Roermond
(Het Epicentrum) hier..
Ik had in der tijd 2 krantenwijken, even voordat ik daarvoor mijn nest uit moest om de routes te gaan lopen, kreeg ik een enorme drang om even te gaan pissen. Toen ik dat gedaan had wilde ik nog ff een paar minuten terug het bed induiken om nog ff na te sluimeren, het was tenslotte nog niet echt tijd om me klaar te maken, en om de krantjes rond te gaan brengen..
Dus ik doe de deur van de slaapkamer dicht en precies op dat moment begon het. Het hele huis begon te schudden, het leek erop alsof het hele huis werdt opgepakt en een paar seconden door elkaar geschud werdt, ik had moeite om de lichtknop te vinden, die ik normaal blindelings wist te vinden. De kast die tegen de muur stond, kwam op mij af en ik kan me de druk van de lucht in mijn slaapkamer nog (had een rolluik voor het raam, dicht) ook nog goed herinneren die op mijn trommelvliezen drukten van het op en neer gaan en het schudden van het huis. Het gerommel was echt te bizar voor woorden, dit was de eerste en laatste en enige keer dat ik dat heb meegemaakt in mijn verdere leventje..
Onvergetelijk!!!..
De schade viel gelukkig mee, de schoorsteen was alleen maar een beetje ontzet..
Toen ik later mijn krantenronde moest lopen, zaten in sommige wijken, hele families met hun inboedel op straat naar de televisie te kijken. Heel bizar..

Later die dag zijn we nog naar de breuk gaan kijken (geen pics helaas), bij de spoorbrug over de Maas. Ben er nog in gaan staan, de scheur was ongeveer een meter diep en zo'n 100 meter lang..