niet helemaal mee eens, het licht er zeker aan om wat voor soort bedrijf het gaat en om wat je beleid daadwerkelijk inhoud. Arbeidsethos prevaleren is zeker een pluspunt maar daar hoort ook bij in onderhandeling durven te gaan over je loon/onkostenvergoedingen. veel bedrijven hebben namelijk het idee lekker makkelijk een ingewerkt iemand binnen halen voor weinig geld. je sterkste punt is in dit geval namelijk dat je niet meer hoeft in te werken, men kent je, je kent je collega's veel barrières zijn er daardoor al verdwenen die ook zeker voor de werkgever een meerwaarde geven. daarbij kan TS ook is kijken wat soortgelijke mensen verdienen of wat studenten om hem heen gaan verdienen die een soort gelijk aanbod hebben gekregen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Misschien is het wel eens goed voor afstudeerders om eens te voelen hoe het is om het minimum te verdienen. Het hang er van af of TS nog thuis woont of niet en of hij het geld dus nodig heeft. Zeker in deze tijd is het voor starters erg belangrijk om ervaring op te doen. Hoe denk je dat het volgende op je CV staat:
- ik werd gevraagd om na mijn stageperiode in dienst te komen
- het bedrijf vond mijn voorgestelde beleid zo goed dat ik het ook mocht implementeren
- ondanks dat ik er financieel niet zoveel van overhield, liet ik mijn arbeidsethos prevaleren
Komop zeg, het is maar drie maanden. En als je nee zegt, heb je niks.
Als ik mijn klasgenoten zo hoor, mag ik blij zijn dat ik werk hebquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:36 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
of wat studenten om hem heen gaan verdienen die een soort gelijk aanbod hebben gekregen.
Klopt, maar dat zet je doorgaans niet op je CVquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:36 schreef Uierzalf het volgende:
niet helemaal mee eens, het licht er zeker aan om wat voor soort bedrijf het gaat en om wat je beleid daadwerkelijk inhoud. Arbeidsethos prevaleren is zeker een pluspunt maar daar hoort ook bij in onderhandeling durven te gaan over je loon/onkostenvergoedingen.
true,quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zet je doorgaans niet op je CVEn daar had ik het over
Van mijn starts salaris van 2000 hield ik zo'n 1400 over, dus ik denk dat 1300 meer in de buurt komt!quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:24 schreef Brad het volgende:
Volgens mij hou je van 1888 zo'n 1400 euro zeker over, geen idee hoe je aan 1250 komt?
www.loonwijzer.nl geeft bij berekening 1460 netto, bij invoering 1888 bruto.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Van mijn starts salaris van 2000 hield ik zo'n 1400 over, dus ik denk dat 1300 meer in de buurt komt!
Dat is geen vast bedrag. Je kunt het bij de belasting aangifte asl aftrekpost opgeven. Hoeveel je teruig krijgt hangt af van de belastingschaal waar je in zit.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:43 schreef DeTyfus het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel goed nieuws. Is dat 150 euro per jaar? Per maand? Of?
Ik kwam er net achter dat achter dat je in juli en augustus ook vóór 9 uur 40% korting krijgt bij de NS, bij 4 dagen werken per week (maak 36 uur in 4 dagen) komt dat op 66 euro per week. In september wordt dat dus weer een maandtrajectkaart (Groningen-Zwolle) van 347 euro.
Dat lijkt me inderdaad het verstandigst. Gewoon de baan pakken, maar wel ondertussen zoeken naar ander werk.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:27 schreef Sj0rs het volgende:
Maak een afweging. Neem de job en vertrek inderdaad als je wat beters krijgt. Je hebt nu nog niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |