quote:Champions League blijft bij de NOS
door Marcel Frost
HILVERSUM, vrijdag
De wedstrijden uit de Champions League blijven de komende drie seizoenen op dinsdag en woensdag bij de NOS te zien. De publieke omroep betaalt voor de uitzendrechten een fractie van voorgaande jaren, zo melden ingewijden.
De afgelopen seizoenen werd voor de duels circa 30 miljoen euro per jaar betaald. Dat bedrag daalt nu drastisch naar ongeveer 10 miljoen euro per seizoen.
Rechtenbureau TEAM had al een tweede biedingronde uitgeschreven, omdat de bedragen tijdens de eerste tegenvielen. Even bestond zelfs de vrees dat de Champions League met landskampioen AZ komend seizoen helemaal van het open net zou verdwijnen.
Naar verluidt heeft RTL Nederland ook meegeboden, maar SBS Broadcasting niet. De Champions League is doorgaans goed voor uitstekende kijkcijfers. De finale tussen FC Barcelona en Manchester United trok woensdagavond ruim 2,5 miljoen kijkers.
Leuk voor de NOS dat het blijft en dat ze minder betalen, maar hadden ze dat geld dan toch ook nog even in de Europa League kunnen gooienquote:Europa League op Eredivisie Live
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, vrijdag
De Eredivisie CV (ECV) staat op het punt om voor Eredivisie Live de televisierechten van de Europa League, de opvolger van de UEFA Cup, binnen te slepen. „Op een paar details na is het rond”, aldus ECV-directeur Alex Tielbeke. Het gaat overigens niet om alle duels in de Europa League, maar om een deel daarvan waaronder wedstrijden van de Nederlandse deelnemers.
Ben ik blij mee. Hoef je niet naar allemaal regionale zenders te zappen om een wedstrijd van een subtopper te zien.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:25 schreef Joenes het volgende:
Alle Europa League wedstrijden dus achter de decoder. Toch maar weer EL nemen dan in augustus.
Mooi zoquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:25 schreef Joenes het volgende:
Alle Europa League wedstrijden dus achter de decoder. Toch maar weer EL nemen dan in augustus.
Zou je dit ook zeggen als PSV kampioen was geworden?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:07 schreef Rucebo het volgende:
Ze betalen liever veel geld voor 6 wedstrijden van AZ, en 2 voorrondewedstrijden van Twente ipv de Europa League aan te schaffen waar meer Nederlandse clubs aan meedoen, die ook nog eens meer kans hebben om ver(der) te komen...
Bij UPC is dat al een gecombineerd pakket.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:16 schreef borisz het volgende:
Ik vind 15 euro voor EL nog steeds te duur voor alleen de eredivisie en dan nu de Europa league. Als sport 1 en EL gaan fuseren heb je een sterk sportkanaal. 10 zenders aan sport met veel buitenlands voetbal erbij, tennis, darts, golf, nog wat sporten. Maak je de prijs 20 euro en je hebt een prachtzender.
Ja, dat heeft Ziggo helaas niet. 30 euro voor sport 1 + EL is voor mij te veel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Bij UPC is dat al een gecombineerd pakket.
Misschien wel, zo vaak heeft PSV de tweede ronde nou ook weer niet gehaald, ze komen uiteindelijk toch meestal in de vroegere Uefa Cup terechtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:13 schreef Ruud het volgende:
[..]
Zou je dit ook zeggen als PSV kampioen was geworden?
Hier in Z-limburg(Ziggo) kun je gewoon een pakket van EL of Sport 1 pakken, je hoeft ze niet samen. (iedergeval zie ik het er niet bij staan ofsow)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja, dat heeft Ziggo helaas niet. 30 euro voor sport 1 + EL is voor mij te veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |