abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69445899
Ik mag blijven hangen bij mijn huidige afstudeerplek, daar heb ik vandaag een gesprek over gehad. Maar voel me er toch wat klote over.

Heb het naar mijn zin hier, leuke werkgever, leuke opdrachten en ik ben behoorlijk vrij in mijn doen en laten.

Omdat ik een niet bestaande functie uitoefen, en ze graag willen dat ik mijn bedachte beleid ook uit ga voeren, bieden ze me in eerste instantie een contract voor 3 maanden aan. Heel mooi dus, zeker in deze tijd van moeilijk werk vinden.

Hun voorstel: 1888 Bruto, voor 36 uur. Hier had ik zelf ook ongeveer op gerekend, dus dat viel me niet eens tegen. Na die 3 maanden, wanneer duidelijk is wat mijn functie gaat worden, willen ze omhoog gaan in loon.
Wat me wel tegen viel waren de reiskosten. Ik dacht dat deze organisatie een reiskostenvergoeding kende, maar dat kennen ze dus niet.

1888 bruto, blijft ongeveer 1250 netto van over.. Mijn reiskosten (trajectabo NS) komen op ongeveer 350 euro. Een bummer dus

Netto blijft er dus weinig over. Eigenlijk te weinig. Maar meer willen en kunnen ze mij op dit moment niet bieden.

Moet ik nu gaan voor de ervaring en blij zijn dat ik een baan heb, of kan ik beter een dom baantje dicht bij huis zoeken waar ik netto meer aan over hou?
pi_69446277
350 euro aan reiskosten!
Daar kun je een appartement voor huren!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_69446396
Ja
pi_69446466
Ah kut, ik zie dat ie in SES staat.

Mag ie naar WGR?
pi_69446511
Als je van plan bent deze baan te nemen, dan hoop ik wel voor je dat ze na die 3 maanden met een beter aanbod komen. De ervaring is goed, maar je moet ook geen misbruik van jou of de situatie laten maken.
pi_69446677
je hebt een aanbod gehad van 1888 bruto, een VOORSTEL

Zou je het wel doen als ze er 350 netto bovenop zouden doen?

Als ze je graag willen hebben, kun je het altijd proberen heb je al geprobeerd om er over te praten? Gewoon zeggen: ja, maar dan houd ik niets over, betaal die 350 dan maar bovenop
Ja doei.
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:43:35 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69447142
En je opleiding TS maak je die af?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69447227
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:43 schreef Megumi het volgende:
En je opleiding TS maak je die af?
Daarmee ben ik volgende maand klaar.
pi_69447466
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt een aanbod gehad van 1888 bruto, een VOORSTEL

Zou je het wel doen als ze er 350 netto bovenop zouden doen?

Als ze je graag willen hebben, kun je het altijd proberen heb je al geprobeerd om er over te praten? Gewoon zeggen: ja, maar dan houd ik niets over, betaal die 350 dan maar bovenop
Ja, dat doen ze dus niet. Ik zou het zeker doen als ze die 350 zouden compenseren.

Maargoed. De komende dagen er maar eens wat verder over nadenken.
pi_69447705
nadenken? Je houdt niets over. Ik zou 't niet doen.

Afslaan en zeggen dat je niet gek bent. Wie weet dat het dan ineens wel kan én kommop zeg, je gaat als afgestudeerde toch niet proberen om van 900 euro in de maand te leven?
Ja doei.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:01:37 #11
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_69447747
1250 netto per maand, zit je dan niet al richting minimumloon?
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:04:29 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_69447859
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:00 schreef motorbloempje het volgende:

Afslaan en zeggen dat je niet gek bent. Wie weet dat het dan ineens wel kan én kommop zeg, je gaat als afgestudeerde toch niet proberen om van 900 euro in de maand te leven?
Hangt er een beetje vanaf, afgestudeerde mboer? Wat voor opleiding doe je TS?

Die reiskosten zijn te hoog, zeker voor het salaris wat je krijgt. Ik zou eisen dat ze òf je tegemoetkomen in de reiskosten, òf je een jaarcontract aanbieden, waardoor het interessant wordt om naar dichterbij te verhuizen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:05:25 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69447887
Waar ik en de anderen hier boven bang voor zijn TS is denk ik dat ze op deze manier aan een heel goedkope arbeidskracht willen komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69447933
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Die reiskosten zijn te hoog, zeker voor het salaris wat je krijgt. Ik zou eisen dat ze òf je tegemoetkomen in de reiskosten, òf je een jaarcontract aanbieden, waardoor het interessant wordt om naar dichterbij te verhuizen.
hij had het over uitgedacht beleid, dus ik gok op minimaal HBO.
Ja doei.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:36:44 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_69449071
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:01 schreef TeleluvR het volgende:
1250 netto per maand, zit je dan niet al richting minimumloon?
Dat is bruto.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:38:49 #16
98135 TeleluvR
pi_69449159
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is bruto.
Bruto ¤ 1381,20
Netto ¤ 1143,00*
Dus dan zit ie verdomd dicht in de buurt van minimumloon.
pi_69449239
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:04 schreef speknek het volgende:

[..]

HBO Communicatie.

Ik wil niet dichterbij verhuizen, dat is de komende jaren uitgesloten.
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:00 schreef motorbloempje het volgende:

Nee dat is mijn idee ook. Heb ik 4 jaar op school gezeten en hou ik 900 over per maand.
pi_69449357
Hmm, een andere calculator geeft dit als netto loon:

NETTO/TOTAAL 1460,59
pi_69449418
DeTyfus: zorg dat je in de sociale woningbouw terecht komt, daar zoeken ze regelmatig mensen afgestudeerd in jouw richting.

Toen ik daar fultime werkte, als 21jarige met alleen een vwo diploma, was m'n bruto 2100 euro, excl reiskosten voor gewoon administratief werk....
Ja doei.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:48:19 #20
98135 TeleluvR
pi_69449548
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:43 schreef DeTyfus het volgende:
Hmm, een andere calculator geeft dit als netto loon:

NETTO/TOTAAL 1460,59
Als afgestudeerd HBO-er mag je echt wel wat meer verdienen dan dat, rond de 1600 moet kunnen, zeker als ze je graag willen hebben!
pi_69449716
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:48 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Als afgestudeerd HBO-er mag je echt wel wat meer verdienen dan dat, rond de 1600 moet kunnen, zeker als ze je graag willen hebben!
je moet niet elke HBO-er (of WO-er) over een kam scheren qua wat ze 'verdienen', overigens.
Het ligt er aan welke studie je hebt afgerond en hoeveel aanbod er in die sector is.

Veel aanbod = laag salaris
Weinig aanbod = hoog salaris

Ja doei.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:53:07 #22
98135 TeleluvR
pi_69449762
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:52 schreef motorbloempje het volgende:

Veel aanbod = laag salaris
Weinig aanbod = hoog salaris

Echt waar?
En ook iets als doorgroeimogelijkheden zou ik zeker meewegen!
pi_69449969
het is maar een 3 maanden contract he? Dat lijkt in 'deze barre tijden' 'in ieder geval wat'. Maar misschien hebben ze uitgerekend, dat het uitrollen van het beleid, of in ieder geval het overbrengen van het grote idee van TS naar het bedrijf toe, die tijd in beslag gaat nemen, en kan hij na 3 maanden alsnog wieberen.. dat zou zonde zijn..

en als ik dat zo lees, dan neigt het daar m.i. wel naar..
Ja doei.
pi_69450243

[ Bericht 100% gewijzigd door kikoooooo op 27-05-2009 12:11:31 ]
pi_69450325
350 euro abonnementskosten per maand?
ervaring is goed wanneer het ook daadwerkelijk iets toevoegt aan je cv. wanneer je bij wijze van spreken een beleidsplan hebt opgesteld betreffende paperclips dan kan ik mij voorstellen dat het niet veel toevoegd maar wanneer je een nieuw systeem hebt geimplementeerd zoals een volledig webbased order, boekhouding en crm systeem dan kan je wel veel leren over de volgende fases die zich voordoen na een project afgerond te hebben. denk aan de evaluatie fase, aanpassingsfase.
het loon is niet veel maar je moet eens kijken en posten wat je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn, hoeveel vakantie dagen heb je? Telefoon van de zaak? Auto van de zaak? wat zijn je doorgroei mogelijkheden?

stel gezamenlijk met je baas een actie plan op op basis van management by objectives.

Doelstellingen
Welke doelen in welk tijdsbestek halen(3 maanden)
Gehaald of vrijwel gehaald? Beloning: loon omhoog of andere arbeidsvoorwaarden
Afspraken op papier zetten en vervolgens aan het werk gaan

er zijn genoeg mogelijkheden je dient niet alleen naar het geld te kijken, en als je zo ver moet reizen dan moet je er eens serieus over na denken of de afstand wel te overbruggen is of dat je dichterbij moet gaan wonen of in je omgeving een baan gaan zoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')