leuk zeg, dat de allochtoonse eigenaar van de kroeg even een handje mee heeft geholpen.quote:Uitbarsting van homo-haat in Helmond
Een fractuur, ernstige hersenschudding, gebroken kaakbeen, bloeduitstortingen en de verwachting dat zijn gezichtsvermogen voorlopig zal zijn aangetast. Dat zijn de gevolgen voor digital designer Renato Zamagna nadat hij door bezoekers én de eigenaar van Café Maxim aan de Marktstraat in Helmond werd gemolesteerd omdat men hem als homo niet in de zaak wilde hebben.
Zamagna bezocht het café omdat het populair is bij allochtonen, een doelgroep waar hij zelf ook toe behoort. Nadat hij een drankje had besteld kwam de eigenaar naar hem toe die liet weten dat een van de gasten aanstoot aan hem nam omdat men zou kunnen zien dat hij ‘flikker’ is.
Eerst dacht Renato Zamagna nog dat het een grapje was, maar voor hij het wist lag hij bewusteloos op de grond.
Renato Zamagna is de partner van oud politicus Peter Tielemans, de huidige centrummanager van Helmond. Aan de redactie van www.gk.nl laat Zamagna weten dat hij het slachtoffer werd van extreme homohaat. “Ik zette mijn fiets voor de zaak en merkte bij binnenkomst al meteen een zekere spanning, maar ik betrok dat niet op mezelf. Pas toen de eigenaar, zelf nota bene allochtoon, namens een van de bezoekers me zei dat ik als homo beter weg zou kunnen gaan, begon ik me ongemakkelijk te voelen.”
Voordat hij zijn pilsje kon opdrinken had Renato Zamagna al de eerste klappen te pakken. Wat hem het meest steekt is dat de eigenaar de homohaters zelfs te hulp schoot. Door een toeval was er politie in de buurt van het café aanwezig, die te hulp kon schieten en foto's kon maken.
“Het is een wonder hoe Renato toch nog ons huis heeft kunnen bereiken”, verklaart Peter Tielemans. “We moesten meteen, midden in de nacht, naar het ziekenhuis waar een radioloog en een chirurg zich over hem moesten ontfermen.”
Renato Zamagna studeert ook marketing aan de Fontys Hogescholen en is voorlopig lichamelijk en geestelijk niet in staat zijn lessen te volgen. Hij heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie.
Peter Tielemans: “Aanvankelijk twijfelden we of we aandacht moesten vragen voor dit geval van potenrammerij. Helmond is een niet al te grote gemeente. Ik ben redelijk bekend en men weet ons te vinden. De angst voor de gevolgen mogen echter niet opwegen tegen het maatschappelijk belang dat hier meespeelt. Het moet maar eens duidelijk worden dat geweld tegen homo’s niet beperkt blijft tot binnen de Amsterdamse grachtengordel.”
De in Helmond geboren VVD-Europarlementariër Toine Manders, die inmiddels persoonlijk contact heeft gezocht met Renato Zamagna en Peter Tielemans, is diep geschokt door het geweldsdelict: "Dergelijke incidenten plegen inbreuk op twee van de drie pijlers waar onze partij voor staat: vrijheid en veiligheid." Tegenover www.gk.nl verklaart hij: "Kennelijk kun je niet meer in alle vrijheid jezelf zijn, iets dat we met alle middelen moeten bestrijden. Ik kan nu moeilijk voor de muziek uitlopen, maar zal het politieonderzoek naar deze zaak zeer nauwgezet volgen en me er voor inzetten dat als er inderdaad sprake is van zinloos geweld tegen deze jongen, de daders de meest zware straf zullen krijgen."
De politie in Helmond bevestigt de aangifte en laat weten een onderzoek te zijn gestart.
mee eens. dan ben je ziek in je hoofd. en achterlijk, en al helemaal niet van deze tijd.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:26 schreef McKillem het volgende:
Ik snap niet waar die haat wegkomt.
Hoe kan je nou iemand zo intens haten (om zijn sexuele voorkeur for fuck sake) dat je hem kapot wil maken?
Dan heb je toch gewoon psychologische problemen?
nee hoor, jij kunt zelf bepalen op welke reactie je wilt reageren. vind je iets de moeite niet waard dan zeg je niks.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je diskwalificeert jezelf als gesprekspartner met zo'n post. Dat is jammer, want het is een kwalijk incident.
Heb je mijn post wel gelezen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:28 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nee hoor, jij kunt zelf bepalen op welke reactie je wilt reageren. vind je iets de moeite niet waard dan zeg je niks.
Tja, kwestie van (een bepaalde uitleg van) je heilige boek belangrijker vinden dan gewoon een beetje menselijkheid betonen en logisch nadenken. Christenen en joden hebben daar ook last van trouwens.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:26 schreef McKillem het volgende:
Hoe kan je nou iemand zo intens haten (om zijn sexuele voorkeur for fuck sake) dat je hem kapot wil maken?
Maar religie is toch vrede?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tja, kwestie van (een bepaalde uitleg van) je heilige boek belangrijker vinden dan gewoon een beetje menselijkheid betonen en logisch nadenken. Christenen en joden hebben daar ook last van trouwens.
En het is makkelijk scoren bij je vrinden.
Kan, hoeft niet. Die heilige boeken zijn zo vaag dat je er alle kanten mee uitkunt en uiteindelijk komt het er dus toch gewoon op neer of de persoon zelf goed of slecht is.quote:
Inderdaad, nou je het zegt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Kan ik niet lezen, of staat er in de quote echt niks over Marokkanen?
Haten überhaupt. Alsof er niet al genoeg gelul in de wereld is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Kan, hoeft niet. Die heilige boeken zijn zo vaag dat je er alle kanten mee uitkunt en uiteindelijk komt het er dus toch gewoon op neer of de persoon zelf goed of slecht is.
Er zijn ook zat atheïstische homohaters trouwens.
Moet hij soms eerst gaan controleren of er niet een aantal gestoorde hufters zitten die homo's in elkaar willen slaan en hoe zou hij dat moeten gaan doen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:49 schreef Pacmaniac het volgende:
Waarom ga je daar dan ook als homo chillen? Net als een hardcore-dude met een Lonsdale pakkie aan een wedstrijd van Jong Marokko gaat kijken. Of een Mocro die naar een MOH feest gaat. Dom dom dom
Wat dacht je ervan dat we elkaar eens niet afslachten om minimale verschillen als seksuele voorkeur en afkomst en dat we gewoon normaal met elkaar om gaan. Trieste gezeik altijd....quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:49 schreef Pacmaniac het volgende:
Waarom ga je daar dan ook als homo chillen? Net als een hardcore-dude met een Lonsdale pakkie aan een wedstrijd van Jong Marokko gaat kijken. Of een Mocro die naar een MOH feest gaat. Dom dom dom
Blabla , aanpakken dat tuig , terugsturen nog meer blabla. Gebeurt toch niets mee. Daarnaast mag je zelf ook nadenken voor je ergens binnenstapt . Misschien heeft hij 2 weken eerder wel geprobeerd aan te pappen met het broertje neefje van een van die gasten ? Weet jij veelquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Moet hij soms eerst gaan controleren of er niet een aantal gestoorde hufters zitten die homo's in elkaar willen slaan en hoe zou hij dat moeten gaan doen?Keihard aanpakken dat tuig met alle mogelijke middelen.
Afslachten ja? Je kijkt teveel sbs 6quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan dat we elkaar eens niet afslachten om minimale verschillen als seksuele voorkeur en afkomst en dat we gewoon normaal met elkaar om gaan. Trieste gezeik altijd....
Helaas gebeurt er inderdaad te weinig. Ook al zou dat waar zijn, dan nog heeft dat tuig geen recht of goede reden om hem in elkaar te slaan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:01 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Blabla , aanpakken dat tuig , terugsturen nog meer blabla. Gebeurt toch niets mee. Daarnaast mag je zelf ook nadenken voor je ergens binnenstapt . Misschien heeft hij 2 weken eerder wel geprobeerd aan te pappen met het broertje neefje van een van die gasten ? Weet jij veel
Dat kan niet. Ik kijk amper tv.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:01 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Afslachten ja? Je kijkt teveel sbs 6
Nogmaals dat weet jij niet . Je was er niet bij , je weet niet wat er aan dit voorval vooraf gegaan is . Het enigste dat je leest is dat een gozer flinke klappen heeft gekregen in een kroeg.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Helaas gebeurt er inderdaad te weinig. Ook al zou dat waar zijn, dan nog heeft dat tuig geen recht of goede reden om hem in elkaar te slaan.
Ik vind het wel moeilijk om het alleen over dit bericht te hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:09 schreef paddy het volgende:
Deze gaat even dicht. Zo moeilijk is het toch niet om het gewoon over het bericht te hebben?
-edit- En weer open. Nu kan de wel weer.
Uit diverse onderzoeken is al gebleken dat allochtonen vaker schizofreen worden dan autochtonen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:26 schreef McKillem het volgende:
]Er zijn genoeg blanke fokkertjes die in een groepje exact hetzelfde zouden (willen) doen, hoor. Dat is echt niet alleen de islam.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:27 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mee eens. dan ben je ziek in je hoofd. en achterlijk, en al helemaal niet van deze tijd.
maar ja, dat is ook onderdeel van de islam. achterlijk en middeleeuws gedoe.
Homohaat leeft onder de Islamitische gemeenschap echt meer dan onder de Westerlingen hoor.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 05:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
]Er zijn genoeg blanke fokkertjes die in een groepje exact hetzelfde zouden (willen) doen, hoor. Dat is echt niet alleen de islam.
ja, die is homo. Zie je meteen.quote:
in het persbericht staat allochtoon. Kan dus iedereen zijn die elders geboren is bv belgië chili canada bulgarije of ruslandquote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:33 schreef Zith het volgende:
Zamagna is trouwens een spaanse naam.
want dan is het geen potenrammen wat er gebeurt is ?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:36 schreef Zith het volgende:
Oftewel, geen maroc/islam topic dus hij kan dicht, want zonder die 2 post toch niemand
Ik blijf dit soort reacties vreemd vinden. Dus je vind het ook normaal dat een allochtoon zo aangepakt wordt wanneer deze lonkt naar een blank meisje?quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:01 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Blabla , aanpakken dat tuig , terugsturen nog meer blabla. Gebeurt toch niets mee. Daarnaast mag je zelf ook nadenken voor je ergens binnenstapt . Misschien heeft hij 2 weken eerder wel geprobeerd aan te pappen met het broertje neefje van een van die gasten ? Weet jij veel
eigenaar als taakstraf papier laten prikken op parkeerplaats Vaarle zal hem leren !quote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:50 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik blijf dit soort reacties vreemd vinden. Dus je vind het ook normaal dat een allochtoon zo aangepakt wordt wanneer deze lonkt naar een blank meisje?
Wat ik van het bericht lees, is dat niet het geval.
Neem ook aan dat het bedrijf allang is gebeld. Telefoonnr staat gewoon op internet.
Je doet alsof iemand er om vraagt in elkaar geslagen te worden door een hele groep mensen. Ik vind het niet meer dan laf en verwijfd. Vrouwen hebben nog meer lef.
Stelletje hyena's daar in dat cafe maxim. Idem leigenaar.
Aanpakken dat soort geteisem dus. Sluit dat cafe maar een tijdje voor onderzoek. Pak je in ieder geval die eigenaar tussen de benen.
Eigenaar; Ahmet Yararquote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:32 schreef Zith het volgende:
Waarom denkt men dat dit over een marokkaans of islamistisch cafe gaat? Daar kan je geen bier halen en zeker deze culturen zullen niet openlijk onder elkaar bier drinken.
elke rechtgeaarde christen mag ook geen sex hebben voor het huwelijkquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:01 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Eigenaar; Ahmet Yarar
Klinkt wel een beetje Belgisch idd.Overigens hoeft een cafe toch niet perse bier te schenken om een cafe te kunnen zijn? Afgezien van het feit dat veel islamieten gewoon alcohol drinken. Of denk je dat alle islamieten ook nooit neuken voor het huwelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |