Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:16 |
ik was rustig aan het rijden, en ik kom aan bij een bocht waar je normaal met 50 door kan, maar omdat het zachtjes aan het regenen was, ging ik er met 30 door, zonder gas te geven en mijn voet van de rem af. gaat ineens mijn voorkant slippen (nieuwe bandjes). was een bocht naar links, en mijn auto ging naar de vangrail (rechts), dus ik trok mijn stuur naar links, trok mijn auto recht maar er kwam een tegenligger aan. dus ik gooi mijn stuur om naar rechts om die te ontwijken, en direct erna naar links, alleen mijn achterkant begon te slippen, waardoor ik met 30 recht de vangrail in ging. de auto is geklapt op de paaltjes onder de vangrail, en kwam er onder klem te zitten. dus nee niet op het metaal aan de bovenkant wat de klap op moet vangen... van het weekend een nieuwe geluids installatie neer gelegd, alle kabels netjes weggewerkt, alles perfect aangesloten, en de auto van binnen helemaal schoongemaakt. het plastic zag er prachtig uit! de stoelen waren schoon gemaakt, alles was perfect. heeft me donderdag en zaterdag zondag gekost om alles zo perfect te doen. donderdag voorwerk en zaterdag zondag alles afmaken. samenvatting: ![]() ![]() | |
donroyco | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:18 |
TS kan niet rijden. | |
donroyco | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:18 |
OMG, het is een Suzuki Swiftttt, SS, EIZN!1!1!11!`~_`_~~`3312313`~~ ![]() | |
swarmahoer | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:19 |
das mooi kut ![]() | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:20 |
quote:ts heeft al flink wat keren de aarde rond gereden, doet niet aan bumperkleven, alcohol drinken en rijden, afsnijden en ander asociaal rijgedrag. | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:20 |
reden van aanrijding volgens politie: lange droogte plus regen, in combinatie met splinternieuwe banden. | |
switchboy | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:21 |
Flink balen man, ongelukkige samenloop van omstandigheden. ![]() | |
kabelhaspel | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:21 |
quote:En zie hier de oorzaak van je probleem. Beste banden altijd achter om overstuur te voorkomen. Beste banden voor = grip. Slechte banden achter = geen grip. Voorkant wel grip, achterkant geen grip = overstuur = slippen. | |
Ericjuh | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:21 |
quote:Volgens mij duurde het gewoon een uur voordat je tot stil stond ![]() | |
zeemonster | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:22 |
Dan moet je toch iets vreemds gedaan hebben met je stuur.. onoplettendheid je koppeling ingetrapt? Anyhow , 26 mei is een kutdag voor jou. Jammer TS. | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:24 |
quote:dat weet jij, leg dat eens uit aan de garage? ik had geen profiel meer over,en had nieuwe bandjes nodig. kom je er nu mee ![]() p.s. voorbandjes net nieuw, achterbandjes jaar oud. | |
switchboy | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:24 |
Wel naar dat er meteen een autoscout advertentie bijstaat ![]() | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:25 |
quote:naja van 30 naar 0 was binnen een honderste seconde ![]() | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:25 |
quote:en ik reageer op jouw en er staat een reclame van parship.nl bij. wil je me soms wat vertellen? | |
SpiekerJozef | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:27 |
quote:Klinkt als te snel sturen. TS had beter een beetje gas bij kunnen geven zodat de voorwielen weer gingen doen wat ze moesten doen. Maarja, de beste stuurlui zitten tegenwoordig achter de laptop en achteraf kijk je een koe in de kont . . . Wees blij dat hij totalloss is want z'n inruilwaarde is nihil als swift . .. | |
kabelhaspel | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:27 |
quote:Domweg beste bandjes voorop leggen is echt de grootste mythe in autobandenland. Bijna niemand denkt logisch en begrijpt niet waarom dit zou moeten. Ik kan er niks aan doen, tis nu eenmaal zo. En nee, ik ben geen monteur oid. Gewoon bovenmatig geintresseerd in auto's +alles wat er bij komt kijken. Na deze reply van jou weet ik 100% zeker dat dit ook beter had kunnen aflopen. Beste is natuurlijk gewoon rondom banden vervangen. | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:32 |
quote:blij met totalloss? absoluut niet!!!! liever een inruilwaarde van 100 euro, want nu heb ik dus niets! en het hele gedoe van sturen en tegenligger ontwijken duurde max 2 seconde. leuk dat je nu zegt wat ik had moeten doen, maar ik heb me uit raardere situaties gered met de auto, maar dit was onmogelijk om zo snel te doen. als die tegenligger er niet was geweest had ik door kunnen karren maar ik moest iets doen. ik heb hem/haar (geen idee, mogool is doorgereden) op een meter na gemist. | |
Espex | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:34 |
Ik rij in een auto met 4 versleten banden en mij gebeurt dit nog niet eens.. lol. | |
flipp. | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:35 |
quote:Bij mij staat win een racedag. Maar anyway de auto staat in Rhoon? | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:37 |
quote:huh? "Bij mij staat win een racedag." wat bedoel je? "Maar anyway de auto staat in Rhoon?" nee utrecht ergens. | |
swarmahoer | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:37 |
quote:ff wachten nog, binnenkort zijn ze standaard 800 euro waard als je ze aanbied op de sloop terwijl ze slecht voor het millieu zijn | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:38 |
quote:ja weet ik, maar dan moet hij heel zijn. een sloop auto (politie is erbij geweest) krijgt geen 800 euro... | |
SpiekerJozef | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:39 |
quote:Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Blijft kloten. | |
flipp. | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:40 |
quote:Wat ik bedoel is dat ik een banner heb van: "Win een racedag" Ik dacht het kleine stukje garage te herkennen aan een slipavontuur wat ik een aantal maanden geleden had gehad, maar ze lijken waarschijnlijk allemaal op elkaar die sleep garages. Tijd voor een bakkoffie sowieso. | |
Posergoth6667 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:44 |
quote: ohhhhh ok nou snap ik je. lees het nu nog een keer en kennelijk heb ik mijn hoofd nog niet op orde. ik zit hier in capelle, dus het had gekund, rhoon is niet zo ver. een ex van mij woont daar ergens. ik was toevallig de andere kant op ![]() | |
defabiman | woensdag 27 mei 2009 @ 01:24 |
Balen voor je TS. Nu even een echte auto kopen | |
Roma-Totti | woensdag 27 mei 2009 @ 01:26 |
quote: ![]() | |
InFrA-WiZ | woensdag 27 mei 2009 @ 01:52 |
Daarom, All Wheel Drive ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 27 mei 2009 @ 07:06 |
Inderdaad, de beste banden horen altijd achter. Banden roteren van voor naar achter is ook helemaal niet goed. | |
retuow82 | woensdag 27 mei 2009 @ 09:01 |
Wat voor banden had je eigenlijk laten monteren? Van die "hahaha-jij-hebt-100-euro-betaald-voor-1-band-en-ik-heb-er-2-voor-60-euro" of wel degelijke banden? Veel van die prutbanden hebben totaal geen grip op een nat wegdek of zoals in jouw geval in een regenbui na een lange droogte. | |
Billenhoofd | woensdag 27 mei 2009 @ 09:13 |
quote:Dit kun je alleen hebben met meer dan 2 assen. ![]() | |
Osramp | woensdag 27 mei 2009 @ 09:26 |
Maar de reden die de politie opgeeft is ws wel de juiste. Nieuwe banden zijn altijd een beetje glad door de siliconenlaag die erop zit. Die siliconen zijn nodig om ze uit de vulcaniseerpers te krijgen bij de produktie. Een goeie bandenboer hoort je dat ook te zeggen vooraf. Daarbij was het lang droog, valt er een hoop vuil op de weg. Bij de eerste regen spoelt dat niet meteen weg maar vormt eerst een glad papje op de weg. Combinatie van omstandigheden dus. | |
defabiman | woensdag 27 mei 2009 @ 09:26 |
quote:Hij schrijft dat de voorkant slipt. Gevalletje onderstuur. maar er zijn wel meer dingen waar je rekening mee moet houden, zoals achter- of voorwiel aandrijving. | |
Metro2005 | woensdag 27 mei 2009 @ 10:09 |
quote:Tja mijn vorige auto is ook in de puin gereden en ik had nog wel een slipcursus gehad en op het moment zelf verwacht je het helemaal niet en denk je achteraf van shit ik had dit en dat moeten doen. Helaas. Sterkte met de afhandeling TS. Mooi kut dit soort dingen. Ik heb zelf trouwens ook een swift gehad en die gleed bij nat weer ook snel over de voorbandjes weg. Nogal onderstuurd. | |
immortalsean | woensdag 27 mei 2009 @ 10:14 |
schilder 'm zwart en ga met die ingebutste voorkant door apeldoorn cruisen ![]() | |
Athmozz | woensdag 27 mei 2009 @ 10:15 |
quote:dit dus. Met mijn hyundai heb ik 1x banden laten wisselen door die van auto 5 (165¤ voor 4 banden inclusief montage & uitlijning), en ik ben daar 40km verder mee van de baan geraakt. Banden zijn het belangrijkste wat er is voor een auto, dus daar mag je echt niet op besparen. Daarom huiver ik ook altijd van die eco banden en die "longlife" dingen met keiharde rubbers, die geven gewoon geen grip en al zeker niet als het nat is | |
Schatgraver | woensdag 27 mei 2009 @ 10:32 |
Wat is de klacht? | |
Metro2005 | woensdag 27 mei 2009 @ 12:09 |
quote:Precies, nieuw nummerbordje erop en lol gegarandeerd: ![]() | |
LockonStratos | woensdag 27 mei 2009 @ 12:35 |
quote:Dan was het de schuld van de AIVD, TS is Karst Tates Incarnate OEH NOEH!!1121~!@~ASW! | |
muzas | woensdag 27 mei 2009 @ 12:57 |
Dus jij gaat serieus, met een voorwielaangedreven auto, met gas LOS door de bocht? Terecht dat je auto naar de klote is... | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:11 |
quote: maar hij vliegt met het eerste regenbuitje van de weg! ![]() TS kan niet rijden ![]() | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:12 |
quote:iedereen weet dat na lange droogte de weg extra glad is bij regen. als je nieuwe banden koopt zit daar nog een laagje omheen, ongeveer de eerste 100 km kan dat er zitten...,.. ook dat zou je moeten weten..... | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:13 |
quote:maar zijn voorbanden gingen slippen, niet achter. aldus zijn verhaal. dus? | |
Athmozz | woensdag 27 mei 2009 @ 13:14 |
quote:sowieso als je nieuwe banden hebt naar een parking & eerst je banden daar een paar keer goed laten doorslippen totdat die buitenste vettige laag eraf is ![]() | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:14 |
quote:als je onderstuur krijgt (slippende voorbanden) dan hef je dat niet op met extra gas geven ![]() het gaat hier over FWD he ![]() | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:15 |
quote:bij normaal rustig rijgedrag zit het er max 100 km op. bij wilder rijden al niet eens... dus wat jij doet is in principe niet verkeerd maar redelijk zonde ![]() | |
Parzival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:17 |
tsja.. ik heb ook eens mijn volvo laten fixen bij de garage voor 900 euro (remmen rondom, uitlaat etc etc) de rekening was nog niet binnen of hij was totall loss door een traktor.. (foto's op aanvraag ![]() Erg kut.. maar regen na droogte kan idd verradelijk zijn.. maar wees blij dat je niet hard reed! zoveel schade van 30km/h.. kun je nagaan als je 80 had gereden | |
Athmozz | woensdag 27 mei 2009 @ 13:18 |
quote:better safe than sorry ![]() mijn banden gaan er sowieso ook af als er maar het dubbele van het wettelijke profiel meer op zit, dus aan 3.5 wissel ik ze al. Ik moet niet meer weten van die goedkope banden... (plus dat mijn garage mij voor banden met 3.5mm profiel nog 50% korting geeft op nieuwe banden, blijkbaar is er een grote vraag naar 2dehands banden bij sommige groepen) | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:18 |
TS, wat voor banden? wan li zeker? of barum? ![]() | |
Parzival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:20 |
quote:Konijnen.. dat zou betekenen dat ik ze elke 4 maanden moet vervangen.. (nu elke 6mnd).. Leuk zo'n Nissan Qashqai.. maar tis en blijft een banden vreter | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:22 |
quote:Ik zet de banden die van lease auto's komen (onder de 3 mill) onder mijn eigen auto ![]() je profiel is bij 2 mill nog ruim hoor, overdrijven is ook een vak... ik rij liever door de regen met een uniroyal met maar 2 millimeter dan een michelin met 8 millimeter ![]() | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 13:23 |
quote:een slechte uitlijning, bandenspanning, bandensoort, zware rechtervoet of een wild sturend handje heeft meer met bandenslijtage te maken dan de auto waar ze onder zitten ![]() | |
Athmozz | woensdag 27 mei 2009 @ 14:02 |
quote:dat dus ![]() Dunlop sportbandjes + achterwieltractie wil je niet onder de 3mm hebben als het regent ![]() ![]() Ik doe het hem vooral om de grip op droog wegdek, die is schitterend van die banden | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 14:05 |
quote:Probeer eens een Pirelli P-zero zou ik zeggen. (zeg ik namelijk bijna altijd ![]() ik had van die dunlop sportmaxx oid? en ik had met de Pirelli meer grip bij droog en nat weer. | |
KhaZ | woensdag 27 mei 2009 @ 14:10 |
P Zero is top ![]() | |
Athmozz | woensdag 27 mei 2009 @ 14:16 |
volgens hun configurator heeft pirelli enkel de P7 en de P6 voor mijn bandenmaat liggen... Nu liggen er sportmaxx onder inderdaad, maar ik zie dat ze ook sportmaxx winter hebben. Misschien dat ik in het najaar die sportmax winter er onder gooi, die zullen wel iets beter zijn dan de gewone in nat weer. Pirelli is qua prijs van banden een stuk duurder, die dunlop sportmaxx banden koop ik voor 80¤/ stuk, pirelli's zijn direct 110¤ per stuk. Dan kan ik beter mijn banden sneller wisselen & toch dunlops leggen, ik weet namelijk niet hoe lang ik nog met die auto blijf rijden... | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 14:22 |
quote:Als je voor een P7 of P6 moet gaan dan denk ik dat de sportmaxx toch beter is. als ze dan ook nog eens goedkoper zijn... ik kan ze misschien goedkoper voor je regelen (dunlop, pirelli whatever) als je even je maat via pm verstuurt ![]() | |
Billenhoofd | woensdag 27 mei 2009 @ 14:33 |
quote:Het moet wel betaalbaar blijven hè. ![]() | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 14:54 |
quote:het enige contact dat jouw auto heeft met de weg zijn je banden, ja nogal logisch dat je daarop wilt besparen ![]() ik niet dus ![]() | |
Athmozz | woensdag 27 mei 2009 @ 14:55 |
quote:heel vriendelijk van je, maar ik vrees dat als ik mijn eigen wiel verwissel ik ooit eens ga aanzetten zonder wielen ofzo. Ik heb enkel theoretische kennis van autotechniek, en ga dus ook niet beginnen eraan sleutelen; ik laat het liever allemaal direct doen in de garage waar ik altijd ga ![]() Zelfs al zouden die pirellis nog iets beter zijn; 40% duurder geef ik er niet aan (zeker niet als ik met die dunlops mijn bochten al zodanig kan nemen dat ik zelf al ongemakkelijk begin te zitten ![]() | |
rival | woensdag 27 mei 2009 @ 15:09 |
quote:montage is bij de prijs inbegrepen! ![]() |