abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69484353

Het vorige deel: Slank zevenhonderdachtendertig - Met junkfood en examenstres

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:16:58 #2
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_69484374
Lijstje:

O (nu): omelet van 3 eieren, 2 sneden toast
T: microwave appel
L: geen flauw idee, ik moet even kijken welke groenten we in huis hebben en daar wat mee in elkaar flansen
T: vanillevla
D: 2 chicken wraps en twister fries met ketchup
S: hersengymnastiek
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_69484403
Tsjakka.

Excuses voor de flauwe TT, ik zou eigenlijk aan het werk moeten zijn nu.
pi_69484462
Zo, alle stof doorgelezen, oud tentamen gemaakt (wat nog best ok ging), ik geloof dat ik wel zo'n beetje klaar ben. Hoop ik. Nog een uurtje, misschien nog een ander oud tentamen bekijken, en anders wat ontspannen oid. Ik draai door .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_69484465
Yeah right
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_69484469
voor Muis
voor Greys
voor XM
voor de rest.

Lijstjestijd!
Mijn lijstjes zijn wat bijzonder, maar dat komt omdat ik vakantie heb.

Resultaat van maandag:
O: niets, zat bij de tandarts
L: 2 geroosterd brood met gebakken ei
T: sorbetijsje (van de ijssalon: bolletje mandarijnijs, bolletje mokitoijs)
D: verse pasta met zelfgemaakte tomatensaus en ui, knof, paprika
T: volkoren toastjes met blauwe kaas

Resultaat van dinsdag:
Op stap (kringloopwinkels aflopen) met mijn moeder, dus hele dag in de auto.
O: twee gekookt ei
T: drie mandarijntjes
L: snelle jelle minder suiker
T: 1 mandarijntje
T: kopje koffie met boterkoek bij opa
D: pizza met verse spinazie, verse tomatensaus en mozarella

Resultaat van gisteren:
S: ca 8km wandelen
L: twee duitse bollen met boter en kaas
T: ca 5km wandelen
D: zuurkool met sojawurst
T: volkoren toastjes met blauwe kaas en camembert

Planning voor vandaag:
S: 5km wandelen
T: aardbeitjes
L: yoghurt met muesli
T: sorbetijsje (zelfgemaakt van grapefruit, sinaasappel, citroen en limoen)
D: wraps met bonen en mais, zelfgemaakte salsa, sour cream en salade
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:19:08 #7
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69484476
zo, het wordt tijd dat ik iets nuttigs ga doen... ik was van plan vandaag te gaan schrijven...maar misshcien ga ik toch eerst maar weer even scannen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:19:40 #8
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69484502
succes chico en muizel
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_69484527
Hey er liggen nog pannenkoeken van gisteravond in de koelkast ... ik weet wat mijn lunch gaat zijn .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_69484534
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:14 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Elke studie heeft vakken die je niet zo liggen, dan is het heel normaal om het niet de eerste keer te halen. Bovendien heeft elke normale student weleens tentamens waarbij het niet lukt om jezelf te motiveren om te leren. Dat betekent niet dat je het niet aankunt, dat zijn gewoon stomme dingen die niks te maken hebben met wat je echt kunt. Uteindelijk haal je het gewoon dus kon je het wel.
Bij mij heeft het meer te maken met faalangst en uitstelgedrag en tentamens skippen. 't Komt erop neer dat ik veel te onrustig ben om te kunnen studeren. Ik heb eerlijk gezegd op de uni nog nooit een tentamen gemaakt waarvoor ik daadwerkelijk alles gelezen had (en van dat gedeelte nog minder geleerd).
pi_69484570
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:18 schreef Ewelina het volgende:
Yeah right
Ok, bijna alles.

Chico: don't worry, het komt vast wel goed.
pi_69484606
o hai

zo maar 's richting werk
Ja doei.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:22:30 #13
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69484614
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:10 schreef kwakveense het volgende:
@ blurred: ik ben pas een enorme zeur met eten, maar dat van die pasta snap ik echt niet het is in elk vormpje gewoon dezelfde pasta toch?? er verandert niks aan de smaak als je het deeg in een ander vormpje drukt?? ik eet geen groene/rode/zwarte pasta, maar alle naturel pasta smaakt naar natural pasta...
tsja ik weet ook niet waar het aan ligt maar ik vind bijvoorbeeld penne echt heel vies, of van die strikjes terwijl ik andere soorten echt heel lekker vind. Ik krijg niet uitgelegd waarom, ik snap het zelf geloof ik ook niet want het slaat inderdaad nergens op
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_69484629
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Bij mij heeft het meer te maken met faalangst en uitstelgedrag en tentamens skippen. 't Komt erop neer dat ik veel te onrustig ben om te kunnen studeren. Ik heb eerlijk gezegd op de uni nog nooit een tentamen gemaakt waarvoor ik daadwerkelijk alles gelezen had (en van dat gedeelte nog minder geleerd).
Heel herkenbaar...
Maar als je er echt last van hebt, dan kun je toch eens met een studentenpsycholoog gaan praten of zo'n cursus volgen om gedisciplineerder te kunnen leren? Of hebben ze die in Amsterdam niet?

