gewoon een bende van.

Dus als die Groenlinks, D66, PvdA en al die andere EU-knuffelaars nog een beetje geloofwaardig over willen komen, dan zorgen zij dat iedere Burger in de EU op iedere EU partij kan stemmen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 1 juni 2009 @ 10:31:33 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69596222
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_69596247
Dat is een heel ander topic, want daar wordt een vraag gesteld en ik stel dat dit juist veranderd moet worden.

Het wordt natuurlijk zo 1 grote bende met al die versplinterde partijen. Dat gaat never nooit niet werken.
pi_69596270
Dat kan wel, maar dan moet die partij zich in Nederland aanmelden. Newropeans is een partij zonder vast land bijvoorbeeld, dus het kan wel.
pi_69596287
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:33 schreef JohnDope het volgende:
Dat is een heel ander topic, want daar wordt een vraag gesteld en ik stel dat dit juist veranderd moet worden.

Het wordt natuurlijk zo 1 grote bende met al die versplinterde partijen. Dat gaat never nooit niet werken.
Is dat zo? Er zitten 750 mensen in het parlement, met 1 stem. Ja of nee. Of dacht je dat ze door elkaar heen gingen bleren?
pi_69596303
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:34 schreef Koewam het volgende:
Dat kan wel, maar dan moet die partij zich in Nederland aanmelden. Newropeans is een partij zonder vast land bijvoorbeeld, dus het kan wel.
Dat is bureaucratisch gelul. Europa is Europa je moet gewoon alles kunnen stemmen zonder moeilijk aanmeldprocedures e.d.

Overigens staan er ook allemaal Nederlanders op die lijst zie ik nu.
pi_69596315
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:35 schreef Koewam het volgende:

[..]

Is dat zo? Er zitten 750 mensen in het parlement, met 1 stem. Ja of nee. Of dacht je dat ze door elkaar heen gingen bleren?
Met al die splinterpartijen is dat gewoon geen doen joh.
pi_69596323
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:26 schreef JohnDope het volgende:

Dus als die Groenlinks, D66, PvdA en al die andere EU-knuffelaars nog een beetje geloofwaardig over willen komen, dan zorgen zij dat iedere Burger in de EU op iedere EU partij kan stemmen.
Staat inderdaad in hun verkiezingsprogramma: D66 wil Europese lijsten bij de Europese verkiezingen.

Je gaat dus D66 stemmen om het bovenstaande mede mogelijk te maken ?
pi_69596331
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is bureaucratisch gelul.

Overigens staan er ook allemaal Nederlanders op die lijst zie ik nu.
Waarom is dat bureacratisch gelul eigenlijk? Of wil je de partijen honderden miljoenen europeanen op je stembiljet? Dat is zeker geen bureaucratisch gelul?
pi_69596349
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Gaat het nu fout dan?
pi_69596351
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Staat inderdaad in hun verkiezingsprogramma: D66 wil Europese lijsten bij de Europese verkiezingen.

Het is dus de bedoeling dat al die Nederlandse jankpartijen ophouden met bestaan in de EU en dat de serieuze EU partijen het over gaan nemen.

Weet je wat het gewoon is... Men is bang dat de EU dan een ultra rechts bolwerk gaat worden, maar dat gaat toch wel gebeuren binnen enkele jaren.
pi_69596391
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:38 schreef Koewam het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Gaat het nu fout dan?
Ok even concreet wat heeft de EU met al die splinterpartijen bereikt?

1. Beltarieven zijn goedkoper geworden.
2. Vliegtarieven zijn goedkoper geworden.

Of het waar is, laat ik in het midden, maar hier heeft de burger helemaal niks aan.
  maandag 1 juni 2009 @ 10:41:35 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_69596395
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daarom groeperen ze zich ook in gernsopverschrijdende ideologische fracties
pi_69596412
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daarom groeperen ze zich ook in gernsopverschrijdende ideologische fracties
Dat is baantjes schepperij, laat die partijen maar gewoon 1 partij vormen.
pi_69596433
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Daar staat ook:

D66 is voorstander van een referendum over de Europese Grondwet.
Audaces fortuna juvat
pi_69596482
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:38 schreef JohnDope het volgende:

Het is dus de bedoeling dat al die Nederlandse jankpartijen ophouden met bestaan in de EU en dat de serieuze EU partijen het over gaan nemen.
Gewoon rechtstreeks stemmen op een van de onderstaande reeds bestaande fracties dus, zonder dat er nog een nationale club tussen zit. Hoewel dat laatste misschien organisatorisch wel practisch is.

Ander voordeel is dat een partij (op dit moment de VVD) niet Europees wordt afgestraft als een nationale partijman (i.c. Rutte) toevallig kort voor de Europese verkiezingen een nationale uitglijder maakt die niets met Europa te maken heeft.
quote:
http://www.publiek-politi(...)09/Europese-fracties

Tijdens de verkiezingen stemt men op een nationale politieke partij. In het Europees Parlement maken deze partijen deel uit van één van de zeven Europese fracties. Deze fracties zijn niet gevormd op basis van nationaliteit maar op politieke kleur.

De Europese fracties zijn te vergelijken met de politieke partijen die wij in Nederland kennen. De Europese fracties zijn wel 'breder' dan die in Nederland. Zo kan het voorkomen dat leden van verschillende Nederlandse politieke partijen in Europa onder één fractie vallen: D66 en VVD bijvoorbeeld horen beide bij de fractie ALDE (Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa).

Naast de zeven Europese fracties zijn er ook nog enkele 'losse' Europarlementariërs, die niet zijn aangesloten bij een fractie. Dit zijn 'niet ingeschreven leden'; zij worden ook wel 'onafhankelijken' genoemd.

Het Europees Parlement kent de volgende fracties:

EVP-ED
Fractie van de Europese Volkspartij (Christendemocraten) en Europese Democraten.
Leden van het CDA zijn lid van deze fractie

PES
Sociaal-democratische Fractie in het Europees Parlement.
Leden van de PvdA zijn lid van deze fractie

ALDE
Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa Fractie.
Leden van de VVD en D66 zijn lid van deze fractie

UEN
Fractie Unie voor een Europa van Nationale Staten.
Er zijn geen Nederlandse politieke partijen lid van deze fractie

Groenen/EVA
Fractie De Groenen/Vrije Europese Alliantie.
Leden van GroenLinks en Transparant Europa zijn lid van deze fractie

EVL/NGL
Confederale Fractie Europees Unitair Links/Noords Groen Links.
Leden van de SP zijn lid van deze fractie

IND/DEM
Fractie Onafhankelijkheid/Democratie.
Leden van de ChristenUnie en de SGP zijn lid van deze fractie
pi_69596499
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:43 schreef Colnago het volgende:

[..]
D66 is voorstander van een referendum over de Europese Grondwet.
Dat is weer typisch Orwelliaanse gelul van D66, want die lui beloven altijd zoveel dingen waarvan ze weten dat ze dat toch nooit zullen of kunnen uitvoeren.
pi_69596521
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:46 schreef DennisMoore het volgende:

Ander voordeel is dat een partij (op dit moment de VVD) niet Europees wordt afgestraft als een nationale partijman (i.c. Rutte) toevallig kort voor de Europese verkiezingen een nationale uitglijder maakt die niets met Europa te maken heeft.
Dat is een voordeel voor de politici die maar al te graag hun chille en relaxte baantjes willen behouden.

Voor het Europese belang is dat alles behalve een voordeel.
pi_69596559
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is weer typisch Orwelliaanse gelul van D66, want die lui beloven altijd zoveel dingen waarvan ze weten dat ze dat toch nooit zullen of kunnen uitvoeren.
Inderdaad, ze kunnen wel zeggen iets te willen maar wat doen ze als de wil van de meerderheid niet serieus genomen wordt?
Ik weet het en dan kijk ik naar D66 die toekijkt als de nieuwe grondwet er gewoon komt en dan kijk ik naar de Graaf die nu een gekozen burgemeester is.
Audaces fortuna juvat
pi_69596596
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:50 schreef Colnago het volgende:

[..]

Inderdaad, ze kunnen wel zeggen iets te willen maar wat doen ze als de wil van de meerderheid niet serieus genomen wordt?
Ik weet het en dan kijk ik naar D66 die toekijkt als de nieuwe grondwet er gewoon komt en dan kijk ik naar de Graaf die nu een gekozen burgemeester is.
Hilarisch, die Thom de Graaf is juist in 1 of ander duister achterkamertje benoemd tot ongekozen burgemeester.
D66 is 1 van de meest onbetrouwbare partijen die er ooit bestaan heeft.
pi_69596632
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hilarisch, die Thom de Graaf is juist in 1 of ander duister achterkamertje benoemd tot ongekozen burgemeester.
D66 is 1 van de meest onbetrouwbare partijen die er ooit bestaan heeft.
Oeps hahaha, ik bedoel eigenlijk ook ongekozen burgemeester.
Nou ja, ik raak dan ook een beetje in de war van een fractieleider die gaat aftreden vanwege die gekozen burgemeester om vervolgens als benoemde burgemeester aan de slag te gaan.
Audaces fortuna juvat
  maandag 1 juni 2009 @ 10:57:38 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_69596694
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is baantjes schepperij, laat die partijen maar gewoon 1 partij vormen.
Iets zegt me dat jij de nodige hervormingen daarvoor helemaal niet wilt.
pi_69596792
JohnDope is gewoon overal tégen! *schop schop schop* .

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')