abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:21:11 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69488656
quote:
Uitbarsting van homo-haat in Helmond

Een fractuur, ernstige hersenschudding, gebroken kaakbeen, bloeduitstortingen en de verwachting dat zijn gezichtsvermogen voorlopig zal zijn aangetast. Dat zijn de gevolgen voor digital designer Renato Zamagna nadat hij door bezoekers én de eigenaar van Café Maxim aan de Marktstraat in Helmond werd gemolesteerd omdat men hem als homo niet in de zaak wilde hebben.

Zamagna bezocht het café omdat het populair is bij allochtonen, een doelgroep waar hij zelf ook toe behoort. Nadat hij een drankje had besteld kwam de eigenaar naar hem toe die liet weten dat een van de gasten aanstoot aan hem nam omdat men zou kunnen zien dat hij ‘flikker’ is.

Eerst dacht Renato Zamagna nog dat het een grapje was, maar voor hij het wist lag hij bewusteloos op de grond.

Renato Zamagna is de partner van oud politicus Peter Tielemans, de huidige centrummanager van Helmond. Aan de redactie van www.gk.nl laat Zamagna weten dat hij het slachtoffer werd van extreme homohaat. “Ik zette mijn fiets voor de zaak en merkte bij binnenkomst al meteen een zekere spanning, maar ik betrok dat niet op mezelf. Pas toen de eigenaar, zelf nota bene allochtoon, namens een van de bezoekers me zei dat ik als homo beter weg zou kunnen gaan, begon ik me ongemakkelijk te voelen.”

Voordat hij zijn pilsje kon opdrinken had Renato Zamagna al de eerste klappen te pakken. Wat hem het meest steekt is dat de eigenaar de homohaters zelfs te hulp schoot. Door een toeval was er politie in de buurt van het café aanwezig, die te hulp kon schieten en foto's kon maken.

“Het is een wonder hoe Renato toch nog ons huis heeft kunnen bereiken”, verklaart Peter Tielemans. “We moesten meteen, midden in de nacht, naar het ziekenhuis waar een radioloog en een chirurg zich over hem moesten ontfermen.”

Renato Zamagna studeert ook marketing aan de Fontys Hogescholen en is voorlopig lichamelijk en geestelijk niet in staat zijn lessen te volgen. Hij heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie.

Peter Tielemans: “Aanvankelijk twijfelden we of we aandacht moesten vragen voor dit geval van potenrammerij. Helmond is een niet al te grote gemeente. Ik ben redelijk bekend en men weet ons te vinden. De angst voor de gevolgen mogen echter niet opwegen tegen het maatschappelijk belang dat hier meespeelt. Het moet maar eens duidelijk worden dat geweld tegen homo’s niet beperkt blijft tot binnen de Amsterdamse grachtengordel.”

De in Helmond geboren VVD-Europarlementariër Toine Manders, die inmiddels persoonlijk contact heeft gezocht met Renato Zamagna en Peter Tielemans, is diep geschokt door het geweldsdelict: "Dergelijke incidenten plegen inbreuk op twee van de drie pijlers waar onze partij voor staat: vrijheid en veiligheid." Tegenover www.gk.nl verklaart hij: "Kennelijk kun je niet meer in alle vrijheid jezelf zijn, iets dat we met alle middelen moeten bestrijden. Ik kan nu moeilijk voor de muziek uitlopen, maar zal het politieonderzoek naar deze zaak zeer nauwgezet volgen en me er voor inzetten dat als er inderdaad sprake is van zinloos geweld tegen deze jongen, de daders de meest zware straf zullen krijgen."

De politie in Helmond bevestigt de aangifte en laat weten een onderzoek te zijn gestart.
leuk zeg, dat de allochtoonse eigenaar van de kroeg even een handje mee heeft geholpen.
ik zou zeggen, de daders het land uit en de kroeg dus dicht.

het gaat elke dag slechter in dit land

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 28-05-2009 14:05:18 ]
From feudal serf to spender.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:23:06 #2
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69488727
en als ik zeg dat ik als nederlander geen marokkaan in mijn zaak wil ben ik direct aan het discrimineren en komt de cgb eraan te pas die zegt dat ze wel de zaak in mogen.
met als bonus dat ze ook nog gewoon in burka naar binnen mogen.

wat een smerige linkschwereld hier.
pi_69488790
helemaal mee eens! van mij zouden ze er wel in mogen als ze hun hoofddoek buiten laten!!
pi_69488881
Ik snap niet waar die haat wegkomt.
Hoe kan je nou iemand zo intens haten (om zijn sexuele voorkeur for fuck sake) dat je hem kapot wil maken?
Dan heb je toch gewoon psychologische problemen?
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:27:56 #5
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69488914
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:26 schreef McKillem het volgende:
Hoe kan je nou iemand zo intens haten (om zijn sexuele voorkeur for fuck sake) dat je hem kapot wil maken?
mee eens. dan ben je ziek in je hoofd. en achterlijk, en al helemaal niet van deze tijd.
maar ja, dat is ook onderdeel van de islam. achterlijk en middeleeuws gedoe.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:28:35 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69488945
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:27 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je diskwalificeert jezelf als gesprekspartner met zo'n post. Dat is jammer, want het is een kwalijk incident.
nee hoor, jij kunt zelf bepalen op welke reactie je wilt reageren. vind je iets de moeite niet waard dan zeg je niks.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:36 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69488980
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:28 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nee hoor, jij kunt zelf bepalen op welke reactie je wilt reageren. vind je iets de moeite niet waard dan zeg je niks.
Heb je mijn post wel gelezen?
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:46 #8
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_69488988
Ja maar dat was vast dat kleine groepje die het voor de rest van nederland verpest wat in dat cafe toevallig aanwezig was. Islam is vrede dus het zullen wel Polen zijn geweest.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:30:02 #9
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69488998
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

Las je mijn post wel?
ik las het niet goed inderdaad!
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:30:47 #10
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_69489027
quote:
Tja, kwestie van (een bepaalde uitleg van) je heilige boek belangrijker vinden dan gewoon een beetje menselijkheid betonen en logisch nadenken. Christenen en joden hebben daar ook last van trouwens.

En het is makkelijk scoren bij je vrinden.
pi_69489075
Volgens mij is dit triest genoeg geeneens nieuws meer te noemen tegenwoordig
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:36:16 #12
136780 Nosh
hurpdurp
pi_69489248
Heb je een keer zoiets van 'tjonge, het is écht triest gesteld met sommigen in dit land, laat ik eens lekker schofferen, daar ben ik wel aan toe', zie je het niveau van degenen die dat doen en het nog bloedserieus menen ook. Echt hoor, dan gaat de lol wel af van dat onderbuikgevoel. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:39:06 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_69489345
Hoe zouden ze het trouwens gelijk bij binnenkomst merken? Liep ie in een gaasshirt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_69489365
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:30 schreef Frollo het volgende:

[..]

Tja, kwestie van (een bepaalde uitleg van) je heilige boek belangrijker vinden dan gewoon een beetje menselijkheid betonen en logisch nadenken. Christenen en joden hebben daar ook last van trouwens.

En het is makkelijk scoren bij je vrinden.
Maar religie is toch vrede?
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:42:10 #15
15967 Frollo
pi_69489460
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar religie is toch vrede?
Kan, hoeft niet. Die heilige boeken zijn zo vaag dat je er alle kanten mee uitkunt en uiteindelijk komt het er dus toch gewoon op neer of de persoon zelf goed of slecht is.
Er zijn ook zat atheïstische homohaters trouwens.
pi_69489556
Kan ik niet lezen, of staat er in de quote echt niks over Marokkanen?
pi_69489717
Ik hoop dat die tent gedwongen zijn deuren moet sluiten als het verhaal inderdaad waar is en dat er zware straffen worden gegeven.
pi_69489746
Waarom ga je daar dan ook als homo chillen? Net als een hardcore-dude met een Lonsdale pakkie aan een wedstrijd van Jong Marokko gaat kijken. Of een Mocro die naar een MOH feest gaat. Dom dom dom
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:49:59 #19
15967 Frollo
pi_69489770
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Kan ik niet lezen, of staat er in de quote echt niks over Marokkanen?
Inderdaad, nou je het zegt.

Bovendien kun je gewoon bier krijgen in die tent, dus zo streng islamitisch zal die eigenaar wel niet zijn. Zo zie je maar, je hebt heus geen religie nodig om een hufter te zijn.
pi_69489854
Hopelijk valt te bewijzen dat de eigenaar de homohaters te hulp schoot. In dat geval kan hij worden vervolgd en kan die tent meteen op slot. Verder is het te hopen dat mensen voortaan die tent links laten liggen, zodat die kroegbaas vanzelf in de problemen komt.

Gevangeniscellen ZAT om de daders langdurig op te sluiten.
pi_69489895
Ik weet nou al wat er gezegd wordt door onze domlinkse mongolen. Het wordt iets al "het is hun schuld niet. Het is de schuld van de falende instanties".
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_69489940
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69490016
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:42 schreef Frollo het volgende:

[..]

Kan, hoeft niet. Die heilige boeken zijn zo vaag dat je er alle kanten mee uitkunt en uiteindelijk komt het er dus toch gewoon op neer of de persoon zelf goed of slecht is.
Er zijn ook zat atheïstische homohaters trouwens.
Haten überhaupt. Alsof er niet al genoeg gelul in de wereld is.

Wij moeten eens een natuurlijke vijand krijgen om voor uit te kijken. Aliens ofzo.
Wereldvrede zal je dan krijgen.
pi_69490027
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:49 schreef Pacmaniac het volgende:
Waarom ga je daar dan ook als homo chillen? Net als een hardcore-dude met een Lonsdale pakkie aan een wedstrijd van Jong Marokko gaat kijken. Of een Mocro die naar een MOH feest gaat. Dom dom dom
Moet hij soms eerst gaan controleren of er niet een aantal gestoorde hufters zitten die homo's in elkaar willen slaan en hoe zou hij dat moeten gaan doen? Keihard aanpakken dat tuig met alle mogelijke middelen.
pi_69490140
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:49 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat dacht je ervan dat we elkaar eens niet afslachten om minimale verschillen als seksuele voorkeur en afkomst en dat we gewoon normaal met elkaar om gaan. Trieste gezeik altijd....
pi_69490182
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Moet hij soms eerst gaan controleren of er niet een aantal gestoorde hufters zitten die homo's in elkaar willen slaan en hoe zou hij dat moeten gaan doen? Keihard aanpakken dat tuig met alle mogelijke middelen.
Blabla , aanpakken dat tuig , terugsturen nog meer blabla. Gebeurt toch niets mee. Daarnaast mag je zelf ook nadenken voor je ergens binnenstapt . Misschien heeft hij 2 weken eerder wel geprobeerd aan te pappen met het broertje neefje van een van die gasten ? Weet jij veel
pi_69490204
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat dacht je ervan dat we elkaar eens niet afslachten om minimale verschillen als seksuele voorkeur en afkomst en dat we gewoon normaal met elkaar om gaan. Trieste gezeik altijd....
Afslachten ja? Je kijkt teveel sbs 6
pi_69490331
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:01 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Blabla , aanpakken dat tuig , terugsturen nog meer blabla. Gebeurt toch niets mee. Daarnaast mag je zelf ook nadenken voor je ergens binnenstapt . Misschien heeft hij 2 weken eerder wel geprobeerd aan te pappen met het broertje neefje van een van die gasten ? Weet jij veel
Helaas gebeurt er inderdaad te weinig. Ook al zou dat waar zijn, dan nog heeft dat tuig geen recht of goede reden om hem in elkaar te slaan.
pi_69490464
quote:

[..]

Afslachten ja? Je kijkt teveel sbs 6
Dat kan niet. Ik kijk amper tv.
pi_69490472
Deze gaat even dicht. Zo moeilijk is het toch niet om het gewoon over het bericht te hebben?
-edit- En weer open. Nu kan de wel weer.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_69490476
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Helaas gebeurt er inderdaad te weinig. Ook al zou dat waar zijn, dan nog heeft dat tuig geen recht of goede reden om hem in elkaar te slaan.
Nogmaals dat weet jij niet . Je was er niet bij , je weet niet wat er aan dit voorval vooraf gegaan is . Het enigste dat je leest is dat een gozer flinke klappen heeft gekregen in een kroeg.
Mensen hebben meteen weer hun oordeel klaar zonder de exacte inhoud van de casus te kennen.

Verder graag een aanpassing van de TT. Uit de berichtgeving in de media komt niet naar voren dat het om iemand van Marokkaanse komaf is die schuldig is aan deze daden.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 mei 2009 @ 14:16:20 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_69490721
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:09 schreef paddy het volgende:
Deze gaat even dicht. Zo moeilijk is het toch niet om het gewoon over het bericht te hebben?
-edit- En weer open. Nu kan de wel weer.
Ik vind het wel moeilijk om het alleen over dit bericht te hebben.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69490780
feedback. Snap je punt

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 28-05-2009 14:42:47 ]
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:20:55 #34
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69490854
quote:
Uit diverse onderzoeken is al gebleken dat allochtonen vaker schizofreen worden dan autochtonen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:56:35 #35
5012 murphyman
Waar een wil is ben ik weg
pi_69494347
Och heeft Tielemans weer een nieuwe toyboy. Hij valt alleen maar op jonge, allochtone, jongens, en durft ze ook nog met een gerust hart van een ander af te pikken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 05:04:28 #36
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_69514522
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:27 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

mee eens. dan ben je ziek in je hoofd. en achterlijk, en al helemaal niet van deze tijd.
maar ja, dat is ook onderdeel van de islam. achterlijk en middeleeuws gedoe.
]Er zijn genoeg blanke fokkertjes die in een groepje exact hetzelfde zouden (willen) doen, hoor. Dat is echt niet alleen de islam.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_69514538
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 05:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

]Er zijn genoeg blanke fokkertjes die in een groepje exact hetzelfde zouden (willen) doen, hoor. Dat is echt niet alleen de islam.
Homohaat leeft onder de Islamitische gemeenschap echt meer dan onder de Westerlingen hoor.
pi_69514540
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
ja, die is homo. Zie je meteen.

