abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69490033
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik rook geen wiet. Verder zijn de kosten van de war on drugs niet weg te denken. Ik meende dat in Nederland achtmaal zoveel wordt uitgegeven ter bestrijding van drugs, d.w.z. opsporing, gevangenneming, rechtzaken, als aan verslavingszorg.

In de VS wordt met gemak meer dan 20 miljard per jaar uitgegeven aan drugsbestrijding. Het aantal gebruikers daar ligt hoger dan in Nederland. De maffia is groot geworden tijdens de drooglegging.

Kortom, bestrijding in een markt waar een behoefte bestaat heeft nog nooit goed uitgepakt. Als we het geld dan toch moeten besteden lijkt het me beter om daarmee de verkoop te reguleren en voorlichting te geven.
Ach, dan staan we drugs toch lekker toe? Niet zeuren als er bij je wordt ingebroken thuis, of in je auto, je fiets wordt gejat en je zelf wordt overvallen omdat mensen geld nodig hebben vanwege hun verslaving. Want ja, we hebben het immers zelf toegestaan om deze middelen makkelijker te verkrijgen.

Put ya vingers in a dyke wordt dan: Put ya vingers in a coke mountain!
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:57:40 #27
136780 Nosh
hurpdurp
pi_69490054
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Je bedoeld de drugsrunners die je hier hebt? Je bedoeld mensne uit omringende landen die hier komen als drugstoerist? Want NL staat nu eenmaal bekend als: hoeren, drugs & lijken....

Coffeshop minder overlast. Aha, ja, daarom worden ze zoveel mogelijk gesloten... Want ze doen geen vlieg kwaad!
Coffeeshops sluiten, terwijl de vraag niet minder gaat worden, is niet een ál te best plan. Zorgt er alleen maar voor dat de drugstoeristen wel een gemeente verder rijden. Beter dat je het gewoon reguleert, in grensgemeenten het buiten de woonwijk centreert, en daarmee de overlast wegneemt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_69490105
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:56 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Ach, dan staan we drugs toch lekker toe? Niet zeuren als er bij je wordt ingebroken thuis, of in je auto, je fiets wordt gejat en je zelf wordt overvallen omdat mensen geld nodig hebben vanwege hun verslaving. Want ja, we hebben het immers zelf toegestaan om deze middelen makkelijker te verkrijgen.

Niet elke drugsgebruiker is gelijk een zielige straatjunk. Wat een kutredeneringen heb jij man.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:59:39 #29
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_69490121
quote:
Je bedoeld de drugsrunners die je hier hebt? Je bedoeld mensne uit omringende landen die hier komen als drugstoerist? Want NL staat nu eenmaal bekend als: hoeren, drugs & lijken....

Coffeshop minder overlast. Aha, ja, daarom worden ze zoveel mogelijk gesloten... Want ze doen geen vlieg kwaad!
Volgens mij ben jij nog nooit in een coffeeshop geweest en laat je je beeld bepalen door de media...

En je valt in herhaling... Die drugstoeristen zouden er niet zijn als ze het in het eigen land beter geregeld hadden... Maar nee, daar spekken ze liever de criminele wereld door ze een markt in handen te geven en de bevolking te criminaliseren voor een drug waar nog niemand aan is overleden...

En van die hoeren en drugs... In landen waar t verboden is gebeurt t niet he? Echt joh, je denkt als een naieve moeder... In de landen om ons heen heb k meer wiet gerookt dan hier... Daar wordt t ook groot ingekocht omdat t illegaal is...
quote:
Maarja, sommige mensen zitten liever alleen achter hun schermpje te huilen als hun stikkie wordt afgepakt ...
t zal toch wel verkrijgbaar zijn... Ik zit alleen liever gemoedelijk in een shop dan een wiettaxi bellen die illegaal wiet komt brengen en eventueel andere zooi aanbied als de wiet op is... Niet dat ik dat zal nemen, maar ik denk een aantal andere nieuwschierige mensen wel...

Nog iets anders om op te zeuren?
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_69490166
quote:

[..]

[..]
Denk eens iets verder na dan gevolgen te bestrijden met nieuwe regels. WAAROM komen er drugsrunners naar NL? Omdat het in de omringende landen verboden is en de buitenlanders zelf OOK de behoefte hebben. Zij managen hun eigen behoeften niet goed, ze gaan er blijkbaar niet goed mee om in ieder geval.
quote:
"Maarja, sommige mensen zitten liever alleen achter hun schermpje te huilen als hun stikkie wordt afgepakt ...
In tegenstelling tot andere mensen die liever achter hun schermpje op Fok zitten te huilen als er gepleit wordt voor legale teelt?
Dus...
pi_69490245
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:56 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Nou hier diskwalificeer je je echt totaal voor een normale duscussie.
Dus nu is elke canabisgebruiker een junk die inbreekt en steelt.... Ja hoor jongen.
Nou dan is elke persoon die wel eens een wijntje of biertje drinkt een alcoholist die mensen doodrijdt in het weekend! Verbieden die alcohol!!!!!!
Dus...
pi_69490369
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

En niet voor niks worden er telkens shops gesloten? Dat komt door de CDA/CU in het kabinet hoor en de rare regels die nu gelden in Nederland. En even ter info: Zoek eens de alcoholdoden op per jaar in NL en daarna de dodenaantallen door wiet. Ik kan je alvast voorzeggen dat er tot nu toe 0 doden zijn gevallen door THC, dus dat bespaart je alvast wat moeite. Oh en rellen in uitgaansgebieden door aggressieve blowers ben ikzelf ook nog niet tegen gekomen.
Wil je mijn quotes niet zomaar editten en dingen erin zetten die ik niet heb gezegd? Dankje...

Ter info: zoek eens wat voor overlast de gemiddelde shop met zich meebrengt, en de reden waarom gemeenten shops willen sluiten. Het trekt ongedierte aan, zorgt voor meer criminaliteit in wijken, het is niet voor niets dat het CDA/CU (niet mijn partijen overigens) terecht dit beleid voeren.

Alcoholdoden, geef ik je gelijk in, maar héél vaak wordt het gebruik van een joint of de combinatie met alcohol enorm onderschat.

Oh, eh ja, appels met peren vergelijken. Vaak weten blowers niet wat ze doen en zijn een gevaar voor een ander.

Bijwerking Cannabis: een gevoel van angst, paniek en verwarring. Deze bijwerkingen kunnen vooral optreden bij een te hoge dosis. Ook kunnen rusteloosheid, slapeloosheid en waanvoorstellingen voorkomen. Verder kunnen de volgende bijwerkingen optreden: verhoogde hartslag, duizeligheid (ook bij het opstaan), hoofdpijn, warm of koud gevoel in handen en voeten, rode branderige ogen, spierverslapping en droge mond. Cannabis kan psychische klachten verergeren.Wanneer u een psychische aandoening of psychische problemen hebt. (en er lopen nogal wat maloten rond die uitgaan en deze klachten hebben). En in combinatie met alcohol en achter het stuur gaan zitten: fataal.

Dus lul niet zo dom als je er geen verstand van hebt.
pi_69490440
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:59 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij nog nooit in een coffeeshop geweest en laat je je beeld bepalen door de media...
Neuh, ik heb een coffeeshop wel degelijk van binnen gezien, en het volk wat er komt is niet fris kan ik je melden.
quote:
Nog iets anders om op te zeuren?
Jij reageert? Doe je het niet.
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 14:08:55 #34
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69490449
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:06 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Wil je mijn quotes niet zomaar editten en dingen erin zetten die ik niet heb gezegd? Dankje...

Ter info: zoek eens wat voor overlast de gemiddelde shop met zich meebrengt, en de reden waarom gemeenten shops willen sluiten. Het trekt ongedierte aan, zorgt voor meer criminaliteit in wijken, het is niet voor niets dat het CDA/CU (niet mijn partijen overigens) terecht dit beleid voeren.

Alcoholdoden, geef ik je gelijk in, maar héél vaak wordt het gebruik van een joint of de combinatie met alcohol enorm onderschat.

Oh, eh ja, appels met peren vergelijken. Vaak weten blowers niet wat ze doen en zijn een gevaar voor een ander.

Bijwerking Cannabis: een gevoel van angst, paniek en verwarring. Deze bijwerkingen kunnen vooral optreden bij een te hoge dosis. Ook kunnen rusteloosheid, slapeloosheid en waanvoorstellingen voorkomen. Verder kunnen de volgende bijwerkingen optreden: verhoogde hartslag, duizeligheid (ook bij het opstaan), hoofdpijn, warm of koud gevoel in handen en voeten, rode branderige ogen, spierverslapping en droge mond. Cannabis kan psychische klachten verergeren.Wanneer u een psychische aandoening of psychische problemen hebt. (en er lopen nogal wat maloten rond die uitgaan en deze klachten hebben). En in combinatie met alcohol en achter het stuur gaan zitten: fataal.

Blijkbaar hebben sommigen geen drugs nodig om aan waanideeën te lijden
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:09:10 #35
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_69490460
quote:

Over dom lullen gesproken... Zeker een miljoen mensen rookt welleens een jointje, en jij wil ze gaan vertellen over hoe ZIJ zich voelen door iets wat je uit een boekje leest...
B-FliP Youtube Channel
pi_69490466
quote:

[..]

Ben je nou serieus zo dom en naief, of loop je te trollen?

Denk je nou echt dat met het sluiten van de shops, de overlast verdwijnt? Dat mensen dan ineens niet meer gaan blowen?

Hoe dom en naïef.
pi_69490514
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:02 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Nou hier diskwalificeer je je echt totaal voor een normale duscussie.
Dus nu is elke canabisgebruiker een junk die inbreekt en steelt.... Ja hoor jongen.
Nou dan is elke persoon die wel eens een wijntje of biertje drinkt een alcoholist die mensen doodrijdt in het weekend! Verbieden die alcohol!!!!!!
Ja hoor jochie, dus jij hebt zoveel levenservaring dat jij wel weet wat voor invloed drugs heeft, als het aan jou ligt gewoon toestaan. En jij denkt dat al die gasten hun eigen grenzen wel kennen.

Hier diskwalificeer je je echt totaal voor een normale discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pacifico op 28-05-2009 17:54:38 ]
pi_69490551
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:09 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ben je nou serieus zo dom en naief, of loop je te trollen?

Denk je nou echt dat met het sluiten van de shops, de overlast verdwijnt? Dat mensen dan ineens niet meer gaan blowen?

Hoe dom en naïef.
Dom en naief is het om te denken dat met het toestaan van 5 wietplantages en het legaal verkopen van drugs de problemen dan wél zijn opgelost.
pi_69490595
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:09 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Over dom lullen gesproken... Zeker een miljoen mensen rookt welleens een jointje, en jij wil ze gaan vertellen over hoe ZIJ zich voelen door iets wat je uit een boekje leest...
En jij wil ze gaan vertellen wat hun grenzen zijn, en jij wilt dealers en verkopers gaan vertellen dat ze geen overlast moeten veroorzaken?
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:13:53 #40
136780 Nosh
hurpdurp
pi_69490636
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:11 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Dom en naief is het om te denken dat met het toestaan van 5 wietplantages en het legaal verkopen van drugs de problemen dan wél zijn opgelost.
Wat zie jij dan als oplossing? Totaal verbod? Lukt je niet, en er is dan één groep die massaal de champagnefles open trekt: de drugsrunnertjes.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 14:15:51 #41
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_69490704
Ach, het jochie heeft door dat z'n (kul) argumenten ter plekke ontkracht worden en gaat spiegelen

Ventje, lees je 'ns in over de effecten van strenge verboden op de hoeveelheid gebruik: 0,0 . Lees vervolgens eens hoe een liberale aanpak diverse problemen, die in de illegaliteit voorkomen, voorkomt of verhelpt zoals probleemgebruik, slechte of giftige drugs en criminaliteit.

Of begin eens met leren lezen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_69490736
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Denk eens iets verder na dan gevolgen te bestrijden met nieuwe regels. WAAROM komen er drugsrunners naar NL? Omdat het in de omringende landen verboden is en de buitenlanders zelf OOK de behoefte hebben. Zij managen hun eigen behoeften niet goed, ze gaan er blijkbaar niet goed mee om in ieder geval.
Pfff

Waarom worden shops nu juist gesloten? Omdat het CDA/CU dit wil? Het is een roep uit de samenleving, maar blijkbaar moet alles wijken omdat jij graag je joint wilt roken, en jouw egoisme moet alle ruimte krijgen zodat het politieapparaat overuren draait door de overlast wat het met zich meebrengt. En dan gaan zeiken dat de politie geen tijd heeft om jou dan even te helpen. Eigen schuld, sukkel.
quote:
In tegenstelling tot andere mensen die liever achter hun schermpje op Fok zitten te huilen als er gepleit wordt voor legale teelt?
In tegenstelling tot mensen als jij die anderen verwijten te huilen maar zelf vanachter hun schermpje huillie huillie doen om je eigen naieviteit te etaleren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pacifico op 28-05-2009 17:55:38 ]
pi_69490770
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:10 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Ja hoor jochie, dus jij hebt zoveel levenservaring dat jij wel weet wat voor invloed drugs heeft, als het aan jou ligt gewoon toestaan. En jij denkt dat al die gasten hun eigen grenzen wel kennen.

Hier diskwalificeer je je echt totaal voor een normale duscussie.
Ok, wat ik al zei, het is niet mogelijk om normaal met jou over dit onderwerp te discussiëren.
En ja ik heb al heel wat levenservaring en ervaring met drugs ook ja. Meer dan jij waarschijnlijk aan je posts te zien. Je lijkt me vooral een bang persoon die zich laat leiden door misvattingen.
Het gebruik van de en smileys maakt je argumenten zeker niet sterker overigens en die staan ook wel een beetje een normale discussie in de weg. Dus je hoeft niet op mij meer te reageren, dit wordt toch niks.
Succes met je topic verder.
Dus...
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:18:02 #44
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_69490775
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:12 schreef Pacifico het volgende:
En jij wil ze gaan vertellen wat hun grenzen zijn, en jij wilt dealers en verkopers gaan vertellen dat ze geen overlast moeten veroorzaken?
Nee, die mensen bepalen zelf wat hun grenzen zijn, en dat doen ze over het algemeen fantastisch... Veel beter als mensen die hun grenzen opzoeken met alcohol... Je maakt een probleem van iets dat geen probleem is...

Verkopers veroorzaken geen overlast... Zoals de koppen in vrijwel alle kranten een aantal weken geleden meldden: Coffeeshops zijn braaf en houden zich aan de regels...
B-FliP Youtube Channel
pi_69490779
De enige reden dat de PVDA een stuk of vijf plantages zoals Maripharm willen voor het hele land, is omdat zij daarbij een flinke duit in het zakje doen. Het zijn vreemde toestanden zoals het Soft Drugs beleidt wordt gevoerd in NL, maar meer regulatie op dit gebied lijkt me niet bevordelijk en zeker niet wenselijk. Zelf voel ik meer voor het werken met vergunningen zodat alle exploitanten van meer dan 5 planten geregistreerd staan zodat er op internationaal gebied meer controle is, maar het binnen NL vrij makkelijk is om deze markt te voorzien. Een kennis van mij worstelt al jaren met het vreemde achterdeursysteem, en verder heeft het beleid impact op zijn relocatie plannen naar een maatschappelijk positievere vestiging. Dit door onnodige maatregelen, en bij een toename aan regulering zie ik hem deze zaak dan ook niet aanhouden, maar dan nog liever bakje koffie en een puntje appeltaart uit de diepvries.
The brain is a wonderful organ. It starts working the moment you get up in the morning, and does not stop until you get into the office.
holidaycheck | dutchcowboys | dumpert
pi_69490867
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:15 schreef Barbaaf het volgende:
Ach, het jochie heeft door dat z'n (kul) argumenten ter plekke ontkracht worden en gaat spiegelen

Ventje, lees je 'ns in over de effecten van strenge verboden op de hoeveelheid gebruik: 0,0 . Lees vervolgens eens hoe een liberale aanpak diverse problemen, die in de illegaliteit voorkomen, voorkomt of verhelpt zoals probleemgebruik, slechte of giftige drugs en criminaliteit.

Of begin eens met leren lezen.
Achjee, het broekkie weet ergens heel goed wat voor schadelijk effect het op de samenleving heeft, maar omdat meningen welke als zogenaamd als ontkrachtende 'argumenten'' wordt gebracht kul is gaat het zich ineens als een echte 'kenner' opwerpen.

Knulletje, lees je eens in over de effecten. En lees hoe steeds meer jongeren het gevaar van het gebruik van een joint (en zeker in combinatie met alcohol) onderschatten. Ga in gesprek met mensen die verslaafden behandelen. En ken de gevaren.

Lezen knul, lezen. Je haalt teveel uit boekjes en stoerpraat van je schoolvriendjes.
pi_69490945
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:17 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

En ja ik heb al heel wat levenservaring en ervaring met drugs ook ja. Meer dan jij waarschijnlijk aan je posts te zien.
Nou, wees er trots op. Omdat iemand bestrijdt wat jij graag tot je neemt maakt je zelf tot een bang persoon. Want stel je voor dat je jointje of snuifje wordt afgenomen, en je niet elke dag meer kunt genieten van je drugs. oooeehhhh.....

Jij ook succes met je neusbotje in de toekomst. *snif*

[ Bericht 0% gewijzigd door Pacifico op 28-05-2009 17:56:37 ]
pi_69491134
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:18 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Zoals de koppen in vrijwel alle kranten een aantal weken geleden meldden: Coffeeshops zijn braaf en houden zich aan de regels...
Daarom worden ze ook gesloten....

Ik zie de toekomstige koppen al voor me: helers veroorzaken geen overlast -> gedogen, want ja er wordt zelfs garantie bij de gestolen goederen geleverd.
Criminelen veroorzaken geen overlast -> gedogen, want ja, ze doen netjes de deur dicht na een diefstal, en trekken het toilet door.
Coffeeshops veroorzaken geen overlast-> gedogen, want ja, ook criminelen moeten natuurlijk aan hun geld kunnen komen ten koste van jouw bezit, ten koste van verpaupering van een wijk, ten koste van klanten die hun grenzen niet kennen en waar de hardwerkende burger weer kan opdraaien voor de overlast voor deze draaideur klantjes...
pi_69491342
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:23 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Nou, wees er trots op. Omdat iemand bestrijd wat jij graag tot je neemt maakt jou zelf tot een bang persoon. Want stel je voor dat je jointje of snuifje wordt afgenomen, en je niet elke dag meer kunt genieten van je drugs. oooeehhhh.....

Jij ook succes met je neusbotje in de toekomst. *snif*
Jij opent een topic om vervolgens iedereen uit te gaan schelden en te veroordelen die op je reageert?
En met ervaring met drugs bedoel ik niet alleen eigen gebruik, maar mijn moeder heeft in de verslavingszorg gewerkt bijvoorbeeld en toen ik jong was (uitgaansleeftijd zeg maar) heb ik weleens XTC gebruikt. Verder heb ik nog nooit coke gebruikt, dus je vooroordelen kloppen niet en met mijn neusbotje is dus niks mis. Maar bedankt voor je zorgen in ieder geval. Maar goed, wat je nou wil met dit topic is mij echt onduidelijk, want verder dan uitschelden kom je niet. Dus waarom dan een discussie starten? Iedereen is een broekie, een jankerd, een junk en weeet ik veel wat. En je smileygebruik is al helemaal belachelijk.
Dus...
pi_69491357
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:34 schreef Iblis het volgende:

[..]

Alcohol, nicotine en cafeïne zijn allang verkrijgbaar in vrijwel elke supermarkt.
Inderdaad! Nu moet ik steeds zo'n vage knaap bellen die een Marokkaanse runner op me afstuurt als ik een lijntje wil. Beter haal je dat gewoon in de supermarkt. Totaal vergelijkbaar met een biertje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')