abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69535718
Ik heb toevallig vorige week een pax gehaald en inelkaar gezet. Ons nieuwbouw is 2.60 dus heb geen idee of het bij jou lukt. Met schuifdeuren kan je inderdaad niet liggend de kasten inelkaar monteren en vervolgens kantelen. De rails zitten boven en onder. Hoeveel ruimte je daadwerkelijk nodig heb boven die 236, weet ik niet precies. Maar cmtje of 5-6 moet nog net wel lukken om die deuren op te hangen.
pi_69537842
Gaat prima, hier ook gedaan, zoals gezegd moet je de kast wel gelijk staand monteren, een tweede persoon erbij is wel handig om iets aan te geven of even iets vast te houden.
Hier trouwens wel alleen in elkaar gezet, maar heb een muur gebruikt als "hulpje".
pi_69541103
Heb net de schuifdeuren opgehaald. Schrok wel even van het feit dat je deze ook helemaal in elkaar moet zetten. Ik had verwacht dat deze kant en klaar geleverd werden en alleen afgehangen moesten worden. Echt ikea....
pi_69552144
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:46 schreef Klussie het volgende:
Heb net de schuifdeuren opgehaald. Schrok wel even van het feit dat je deze ook helemaal in elkaar moet zetten. Ik had verwacht dat deze kant en klaar geleverd werden en alleen afgehangen moesten worden. Echt ikea....
Ik dacht dat in eerste instantie ook. Maar achteraf, als je weet dat de deuren tot max 2meter breed kunnen zijn per stuk en dan nog eens 235hoog, dan is het wel logisch dat het in delen zijn, anders krijg je het nooit en never door welke raam of trap dan ook. Als je gaat kijken sommige deuren die waarschijnlijk dan niet in delen zijn (geen verticale strook op de deur), die zijn ook maar max 210hoog en/of max 3 meter.
pi_69553155
De minimum hoogte is 240cm. De kast zal je staand op moeten bouwen.

De nokken voor de schuifdeuren, itt de gebruiksaanwijzing, vooraf installeren. De rail klik je dan van voren erin, als de kast helemaal staat.

Overigens is de kast 236,5 cm hoog. meet maar na...

De kastelementen zuiver langs een lange rechte lat rechtstellen. Als de kasten recht staan, dan is het inhangen van de schuifdeuren een koud kunstje. De schuifdeuren zijn verstelbaar, maar de verstelruimte is nogal krap. Heel veel speling heb je dus niet.

Zelf heb ik net deze kast opgebouwd in een breedte van 2,5 meter, met een plafondhoogte van 236,5 cm, en een speling in de breedte van 0,5 cm. (de kast kwam in een nis). Om dit te bereiken heb ik aan de onderkant 2,5 cm van alle kastdelen moeten zagen. Met deze kast ben ik 2 avonden zoet geweest.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:43:05 #31
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69556413
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_69564090
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 14:54 schreef skiff het volgende:
De minimum hoogte is 240cm. De kast zal je staand op moeten bouwen.

De nokken voor de schuifdeuren, itt de gebruiksaanwijzing, vooraf installeren. De rail klik je dan van voren erin, als de kast helemaal staat.

Overigens is de kast 236,5 cm hoog. meet maar na...

De kastelementen zuiver langs een lange rechte lat rechtstellen. Als de kasten recht staan, dan is het inhangen van de schuifdeuren een koud kunstje. De schuifdeuren zijn verstelbaar, maar de verstelruimte is nogal krap. Heel veel speling heb je dus niet.

Zelf heb ik net deze kast opgebouwd in een breedte van 2,5 meter, met een plafondhoogte van 236,5 cm, en een speling in de breedte van 0,5 cm. (de kast kwam in een nis). Om dit te bereiken heb ik aan de onderkant 2,5 cm van alle kastdelen moeten zagen. Met deze kast ben ik 2 avonden zoet geweest.
dus het bevestigen van de kast aan de muur is ook wel nodig? Ik had dit nog niet gedaan. Vandaag ben ik een halve dag zoet geweest met het in elkaar zetten van de deuren. Morgen gaan we ze afhangen. De nokken voor de schuifdeuren heb ik nog niet geplaatst: het geraamte van de kast hadden we eergisteren al in elkaar gezet. Ik ben benieuwd of alles goed gaat met de speling die we hebben..... Ik ben er niet gerust op en raad het in elkaar zetten van deze krengen ook niet aan....
  zondag 31 mei 2009 @ 03:22:46 #33
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_69567755
trap niet per ongeluk de achter plaat door als je denkt dat de doos leeg is :p
Mijn achterkant heeft een scheur omdat de 'lege' doos werd opgeruimd :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_69568914
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:27 schreef Klussie het volgende:

[..]

dus het bevestigen van de kast aan de muur is ook wel nodig? Ik had dit nog niet gedaan. Vandaag ben ik een halve dag zoet geweest met het in elkaar zetten van de deuren. Morgen gaan we ze afhangen. De nokken voor de schuifdeuren heb ik nog niet geplaatst: het geraamte van de kast hadden we eergisteren al in elkaar gezet. Ik ben benieuwd of alles goed gaat met de speling die we hebben..... Ik ben er niet gerust op en raad het in elkaar zetten van deze krengen ook niet aan....
Met een schuifdeurkast hoef je je niet zo veel zorgen te maken. Die dingen zijn zo diep dat ze niet snel omkukelen. Zeker als je er geen lades in hebt is het geen probleem.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_69571049
Ik heb hem wel vastgezet, maar om de simpele reden dat ik een kaarsrechte houten balk in de muur achter de kast had gezet, en op de grond een dikke plint, precies vertikaal onder de balk aan de bovenkant. Bij mij was het dus zaak de kasten tegen plint en balk te duwen, dan MOET hij wel exact vertikaal staan. Even een schroef erdoor jagen was de minste moeite. Maar als hij netjes staat, dan is de noodzaak om hem vast te zetten niet heel hoog. Omvallen KAN hij niet eens...

Ik hoop dat je de nokken er nog op krijgt. Eventueel de helft van de nok afzagen idd.

En de schuifdeuren zijn idd veel werk om te monteren. Heeft bij mij ook een tijd geduurd. Je hebt er ook goed de ruimte voor nodig.
pi_69575027
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:57 schreef skiff het volgende:
Ik heb hem wel vastgezet, maar om de simpele reden dat ik een kaarsrechte houten balk in de muur achter de kast had gezet, en op de grond een dikke plint, precies vertikaal onder de balk aan de bovenkant. Bij mij was het dus zaak de kasten tegen plint en balk te duwen, dan MOET hij wel exact vertikaal staan. Even een schroef erdoor jagen was de minste moeite. Maar als hij netjes staat, dan is de noodzaak om hem vast te zetten niet heel hoog. Omvallen KAN hij niet eens...

Ik hoop dat je de nokken er nog op krijgt. Eventueel de helft van de nok afzagen idd.

En de schuifdeuren zijn idd veel werk om te monteren. Heeft bij mij ook een tijd geduurd. Je hebt er ook goed de ruimte voor nodig.
Ik heb de kast ook niet vastgezet, alleen de binnenkasten aanelkaar geschroefd. Vroeg me ook af of het vastzetten aan de muur echt noodzakelijk is.

Verder was het voor ons het inzetten van de schuifdeuren wel fluitje van een cent. We waren immers ook met z'n drieen. Dus 1 de deur vasthouden, 1 die de bovenrail in de gaten houdt en 1 de onderrail.
pi_69695456
Nou, hij staat! En hoe! Hij is zo mooi geworden. Grappig zoals je zo'n lelijke witte kast ombouwt in een prachtige design kast door er mooie schuifdeuren voor te plaatsen. Ik maakte erg veel zorgen om het afhangen van de deuren, maar achteraf bleek dit een eitje. Met z'n tweeen hebben we het in no time gedaan. Bedankt voor alle tips!
pi_69718574
Mooi dat het gelukt is!
pi_72374839
Ik ga één dezer dagen zo'n Pax kleerkast kopen die ik op internet zowat ontworpen heb.
Afmetingen van de mijne zijn 50x58x201cm en dan nog één van 100x58x201cm dus niet zo super hoog.
Moet ik mijn kleerkast dan aan de muur gaan monteren of niet (want het is heel moeilijk om in de muur te boren).
Voor degenen die zo'n kleerkast hebben: hebben jullie moeten wachten op de onderdelen of waren deze meteen beschikbaar?
pi_72376736
Als je je kast niet gaat gebruiken als klimrek, maar gewoon om je kleding en evt andere spullen op te bergen hoef je hem echt niet aan de muur vast te maken.
En de meeste onderdelen zijn wel gewoon op voorraad. Voor mijn PAX kon ik in elk geval alles gewoon in 1 keer meenemen.
pi_72390133
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:43 schreef Kielse het volgende:
Ik ga één dezer dagen zo'n Pax kleerkast kopen die ik op internet zowat ontworpen heb.
Afmetingen van de mijne zijn 50x58x201cm en dan nog één van 100x58x201cm dus niet zo super hoog.
Moet ik mijn kleerkast dan aan de muur gaan monteren of niet (want het is heel moeilijk om in de muur te boren).
Voor degenen die zo'n kleerkast hebben: hebben jullie moeten wachten op de onderdelen of waren deze meteen beschikbaar?
Dat ding blijft wel staan zonder verankering. Of de onderdelen op voorraad zijn kan je heel handig op de IKEA-website zien, kan je gelijk uitprinten in welk vak/stelling alle onderdelen liggen
pi_72390224
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:33 schreef Klussie het volgende:
Nou, hij staat! En hoe! Hij is zo mooi geworden. Grappig zoals je zo'n lelijke witte kast ombouwt in een prachtige design kast door er mooie schuifdeuren voor te plaatsen. Ik maakte erg veel zorgen om het afhangen van de deuren, maar achteraf bleek dit een eitje. Met z'n tweeen hebben we het in no time gedaan. Bedankt voor alle tips!
En heb je hem liggend opgebouwd?
pi_72390900
Enig idee of ik mijn kast liggend of al rechtop zou bouwen? Mijn kamer is meer dan 2,5m hoog dus in principe kan ik hem op de grond in elkaar steken en dan rechtop zetten?
pi_72391124
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:30 schreef Kielse het volgende:
Enig idee of ik mijn kast liggend of al rechtop zou bouwen? Mijn kamer is meer dan 2,5m hoog dus in principe kan ik hem op de grond in elkaar steken en dan rechtop zetten?
Ja pas alleen op dat ie niet in elkaar stort. Heb dit met een Hopen kast gehad. De bovenplaat vol op m'n kop, doet best pijn kan ik je vertellen. Dus hou de bovenplaat goed vast!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks!
pi_72394940
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:30 schreef Kielse het volgende:
In de beschrijving die erbij zit staat op een gegeven moment 'n plaatje waaruit je kunt opmaken hoe hoog je kamer moet zijn om 'm liggend in elkaar te schroeven. Uit m'n hoofd staat dat plaatje op pagina 8 ofzo (ja, ik heb er vorige week ook 1 in elkaar gezet )
pi_72408099
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:14 schreef anboni het volgende:

[..]

In de beschrijving die erbij zit staat op een gegeven moment 'n plaatje waaruit je kunt opmaken hoe hoog je kamer moet zijn om 'm liggend in elkaar te schroeven. Uit m'n hoofd staat dat plaatje op pagina 8 ofzo (ja, ik heb er vorige week ook 1 in elkaar gezet )
Aha, bedankt, ik ben eens benieuwd of het me als student gaat lukken om zo'n kast in elkaar te steken.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het uren van zo'n wagentje van Ikea? Voor 2 uurtjes (ruimschoots genoeg denk ik dan) zou dat slechts 10¤ zijn (met 200¤ waarborg natuurlijk).
pi_72414030
In elkaar zetten zou ik als het ff kan met z'n tweeen doen, in je uppie zal uiteindelijk vast wel lukken, maar het is gewoon voor 'n hoop dingen handig als je samen bent (al was het alleen maar omdat die kast als 'ie helemaal in elkaar zit 'n eind over de 100 kilo weegt).

Voor wat betreft vervoer, ik heb het heel decadent laten bezorgen. Kost E59, maar dan komen ze het dezelfde avond bezorgen (begane grond, dat wel, heb het zelf de lift in moeten dragen).
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:15:29 #48
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_72426911
in elkaar zetten zeker met z'n twee-en (beter is 3 man + trap)

en in de handleiding staat 1 versie voor liggen inelkaar zetten en 1 staand

ik had het zelfde probleem als de ts, het is echt rotwerk om de deuren erin te zetten en de handvaten erop te schroeven $(^&*(#%&)(@!#%&*
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_72500072
Een Pax rechtop in elkaar zetten kan in je eentje met hulp van een workmate, daar kan je de ene recht opstaande zijwand mooi in vastzetten terwijl je de andere zijwand en het dak eraan meubelt.
Los tegen de muur aan zetten gaat geheid omvallen.
pi_72569127
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:32 schreef Kielse het volgende:

[..]

Aha, bedankt, ik ben eens benieuwd of het me als student gaat lukken om zo'n kast in elkaar te steken.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het uren van zo'n wagentje van Ikea? Voor 2 uurtjes (ruimschoots genoeg denk ik dan) zou dat slechts 10¤ zijn (met 200¤ waarborg natuurlijk).
Yep, gewoon formuliertje invullen en vaak komen ze ook nog helpen de boel aan te koppelen ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')