Ok, ik ben nu net een man hè, meteen met een oplossing willen komen?
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:23:12 #15
148689 Muis006
pi_69484646
pi_69484647
teeveepee voor straks..
pi_69484696
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:22 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

tsja ik weet ook niet waar het aan ligt maar ik vind bijvoorbeeld penne echt heel vies, of van die strikjes terwijl ik andere soorten echt heel lekker vind. Ik krijg niet uitgelegd waarom, ik snap het zelf geloof ik ook niet want het slaat inderdaad nergens op
Die strikjes zijn naar mijn idee ook wat 'harder' dan tagliatelle of bijvoorbeeld fusilli. Macaroni elleboogjes zijn dan weer te zacht naar mijn smaak.

Zwarte pasta is trouwens wel erg lekker icm vis, bijvoorbeeld zalm
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:26:34 #18
148689 Muis006
pi_69484775
Ik vind alle soorten pasta lekker, ik ben gewoon een pasta-fanaat.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:27:02 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69484797
hoi.

@ewelina: herkenbaar. Maar aangezien je je tentamens uiteindelijk toch gehaald hebt zal je iig wel heéél intelligent zijn, toch

@muis: ik heb het al vaker tegen je gezegd, maar ik bewonder je doorzettingsvermogen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_69484806
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Heel herkenbaar...
Maar als je er echt last van hebt, dan kun je toch eens met een studentenpsycholoog gaan praten of zo'n cursus volgen om gedisciplineerder te kunnen leren? Of hebben ze die in Amsterdam niet?

Ok, ik ben nu net een man hè, meteen met een oplossing willen komen?
Jawel, ik ben daar al eens geweest. En weet je wat ze zeiden: "Ja, in jouw geval is het allemaal te ingewikkeld om er wat aan te doen (dat ik niet kan ontspannen heeft een ingewikkelde voorgeschiedenis). Je haalt best veel studiepunten per jaar, wees er maar tevreden mee."

Het meest storende eraan is ook dat je gewoon letterlijk terugziet in mijn tentamens welk gedeelte ik niet gelezen/geleerd heb. Er is altijd een tweedeling: voor het gedeelte wat ik wél ken heb ik een 7,5 of een 8, voor het gedeelte wat ik niet heb gelezen een onvoldoende.

@Mini: valt wel mee hoor, ik vind het nu niet storend. Maar ik ben al tijden op zoek naar een oplossing en die vind ik maar niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ewelina op 28-05-2009 11:33:19 ]
pi_69484959
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:27 schreef Tinkepink het volgende:
hoi.

@ewelina: herkenbaar. Maar aangezien je je tentamens uiteindelijk toch gehaald hebt zal je iig wel heéél intelligent zijn, toch

Misschien, maar ik ben er iig erg goed in om mijn eigen tekortkomingen te zien.... en het wordt zo verdomd weinig tegen me gezegd. Mijn vader doet precies het tegenovergestelde: namelijk zeggen dat ik er niet slim genoeg voor ben en dat ik niet op een universiteit thuishoor. Het komt erop neer dat mijn ouders er zo ongeveer alles aan hebben gedaan om me tegen te houden naar een universiteit te gaan.

Gelukkig heb ik wel een heel lief vriendje wat me vaak vertelt dat ik heel slim, intelligent, lief en geweldig ben. Maar dat is maar 1 persoon.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:33:20 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_69485043
Wij zijn echt samenwonend met een zorgplicht naar elkaar
Helemaal een officieel gebeuren met een notaris die de akte enzo voorleest

O: 2 meergranenbroodjes met osseworst, gekookt eitje, beschuitje halvajam, glas optimel
T: Appel, blokje choco
L: pistoletje met osseworst
T: Weet niet ben de hele dag thuis,dus zal wel wat snaaien
D: Ik heb zin om snert te maken
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:33:23 #23
148689 Muis006
pi_69485046
Ja weet je wat het is, mensen zeggen tegen me "wat ben jij een intelligente meid!" maar dat weerspiegelt zich niet zo in mijn cijfers en nu dus in mijn studieachterstand.. En dan denk ik bij mezelf: hoe komen ze er dan bij dat ik intelligent ben, als ik niet eens een 8 haal voor een tentamen.

En Tink, dankje
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:34:06 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69485076
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69485093
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jawel, ik ben daar al eens geweest. En weet je wat ze zeiden: "Ja, in jouw geval is het allemaal te ingewikkeld om er wat aan te doen (dat ik niet kan ontspannen heeft een ingewikkelde voorgeschiedenis). Je haalt best veel studiepunten per jaar, wees er maar tevreden mee."

Het meest storende eraan is ook dat je gewoon letterlijk terugziet in mijn tentamens welk gedeelte ik niet gelezen/geleerd heb. Er is altijd een tweedeling: voor het gedeelte wat ik wél ken heb ik een 7,5 of een 8, voor het gedeelte wat ik niet heb gelezen een onvoldoende.
Nou zeg, daar heb je ook niks aan.
Het zullen misschien ook niet de beste psychologen zijn die daar werken. Deze tenminste niet.

Lijkt me heel frustrerend ja... Uit dat deel dat je wel leert blijkt dan toch duidelijk dat je het wel kunt, als het maar zou lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')