FOK!forum / Klaagbaak / nat weer, auto naar de sloop
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:16
ik was rustig aan het rijden, en ik kom aan bij een bocht waar je normaal met 50 door kan, maar omdat het zachtjes aan het regenen was, ging ik er met 30 door, zonder gas te geven en mijn voet van de rem af. gaat ineens mijn voorkant slippen (nieuwe bandjes). was een bocht naar links, en mijn auto ging naar de vangrail (rechts), dus ik trok mijn stuur naar links, trok mijn auto recht maar er kwam een tegenligger aan. dus ik gooi mijn stuur om naar rechts om die te ontwijken, en direct erna naar links, alleen mijn achterkant begon te slippen, waardoor ik met 30 recht de vangrail in ging. de auto is geklapt op de paaltjes onder de vangrail, en kwam er onder klem te zitten. dus nee niet op het metaal aan de bovenkant wat de klap op moet vangen...

van het weekend een nieuwe geluids installatie neer gelegd, alle kabels netjes weggewerkt, alles perfect aangesloten, en de auto van binnen helemaal schoongemaakt. het plastic zag er prachtig uit! de stoelen waren schoon gemaakt, alles was perfect. heeft me donderdag en zaterdag zondag gekost om alles zo perfect te doen. donderdag voorwerk en zaterdag zondag alles afmaken.


samenvatting:


donroycodinsdag 26 mei 2009 @ 23:18
TS kan niet rijden.
donroycodinsdag 26 mei 2009 @ 23:18
OMG, het is een Suzuki Swiftttt, SS, EIZN!1!1!11!`~_`_~~`3312313`~~
swarmahoerdinsdag 26 mei 2009 @ 23:19
das mooi kut
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:20
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef donroyco het volgende:
TS kan niet rijden.
ts heeft al flink wat keren de aarde rond gereden, doet niet aan bumperkleven, alcohol drinken en rijden, afsnijden en ander asociaal rijgedrag.
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:20
reden van aanrijding volgens politie:

lange droogte plus regen, in combinatie met splinternieuwe banden.
switchboydinsdag 26 mei 2009 @ 23:21
Flink balen man, ongelukkige samenloop van omstandigheden.
kabelhaspeldinsdag 26 mei 2009 @ 23:21
quote:
gaat ineens mijn voorkant slippen (nieuwe bandjes).
En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
Ericjuhdinsdag 26 mei 2009 @ 23:21
quote:
gaat ineens mijn voorkant slippen (nieuwe bandjes). was een bocht naar links, en mijn auto ging naar de vangrail (rechts), dus ik trok mijn stuur naar links, trok mijn auto recht maar er kwam een tegenligger aan. dus ik gooi mijn stuur om naar rechts om die te ontwijken, en direct erna naar links, alleen mijn achterkant begon te slippen, waardoor ik met 30 recht de vangrail in ging.
Volgens mij duurde het gewoon een uur voordat je tot stil stond
zeemonsterdinsdag 26 mei 2009 @ 23:22
Dan moet je toch iets vreemds gedaan hebben met je stuur.. onoplettendheid je koppeling ingetrapt? Anyhow , 26 mei is een kutdag voor jou. Jammer TS.
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:24
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef kabelhaspel het volgende:

[..]

En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
dat weet jij, leg dat eens uit aan de garage? ik had geen profiel meer over,en had nieuwe bandjes nodig. kom je er nu mee

p.s. voorbandjes net nieuw, achterbandjes jaar oud.
switchboydinsdag 26 mei 2009 @ 23:24
Wel naar dat er meteen een autoscout advertentie bijstaat
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:25
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Volgens mij duurde het gewoon een uur voordat je tot stil stond
naja van 30 naar 0 was binnen een honderste seconde
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:25
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:24 schreef switchboy het volgende:
Wel naar dat er meteen een autoscout advertentie bijstaat
en ik reageer op jouw en er staat een reclame van parship.nl bij. wil je me soms wat vertellen?
SpiekerJozefdinsdag 26 mei 2009 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:22 schreef zeemonster het volgende:
Dan moet je toch iets vreemds gedaan hebben met je stuur.. onoplettendheid je koppeling ingetrapt? Anyhow , 26 mei is een kutdag voor jou. Jammer TS.
Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
kabelhaspeldinsdag 26 mei 2009 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:24 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

dat weet jij, leg dat eens uit aan de garage? ik had geen profiel meer over,en had nieuwe bandjes nodig. kom je er nu mee

p.s. voorbandjes net nieuw, achterbandjes jaar oud.
Domweg beste bandjes voorop leggen is echt de grootste mythe in autobandenland. Bijna niemand denkt logisch en begrijpt niet waarom dit zou moeten. Ik kan er niks aan doen, tis nu eenmaal zo.

En nee, ik ben geen monteur oid. Gewoon bovenmatig geintresseerd in auto's +alles wat er bij komt kijken.

Na deze reply van jou weet ik 100% zeker dat dit ook beter had kunnen aflopen. Beste is natuurlijk gewoon rondom banden vervangen.
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:32
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:27 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
blij met totalloss? absoluut niet!!!!

liever een inruilwaarde van 100 euro, want nu heb ik dus niets!

en het hele gedoe van sturen en tegenligger ontwijken duurde max 2 seconde. leuk dat je nu zegt wat ik had moeten doen, maar ik heb me uit raardere situaties gered met de auto, maar dit was onmogelijk om zo snel te doen. als die tegenligger er niet was geweest had ik door kunnen karren maar ik moest iets doen. ik heb hem/haar (geen idee, mogool is doorgereden) op een meter na gemist.
Espexdinsdag 26 mei 2009 @ 23:34
Ik rij in een auto met 4 versleten banden en mij gebeurt dit nog niet eens.. lol.
flipp.dinsdag 26 mei 2009 @ 23:35
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:25 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

en ik reageer op jouw en er staat een reclame van parship.nl bij. wil je me soms wat vertellen?
Bij mij staat win een racedag.

Maar anyway de auto staat in Rhoon?
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:37
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:35 schreef flipp. het volgende:

[..]

Bij mij staat win een racedag.

Maar anyway de auto staat in Rhoon?
huh?

"Bij mij staat win een racedag."

wat bedoel je?

"Maar anyway de auto staat in Rhoon?"

nee utrecht ergens.
swarmahoerdinsdag 26 mei 2009 @ 23:37
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:32 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

blij met totalloss? absoluut niet!!!!

liever een inruilwaarde van 100 euro, want nu heb ik dus niets!

en het hele gedoe van sturen en tegenligger ontwijken duurde max 2 seconde. leuk dat je nu zegt wat ik had moeten doen, maar ik heb me uit raardere situaties gered met de auto, maar dit was onmogelijk om zo snel te doen. als die tegenligger er niet was geweest had ik door kunnen karren maar ik moest iets doen. ik heb hem/haar (geen idee, mogool is doorgereden) op een meter na gemist.
ff wachten nog, binnenkort zijn ze standaard 800 euro waard als je ze aanbied op de sloop terwijl ze slecht voor het millieu zijn
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:38
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:37 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

ff wachten nog, binnenkort zijn ze standaard 800 euro waard als je ze aanbied op de sloop terwijl ze slecht voor het millieu zijn
ja weet ik, maar dan moet hij heel zijn. een sloop auto (politie is erbij geweest) krijgt geen 800 euro...
SpiekerJozefdinsdag 26 mei 2009 @ 23:39
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:32 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

blij met totalloss? absoluut niet!!!!

liever een inruilwaarde van 100 euro, want nu heb ik dus niets!

en het hele gedoe van sturen en tegenligger ontwijken duurde max 2 seconde. leuk dat je nu zegt wat ik had moeten doen, maar ik heb me uit raardere situaties gered met de auto, maar dit was onmogelijk om zo snel te doen. als die tegenligger er niet was geweest had ik door kunnen karren maar ik moest iets doen. ik heb hem/haar (geen idee, mogool is doorgereden) op een meter na gemist.
Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Blijft kloten.
flipp.dinsdag 26 mei 2009 @ 23:40
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:37 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

huh?

"Bij mij staat win een racedag."

wat bedoel je?

"Maar anyway de auto staat in Rhoon?"

nee utrecht ergens.
Wat ik bedoel is dat ik een banner heb van: "Win een racedag"
Ik dacht het kleine stukje garage te herkennen aan een slipavontuur wat ik een aantal maanden geleden had gehad, maar ze lijken waarschijnlijk allemaal op elkaar die sleep garages.
Tijd voor een bakkoffie sowieso.
Posergoth6667dinsdag 26 mei 2009 @ 23:44
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:40 schreef flipp. het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat ik een banner heb van: "Win een racedag"
Ik dacht het kleine stukje garage te herkennen aan een slipavontuur wat ik een aantal maanden geleden had gehad, maar ze lijken waarschijnlijk allemaal op elkaar die sleep garages.
Tijd voor een bakkoffie sowieso.

ohhhhh ok nou snap ik je. lees het nu nog een keer en kennelijk heb ik mijn hoofd nog niet op orde.

ik zit hier in capelle, dus het had gekund, rhoon is niet zo ver. een ex van mij woont daar ergens. ik was toevallig de andere kant op
defabimanwoensdag 27 mei 2009 @ 01:24
Balen voor je TS.

Nu even een echte auto kopen
Roma-Tottiwoensdag 27 mei 2009 @ 01:26
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef donroyco het volgende:
OMG, het is een Suzuki Swiftttt, SS, EIZN!1!1!11!`~_`_~~`3312313`~~
InFrA-WiZwoensdag 27 mei 2009 @ 01:52
Daarom, All Wheel Drive
gebrokenglaswoensdag 27 mei 2009 @ 07:06
Inderdaad, de beste banden horen altijd achter. Banden roteren van voor naar achter is ook helemaal niet goed.
retuow82woensdag 27 mei 2009 @ 09:01
Wat voor banden had je eigenlijk laten monteren? Van die "hahaha-jij-hebt-100-euro-betaald-voor-1-band-en-ik-heb-er-2-voor-60-euro" of wel degelijke banden?

Veel van die prutbanden hebben totaal geen grip op een nat wegdek of zoals in jouw geval in een regenbui na een lange droogte.
Billenhoofdwoensdag 27 mei 2009 @ 09:13
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 01:52 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Daarom, All Wheel Drive
Dit kun je alleen hebben met meer dan 2 assen.
Osrampwoensdag 27 mei 2009 @ 09:26
Maar de reden die de politie opgeeft is ws wel de juiste.
Nieuwe banden zijn altijd een beetje glad door de siliconenlaag die erop zit. Die siliconen zijn nodig om ze uit de vulcaniseerpers te krijgen bij de produktie. Een goeie bandenboer hoort je dat ook te zeggen vooraf.
Daarbij was het lang droog, valt er een hoop vuil op de weg. Bij de eerste regen spoelt dat niet meteen weg maar vormt eerst een glad papje op de weg.
Combinatie van omstandigheden dus.
defabimanwoensdag 27 mei 2009 @ 09:26
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef kabelhaspel het volgende:

[..]

En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
Hij schrijft dat de voorkant slipt. Gevalletje onderstuur.

maar er zijn wel meer dingen waar je rekening mee moet houden, zoals achter- of voorwiel aandrijving.
Metro2005woensdag 27 mei 2009 @ 10:09
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:27 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
Tja mijn vorige auto is ook in de puin gereden en ik had nog wel een slipcursus gehad en op het moment zelf verwacht je het helemaal niet en denk je achteraf van shit ik had dit en dat moeten doen. Helaas.

Sterkte met de afhandeling TS. Mooi kut dit soort dingen.

Ik heb zelf trouwens ook een swift gehad en die gleed bij nat weer ook snel over de voorbandjes weg. Nogal onderstuurd.
immortalseanwoensdag 27 mei 2009 @ 10:14
schilder 'm zwart en ga met die ingebutste voorkant door apeldoorn cruisen
Athmozzwoensdag 27 mei 2009 @ 10:15
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:01 schreef retuow82 het volgende:
Wat voor banden had je eigenlijk laten monteren? Van die "hahaha-jij-hebt-100-euro-betaald-voor-1-band-en-ik-heb-er-2-voor-60-euro" of wel degelijke banden?

Veel van die prutbanden hebben totaal geen grip op een nat wegdek of zoals in jouw geval in een regenbui na een lange droogte.
dit dus. Met mijn hyundai heb ik 1x banden laten wisselen door die van auto 5 (165¤ voor 4 banden inclusief montage & uitlijning), en ik ben daar 40km verder mee van de baan geraakt. Banden zijn het belangrijkste wat er is voor een auto, dus daar mag je echt niet op besparen. Daarom huiver ik ook altijd van die eco banden en die "longlife" dingen met keiharde rubbers, die geven gewoon geen grip en al zeker niet als het nat is
Schatgraverwoensdag 27 mei 2009 @ 10:32
Wat is de klacht?
Metro2005woensdag 27 mei 2009 @ 12:09
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:14 schreef immortalsean het volgende:
schilder 'm zwart en ga met die ingebutste voorkant door apeldoorn cruisen
Precies, nieuw nummerbordje erop en lol gegarandeerd:

LockonStratoswoensdag 27 mei 2009 @ 12:35
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef donroyco het volgende:
OMG, het is een Suzuki Swiftttt, SS, EIZN!1!1!11!`~_`_~~`3312313`~~
Dan was het de schuld van de AIVD, TS is Karst Tates Incarnate OEH NOEH!!1121~!@~ASW!
muzaswoensdag 27 mei 2009 @ 12:57
Dus jij gaat serieus, met een voorwielaangedreven auto, met gas LOS door de bocht?

Terecht dat je auto naar de klote is...
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:11
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:20 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

ts heeft al flink wat keren de aarde rond gereden, doet niet aan bumperkleven, alcohol drinken en rijden, afsnijden en ander asociaal rijgedrag.

maar hij vliegt met het eerste regenbuitje van de weg!

TS kan niet rijden
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:12
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:20 schreef Posergoth6667 het volgende:
reden van aanrijding volgens politie:

lange droogte plus regen, in combinatie met splinternieuwe banden.
iedereen weet dat na lange droogte de weg extra glad is bij regen.
als je nieuwe banden koopt zit daar nog een laagje omheen, ongeveer de eerste 100 km kan dat er zitten...,..
ook dat zou je moeten weten.....
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:13
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef kabelhaspel het volgende:

[..]

En zie hier de oorzaak van je probleem.
Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen.
maar zijn voorbanden gingen slippen, niet achter. aldus zijn verhaal. dus?
Athmozzwoensdag 27 mei 2009 @ 13:14
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:12 schreef rival het volgende:

[..]

als je nieuwe banden koopt zit daar nog een laagje omheen, ongeveer de eerste 100 km kan dat er zitten...,..
ook dat zou je moeten weten.....
sowieso als je nieuwe banden hebt naar een parking & eerst je banden daar een paar keer goed laten doorslippen totdat die buitenste vettige laag eraf is
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:14
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:27 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . ..
als je onderstuur krijgt (slippende voorbanden) dan hef je dat niet op met extra gas geven

het gaat hier over FWD he
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:15
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:14 schreef Athmozz het volgende:

[..]

sowieso als je nieuwe banden hebt naar een parking & eerst je banden daar een paar keer goed laten doorslippen totdat die buitenste vettige laag eraf is
bij normaal rustig rijgedrag zit het er max 100 km op.
bij wilder rijden al niet eens...

dus wat jij doet is in principe niet verkeerd maar redelijk zonde
Parzivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:17
tsja.. ik heb ook eens mijn volvo laten fixen bij de garage voor 900 euro (remmen rondom, uitlaat etc etc) de rekening was nog niet binnen of hij was totall loss door een traktor.. (foto's op aanvraag ) ..

