abonnement Unibet Coolblue
pi_69502146
Hallo,

Al googlend kwam ik op dit forum terecht en ik heb al wat nuttigs gelezen zal ik maar zeggen. Ik hoop dat jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen

Ik ben dus een man van 25 jaar en heb nu 9 jaar een relatie met een fantastische vrouw. Het was echt mijn jeugdliefde vanaf mijn 16e. We hebben zeer veel gemeen en hebben het vaak gewoon leuk samen.

Ik heb de laatste tijd echter toch wat twijfels en angsten. Ze is perfect, ze is lief en ze doet echt heel veel voor me. Maar ik vraag me wel eens af of het goede gevoel er nog wel echt is. Ik merk van haar kant dat ze heel vaak zin heeft om te kuffelen, zoenen en sexen etc. Maar ik merk die drang veel minder. Ik heb vaak juist helemaal geen zin meer om te zoenen/sexen en ik heb soms er bijna een afkeer van.

Ik merk ook aan mezelf dat ik niet heel vaak zin meer heb om dingen met haar te ondernemen. Ik vind het telkens vaker lekker om ook met anderen weg te gaan. Met andere mensen plezier te maken. Of gewoon lekker alleen te zijn.

Als we bezig zijn met een volgende reis merk ik dat er wel weer passie komt, maar dat is niet voor haar, maar gewoon weer voor het grote avontuur.

Ik word helemaal gek van de twijfel, ik houd van haar, ze is lief, en is gewoon echt helemaal top. En ergens zie ik mezelf ook wel met haar oud worden. Maar ik weet gewoon niet of ik dat nu kan, ik weet niet of ik er aan toe ben.

Half jaar geleden ook een meisje leren kennen wat echt fantastisch is, heerlijke gesprekken, en gewoon echt een toptijd. Ik zou absoluut niets met haar willen maar ik merk wel dat ik gewoon, zeker de agelopen tijd verliefde gevoelens heb. Ik eet slecht, ik denkt vaak aan haar, ik koester alle contactmomenten. Ik vind de andere vrouw fantastisch, maar dat is niet de reden dat ik twijfel. Ik heb die twijfel ergens al heel lang in me zitten dat ik soms opeens denk, is dit het goede? Overigens heb ik met de andere vrouw niets, heb ik er niets mee gedaan en hebben we momenteel al geen contact in real. Als het over zou gaan met mijn huidige vriendin moet ik er ook niet aan denken om direct weer in een relatie te zitten, dus dat is niet de issue.

Ik weet wel dat ik dit waarschijnlijk allemaal door elkaar haal omdat ik twijfel aan mijn relatie. Ik kan er echt heel slecht mee omgaan. En ergens vind ik ook dat mijn vriendin een man verdient die helemaal voor haar gaat. Die er helemaal voor haar is. Die haar lieft heeft. En ik heb het gevoel dat ik die man nu niet kan zijn. En misschien ook wel niet wil zijn..........
pi_69502336
tja misschien moet je toch een beetje rond kijken. Je zegt verliefd te zijn maar niets met diegene te willen beginnen? Wat houdt je tegen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_69502360
Eigenlijk geef je zelf het antwoord op je vraag al... Als je goed naar jezelf luistert weet je wel wat je moet doen.

Sterkte!
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:21:08 #4
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_69503054
Praat erover. Met je vriendin dus. Succes.
pi_69503133
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:59 schreef xgirlxlindax het volgende:
Eigenlijk geef je zelf het antwoord op je vraag al... Als je goed naar jezelf luistert weet je wel wat je moet doen.

Sterkte!
Zo wat een advies .

Maar effe serieus. Kijk een nieuwtje is altijd leuker maar van dat nieuwtje gaat de nieuwigheid ook van af.
pi_69503475
Het is een lastige situatie zo te lezen. Ik weet niet of jullie samenwonen ( in dat geval is het lastig) maar zo niet, neem een beetje afstand.. Ontdek of je haar mist of juist eigenlijk niet... (wel erg zwart wit, maar je merkt vanzelf welk gevoel overheerst).

Sowieso is het verstandig om met haar te gaan praten, want zij merk heus wel dat je haar qua knuffelen, zoenen, sex etc afwijst... Vrouwen zijn alles behalve achterlijk. En als je er niet over praat, wordt jij waarschijnlijk steeds meer afstandelijk tegen haar. En door een gesprek kan jij misschien beter je gevoelens gaan plaatsen. Want als je alleen maar denkt, wordt het er echt niet beter op.

Succes
pi_69503776
Een relatie is niet iets waar je in het begin wat energie en passie in moet steken om zo altijd gezellig en fantastisch te blijven. Het heeft ups en downs en is hard blijven werken aan de band die jullie samen hebben.

Nu is het de vraag of jij het er voor over hebt of niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 20:47:20 ]
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:50:43 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_69504064
Begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat het ook niet goed is om vanaf zo'n jonge leeftijd al samen te zijn.
Aan de andere kant is het natuurlijk prachtig als je echt samen oud word.

In elke relatie zijn er twijfels en saaiheid. Als je echt van haar houdt dan compenseer je de dingen die je "mist" met momenten met anderen. Probeer erover te praten en wellicht heeft zij ook een bepaalde sleur.

Je kan natuurlijk elk moment samen je relatie "redesignen".
pi_69504114
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:42 schreef SG-sam het volgende:
Een relatie is niet iets waar je in het begin wat energie en passie in moet steken om zo altijd gezellig en fantastisch te blijven. Het heeft ups en downs en is hard blijven werken aan de band die jullie samen hebben.

Nu is het de vraag of jij het er voor over hebt of niet.
Opzich weet je na 9 jaar wel dat je veel moet blijven investeren. Het gekke is eigenlijk ook dat we helemaal niet vastgeroest zijn ofzo. We hebben een actief en afwisselend leven. De vraag die ik echter heb is of het nog wel genoeg is voor een relatie zeg maar. Is er genoeg voor een echte relatie! Ik mis gewoon soms de humor, het alleen zijn etc.
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:50 schreef Buschetta het volgende:
Begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat het ook niet goed is om vanaf zo'n jonge leeftijd al samen te zijn.
Aan de andere kant is het natuurlijk prachtig als je echt samen oud word.

In elke relatie zijn er twijfels en saaiheid. Als je echt van haar houdt dan compenseer je de dingen die je "mist" met momenten met anderen. Probeer erover te praten en wellicht heeft zij ook een bepaalde sleur.

Je kan natuurlijk elk moment samen je relatie "redesignen".
Dat vind ik dus een beetje het gekke. Eigenlijk is ons leven gewoon best heel erg goed. We delen een belangrijke passie en we doen gewoon veel dingen die leuk zijn. Andere mensen hebben ook echt het gevoel dat wij een "perfecte" relatie hebben. En als ik er rationeel naar kijk dan heb ik ook wel het gevoel dat ik de perfecte relatie heb. Maar waarom voelt het dan allemaal anders? Waarom voelt het alsof er iets mist en waarom verlang ik soms om het "perfecte leventje" kwijt te raken en het gewoon totaal anders te doen!
pi_69504265
[sarcasme]Verlaat haar,

een vrouw die heel erg van jou houd gatver [/sarcasme]
pi_69504361
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:56 schreef kweli het volgende:
[sarcasme]Verlaat haar,

een vrouw die heel erg van jou houd gatver [/sarcasme]
Tja.....
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:01:18 #12
200052 Empje
Fuck yeah
pi_69504416
Ik krijg niet zozeer het idee dat je de relatie niet meer ziet zitten, maar dat je andere dingen gewoon mist. Zo vreemd is dat ook niet, je bent al vanaf je 16e toegewijd aan één persoon, niet niets, zeker aangezien je juist op die leeftijd net een beetje om de hoek komt kijken met ontdekken, om je heen kijken en vrij zijn.

Ik denk zelf dat je vrijheid mist. Misschien is dit iets wat je kan op gaan zoeken zonder dat je je relatie verbreekt. Ga er alleen op uit of met vrienden, herontdek hoe het is om je liefje een tijdje niet te zien en dan weer te kunnen genieten van tijd samen. Als je die ruimte neemt en krijgt van je vriendin zul je vanzelf merken of dit hetgene is dat je mist en je weer voldoening krijgt. Zo niet, dan moet je opnieuw gaan kijken wat het dan wel is.

Wees er in ieder geval heel eerlijk over richting je vriendin. Dat is pijnlijk maar wel het beste. Misschien krijgt jullie relatie er op deze manier alleen maar een boost van. Overleg het gewoon goed, dan zul je vanzelf merken welke stappen je verder moet nemen
Vive le moment
Viva l'amitié
Viva la mémoire
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:07:47 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_69504633
Je wilt gewoon jagen. De spanning van een nieuwe gleuf.

Bedenk eerst of die afwisseling je huidige toekomstbeeld waard is. Want dat zul je dan allemaal opgeven voor je Jachtinstinct.

je kunt het mooier maken maar daar komt het op neer. Kies maar.
pi_69515369
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:07 schreef Daniel1976 het volgende:
Je wilt gewoon jagen. De spanning van een nieuwe gleuf.

Bedenk eerst of die afwisseling je huidige toekomstbeeld waard is. Want dat zul je dan allemaal opgeven voor je Jachtinstinct.

je kunt het mooier maken maar daar komt het op neer. Kies maar.
Zo voel ik het zelf niet Maargoed, ik neem aan dat dit niet echt een serieuze reactie is!
pi_69515608
Je mist het alleen zijn zeg je: hoe veel tijd is er nu die je alleen kunt doorbrengen? Ervaring leert dat een gebrek aan voldoende alleen-tijd ervoor kan zorgen dat je een grotere drang naar vrijheid krijgt, dat betekent niet altijd dat je meteen de relatie moet verbreken, wel dat jullie samen een manier moeten vinden om aan die behoefte te voldoen. Zijn er avonden dat zij niet thuis is en je gewoon het huis voor jezelf hebt, heb je je eigen plek in huis waar je je kan afzonderen, zijn er nog andere activiteiten die je alleen onderneemt?
Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 09:17:29 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69516340
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:42 schreef As_33 het volgende:
Je mist het alleen zijn zeg je: hoe veel tijd is er nu die je alleen kunt doorbrengen? Ervaring leert dat een gebrek aan voldoende alleen-tijd ervoor kan zorgen dat je een grotere drang naar vrijheid krijgt, dat betekent niet altijd dat je meteen de relatie moet verbreken, wel dat jullie samen een manier moeten vinden om aan die behoefte te voldoen. Zijn er avonden dat zij niet thuis is en je gewoon het huis voor jezelf hebt, heb je je eigen plek in huis waar je je kan afzonderen, zijn er nog andere activiteiten die je alleen onderneemt?
Ik ben het met bovenstaande actie eens. Ik denk niet eens dat je huidige vriendin het probleem is. Ik denk dat je gewoon constant alles met haar doet. Heb je ook tijd voor jezelf? Ga je wel eens met vrienden weg, ben je wel eens gewoon een paar avonden in de week alleen/met andere mensen (en ik bedoel geen andere vrouwen!!) dan zij?

Ik zie dit eigenlijk niet echt als een heel groot probleem. Ik bedoel, je hoeft niet elke seconde bij elkaar te zijn. Je moet ook de ruimte nemen en krijgen om je 'eigen ding' te doen. Dat moet gewoon kunnen. Pas als dat _niet_ kan, dan pas heb je een probleem dat in mijn ogen een groter probleem is dan hetgeen wat jij beschrijft.

Al moet ik wel zeggen dat het gedeelte van het verhaal 'een andere meid leren kennen' naar mijn mening een belangrijker iets is dan dat jij het hier nu doet voorkomen...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69516430
Bedankt voor de reacties. Maar eigenlijk laten we elkar juist heel er vrij. We hebben allebei een behoorlijk druk leven. Ga vaak stappen met vrienden en met collega's. het is niet zo dat we elke avond samen op de bank zitten. Het is eerder zo dat we ongeveer 1 avond in de week samen zijn en meestal ook wel 1 dag in het weekend. Maar al met al hebben we behoorlijk ons eigen leven. Het gekke is echter dat ik het ook niet erg vind als ze er niet is zeg maar!
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 09:41:10 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69517031
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:20 schreef verwarrend het volgende:
Bedankt voor de reacties. Maar eigenlijk laten we elkar juist heel er vrij. We hebben allebei een behoorlijk druk leven. Ga vaak stappen met vrienden en met collega's. het is niet zo dat we elke avond samen op de bank zitten. Het is eerder zo dat we ongeveer 1 avond in de week samen zijn en meestal ook wel 1 dag in het weekend. Maar al met al hebben we behoorlijk ons eigen leven. Het gekke is echter dat ik het ook niet erg vind als ze er niet is zeg maar!
Dan wordt 't een heel ander verhaal. Dan is 't klaar gewoon. Tenminste, zo lijkt mij dan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69517543
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan wordt 't een heel ander verhaal. Dan is 't klaar gewoon. Tenminste, zo lijkt mij dan.
want? wie houdt er nu negen jaar samen op de bank vol?

klinkt eerder dat het idd als de perfecte relatie klinkt, jullie laten elkaar wederzijds vrij en doen toch leuke dingen samen..

Ik denk omdat je zo jong bent, nu al het "Is dit alles?" gevoel heb.
9 jaar relatie heb ik nog niet mee kunnen maken, maar na 3 jaar relatie had ik ook dat gevoel.

Ik denk dat je de spanning van het nieuwe mist, en dat is op zich niet zo erg. Eerder onvermijdelijk.

Ik denk dat je even een tijdje iets voor jezelf moet doen, bijvoorbeeld een reis maken van 3 maanden maken alleen. Terug bekijk je elkaar met nieuwe ogen en wie weet hoe dat uitpakt?

Succes
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 10:00:48 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69517622
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

want? wie houdt er nu negen jaar samen op de bank vol?

klinkt eerder dat het idd als de perfecte relatie klinkt, jullie laten elkaar wederzijds vrij en doen toch leuke dingen samen..

Ik denk omdat je zo jong bent, nu al het "Is dit alles?" gevoel heb.
9 jaar relatie heb ik nog niet mee kunnen maken, maar na 3 jaar relatie had ik ook dat gevoel.

Ik denk dat je de spanning van het nieuwe mist, en dat is op zich niet zo erg. Eerder onvermijdelijk.

Ik denk dat je even een tijdje iets voor jezelf moet doen, bijvoorbeeld een reis maken van 3 maanden maken alleen. Terug bekijk je elkaar met nieuwe ogen en wie weet hoe dat uitpakt?

Succes
Ik weet niet wie dat volhoudt, zullen vast mensen zijn die daar heel blij van worden. Maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde ,dat hij schreef dat hij de perfecte relatie heeft, alleen er mist wat, de vrijheid. Dus ging ik er vanuit dat hij elke sec. met zijn vriendin door brengt. Als dat zo is, dan ligt daar misschien een oplossing.

Ik wist nog niet dat hij haar maar 1 avond in de week ziet, veel gaat stappen met vrienden, en zelfs dan nog steeds de vrijheid mist. Dan denk ik van "ja, dat kan bijna niet, dan ben je gewoon klaar met die relatie". Vandaar dat ik zei van 'ja, dan is 't klaar'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69517960
Je kan vragen om wat meer ruimte om je eigen dingen te doen, je een reis gaan maken, het uitmaken of een pauze inlassen.

Er is een uitspraak: Als je écht van iemand houd moet je hem/haar loslaten
Als je te dicht op elkaar zit kan dat verstikkend werken.

Er zijn geen geschreven regels in de liefde, alleen morele en maatschappelijke "regels".
Als je haar inruilt voor die andere meid is dat wel onwijs lullig en pijnlijk, een tijdje wachten zou wel haar helpen het e.e.a. te verwerken.

Hoe langer je wacht met je beslissing hoe pijnlijker het word voor jou en voor haar.

Je zou ook bijvoorbeeld een tijdje uit elkaar kunnen gaan om te zien of je serieus genoeg ben, met het risico om haar kwijt te raken aan een ander.

Succes, het is sowieso geen makkelijke beslissing, maar het leven is te kort om er niet van te genieten.
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_69518122
Ik vind het altijd zo apart dat je zoiets pas doorhebt na 9 jaar.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:21:38 #23
256220 85
Together we're invincible
pi_69518281
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het altijd zo apart dat je zoiets pas doorhebt na 9 jaar.
ik niet, negen jaar is een lange tijd. Maar als je bij elke twijfeling of mindere periode er een punt achter zet wordt een lange relatie onmogelijk.
Maar OT, je bent al aan het googlen naar je probleem, je denkt in principe al aan een ander, er is werkelijk maar 1 optie.. En dat is het bespreekbaar maken met je vriendin.
Ik zou niet gelijk met het 'half-verliefd op een ander' verhaal komen maar haar zeggen dat je twijfelt en de gevoelens minder zijn.

Je kunt haar in ieder geval niet negeren bij dit probleem, ze heeft eigenlijk het recht dit zo snel mogelijk te weten, vind ik.

Al met al makkelijker gezegd dan gedaan, dat begrijp ik, dus sterkte ermee!
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:57:44 #24
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_69519520
Na 9 jaar heb je denk ik wel meer dips gehad.
als dit heel anders is en definitiever voelt, moet je uiteindelijk wel een beslising maken.
maar dat is wel heel moeilijk.
Sterkte.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
pi_69520443
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:57 schreef lichtekooi het volgende:
Na 9 jaar heb je denk ik wel meer dips gehad.
als dit heel anders is en definitiever voelt, moet je uiteindelijk wel een beslising maken.
maar dat is wel heel moeilijk.
Sterkte.
Natuurlijk heb ik inderdaad eerder dipjes en dips gehad. 4 jaar geleden heb ik het half uit gemaakt maar op de dag dat ik gezegd had dat het niet meer werkte kreeg ik al spijt. Maar heb altijd een latent gevoel gehad dat het misschien ook wel weer een vlucht was in het vetrouwde zeg maar. Ik weet ook allemaal niet of het definitiever voelt nu. Ik voel het bij tijd en wijle. Maar het blijft nu wel echt een beetje hangen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')