abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:43:48 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69517112
quote:
Grote groep gsm-bezitters lijdt aan nomofobie

Meer dan de helft van de bezitters van mobiele telefoons lijdt aan nomofobie (no mobile fobia), de angst om onbereikbaar te zijn. Dat zeggen Britse onderzoekers. Meer dan de helft van de mobiele bellers zet het toestel nooit uit. Bovendien blijkt dat 9 procent van de ondervraagden toegeeft zich niet goed voelen als ze hun mobiele toestel uitzetten en 10 procent is van mening altijd bereikbaar te moeten zijn voor het werk. Maar niet iedereen wil het hier over een echte fobie hebben.

"Een groot gedeelte van de bezitters van een mobiele telefoon zijn zo afhankelijk geworden van hun mobiele telefoon, dat ze gestresseerd raken wanneer het toestel een lege batterij heeft of gewoon verloren werd gelegd," stippen onderzoekers van het Britse Post Office. "Als reden voor dat verhangen zijn, wordt meestal het feit naar voor geschoven dat men in contact wil blijven met vrienden en familie. Meer dan de helft van de ondervraagden zegt dat ze daarom nooit hun mobiele telefoon afzetten."

Volgens de onderzoekers zou 53 procent van de bezitters van mobiele telefoons met nomofobie geconfronteerd worden. "Bij mannen is dat zelfs 58 procent, terwijl ook 48 procent van de vrouwen er onder zou lijden." Volgens de Nederlandse psychotherapeute Manja de Neef kan men niet echt spreken over een fobie. "Bijna elke mobiele telefoonbezitter wordt een beetje onrustig als de telefoon zoek is," vertelt ze tegenover de krant Trouw. "Dat wil niet zeggen dat ze last hebben van een angststoornis."

Wiebe Bijker, bijzonder hoogleraar techniek en samenleving, voert aan dat het niet om het product gaat, maar om de sociale druk die de samenleving er omheen creëert. "Omdat een mobiel onophoudelijk contact mogelijk maakt, passen mensen hun verwachtingspatroon aan," meent hij.
Bovenstaand artikel dateert al weer van april 2008, maar goed, het was net bij Evers op de radio.

Best sneu gedrag eigenlijk van mensen. Ik kwam er zojuist na een boos mailtje waarom ik me foon niet opnam achter dat mijn foon was nog thuis ligt... had het niet eens gemerkt

Nou ja, kennelijk ben ik op dat gebied niet geinfecteerd met dit nieuwe verschijnsel wat ik wel herken in mijn omgeving; mobiele telefoon die mee gaat naar bed enzo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:47:20 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69517224
Ik had een mobiel van de zaak die ging uit na het werk. Vonden ze niet leuk maar schijt aan gehad. Tja ik heb geen vaste telefoon alleen mobiel gaat dus nooit uit. Maar geen einde van de wereld als ik dat ding vergeet of zo idd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:48:11 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69517247
Sommige mensen worden inderdaad echt panisch als ze hun telefoon niet bij zich hebben. Vriendin van een vriend van me ging een keer mee naar een restaurant dat een uurtje rijden is. Toen we een half uur onderweg waren kwam ze erachter dat ze d'r telefoon vergeten was en eiste op hoge toon dat we terugreden om die telefoon op te halen

En niet eens omdat ze een belangrijk telefoontje verwachtte ofzo, maar gewoon omdat ze niet een avondje zonder dat ding kon
pi_69517359
Ik vergeet 't kreng vrij vaak.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:55:07 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69517466
Mijne staat al drie dagen uit. Lekker rustig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:56:12 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69517489
mijn vriendin voelt zich naakt , leeg en ongemakkelijk als ze eens zonde rmobiel op pad gaat
[..]
pi_69517525
Nou, ik niet hoor. Maar ik gebruik 'm dan ook niet eens elke dag. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen afhankelijk worden van hun mobiel. Ik snap ook echt niet hoe sommigen meer dan 100 smsjes per dag kunnen versturen.
pi_69517533
Ik heb er 2
1 voor mijn werk die na mijn werk uitgaat (ondanks dat zij anders willen) en 1 voor prive leven en die MOET ik gewoon bij me hebben
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:58:53 #9
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_69517573
Ik heb 'm altijd aan staan, dus is een groot deel van de tijd de batterij leeg
I follow you......but not on Twitter
pi_69517632
Ik doe vrij weinig met m'n telefoon Kutding
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 10:01:53 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69517647
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
Nou ja, kennelijk ben ik op dat gebied niet geinfecteerd met dit nieuwe verschijnsel wat ik wel herken in mijn omgeving; mobiele telefoon die mee gaat naar bed enzo
Och. Vroeger stond er een vaste telefoon naast het bed. Maakt het verschil dat die mobiel is?

Nouja, wellicht de trilfunctie.
Carpe Libertatem
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:05:02 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69517760
Altijd aan, altijd bij me. Maar als ik hem vergeet, ga ik er niet voor terug.
pi_69517790
Die van mij staat dag en nacht aan, maar dat is meer omdat ik er niet bij stil sta de gsm uit te zetten.

Als ik thuis ben slingert mijn telefoon overal rond; dan kijk ik er niet zo naar om. Op mijn werk heb ik de telefoon altijd wel bij de hand.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:07:10 #14
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69517840
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:56 schreef MikeyMo het volgende:
mijn vriendin voelt zich naakt , leeg en ongemakkelijk als ze eens zonde rmobiel op pad gaat
Heb jij een vriendin
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:07:45 #15
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_69517862
Ik gebruik m eigenlijk alleen voor persoonlijk vermaak...
(internet en spelletjes)
Mijn vrouw daarentegen voelt zich naakt zonder maar slaat niet in paniek als ze haar phone is vergeten!
(mits die van mij dan wel mee is..)
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:09:04 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69517916
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:07 schreef dubidub het volgende:

[..]

Heb jij een vriendin
ja, en best makkelijk in onderhoud ook de mijne; af en toe gewoon een beetje opompen. Ze is een beetje poreus
[..]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:09:39 #17
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69517938
Ik krijg soms wel eens per msn te horen dat ik al 3 dagen niet bereikbaar ben op mijn mobiel. Dan ben ik hem weer eens vergeten op te laden
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69517941
Momenteel ben ik kei- en keihard op zoek naar een nieuwe baan. En omdat ik daar toch wel eens voor gebeld wordt, kan ik er nu ook lastig buiten. Schiet alleen niet in de stress als ik de gsm niet bij me heb.

Schrik me wel altijd de tering als ik denk het ding verloren te zijn. Dat heeft alleen meer met de kosten te maken, dat de vinder eventjes 0900 nummers gaat bellen.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 mei 2009 @ 10:10:28 #19
145738 superworm
is erbij
pi_69517967
Ik ben die van mij al 2 weken kwijt

En nee, ik heb 'm niet gemist. Als ik echt iemand moet bereiken heb ik altijd wel het nummer ergens op een briefje en een pinpas met chipknip. Als je er op lét, staan er nog heel wat telefooncellen in Nederland.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_69518053
begrijp dat soms ook echt niet. zonder mobiel kunnen of zonder internet. zijn prachtige uitvindingen maar indien ik het wil kan ik er prima zonder mee.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 10:16:28 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_69518137
Ik heb hem wel altijd bij me als de kids niet bij me zijn, als ik hem dan vergeet dan ga ik er ook inderdaad voor terug.
In het weekend heb ik hem niet altijd bij me
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:17:15 #22
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_69518164
Enslaved by technology, het is een feit. Dat geldt naast de mobiele telefoon net zo goed voor internet en bij de meeste mensen ook voor de televisie. Het is ironisch om te zien dat de middelen die ons beloven zoveel meer vrijheid te geven, ons in de praktijk juist zoveel beperken. Nomofobie zie ik ook terug in het feit dat sommige mensen de verleiding niet kunnen weerstaan om bij ieder geluid dat dat ding maakt er zo snel mogelijk naar te grijpen. Dat je dat doet wanneer je alleen thuis bent, oké, maar toch niet als je op visite bent bij iemand?

Ik zie heus wel het nut en het voordeel van een mobiele telefoon, maar op het moment dat het ding je leven gaat beheersen, gaat er toch echt wel iets fout hoor.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:25:28 #23
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_69518419
ik kan beter zonder mobiel dan zonder internet
I follow you......but not on Twitter
pi_69518592
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:25 schreef 1-of-6Billion het volgende:
ik kan beter zonder mobiel dan zonder internet
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:44:40 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69519061
Hier had ik vroeger ook last van, maar ik ben er overheen gegroeid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')