Erg kut.. maar regen na droogte kan idd verradelijk zijn.. maar wees blij dat je niet hard reed! zoveel schade van 30km/h.. kun je nagaan als je 80 had gereden
Athmozzwoensdag 27 mei 2009 @ 13:18
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:15 schreef rival het volgende:

[..]

dus wat jij doet is in principe niet verkeerd maar redelijk zonde
better safe than sorry Verder; van een seconde of 5 te staan doorslippen ben je echt niet zoveel rubber kwijt hoor, mijn achterbanden schieten wel vaker eens ff door als ik optrek.

mijn banden gaan er sowieso ook af als er maar het dubbele van het wettelijke profiel meer op zit, dus aan 3.5 wissel ik ze al. Ik moet niet meer weten van die goedkope banden... (plus dat mijn garage mij voor banden met 3.5mm profiel nog 50% korting geeft op nieuwe banden, blijkbaar is er een grote vraag naar 2dehands banden bij sommige groepen)
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:18
TS, wat voor banden? wan li zeker? of barum?
Parzivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:20
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

better safe than sorry Verder; van een seconde of 5 te staan doorslippen ben je echt niet zoveel rubber kwijt hoor, mijn achterbanden schieten wel vaker eens ff door als ik optrek.

mijn banden gaan er sowieso ook af als er maar het dubbele van het wettelijke profiel meer op zit, dus aan 3.5 wissel ik ze al. Ik moet niet meer weten van die goedkope banden... (plus dat mijn garage mij voor banden met 3.5mm profiel nog 50% korting geeft op nieuwe banden, blijkbaar is er een grote vraag naar 2dehands banden bij sommige groepen)
Konijnen.. dat zou betekenen dat ik ze elke 4 maanden moet vervangen.. (nu elke 6mnd).. Leuk zo'n Nissan Qashqai.. maar tis en blijft een banden vreter
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:22
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

better safe than sorry Verder; van een seconde of 5 te staan doorslippen ben je echt niet zoveel rubber kwijt hoor, mijn achterbanden schieten wel vaker eens ff door als ik optrek.

mijn banden gaan er sowieso ook af als er maar het dubbele van het wettelijke profiel meer op zit, dus aan 3.5 wissel ik ze al. Ik moet niet meer weten van die goedkope banden... (plus dat mijn garage mij voor banden met 3.5mm profiel nog 50% korting geeft op nieuwe banden, blijkbaar is er een grote vraag naar 2dehands banden bij sommige groepen)
Ik zet de banden die van lease auto's komen (onder de 3 mill) onder mijn eigen auto
je profiel is bij 2 mill nog ruim hoor, overdrijven is ook een vak...
ik rij liever door de regen met een uniroyal met maar 2 millimeter dan een michelin met 8 millimeter
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 13:23
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:20 schreef Parzival het volgende:

Leuk zo'n Nissan Qashqai.. maar tis en blijft een banden vreter
een slechte uitlijning, bandenspanning, bandensoort, zware rechtervoet of een wild sturend handje heeft meer met bandenslijtage te maken dan de auto waar ze onder zitten
Athmozzwoensdag 27 mei 2009 @ 14:02
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:22 schreef rival het volgende:

[..]

Ik zet de banden die van lease auto's komen (onder de 3 mill) onder mijn eigen auto
je profiel is bij 2 mill nog ruim hoor, overdrijven is ook een vak...
ik rij liever door de regen met een uniroyal met maar 2 millimeter dan een michelin met 8 millimeter
dat dus

Dunlop sportbandjes + achterwieltractie wil je niet onder de 3mm hebben als het regent . Als je dan op de oprit van de snelweg vloert dan voel je hem al zenuwachtig worden met zijn kont . Banden eraf & andere erop is dan het enige alternatief (of kalmer rijden). Met mijn bandjes nu ga ik 18.000km gehaald hebben, valt relatief gezien nog mee (dunlop heeft toch goedkope bandjes).

Ik doe het hem vooral om de grip op droog wegdek, die is schitterend van die banden
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 14:05
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:02 schreef Athmozz het volgende:

Dunlop sportbandjes
Ik doe het hem vooral om de grip op droog wegdek, die is schitterend van die banden
Probeer eens een Pirelli P-zero zou ik zeggen. (zeg ik namelijk bijna altijd )
ik had van die dunlop sportmaxx oid? en ik had met de Pirelli meer grip bij droog en nat weer.
KhaZwoensdag 27 mei 2009 @ 14:10
P Zero is top
Athmozzwoensdag 27 mei 2009 @ 14:16
volgens hun configurator heeft pirelli enkel de P7 en de P6 voor mijn bandenmaat liggen... Nu liggen er sportmaxx onder inderdaad, maar ik zie dat ze ook sportmaxx winter hebben. Misschien dat ik in het najaar die sportmax winter er onder gooi, die zullen wel iets beter zijn dan de gewone in nat weer.

Pirelli is qua prijs van banden een stuk duurder, die dunlop sportmaxx banden koop ik voor 80¤/ stuk, pirelli's zijn direct 110¤ per stuk. Dan kan ik beter mijn banden sneller wisselen & toch dunlops leggen, ik weet namelijk niet hoe lang ik nog met die auto blijf rijden...
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 14:22
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:16 schreef Athmozz het volgende:
volgens hun configurator heeft pirelli enkel de P7 en de P6 voor mijn bandenmaat liggen... Nu liggen er sportmaxx onder inderdaad, maar ik zie dat ze ook sportmaxx winter hebben. Misschien dat ik in het najaar die sportmax winter er onder gooi, die zullen wel iets beter zijn dan de gewone in nat weer.

Pirelli is qua prijs van banden een stuk duurder, die dunlop sportmaxx banden koop ik voor 80¤/ stuk, pirelli's zijn direct 110¤ per stuk. Dan kan ik beter mijn banden sneller wisselen & toch dunlops leggen, ik weet namelijk niet hoe lang ik nog met die auto blijf rijden...
Als je voor een P7 of P6 moet gaan dan denk ik dat de sportmaxx toch beter is.
als ze dan ook nog eens goedkoper zijn...
ik kan ze misschien goedkoper voor je regelen (dunlop, pirelli whatever) als je even je maat via pm verstuurt
Billenhoofdwoensdag 27 mei 2009 @ 14:33
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:05 schreef rival het volgende:

[..]

Probeer eens een Pirelli P-zero zou ik zeggen. (zeg ik namelijk bijna altijd )
ik had van die dunlop sportmaxx oid? en ik had met de Pirelli meer grip bij droog en nat weer.
Het moet wel betaalbaar blijven hè.
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 14:54
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:33 schreef Billenhoofd het volgende:

[..]

Het moet wel betaalbaar blijven hè.
het enige contact dat jouw auto heeft met de weg zijn je banden, ja nogal logisch dat je daarop wilt besparen

ik niet dus
Athmozzwoensdag 27 mei 2009 @ 14:55
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:22 schreef rival het volgende:

[..]

ik kan ze misschien goedkoper voor je regelen (dunlop, pirelli whatever) als je even je maat via pm verstuurt
heel vriendelijk van je, maar ik vrees dat als ik mijn eigen wiel verwissel ik ooit eens ga aanzetten zonder wielen ofzo. Ik heb enkel theoretische kennis van autotechniek, en ga dus ook niet beginnen eraan sleutelen; ik laat het liever allemaal direct doen in de garage waar ik altijd ga (maat is trouwens 205 / 65 of 60 / 15).

Zelfs al zouden die pirellis nog iets beter zijn; 40% duurder geef ik er niet aan (zeker niet als ik met die dunlops mijn bochten al zodanig kan nemen dat ik zelf al ongemakkelijk begin te zitten )
rivalwoensdag 27 mei 2009 @ 15:09
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:55 schreef Athmozz het volgende:

[..]

heel vriendelijk van je, maar ik vrees dat als ik mijn eigen wiel verwissel ik ooit eens ga aanzetten zonder wielen ofzo. Ik heb enkel theoretische kennis van autotechniek, en ga dus ook niet beginnen eraan sleutelen; ik laat het liever allemaal direct doen in de garage waar ik altijd ga (maat is trouwens 205 / 65 of 60 / 15).

Zelfs al zouden die pirellis nog iets beter zijn; 40% duurder geef ik er niet aan (zeker niet als ik met die dunlops mijn bochten al zodanig kan nemen dat ik zelf al ongemakkelijk begin te zitten )
montage is bij de prijs inbegrepen! (in amsterdam of beemster, dat wel)