Met z'n flikkerige dikke oog en verwaande nietlachende pruilmondje.

Tevens TVP omdat dit topic sowieso nog komischer gaat worden
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:27:20 #39
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_69515329
wat een ellende
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 08:32:46 #40
230491 Zith
pls tip
pi_69515426
Waarom denkt men dat dit over een marokkaans of islamistisch cafe gaat? Daar kan je geen bier halen en zeker deze culturen zullen niet openlijk onder elkaar bier drinken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 08:33:46 #41
230491 Zith
pls tip
pi_69515444
Zamagna is trouwens een spaanse naam.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 08:36:46 #42
230491 Zith
pls tip
pi_69515503
Oftewel, geen maroc/islam topic dus hij kan dicht, want zonder die 2 post toch niemand
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:41:47 #43
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_69515595
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:33 schreef Zith het volgende:
Zamagna is trouwens een spaanse naam.
in het persbericht staat allochtoon. Kan dus iedereen zijn die elders geboren is bv belgië chili canada bulgarije of rusland
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:43:42 #44
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_69515628
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:36 schreef Zith het volgende:
Oftewel, geen maroc/islam topic dus hij kan dicht, want zonder die 2 post toch niemand
want dan is het geen potenrammen wat er gebeurt is ?
pi_69515673
Waarom lees ik nergens dat de verdachte opgepakt zijn? Enkel dat de politie toegesneld is en foto's heeft gemaakt?
pi_69515795
quote:

[..]

Ik blijf dit soort reacties vreemd vinden. Dus je vind het ook normaal dat een allochtoon zo aangepakt wordt wanneer deze lonkt naar een blank meisje?

Wat ik van het bericht lees, is dat niet het geval.

Neem ook aan dat het bedrijf allang is gebeld. Telefoonnr staat gewoon op internet.

Je doet alsof iemand er om vraagt in elkaar geslagen te worden door een hele groep mensen. Ik vind het niet meer dan laf en verwijfd. Vrouwen hebben nog meer lef.

Stelletje hyena's daar in dat cafe maxim. Idem leigenaar.

Aanpakken dat soort geteisem dus. Sluit dat cafe maar een tijdje voor onderzoek. Pak je in ieder geval die eigenaar tussen de benen.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:55:32 #47
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_69515889
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:50 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik blijf dit soort reacties vreemd vinden. Dus je vind het ook normaal dat een allochtoon zo aangepakt wordt wanneer deze lonkt naar een blank meisje?

Wat ik van het bericht lees, is dat niet het geval.

Neem ook aan dat het bedrijf allang is gebeld. Telefoonnr staat gewoon op internet.

Je doet alsof iemand er om vraagt in elkaar geslagen te worden door een hele groep mensen. Ik vind het niet meer dan laf en verwijfd. Vrouwen hebben nog meer lef.

Stelletje hyena's daar in dat cafe maxim. Idem leigenaar.

Aanpakken dat soort geteisem dus. Sluit dat cafe maar een tijdje voor onderzoek. Pak je in ieder geval die eigenaar tussen de benen.
eigenaar als taakstraf papier laten prikken op parkeerplaats Vaarle zal hem leren !
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:01:01 #48
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_69515966
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:32 schreef Zith het volgende:
Waarom denkt men dat dit over een marokkaans of islamistisch cafe gaat? Daar kan je geen bier halen en zeker deze culturen zullen niet openlijk onder elkaar bier drinken.
Eigenaar; Ahmet Yarar

Klinkt wel een beetje Belgisch idd. Overigens hoeft een cafe toch niet perse bier te schenken om een cafe te kunnen zijn? Afgezien van het feit dat veel islamieten gewoon alcohol drinken. Of denk je dat alle islamieten ook nooit neuken voor het huwelijk?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:22:25 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69516481
Politie kwam fotos maken....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:29:10 #50
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_69516668
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:01 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Eigenaar; Ahmet Yarar

Klinkt wel een beetje Belgisch idd. Overigens hoeft een cafe toch niet perse bier te schenken om een cafe te kunnen zijn? Afgezien van het feit dat veel islamieten gewoon alcohol drinken. Of denk je dat alle islamieten ook nooit neuken voor het huwelijk?
elke rechtgeaarde christen mag ook geen sex hebben voor het huwelijk
daar is de islam echt niet uniek in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')