abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69731029
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef Harajuku. het volgende:
De OP ging niet over mensen die het willen voorkomen.

En 't gaat mij niet per se om van hond naar kind te gaan, hond of kat vind ik net zo erg.
Ik snap wel wat je bedoeld ja. Mijn eigen asociale monstertje vertrouw ik ook voor geen meter... ze bijt naar kleinere dieren zoals de kippen, konijnen en soms zelfs de poezen (of groter, formaatje pony, 't maakt haar niet uit... ) maar dat is echt uit jachtinstinct. Ze bijt de kippen ook echt gewoon dood als ze de kans krijgt. Dit gedrag vertoond ze gelukkig echt niet naar mensen of kinderen, maar toch vertrouw ik haar niet.

Daar komt nog bij dat ze van soms vrij bang kan reageren, bij de andere honden doet ze vaak uit angst een 'preemptive strike' zeg maar (behalve bij kleinere hondjes van haar eigen formaat, dan vertoond ze juist weer extreem dominant gedrag...) en vanwege dat rare gedrag houden we haar dus ook echt uit de buurt bij kinderen. Ze heeft zich nog nooit agressief gedragen naar volwassen mensen of kinderen (behalve dan de dierenarts, maar dat is weer uit angst) en ze kwispelt vaak heel lief naar kinderen die bij ons thuis komen, maar ze komt liever niet bij ze in de buurt. De enige oplossing is dan ook om haar er meestal maar bij weg te houden en alleen onder strikt toezicht even contact toe te laten. En da's echt wel jammer want kinderen vinden haar altijd heel lief er uit zien en willen d'r graag aaien. Maar ze is gewoon niet vertrouwd genoeg, helaas....
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:10:40 #52
37769 erodome
Zweefteef
pi_69736371
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef Harajuku. het volgende:
De OP ging niet over mensen die het willen voorkomen.

En 't gaat mij niet per se om van hond naar kind te gaan, hond of kat vind ik net zo erg.
Tja, ik wil niet voorkomen dat mijn hond mij evt verdedigt als het er echt op aankomt nee, dat vind ik doodnormaal hondengedrag.
Dat is waar je naar verwees in de OP, op iemand die vertelde dat hij dat zelfs wenselijk vond en daar ben ik het wel mee eens.

Ik kan een hond meer dan prima nog vertrouwen als hij gebeten heeft, zoals gezegd ligt dat ontzettend aan de reden en of je het in goede banen kan leiden, niet zoals jij zegt dat je dan gewoon geen vertrouwen meer hebt.
Ik weet niet wat je dan wel wilt horen blijkbaar...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:14:59 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69736555
Waar slaat dat nu weer op, ik vraag toch om meningen? Jij vindt dat wel wenselijk, prima.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:43:02 #54
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_69741843
Mijn hond heeft een hekel aan kleine hondjes en katten. Die jaagt ze dan ook met extreem veel plezier de tuin uit. Ik heb een buurvrouw met een halve chihuahua, zij laat dat beest elke keer los door de straat lopen. Ding heeft al tig keer in mijn tuin mijn hond staan uitdagen.
Mijn hart zou breken als Max dat hondje ratje zou doodbijten. Maar ik ben nu wel op het punt van als de buuv niet horen wil moet ze maar voelen.

Van Max weet ik ook dat als iemand mij aanvalt dan grijpt ze diegene en heel stiekem ben ik daar wel blij mee aangezien ik ook savonds laat door het park loop.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:22:59 #55
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_69755740
Een van mijn 2 honden is naar sommige andere reutjes die ook dominant zijn niet echt vriendelijk.Loop ik hier op de hondenuitlaatsplaats met mijn hond waar ze aangelijnd moeten zijn komt er iemand aan met een ander reutje,ook dominant want z'n haren gingen al overeind,dus ik zeg,die van mij kan vechten als het em niet aanstaat.Word er alleen gezegt,oke.Er gebeurde niks maar ze hadden dus kunnen gaan vechten en dan bijt mijn hond mischien de andere hond wel,hij is maar klein maar niet bang.Bij sommige honden zit dat dominante er nou eenmaal in je moet alleen weten hoe er mee om te gaan,ik laat em dus nooit los op dat soort plekken,hier in het bos ook niet,dat honden wel eens vechten/bijten met elkaar is gewoon natuurlijk gedrag.

Mijn broer heeft een mechelse herder,erg beschermend naar z'n baasje,hij zal zomaar niks doen maar als je als vreemdeling het huis binnen komt zonder zijn baasje erbij is de kans groot dat ie z'n tanden gebruikt,ik weet ook zeker dat als iemand em wat wil aandoen Jack voor zijn baas opkomt.Iets wat heel normaal is voor een hond,bepaalde rassen hebben dit sterker.

Ik vind dit situaties waarin je weet dat een hond kan bijten.Een hond die om het minste of geringste bijt kan natuurlijk niet maar uit bescherming/verdediging voor zichzelf of om rangorde bepaaling is het denk heel normaal.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:38:38 #56
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_69756213
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:22 schreef Guess. het volgende:
Een van mijn 2 honden is naar sommige andere reutjes die ook dominant zijn niet echt vriendelijk.Loop ik hier op de hondenuitlaatsplaats met mijn hond waar ze aangelijnd moeten zijn komt er iemand aan met een ander reutje,ook dominant want z'n haren gingen al overeind,dus ik zeg,die van mij kan vechten als het em niet aanstaat.Word er alleen gezegt,oke.Er gebeurde niks maar ze hadden dus kunnen gaan vechten en dan bijt mijn hond mischien de andere hond wel,hij is maar klein maar niet bang.Bij sommige honden zit dat dominante er nou eenmaal in je moet alleen weten hoe er mee om te gaan,ik laat em dus nooit los op dat soort plekken,hier in het bos ook niet,dat honden wel eens vechten/bijten met elkaar is gewoon natuurlijk gedrag.

Mijn broer heeft een mechelse herder,erg beschermend naar z'n baasje,hij zal zomaar niks doen maar als je als vreemdeling het huis binnen komt zonder zijn baasje erbij is de kans groot dat ie z'n tanden gebruikt,ik weet ook zeker dat als iemand em wat wil aandoen Jack voor zijn baas opkomt.Iets wat heel normaal is voor een hond,bepaalde rassen hebben dit sterker.

Ik vind dit situaties waarin je weet dat een hond kan bijten.Een hond die om het minste of geringste bijt kan natuurlijk niet maar uit bescherming/verdediging voor zichzelf of om rangorde bepaaling is het denk heel normaal.
Ik vind dat je zo'n hond ook niet per definitie vals kan noemen
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')