Gewoon om over 80 jaar aan de kleinkinderen te laten zien "en voor die euro, hadden we de gulden".
Of omdat het gewoon geinig is om te bewaren enzo...
*Sjaakman heeft expres e.e.a. bewaard*
verder kwam ik 5 gulden in mijn werkjas tegen gisteren
quote:Dem
(En dan bedoel ik dus niet mensen die toevallig/per ongeluk nog een paar munten/biljetten hebben, maar mensen die het expres bewaard hebben.)
Nou ja... dan niet.
quote:....hoelang heb jij al niet gewerkt?
Op vrijdag 12 april 2002 14:20 schreef RiXiR het volgende:
verder kwam ik 5 gulden in mijn werkjas tegen gisteren
quote:hij zat heel diep in mijn binnenzak
Op vrijdag 12 april 2002 14:21 schreef Sjaakman het volgende:[..]
....hoelang heb jij al niet gewerkt?
Bewust bewaard. Leuk voor later. Ik had er ook 1 van elk briefje willen bewaren (leuk om in te lijsten), maar kon het mij helaas op dat moment niet veroorloven...
Met dubbele koppen, zilveren, gouden munten, jubileum uitgaven. eik dus echt alles.
En dan heb ik nog een paar hele oude munten van 1600 zoveel.
Erfenis van mn opa, toen ik die kreeg ben ik daar dus verder mee gegaan. Dat zal ongeveer vanaf 1990 zijn geweest schat ik. Het grootste gedeelte heeft hij dus bij elkaar verzameld.
En van briefjes heb ik helaas niks bewaard, gewoon stomweg niet aan gedacht
quote:Ja die heb ik ook nog..
Op vrijdag 12 april 2002 14:33 schreef DarkElf het volgende:
ik heb een gulden, de laatste met die platgereden kikker alias leeuw erop, bewaard
Idd om later aan mijn kinderen te laten zien: kijk dat hadden we nu hiervoor.
Heb ik ook gedaan met de oude 1 cent en een paar tientjes
Maar onder mn bed kwam nog f5,30 vandaan, alleen ik heb geen zin om het nog naar de bank te brengen.
- een beatrixgulden
- een julianagulden
- een dubbelkoppige gulden
- een laatste gulden (met leeuwtje)
- een andere gulden, k weet effe niet hoe die er uit ziet
- een ek2000 vijfje
Van alles eentje dus, behalve de gulden, daar heb ik er 2 van.
quote:die heb ik ook nog en het oude briefje van 25 :)Die heb ik echt bewaard.
Op vrijdag 12 april 2002 14:39 schreef K3 het volgende:
Ik heb alleen een briefje van 5, wat rijksdaalders en guldens bewaard.
En dan natuurlijk al die dubbeltjes, kwartjes en stuivers die achter de kast liggen maar dat is niet expres
quote:Tjsa, ik heb eik geen idee hoeveel dat van mij waard is.
Op vrijdag 12 april 2002 15:02 schreef Phat Lip het volgende:
van alle muntjes heb ik nog een stapeltje bewaard.. tis bij elkaar bijna 100 gulden
Zou volgens mij best wel een paar duizend gulden waard zijn
quote:Dat lijkt me toch wel ja ..als jij ALLE muntjes hebt dan zitten daar ook hele zeldzame oplages bij
Op vrijdag 12 april 2002 15:13 schreef vosss het volgende:[..]
Tjsa, ik heb eik geen idee hoeveel dat van mij waard is.
Zou ik eik eens een keer moeten laten taxeren ofzow, hele albums vol in van die insteekmapjes, allemaal nog in goede staat.Zou volgens mij best wel een paar duizend gulden waard zijn
quote:Geen idee, lijkt me wel ja. Ik heb er zelf nietzoveel aan gedaan dus ik weet het echt niet.
Op vrijdag 12 april 2002 15:15 schreef Phat Lip het volgende:[..]
Dat lijkt me toch wel ja ..als jij ALLE muntjes hebt dan zitten daar ook hele zeldzame oplages bij
Toch eens iemand met verstand van zaken naar laten kijken
quote:nopes, geen rode cent.
Op vrijdag 12 april 2002 14:19 schreef Sjaakman het volgende:
(En dan bedoel ik dus niet mensen die toevallig/per ongeluk nog een paar munten/biljetten hebben, maar mensen die het expres bewaard hebben.)Gewoon om over 80 jaar aan de kleinkinderen te laten zien "en voor die euro, hadden we de gulden".
Of omdat het gewoon geinig is om te bewaren enzo...
*Sjaakman heeft expres e.e.a. bewaard*
2 stuivers (1970 en 1998)
3 dubbeltjes (1968, 1970, 1999)
1 gulden (2001, niet die leeuw)
1 rijksdaalder (1979, met op de muntzijde het opschrift "Grondslag van de Nederlandse staat. 1579 Unie van Utrecht")
En momenteel kom ik in allerlei jas- en broekzakken nog guldens tegen (erfenis van winkelwagentjes), heb er inmiddels alweer 3 liggen...
quote:Geniaal!!
Op maandag 15 april 2002 01:06 schreef KikkerBikker het volgende:
Ik heb nog een lapje van 100 bewaard.Voor nuttige doeleinden zeg maar
Guldens, rijksdaalders, van alles wat, oude en nieuwe 'stijl' munten, ook uit 1974 (m'n geboortejaar) en 1980 (dubbele kop ivm Juliana/Beatrix).
Dubbeltjes:
Stuivers:
Dat ouwe geld was véél mooier... *snif*
Nee, de euro wordt nóóit van ons allemaal... .
quote:*stil*
Op woensdag 1 oktober 2003 14:39 schreef DennisMoore het volgende:
Biljetten heb ik niet bewaard, wel muntgeld (deels te lui om in te leveren...)Guldens, rijksdaalders, van alles wat, oude en nieuwe 'stijl' munten, ook uit 1974 (m'n geboortejaar) en 1980 (dubbele kop ivm Juliana/Beatrix).
Dubbeltjes:
Stuivers:Dat ouwe geld was véél mooier... *snif*
Nee, de euro wordt nóóit van ons allemaal...
.
*mooi*
helaas geen briefjes bewaard
van 1980 ofzo, elke soort munt, van elk jaar
en dan 2x natuurlijk
geloof dat ze een heel eind is gekomen,
maar het niet compleet had gekregen
en ooit, op een dag, is dat allemaal van mij (van mij, van mij)
- 1 Briefje van 50 Gulden
- 1 Briefje van 25 Gulden
- 1 Briefje van 10 Gulden
- 1 Briefje van 5 Gulden (oud )
- 1 Munt van 5 Gulden
- 2 Munten van 2,50 (enkel- en dubbelkoppig)
- 2 Munten van 1,00 (normale Gulden en de 'nieuwe' Gulden)
- 1 Munt van 0,25 Gulden
- 1 Munt van 0,10 Gulden
- 1 Munt van 0,05 Gulden
Dat is toch bij elkaar zo'n FL. 102,40 (wat weer EUR. 46,47 is) wat ik thuis heb liggen op dit moment.
[edit]
Dit heb ik bewaard voor (klein-)kids (al heb ik die nog nie eens )
Verder bewaard een gaaf heel oud briefje van 5 gld.
En dan nog wat kleingeld om dat nostalgische gerinkel met nederlands geld te kunnen herbeleven i.p.v. dat eurospeelgoedgeld
en ze blijven mooier dan die euros
quote:mmm ik kreeg ook dat blik bij kerstpakket 2001 (bedrijf DTO, was afstuderend) maar bij mij zaten er koekjes in en geen munten
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:28 schreef Together-Alone het volgende:
Ik heb van mn werk als kerstpakket een rond blik met de opdruk van de gulden gehad, met daarin alle munten. Best grappig.
Ow ja, en ik heb nog een oud 5 gulden, 25 en 100 gulden briefje in een mapje liggen, helemaal gaaf nog.
Deze liggen u ergens hierbij mijn PC
de meeste mensen bewaren klein grut en is dus geen drol waard, maar als je een briefje van 1000 bewaard ben je leip
Kweet niet of het al wat waard is of dat het dat nog wordt. 't is in ieder geval leuk om te bewaren en eventueel door te geven aan m'n kleinkinders (als ik die krijg natuurlijk)
Over die laatste had ik een vraag trouwens, want ik heb ooit (zal wel omstreeks 1998 geweest zijn) een nieuwsitem op Hart van Nederland Is er dan nog sprake van 'nieuws'? gezien, waarin werd gezegd dat er bepaalde misdrukken waren van het EK-vijfje die wel eens een guldentje of 1.300 zouden kunnen opbrengen... Is dit nu allemaal uit mijn eigen brein ontsproten alszijnde een welwillende fantasie, of is dit ook daadwerkelijk zo? Want als dat zo zou zijn, en ik heb ook daadwerkelijk dat muntje in m'n bezit, zou ik toch serieus overwegen om hem alsnog in te leveren... Alhoewel het later inleveren misschien nog meer winst oplevert
- 1 briefje van 50 gulden
- 1 briefje van 25 gulden
- 1 briefje van 10 gulden
- 1 briefje van 5 gulden
- een aantal munten van 5 gulden
- een hoop munten van 1 en 2,50 gulden
(voornamelijk dubbelkoppig en unie van utrechts, maar ook enkele enkelkoppige)
- en nog veel meer munten van 1, 5, 10 en 25 cent
Daarnaast nog een aantal speciale uitgiftes (munten van 50 Gulden, jubileum munten, etc)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |