Ach, dan staan we drugs toch lekker toe? Niet zeuren als er bij je wordt ingebroken thuis, of in je auto, je fiets wordt gejat en je zelf wordt overvallen omdat mensen geld nodig hebben vanwege hun verslaving. Want ja, we hebben het immers zelf toegestaan om deze middelen makkelijker te verkrijgen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:51 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik rook geen wiet. Verder zijn de kosten van de war on drugs niet weg te denken. Ik meende dat in Nederland achtmaal zoveel wordt uitgegeven ter bestrijding van drugs, d.w.z. opsporing, gevangenneming, rechtzaken, als aan verslavingszorg.
In de VS wordt met gemak meer dan 20 miljard per jaar uitgegeven aan drugsbestrijding. Het aantal gebruikers daar ligt hoger dan in Nederland. De maffia is groot geworden tijdens de drooglegging.
Kortom, bestrijding in een markt waar een behoefte bestaat heeft nog nooit goed uitgepakt. Als we het geld dan toch moeten besteden lijkt het me beter om daarmee de verkoop te reguleren en voorlichting te geven.
Coffeeshops sluiten, terwijl de vraag niet minder gaat worden, is niet een ál te best plan. Zorgt er alleen maar voor dat de drugstoeristen wel een gemeente verder rijden. Beter dat je het gewoon reguleert, in grensgemeenten het buiten de woonwijk centreert, en daarmee de overlast wegneemt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Je bedoeld de drugsrunners die je hier hebt? Je bedoeld mensne uit omringende landen die hier komen als drugstoerist? Want NL staat nu eenmaal bekend als: hoeren, drugs & lijken....
Coffeshop minder overlast. Aha, ja, daarom worden ze zoveel mogelijk gesloten... Want ze doen geen vlieg kwaad!
Niet elke drugsgebruiker is gelijk een zielige straatjunk. Wat een kutredeneringen heb jij man.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:56 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ach, dan staan we drugs toch lekker toe? Niet zeuren als er bij je wordt ingebroken thuis, of in je auto, je fiets wordt gejat en je zelf wordt overvallen omdat mensen geld nodig hebben vanwege hun verslaving. Want ja, we hebben het immers zelf toegestaan om deze middelen makkelijker te verkrijgen.
Put ya vingers in a dyke wordt dan: Put ya vingers in a coke mountain!
Volgens mij ben jij nog nooit in een coffeeshop geweest en laat je je beeld bepalen door de media...quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Pacifico het volgende:
Je bedoeld de drugsrunners die je hier hebt? Je bedoeld mensne uit omringende landen die hier komen als drugstoerist? Want NL staat nu eenmaal bekend als: hoeren, drugs & lijken....
Coffeshop minder overlast. Aha, ja, daarom worden ze zoveel mogelijk gesloten... Want ze doen geen vlieg kwaad!
t zal toch wel verkrijgbaar zijn... Ik zit alleen liever gemoedelijk in een shop dan een wiettaxi bellen die illegaal wiet komt brengen en eventueel andere zooi aanbied als de wiet op is... Niet dat ik dat zal nemen, maar ik denk een aantal andere nieuwschierige mensen wel...quote:Maarja, sommige mensen zitten liever alleen achter hun schermpje te huilen als hun stikkie wordt afgepakt ...
Denk eens iets verder na dan gevolgen te bestrijden met nieuwe regels. WAAROM komen er drugsrunners naar NL? Omdat het in de omringende landen verboden is en de buitenlanders zelf OOK de behoefte hebben. Zij managen hun eigen behoeften niet goed, ze gaan er blijkbaar niet goed mee om in ieder geval.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Pacifico het volgende:
[..]
[..]
In tegenstelling tot andere mensen die liever achter hun schermpje op Fok zitten te huilen als er gepleit wordt voor legale teelt?quote:"Maarja, sommige mensen zitten liever alleen achter hun schermpje te huilen als hun stikkie wordt afgepakt ...
Nou hier diskwalificeer je je echt totaal voor een normale duscussie.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:56 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ach, dan staan we drugs toch lekker toe? Niet zeuren als er bij je wordt ingebroken thuis, of in je auto, je fiets wordt gejat en je zelf wordt overvallen omdat mensen geld nodig hebben vanwege hun verslaving. Want ja, we hebben het immers zelf toegestaan om deze middelen makkelijker te verkrijgen.
Put ya vingers in a dyke wordt dan: Put ya vingers in a coke mountain!
Wil je mijn quotes niet zomaar editten en dingen erin zetten die ik niet heb gezegd? Dankje...quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
En niet voor niks worden er telkens shops gesloten? Dat komt door de CDA/CU in het kabinet hoor en de rare regels die nu gelden in Nederland. En even ter info: Zoek eens de alcoholdoden op per jaar in NL en daarna de dodenaantallen door wiet. Ik kan je alvast voorzeggen dat er tot nu toe 0 doden zijn gevallen door THC, dus dat bespaart je alvast wat moeite. Oh en rellen in uitgaansgebieden door aggressieve blowers ben ikzelf ook nog niet tegen gekomen.
Neuh, ik heb een coffeeshop wel degelijk van binnen gezien, en het volk wat er komt is niet fris kan ik je melden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:59 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij nog nooit in een coffeeshop geweest en laat je je beeld bepalen door de media...
Jij reageert? Doe je het niet.quote:Nog iets anders om op te zeuren?
Blijkbaar hebben sommigen geen drugs nodig om aan waanideeën te lijdenquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:06 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Wil je mijn quotes niet zomaar editten en dingen erin zetten die ik niet heb gezegd? Dankje...
Ter info: zoek eens wat voor overlast de gemiddelde shop met zich meebrengt, en de reden waarom gemeenten shops willen sluiten. Het trekt ongedierte aan, zorgt voor meer criminaliteit in wijken, het is niet voor niets dat het CDA/CU (niet mijn partijen overigens) terecht dit beleid voeren.
Alcoholdoden, geef ik je gelijk in, maar héél vaak wordt het gebruik van een joint of de combinatie met alcohol enorm onderschat.
Oh, eh ja, appels met peren vergelijken.Vaak weten blowers niet wat ze doen en zijn een gevaar voor een ander.
Bijwerking Cannabis: een gevoel van angst, paniek en verwarring. Deze bijwerkingen kunnen vooral optreden bij een te hoge dosis. Ook kunnen rusteloosheid, slapeloosheid en waanvoorstellingen voorkomen. Verder kunnen de volgende bijwerkingen optreden: verhoogde hartslag, duizeligheid (ook bij het opstaan), hoofdpijn, warm of koud gevoel in handen en voeten, rode branderige ogen, spierverslapping en droge mond. Cannabis kan psychische klachten verergeren.Wanneer u een psychische aandoening of psychische problemen hebt. (en er lopen nogal wat maloten rond die uitgaan en deze klachten hebben). En in combinatie met alcohol en achter het stuur gaan zitten: fataal.
Dus lul niet zo dom als je er geen verstand van hebt.
Over dom lullen gesproken... Zeker een miljoen mensen rookt welleens een jointje, en jij wil ze gaan vertellen over hoe ZIJ zich voelen door iets wat je uit een boekje leest...quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:06 schreef Pacifico het volgende:
Oh, eh ja, appels met peren vergelijken.Vaak weten blowers niet wat ze doen en zijn een gevaar voor een ander.
Bijwerking Cannabis: een gevoel van angst, paniek en verwarring. Deze bijwerkingen kunnen vooral optreden bij een te hoge dosis. Ook kunnen rusteloosheid, slapeloosheid en waanvoorstellingen voorkomen. Verder kunnen de volgende bijwerkingen optreden: verhoogde hartslag, duizeligheid (ook bij het opstaan), hoofdpijn, warm of koud gevoel in handen en voeten, rode branderige ogen, spierverslapping en droge mond. Cannabis kan psychische klachten verergeren.Wanneer u een psychische aandoening of psychische problemen hebt. (en er lopen nogal wat maloten rond die uitgaan en deze klachten hebben). En in combinatie met alcohol en achter het stuur gaan zitten: fataal.
Dus lul niet zo dom als je er geen verstand van hebt.
Ben je nou serieus zo dom en naief, of loop je te trollen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:06 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Wil je mijn quotes niet zomaar editten en dingen erin zetten die ik niet heb gezegd? Dankje...
Ter info: zoek eens wat voor overlast de gemiddelde shop met zich meebrengt, en de reden waarom gemeenten shops willen sluiten. Het trekt ongedierte aan, zorgt voor meer criminaliteit in wijken, het is niet voor niets dat het CDA/CU (niet mijn partijen overigens) terecht dit beleid voeren.
Ja hoor jochie, dus jij hebt zoveel levenservaring dat jij wel weet wat voor invloed drugs heeft, als het aan jou ligt gewoon toestaan. En jij denkt dat al die gasten hun eigen grenzen wel kennen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:02 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Nou hier diskwalificeer je je echt totaal voor een normale duscussie.
Dus nu is elke canabisgebruiker een junk die inbreekt en steelt.... Ja hoor jongen.
Nou dan is elke persoon die wel eens een wijntje of biertje drinkt een alcoholist die mensen doodrijdt in het weekend! Verbieden die alcohol!!!!!!
Dom en naief is het om te denken dat met het toestaan van 5 wietplantages en het legaal verkopen van drugs de problemen dan wél zijn opgelost.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ben je nou serieus zo dom en naief, of loop je te trollen?
Denk je nou echt dat met het sluiten van de shops, de overlast verdwijnt? Dat mensen dan ineens niet meer gaan blowen?
Hoe dom en naïef.
En jij wil ze gaan vertellen wat hun grenzen zijn, en jij wilt dealers en verkopers gaan vertellen dat ze geen overlast moeten veroorzaken?quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:09 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Over dom lullen gesproken... Zeker een miljoen mensen rookt welleens een jointje, en jij wil ze gaan vertellen over hoe ZIJ zich voelen door iets wat je uit een boekje leest...
Wat zie jij dan als oplossing? Totaal verbod? Lukt je niet, en er is dan één groep die massaal de champagnefles open trekt: de drugsrunnertjes.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:11 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Dom en naief is het om te denken dat met het toestaan van 5 wietplantages en het legaal verkopen van drugs de problemen dan wél zijn opgelost.
Pfffquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Denk eens iets verder na dan gevolgen te bestrijden met nieuwe regels. WAAROM komen er drugsrunners naar NL? Omdat het in de omringende landen verboden is en de buitenlanders zelf OOK de behoefte hebben. Zij managen hun eigen behoeften niet goed, ze gaan er blijkbaar niet goed mee om in ieder geval.
In tegenstelling tot mensen als jij die anderen verwijten te huilen maar zelf vanachter hun schermpje huillie huillie doen om je eigen naieviteit te etaleren?quote:In tegenstelling tot andere mensen die liever achter hun schermpje op Fok zitten te huilen als er gepleit wordt voor legale teelt?
Ok, wat ik al zei, het is niet mogelijk om normaal met jou over dit onderwerp te discussiëren.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:10 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ja hoor jochie, dus jij hebt zoveel levenservaring dat jij wel weet wat voor invloed drugs heeft, als het aan jou ligt gewoon toestaan. En jij denkt dat al die gasten hun eigen grenzen wel kennen.![]()
Hier diskwalificeer je je echt totaal voor een normale duscussie.
Nee, die mensen bepalen zelf wat hun grenzen zijn, en dat doen ze over het algemeen fantastisch... Veel beter als mensen die hun grenzen opzoeken met alcohol... Je maakt een probleem van iets dat geen probleem is...quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:12 schreef Pacifico het volgende:
En jij wil ze gaan vertellen wat hun grenzen zijn, en jij wilt dealers en verkopers gaan vertellen dat ze geen overlast moeten veroorzaken?
Achjee, het broekkie weet ergens heel goed wat voor schadelijk effect het op de samenleving heeft, maar omdat meningen welke als zogenaamd als ontkrachtende 'argumenten'' wordt gebracht kul is gaat het zich ineens als een echte 'kenner' opwerpen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:15 schreef Barbaaf het volgende:
Ach, het jochie heeft door dat z'n (kul) argumenten ter plekke ontkracht worden en gaat spiegelen
Ventje, lees je 'ns in over de effecten van strenge verboden op de hoeveelheid gebruik: 0,0 . Lees vervolgens eens hoe een liberale aanpak diverse problemen, die in de illegaliteit voorkomen, voorkomt of verhelpt zoals probleemgebruik, slechte of giftige drugs en criminaliteit.
Of begin eens met leren lezen.
Nou, wees er trots op.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:17 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
En ja ik heb al heel wat levenservaring en ervaring met drugs ook ja. Meer dan jij waarschijnlijk aan je posts te zien.
Daarom worden ze ook gesloten....quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:18 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Zoals de koppen in vrijwel alle kranten een aantal weken geleden meldden: Coffeeshops zijn braaf en houden zich aan de regels...
Jij opent een topic om vervolgens iedereen uit te gaan schelden en te veroordelen die op je reageert?quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:23 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nou, wees er trots op.Omdat iemand bestrijd wat jij graag tot je neemt maakt jou zelf tot een bang persoon. Want stel je voor dat je jointje of snuifje wordt afgenomen, en je niet elke dag meer kunt genieten van je drugs. oooeehhhh.....
Jij ook succes met je neusbotje in de toekomst. *snif*
Inderdaad! Nu moet ik steeds zo'n vage knaap bellen die een Marokkaanse runner op me afstuurt als ik een lijntje wil. Beter haal je dat gewoon in de supermarkt. Totaal vergelijkbaar met een biertje.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Alcohol, nicotine en cafeïne zijn allang verkrijgbaar in vrijwel elke supermarkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |