abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69433911
quote:
Populaire PVV schiet op tal van terreinen tekort

Pim van den Dool 22 maart 2009

Volgens een peiling van Maurice de Hond krijgt de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders als er vandaag verkiezingen zouden zijn maarliefst 29 zetels. De virtueel grootste partij van het land heeft een enorme meerwaarde in het politieke debat, maar wordt op een aantal terreinen te weinig bekritiseerd. Het is belangrijk dat de goedkope hysterie over Wilders plaatsmaakt voor terechte kritiek op zijn dubbele moraal, zijn anti-Europese houding en zijn gebrekkige crisisplannen.

Het is niet vreemd dat inmiddels bijna één op de vijf of zes Nederlanders volgens de peilingen zegt op Geert Wilders te willen stemmen. Vooral het CDA en het merendeel van de linkse partijen heeft geen antwoord op de grote spanningen die de opkomst van de islam in Nederland met zich meebrengt. Linkse politici als Alexander Pechtold en Femke Halsema reageren krampachtig op Wilders’ islamkritiek en vervallen in simplisme en verdachtmakingen. Pechtold noemt Wilders graag een racist, Halsema betitelde hem onlangs als een politieke kwakzalver. Het zou zinvoller zijn als de tegenstander van Wilders in het islamdebat de nadruk eens zouden leggen op de inhoud. Dan zouden ze namelijk in een confrontatie met Wilders een stuk meer indruk kunnen maken. Het is namelijk ridicuul dat de PVV-leider de Koran wil verbieden, terwijl hij een voorvechter van de vrijheid van meningsuiting zegt te zijn. Ook is de partijnaam Partij voor de Vrijheid onverenigbaar met Wilders’ opvattingen dat alle islamitische scholen gesloten moeten worden en dat er geen enkele moskee meer mag worden gebouwd in Nederland. Blijkbaar wil Wilders enkel voor moslims sommige grondrechten afschaffen. Dat is onaanvaardbaar in een vrije samenleving. Er zijn namelijk in Nederland ook islamitische scholen die hun leerlingen afleveren op Amsterdamse gymnasia en het merendeel van de Nederlandse moskeeën is van onbesproken gedrag. Laat Pechtold en Halsema daar eens de nadruk op leggen.

Ook op genoeg andere terreinen schiet de PVV danig tekort. Helaas gaat de partij wat betreft Europa de SP achterna. Aan de komende Europese parlementsverkiezingen neemt de partij van Wilders namelijk deel onder het motto ‘Voor Nederland’. Alsof ons land een eiland is dat niet afhankelijk is van wat er in de landen om ons heen gebeurt. Die slagzin alleen al geeft de gevestigde partijen, die zich door hun pro-Europese houding in het nauw gedreven voelen, genoeg munitie om de PVV in de komende campagne overtuigend van repliek te dienen. Wilders heeft overigens niet altijd ongelijk met zijn kritiek op de Europese Unie. Het klopt dat Nederland in verhouding teveel geld afdraagt aan Brussel en dat Turkije niet zonder voorwaarden lid mag worden van de EU, maar de clichés over de Europese superstaat miskennen de zegeningen die de EU ook ontegenzeggelijk heeft gebracht. Het is dit jaar twintig jaar na de val van de Berlijnse Muur en in heel Oost-Europa vieren ze daarom hun prille vrijheid. Als wapen tegen oorlog en stimulator van welvaart heeft de Europese Unie zich overtuigend bewezen. Daarnaast heeft de invoering van de euro ervoor gezorgd dat in veel Europese landen de kredietcrisis nog relatief weinig schade heeft aangericht. Die schade was althans veel groter geweest als ieder land nog zijn eigen valuta had gehad. Het zijn allemaal zaken die pro-Europese politici uit Nederland kunnen aanwenden in de aanstaande verbale strijd met Wilders.

Het meest tekort schiet de PVV misschien nog wel in het formuleren van een geloofwaardig en structureel antwoord op de economische crisis. Afgelopen vrijdag nog lanceerde Geert Wilders een merkwaardig plannetje dat eventueel enkel soelaas biedt voor de korte termijn. De PVV-leider stelde in De Telegraaf voor iedere Nederlander 400 euro kado te doen, zodat hij of zij die kon besteden om de economie te stimuleren. En hoewel je nog kunt soebatten over de vraag of mensen dat geld daadwerkelijk uitgeven en niet op een spaarrekening zetten, was de herkomst van de miljarden uiterst opmerkelijk. Wilders wil de missie in Afghanistan direct stopzetten, de Antillen per direct geen cent meer geven en een definitieve streep zetten door de Joint Strike Fighter. Dat zijn niet alleen onrealistische, maar in het geval van Afghanistan ook volstrekt onverantwoorde en ongeloofwaardige voorstellen. Nederland moet zich houden aan bestaande afspraken binnen de NAVO en vecht in Afghanistan nota bene tegen de radicaal-islamitische Taliban, een club die Wilders toch ook zou moeten willen bestrijden. Helaas kiest de PVV er ook niet voor de gevolgen van de crisis op de lange termijn te herstellen. Wilders toont zich zeer conservatief en is tegen het verhogen van de AOW-leeftijd of fiscalisering van de AOW, tegen elke bezuiniging op de AWBZ, tegen elke verlaging van de hypotheekrenteaftrek en tegen de versoepeling van het ontslagrecht. Een hervormingsgezind Kamerlid kun je Wilders dus niet noemen. Voor zijn politieke tegenstanders is de hoop dus niet verloren. De PVV schiet namelijk op tal van terreinen ernstig tekort.

Bron: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8161
Terechte kritiek. Zo is PVV toch echt tegen de privacy van de burger.
Zie ook: Per 28 juni vingerafdrukken inleveren

PVV is niet geheel tegen Europa, verwijt andere partijen dit ook niet te doen terwijl zij dit een paar jaar geleden wel deden en wijst met het vingertje.

PVV is anti-islam, terecht, anti-Marokkaans straattuig, terecht. Ik hoor nergens kritiek over kampers en andere Nederlands straattuig welke ook wijken terroriseren.

PVV is niet duidelijk over iets als schotelverbod. VDD is dit wel, die is voor. Ben ik niet mee eens, dit gaat in tegen het verdrag van Geneve waarin is geregeld dat je elk signaal uit de ether mag plukken. En het gaat tegen de rechten van de mens in, n.l. vrijheid van nieuwsgaring zoals dit binnen de EU is geregeld. De PVV lijkt zich hiermee te willen asocieren met Noord-Korea.

Kritiek op de PVV heb ook ik wel degelijk, het hoeft niet alleen over islam te gaan en Marokkanen.

Wat stemde Pacifico voor de laatste keer?
- SP

Wat gaat Pacifico 4 juni stemmen: zeker geen PVV.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pacifico op 26-05-2009 23:05:28 ]
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:11:39 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_69435002
wat ga je dan wel stemmen ts?
pi_69435360
Toch wel wat fouten in dat stukje hoor. Zo willen anderen dolgraag in debat met de PVV, op inhoud, maar komt de PVV in negen van de tien gevallen gewoon niet opdagen. Daarnaast valt b.v. Pechtold Wilders ook aan op de inhoud, maar pikt de stukjesschrijver 1 opmerking d'r uit. En dat bij een Wilders die niets anders doet dan simpel schreeuwen en beledingen.
pi_69436474
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:11 schreef Keiichi het volgende:
wat ga je dan wel stemmen ts?
Ik kom weer uit op de SP, heb een aantal stemwijzers doorgenomen maar de SP komt telkens voor in de top3. Maar ik ben het absoluut niet eens met Turkije bij de EU.

Je kan de stemwijzer hier vinden: http://www.eenvandaag.nl/stemwijzereuropa/app/Europa/

Dit is mijn stemresultaat:

Ben ik nu links?
pi_69440433
Ik weet werkelijk niet meer waar ik op moet stemmen. Het is vooral een kwestie van wegstrepen en dan zien wat er overblijft:

Ik stem uit principe niet op partijen met een religieuze grondslag. Komt nog bij dat de CDA straks in één fractie zit met de partij van Berlusconi; ik gruwel van de gedachte. Deze week zag ik een inhoudelijk goed spotje van een partij die zich niet bekendmaakte. Ze wezen onder meer op mensenrechten; een belangrijk punt. Toen bleek het een spotje van de ChristenUnie/SGP te zijn. CU die zich in allerlei bochten wringt om homo's niet te discrimineren, maar ze toch eigenlijk liever niet heeft; SGP die simpelweg vrouwen discrimineert.
Dus: CDA, ChristenUnie/SGP

De PVV heeft op sommige onderwerpen goede punten (bijvoorbeeld op het gebied van strafrecht) maar slaat op andere punten bizar door. Het is me te populistisch. Dus: PVV

De VVD is een partij in verval, met gebrek aan thema's en toekomstvisie. Krampachtig vasthouden aan zaken als AOW en hypotheekrenteaftrek; zaken die steeds moeilijker betaalbaar worden en veel geld kosten. Bovendien is de VVD verantwoordelijk voor marktwerking in de zorg en andere publieke sectoren; zwaar op tegen. De VVD is het spoor bijster. Dus: VVD

D66 is me iets te pro-Europa. Ik krijg bij D66 de laatste tijd het gevoel dat ze vooral iets zoeken om zich te onderscheiden van andere partijen. En het rad van avontuur wees deze keer op 'pro-Europa zijn', wat ze dan ook overdreven uitdragen. Daarnaast ben ik het programmatisch op een flink aantal punten niet met ze eens, hoewel ik wel sociaal-liberaal ben ingesteld. Helaas dus: D66

GroenLinks vind ik compleet wereldvreemd; dat bewijzen ze keer op keer weer, met idiote voorstellen. Laatst zijn ze weer moeilijk gaan doen over die 7 kilometer resterende snelweg. Het lukt me gewoon niet om deze club serieus te nemen. Overduidelijk: GroenLinks Oja, en in één adem: PvdD (nog zo'n overbodige onzin-partij)

SP... in het verleden op gestemd, maar ik krijg er tegenwoordig steeds vaker een slechte smaak van in de mond. Ik herinner me nog de brand op Schiphol en hoe de SP destijds Verdonk nog net niet voor moordenaar uitschold. Ik zie Van Bommel nog lopen in het protest tegen Israël: "Hamas, hamas..." - En nu vandaag weer een gefrustreerde Marijnissen (de SP doet het niet best in de peilingen) die gaat lopen schelden tegen een minister. Nee, het is mijn partij niet meer. Streep erdoor: SP

Tja, en wat heb je dan verder nog? Kleine splinterpartijen met veelal amateuristische websites. Of ze spreken me totaal niet aan, OF de kieswijzer wijst (helaas) uit dat ik het totaal niet met ze eens ben. De enige die ik überhaupt in overweging zou hebben genomen, was LibDem. Toch verschillen ze te veel met mijn opvattingen.
Dus: kleine partijen

Hebben we dan nog wat over? Uhmm... eens even zien. Verrek, we hebben de PvdA nog. Niet dat ik die partij nou de hemel in prijs, maar ze hebben regeringsverantwoordelijkheid genomen toen dat moest. Bos doet het goed en ik ben het programmatisch op veel fronten met ze eens. Er schort beslist nog wel het nodige aan; het mag wat resoluter en minder soft. Maar de partij heeft wel een realistische visie getoond tijdens de verkiezingen in 2006 en vertelde deze ook eerlijk.

Ik zie dus geen enkele andere reële optie meer dan PvdA stemmen.
pi_69454196
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:47 schreef Pacifico het volgende:
Ben ik nu links?
What the fuck maakt dat nou uit. Jij hebt bepaalde punten waar je achter staat. Wat oh wat interesseert het jou dan verder of je links of rechts bent?
pi_69555962
Pechtold is geen linkse politicus. Hij is een vertegenwoordiger van het midden.
pi_69556501
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')