Bij mij heeft het meer te maken met faalangst en uitstelgedrag en tentamens skippen. 't Komt erop neer dat ik veel te onrustig ben om te kunnen studeren. Ik heb eerlijk gezegd op de uni nog nooit een tentamen gemaakt waarvoor ik daadwerkelijk alles gelezen had (en van dat gedeelte nog minder geleerd).quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Elke studie heeft vakken die je niet zo liggen, dan is het heel normaal om het niet de eerste keer te halen. Bovendien heeft elke normale student weleens tentamens waarbij het niet lukt om jezelf te motiveren om te leren. Dat betekent niet dat je het niet aankunt, dat zijn gewoon stomme dingen die niks te maken hebben met wat je echt kunt. Uteindelijk haal je het gewoon dus kon je het wel.
Ok, bijna alles.quote:
tsja ik weet ook niet waar het aan ligt maar ik vind bijvoorbeeld penne echt heel vies, of van die strikjesquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:10 schreef kwakveense het volgende:
@ blurred: ik ben pas een enorme zeur met eten, maar dat van die pasta snap ik echt niethet is in elk vormpje gewoon dezelfde pasta toch?? er verandert niks aan de smaak als je het deeg in een ander vormpje drukt?? ik eet geen groene/rode/zwarte pasta, maar alle naturel pasta smaakt naar natural pasta...
Heel herkenbaar...quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:20 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bij mij heeft het meer te maken met faalangst en uitstelgedrag en tentamens skippen. 't Komt erop neer dat ik veel te onrustig ben om te kunnen studeren. Ik heb eerlijk gezegd op de uni nog nooit een tentamen gemaakt waarvoor ik daadwerkelijk alles gelezen had (en van dat gedeelte nog minder geleerd).
Die strikjes zijn naar mijn idee ook wat 'harder' dan tagliatelle of bijvoorbeeld fusilli. Macaroni elleboogjes zijn dan weer te zacht naar mijn smaak.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:22 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
tsja ik weet ook niet waar het aan ligt maar ik vind bijvoorbeeld penne echt heel vies, of van die strikjesterwijl ik andere soorten echt heel lekker vind. Ik krijg niet uitgelegd waarom, ik snap het zelf geloof ik ook niet want het slaat inderdaad nergens op
Jawel, ik ben daar al eens geweest. En weet je wat ze zeiden: "Ja, in jouw geval is het allemaal te ingewikkeld om er wat aan te doen (dat ik niet kan ontspannen heeft een ingewikkelde voorgeschiedenis). Je haalt best veel studiepunten per jaar, wees er maar tevreden mee."quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Heel herkenbaar...
Maar als je er echt last van hebt, dan kun je toch eens met een studentenpsycholoog gaan praten of zo'n cursus volgen om gedisciplineerder te kunnen leren? Of hebben ze die in Amsterdam niet?
Ok, ik ben nu net een man hè, meteen met een oplossing willen komen?
Misschien, maar ik ben er iig erg goed in om mijn eigen tekortkomingen te zien.... en het wordt zo verdomd weinig tegen me gezegd. Mijn vader doet precies het tegenovergestelde: namelijk zeggen dat ik er niet slim genoeg voor ben en dat ik niet op een universiteit thuishoor. Het komt erop neer dat mijn ouders er zo ongeveer alles aan hebben gedaan om me tegen te houden naar een universiteit te gaan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:27 schreef Tinkepink het volgende:
hoi.
@ewelina: herkenbaar. Maar aangezien je je tentamens uiteindelijk toch gehaald hebt zal je iig wel heéél intelligent zijn, toch![]()
![]()
Nou zeg, daar heb je ook niks aan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:27 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jawel, ik ben daar al eens geweest. En weet je wat ze zeiden: "Ja, in jouw geval is het allemaal te ingewikkeld om er wat aan te doen (dat ik niet kan ontspannen heeft een ingewikkelde voorgeschiedenis). Je haalt best veel studiepunten per jaar, wees er maar tevreden mee."
![]()
Het meest storende eraan is ook dat je gewoon letterlijk terugziet in mijn tentamens welk gedeelte ik niet gelezen/geleerd heb. Er is altijd een tweedeling: voor het gedeelte wat ik wél ken heb ik een 7,5 of een 8, voor het gedeelte wat ik niet heb gelezen een onvoldoende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |