abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:11:43 #26
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_70625866
Leeft ML nog?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_70884533
Nog drie Feyenoord-talenten naar Excelsior

Acht man sterk dus. Denk dat er een flink aantal ook wel voor de basis komen.

De eerste oefenpot overigens gewonnen van een Flakkees Elftal. 0-4, dankzij Koolwijk, Alisic, Bovenberg en Wattamaleo.

Dinsdag oefenen tegen Hermandad, dus niet te snel over de vleugels flitsen....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70913083
Ik ga standaard elk jaar wel bij een aantal wedstrijden van Jong Feyenoord kijken. Dit jaar ook maar eens bij Excelsior doen
pi_70937754
http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=11052:flets-excelsior-met-speels-gemak-langs-flakkees-elftal&catid=28:verslagen&Itemid=101026

Voor de goals van de eerste, gewonnen oefenpot.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71132925
quote:
Don Leo geniet van Excelsior
Door WIETSE DIJKSTRA

VEERLE - 'Kopen, zou ik zeggen,' schalt de Belgische speaker als Kermit Erasmus met zijn tweede doelpunt van de avond Excelsior op voorsprong heeft gezet tegen KVC Westerlo. Langs de lijn is Leo Beenhakker al net zo enthousiast over het spel van de Rotterdammers. ,,Zó willen we voetballen,’’ zegt Feyenoords technisch adviseur.

In Veerle, een gehucht in de buurt van Westerlo, maakt het vernieuwde Excelsior vooral indruk door de manier waarop het de Belgische subtopper op 2-2 houdt. De ploeg van trainer Alex Pastoor denkt vooruit en neemt waar het kan brutaal het initiatief.

,,Ze proberen de wedstrijd naar hun hand te zetten,'' constateert Beenhakker tevreden. ,,Ze voetballen! Heel leuk om naar te kijken.''

Beenhakker zou eigenlijk in Portugal moeten zitten om naar Sporting Lissabon-Feyenoord te kijken. Maar knieklachten weerhouden hem momenteel van een al te verre reis. Als liefhebber is een kort ritje naar Veerle - hij woont zelf ook in België - een prima alternatief.

Dat Excelsior tegen Westerlo kan aantreden met zeven Feyenoord-huurlingen - nummer acht Jordao Pattinama ontbreekt wegens darmklachten - dankt het aan Beenhakker. Kort nadat Don Leo in februari in de Kuip werd gepresenteerd, herstelde hij de stukgelopen relatie met de Kralingers. ,,Dat was een van de eerste dingen waar ik me druk om maakte,'' zegt hij. ,,Ik heb nooit begrepen waarom deze samenwerking opzij is gezet.''

Als trainer van Feyenoord ontdekte hij eind jaren '90 al het nut van een satellietclub. Ruim tien jaar later is het in Beenhakkers optiek pure noodzaak om samen te werken. ,,Het beloftenelftal heeft hetzelfde niveau en ambiance als toen ik vijf jaar geleden uit Nederland vertrok. Maar het voetbal ontwikkelt zich nog steeds. In het huidige topvoetbal is geen tijd meer om na te denken. De fysieke inzet van ploegen als Barcelona of Chelsea is gigantisch. Het gaat maar door, maar bij de beloftes wordt nog steeds in hetzelfde - ik zeg nog net niet gezapige - tempo gespeeld. De afstand naar het topvoetbal wordt steeds groter.''

Hij wijst op talenten als Nieveld, Wattamaleo, Janota, Schet en Erasmus. ,,Voor spelers die net uit de A1 komen, is het best goed om in de beloftes te voetballen. Maar deze jongens hebben dat al gedaan. Die worden echt niet meer beter van wedstrijden tegen TOP Oss 2 op een maandagavond. Schei uit zeg, als je ze daar laat spelen weet je over twee jaar nog niets.''

En dus moet Excelsior weer fungeren als ideale tussenstap. ,,Het kostte me totaal geen inspanning om iedereen daarover enthousiast te maken,'' zegt Beenhakker. ,,Het terugdraaien van de samenwerking was uit financiële noodzaak. Dan kun je er toch ook gewoon een technisch verhaal van maken?''

Feyenoord is in de nieuwe constructie voordeliger uit. De club subsidieert het Kralingse filiaal niet langer, maar ontvangt juist geld voor de spelers die het stalt. Kritische fans van de kleine broer vrezen voor het verlies van de eigen identiteit. Maar dan hebben ze de samenwerking niet goed begrepen, stelt Beenhakker. ,,Excelsior blijft Excelsior. Daar komt niemand aan. En Excelsior wordt hier ook beter van.''


Van dat laatste is geen woord gelogen, blijkt tijdens de eerste serieuze test. De Feyenoord-beloftes, van wie de meesten vorig seizoen al eens aan het grote werk mochten ruiken, zorgen zonder meer voor een kwaliteitsimpuls. Wat bovendien opvalt is dat het jonge elftal van Pastoor na twee weken voorbereiding tactisch al zeer gedisciplineerd oogt.

Excelsior speelt tegen Westerlo in een 4-2-3-1 formatie. Achter diepe spits Erasmus heeft het drietal Schet, Janota en Mossaoui de vrijheid om van positie te wisselen. Pastoor ziet tevreden dat zijn spelers de aanval zoeken, zonder de organisatie te verwaarlozen. ,,Je kunt al heel aardig terugzien waar we de eerste weken mee bezig zijn geweest,'' is hij content. ,,Ik denk dat Westerlo meer achter ons aan gelopen heeft dan wij achter hen.''

Obiare Odita, die de Rotterdamse defensie verrast met een snelle uithaal, zorgt nog wel voor 1-0. Vlak voor rust wordt het lef van Excelsior beloond. Met zijn twee eerste treffers voor zijn nieuwe club laat Erasmus zien dat hij wel degelijk een echte goaltjesdief is. In beide gevallen staat de af en toe onnavolgbare Schet aan de basis.

Omdat Erasmus geen strafschop krijgt nadat hij wel degelijk onderuit wordt gehaald en doelman Arjan van Dijk zich gruwelijk verkijkt op een kopballetje van Obiare Odita wint Excelsior niet. Maar met 2-2 kan Pastoor ook prima leven. ,,Het vertrouwen dat ik in deze ploeg heb, wordt door deze uitslag bevestigd.''
pi_71152925
Overigens zijn de aankopen van afgelopen winterstop, Mo Faouzi en Guyon Fernandez, zo goed als uit de selectie gezet. Moesten dit weekend opdraven met Jong Feyenoord / Excelsior. Dat is dan de keerzijde, want die jongens hebben doorlopende contracten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:42:14 #32
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_71195424
Zullen we Excelsior maar gewoon Feijenoord II noemen en dit topic sluiten?
451 °F
pi_71196818
Gaat lekker daar in Kralingen. Aankomend seizoen maar eens wat wedstrijdjes meepakken.
pi_71225224
Gisteravond anders een lelijke nederlaag geleden tegen Go Ahead Eagles (3-1). Kermit scoorde wel weer.

Die 4-2-3-1 lijkt het wel te worden, waarbij Pastoor kan kiezen voor vier beweeglijke aanvallers of een lange targetman (De Lange / Bergkamp).
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:02:26 #35
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_71278748
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
Zullen we Excelsior maar gewoon Feijenoord II noemen en dit topic sluiten?
Goed plan
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_71278980
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:02 schreef Mindlight het volgende:
Goed plan
IT IS ALIVE!!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:42:08 #37
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_71280018
Altijd geweest, maar heb hier weinig te zoeken
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_71288437
Ga je helemaal nooit meer Mindlight of denk je dat het misschien wel gaat kriebelen als het straks weer echt begint? Ben ik wel benieuwd naar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:39:46 #39
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_71310351
Nooit meer gaat wel ver, maar het zal dan met name tweede helft werk worden, om het biertje achteraf mee te pakken met de eventuele mensen die wel blijven gaan. SCC gaat er sowieso niet meer komen.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_71310393
Okee, wel echt zonde, want volgens mij zijn er meer fanatieke fans die er zo over denken. Had Excelsior daar niet meer aan moeten denken toen ze met Feyenoord in zee gingen, vraag je je dan af...

De toeschouwersaantallen waren al niet hoog en ik kan me niet voorstellen dat die gelijk blijven of stijgen. Als veel fanatieke fans afhaken ga je al achteruit, want volgens mij gaan Feyenoord-supporters nu niet massaal op vrijdagavond naar Excelsior om Pattinama e.d. te bekijken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:10:42 #41
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_71310895
Ja er zijn er zeker meer, denk dat het van de groep waar ik altijd mee ging 50/50 is in het wel/niet blijven gaan, en die reken ik toch toch tot de fanatiekere groep.

Kelder gokt denk ik op goede prestaties en inkomsten van gloryhunters, maar als dat verkeerd uitpakt gaat het toch wel wat inkomsten schelen ja. Bij uitwedstrijden zal het helemaal droevig worden denk ik.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_71323580
Dat vrees ik ook.

André Hoekstra oogde vanmiddag trouwens ook niet zo gelukkig. Toch gewoon weggepromoveerd tot hoofdtrainer van Jong Feyenoord / Excelsior, waar nota bene winteraankoop Mo Faouzi gewoon in de basis speelde.
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:28 schreef Brord_ het volgende:
Methodmich weet jij wat er met de volgende spelers gebeurt:

Yuel dos Santos Lopes
Roy Beijer
Thierry Seaw
Marlon van Oranje
Roland Bergkamp
Van Oranje speelde vandaag ook mee, dus zit idd bij het gecombineerde beloftenteam.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71597288
Excelsior haalt elfjarig talent uit Koeweit

Een bijzonder verhaal. Ben benieuwd of je daar ooit wat van gaat horen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71695192
Wie is er wezen kijken? Hoe deden de Feyenoorders het?
pi_71695348
Ja hoe deden de Feyenoorders het?
pi_71704768
Nieveld, Wattamaleo, Schet, Erasmus en Janota basis, zoals verwacht. Pattinama gepasseerd ten faveure van Mossaoui, wel ingevallen. Ook Machek ingevallen. Erasmus maakte de 2-2 in de slotfase.

Waarde-oordelen over het spel heb ik niet en ook nog niet gehoord. Op basis van de samenvatting was Erasmus in elk geval wel gedreven bezig.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71744756
Waar voetbalt René van Dieren volgend seizoen eigenlijk?

Weten jullie vast wel hier.
Keep the faith!!
pi_71749544
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:10 schreef lookinforyou het volgende:
Waar voetbalt René van Dieren volgend seizoen eigenlijk?

Weten jullie vast wel hier.
Op amateurbasis bij NAC Breda.
pi_71753361
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:46 schreef Delichris het volgende:

[..]

Op amateurbasis bij NAC Breda.
ik dank je vriendelijk
Keep the faith!!
pi_71765447
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:46 schreef Delichris het volgende:

[..]

Op amateurbasis bij NAC Breda.
Alleen trainen vooralsnog. NAC zal hem vermoedelijk niet gaan gebruiken in wedstrijden van Jong NAC. Hoopt nog altijd op het buitenland.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')