NLse TV zal wel nietquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:23 schreef ScudRaket het volgende:
Ik!
Ik hoop dat er nog wat op de NLse tv te zien zal zijn. Ik heb geen Sky
Anders pak ik wel de pub in de stadquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:33 schreef Cawarra het volgende:
[..]
NLse TV zal wel niet. Ik heb zelf ook geen Sky, maar het zal ongetwijfeld livestreaming via het internet te volgen zijn
Van sport.fok.nl geplukt.quote:De Nederlandse cricketers hebben op het WK Twenty20 voor een enorme sensatie gezorgd door in de eerste wedstrijd te winnen van grootmacht Engeland. Het deed dat op de Londense Lord's, een heilige plaats in het cricket, te vergelijken met Wembley in het voetbal en Wimbledon in het tennis.
Het WK Twenty20 is een snelle variant op het normale spel waarin slechts 20 overs worden gespeeld. Engeland begon met batten en leek met 162 runs ruim voldoende te hebben voor de zege. Nederland gaf het echter niet op en kwam al snel op een hoger gemiddelde. Vooral Tom de Grooth (49 runs), Peter Borren (30), Ryan ten Doeschate (22) en Darren Reekers (20) waren op dreef.
In de allerlaatste beurt bracht Edgar Schifirli Nederland de winst, toen de tegenstander een aangooi op de palen miste en Nederland de 163e run binnenhaalde. Het betekende de sensationele zege van Nederland, dat op Ten Doeschate en Dirk Nannes na uit louter amateurs bestaat, tegen de profs uit Engeland.
Volgens bondsvoorzitter Marc Asselberghs is de zege het hoogtepunt uit de Nederlandse crickethistorie. "Het heeft 125 jaar geduurd voordat we dit mochten meemaken", aldus Asselberghs. In de poule van drie gaan de nummers één en twee door naar de volgende ronde. Dinsdag treft Nederland een andere grootmacht: Pakistan.
Volgens Cricinfo waren er zo'n 1200 Nederlandse toeschouwers. Als ik in mijn omgeving rondkijk, dan denk ik dat het er dinsdag tegen Pakistan nog wel meer kunnen zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Van sport.fok.nl geplukt.
Geweldig! Net op Eurosport 2 de laatste 5 minuten gezien. Best veel oranje in het publiek op Lords.
De koppen zijn niet misselijk inderdaad.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:39 schreef SCH het volgende:
De Engelse kranten zijn furieus, was net in het nieuws
Heerlijk cynisch.quote:His team suffered an opening day disaster at Lord's yesterday as they lost by four wickets to a rag-tag assortment of Dutch cricketers made up of downhill skier, a debt collector and a 37-year-old advertising executive. It's lucky the Dutch didn't pick Burger King employee Mudassar Bukhari or England could have made even more of a dog's dinner of their World Twenty20 campaign.
Zo praten wij over Andorra als het Nederlands Elftal speelt.quote:His team suffered an opening day disaster at Lord's yesterday as they lost by four wickets to a rag-tag assortment of Dutch cricketers made up of downhill skier, a debt collector and a 37-year-old advertising executive. It's lucky the Dutch didn't pick Burger King employee Mudassar Bukhari or England could have made even more of a dog's dinner of their World Twenty20 campaign
Precies. Die worden dan steevast aangeduid met 'schaapherders' en 'pizzabakkers'.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zo praten wij over Andorra als het Nederlands Elftal speelt.
quote:Op zondag 7 juni 2009 09:47 schreef Bruce117 het volgende:
Echt een geniale prestatie van de Nederlanders
Het is veel sneller dan het 'originele' cricket, met de vijfdaagse Testmatches. Deze wedstrijden duren 2x20 overs, zijn in een paar uur voorbij, en zijn uitgevonden om de dalende bezoekersaantallen een halt toe te roepen en cricket weer (meer) geschikt te maken voor tv. Jij als oude man zult wel snappen dat het ouderwetse trage cricket de huidige snelle MTV-generatie absoluut niet meer kan boeien. Daarom is in 2003 het Twenty20 verzonnen, en het wordt gehaat door de puristen, en omarmd door de wat meer vrije geesten. Het is ook een totaal andere vorm van cricket: aanvallend, snel, lomp, flitsend. En het gaat ongetwijfeld een Olympische sport worden, ergens in 2016 of 2020.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:21 schreef SCH het volgende:
Is 20/20 lager qua status? Het klinkt veel leuker. Wat is het verschil nou precies?
- 1 over = 6 x gooien. 2 x 20 overs is dat er voor elk team dus 20 overs gegooid mag worden.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:44 schreef SCH het volgende:
- Als je zegt 2 x 20 overs, wat wordt daarmee bedoeld?
- Je zegt dat WI met zeven wickets wint, wat zijn dat dan?
- Terwijl India weer met runs wint, wat zijn dat dan?
Dan ben je uit, er zijn 11 mensen die slaan.maar er staan er altijd 2 op het veld.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:01 schreef Suijk het volgende:
En als er een vangbal is, zijn dat strafpunten of ben je dan ook 'uit'?
zelfde als vangbalquote:Op zondag 7 juni 2009 13:01 schreef Suijk het volgende:
En wat als je dat blokje van die paaltjes afknalt?
Pakistan dacht ik me te herinneren, rooster zal vast wel te vinden zijn via google oid.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:03 schreef SCH het volgende:
Iedere uitleg roept nog weer 5 vragen op.
Tegen wie moet Nederland nu eigenlijk en wanneer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |