quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef Harajuku. het volgende:De OP ging niet over mensen die het willen voorkomen.
En 't gaat mij niet per se om van hond naar kind te gaan, hond of kat vind ik net zo erg.
Ik snap wel wat je bedoeld ja. Mijn eigen asociale monstertje vertrouw ik ook voor geen meter... ze bijt naar kleinere dieren zoals de kippen, konijnen en soms zelfs de poezen (of groter, formaatje pony, 't maakt haar niet uit...

) maar dat is echt uit jachtinstinct. Ze bijt de kippen ook echt gewoon dood als ze de kans krijgt. Dit gedrag vertoond ze gelukkig echt niet naar mensen of kinderen, maar toch vertrouw ik haar niet.
Daar komt nog bij dat ze van soms vrij bang kan reageren, bij de andere honden doet ze vaak uit angst een 'preemptive strike' zeg maar (behalve bij kleinere hondjes van haar eigen formaat, dan vertoond ze juist weer extreem dominant gedrag...) en vanwege dat rare gedrag houden we haar dus ook echt uit de buurt bij kinderen. Ze heeft zich nog nooit agressief gedragen naar volwassen mensen of kinderen (behalve dan de dierenarts, maar dat is weer uit angst) en ze kwispelt vaak heel lief naar kinderen die bij ons thuis komen, maar ze komt liever niet bij ze in de buurt. De enige oplossing is dan ook om haar er meestal maar bij weg te houden en alleen onder strikt toezicht even contact toe te laten. En da's echt wel jammer want kinderen vinden haar altijd heel lief er uit zien en willen d'r graag aaien. Maar ze is gewoon niet vertrouwd genoeg, helaas....
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken
F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!