abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:11:46 #176
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69446009
Ik verbaas me er trouwens wel eens over hoeveel kcal er in sommige van die maaltijdsalades zitten..
Ik maak mijn salades het liefst zelf
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:14:17 #177
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69446101
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:11 schreef Blurred86 het volgende:
Ik verbaas me er trouwens wel eens over hoeveel kcal er in sommige van die maaltijdsalades zitten..
Ik maak mijn salades het liefst zelf
tsja, voor een MAAALTIJD vind ik 450 kcal nog steeds vrij weinig... maar als je ze als extraatje of als lunch gaat eten dan zijn ze wel stevig ja. voor een avondmaaltijd vind ik het persoonlijkte weinig.

als je zelf salade maakt kom je vaak nóg lager in de calorieën uit (er zit werkelijk niks in sla en rauwe groentes) want dan moeten alle calorieën meestal komen uit een beetje vis of vlees of een beetje kaas n dressing, maar je gebruikt daarvan vaak minder dan wanneer je een gewone maaltijd zou eten...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  Vis een optie? woensdag 27 mei 2009 @ 10:18:19 #178
70532 loveli
N
pi_69446237
Nooit geteld, maar mijn salades zijn waarschijnlijk behoorlijk calorierijk. Pijnboompitjes, spekjes, kaas (mozzarella, geit, net wat ik in m'n vingers krijg), fruit naar keuze, zelfgemaakte dressing en natuurlijk een zakje kant en klare sla.
crap in = crap out
pi_69446294
Goedemorgen!

Iedereen succes vandaag met tentamens, presentaties en scriptiebesprekingen!!

Nynke, heb je nog onweer gehad gister?

LIjstje:
O: vanillekwark met muesli
T: kiwi
L: 2 boterhammen met houmous
T: cherrytomaatjes
T: vitalinea
T: amandelen
D: kip met groenten en rijst
T: koekje

Misschien dat ik vanavond nog ga hardlopen, ik wil wel graag maar tijdtechnisch is het niet zo handig. Ik ben rond half 7/kwart voor 7 thuis, en we moeten dan direct eten, want lief moet daarna weer weg. Als ik daarna 1,5 uur moet wachten voor ik kan gaan lopen, heb ik waarschijnlijk al geen zin meer...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:20:28 #180
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69446299
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zeg, een beetje in XM's defense: ik weet niet hoe laat ze spint, maar ik eet ook zelden meer dan wat groente na het spinnen. Omdat ik totaal geen trek meer heb. Dus ik vind een maaltijdsalade al best wat!

Vantevoren eet ik wel veel meer, natuurlijk
De les is van 18:30 - 19:30, dus meestal ben ik dan rond kwart voor 8 thuis en dan ga ik er echt niet nog veel ingooien. Heb ik meestal dan ook helemaal geen zin meer in. Voor de les eet ik doorgaans een boterhammetje of een krentenbol ofzo.

Maar ik moet nog even kijken wat het wordt, aangezien we ook nog boodschappen moeten doen. Vandaar dat ik de kans aanzienlijk acht dat het een maaltijdsalade gaat worden.

Loveli; gebroken lijnzaad, waar haal je dat in godesnaam . Heb er echt nog nooit van gehoord .

Avondmaaltijd probeer ik altijd wel op max. 500 kcal in te ramen. Max.

Kwak: ik ga voor beide dingen naar de dietiste .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:21:01 #181
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69446320
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:14 schreef kwakveense het volgende:

[..]

tsja, voor een MAAALTIJD vind ik 450 kcal nog steeds vrij weinig... maar als je ze als extraatje of als lunch gaat eten dan zijn ze wel stevig ja. voor een avondmaaltijd vind ik het persoonlijkte weinig.

als je zelf salade maakt kom je vaak nóg lager in de calorieën uit (er zit werkelijk niks in sla en rauwe groentes) want dan moeten alle calorieën meestal komen uit een beetje vis of vlees of een beetje kaas n dressing, maar je gebruikt daarvan vaak minder dan wanneer je een gewone maaltijd zou eten...
oh ik ook hoor!
Ik doelde meer op de salades van 750 kcal, dat vind ik toch echt wel veel voor een salade!
(ik heb ook altijd het idee dat veel mensen een salade pakken omdat ze dan het gevoel krijgen dat ze gezond bezig zijn en er verder helemaal niet bij stilstaan)

Zelfgemaakte salade kun je zo energierijk maken als je wilt natuurlijk nootjes, avocado, lekkere dressing, aardappeltjes, kaas, etc..
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:22:24 #182
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69446362
ik ben dan wel niet loveli maar gebroken lijnzaad kun je gewoon in de AH kopen, staat bij de zonnatura producten.
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:24:11 #183
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69446429
Oh, ik kom echt nooit meer bij de AH.. bij de Plus zullen ze het wel niet hebben. Nouja, zal eens kijken bij de Zonnatura-dingen .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:26:56 #184
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69446540
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:20 schreef Phaidra het volgende:
Goedemorgen!

Nynke, heb je nog onweer gehad gister?
helaas helaas. Een paar regendruppels, en dat was't. Nu lijkt het wel weer herfst, zo hard waait het.

Lijstje van gister:

O: 2 boterhammen met hagelslag
L: 2 boterhammen met restje zelfgemaakte kipcurry salade
T: handje chips
L: tagliatella met pijnboompitten, parmezaan en pecorino kaas, citroen en verse peterselie.
T: 2 biertjes.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Vis een optie? woensdag 27 mei 2009 @ 10:27:09 #185
70532 loveli
N
pi_69446552
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voor de les eet ik doorgaans een boterhammetje of een krentenbol ofzo.
Je weet dat er ongeveer alleen suiker in een krentebol zit en geen dingen die je nodig hebt? Van mij mogen die achter de ontbijtkoek aan. Voor het sporten kun je het beste eiwitten eten, zodat je je spieren voedt/behoudt. Vandaar het bakje kwark met lijnzaad.
quote:
Loveli; gebroken lijnzaad, waar haal je dat in godesnaam . Heb er echt nog nooit van gehoord .
Volgens mij heeft onze C1000 dat gewoon, van zonnatura. Het bevat veel eiwitten, gezond vet en voedingsvezels, dingen die je echt nodig hebt. Geen loze ckals, maar elk calorietje is verantwoord. Als je ze niet gebroken koopt, moet je goed kauwen, anders haal je er niets uit.
crap in = crap out
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:28:08 #186
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69446596
Of ze het bij de plus verkopen weet ik niet, die zit hier geen.
Het wordt in ieder geval ook in natuurvoedingswinkels verkocht, mocht je het bij de plus niet kunnen vinden.
pi_69446939
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Je weet dat er ongeveer alleen suiker in een krentebol zit en geen dingen die je nodig hebt? Van mij mogen die achter de ontbijtkoek aan. Voor het sporten kun je het beste eiwitten eten, zodat je je spieren voedt/behoudt. Vandaar het bakje kwark met lijnzaad.
[..]

Volgens mij heeft onze C1000 dat gewoon, van zonnatura. Het bevat veel eiwitten, gezond vet en voedingsvezels, dingen die je echt nodig hebt. Geen loze ckals, maar elk calorietje is verantwoord. Als je ze niet gebroken koopt, moet je goed kauwen, anders haal je er niets uit.
De Duitse DM-drogist waar ik aan verslaafd ben heeft het volgens mij ook. Toch eens een pak meenemen de volgende keer (en opzoeken wat gebroken lijnzaad in het Duits is )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? woensdag 27 mei 2009 @ 10:39:32 #188
70532 loveli
N
pi_69447001
Leinsamen!
En in het engels: flaxseed
crap in = crap out
pi_69447052
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:39 schreef loveli het volgende:
Leinsamen!
Ik dacht eerst, hoezo samen lijnen? Thanks!! Dat ga ik wel onthouden. Denk dat ik vanavond meteen even langsga, na het eten. Ik ben nu namelijk mijn tweede Snack a Jack caramel aan het eten
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_69447088
Vanavond eten we aardappeltjes uit de oven met verse rozemarijn Geplukt in Frankrijk (al zal ie inmiddels wel gedroogd zijn).
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:44:19 #191
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69447160
Hoe vinden jullie de motivatie om zoveel werk / moeite te maken en doen voor je eten? Ik vind dat echt zó zonde van m'n tijd en sta iedere minuut die ik in de keuken sta te balen. Ik vind het echt drie keer niks. Recepten zoek ik niet zozeer uit op wát het is, maar op bereidingstijd . Hoe korter, hoe beter. Liefst zou ik helemaal niet koken, maar ja, dat gaat natuurlijk ook weer niet. Helaas.
pi_69447225
goedemorgen
Ja doei.
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:48:56 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69447327
M'n artikel is zo goed als af en ik ben er zo trots op . M'n eerste echte artikel! .
Niet meer actief op Fok!
pi_69447426
XM, misschien is het kookboek spitsuurkoken iets voor jou? Recepten speciaal voor drukke mensen of mensen die niet te lang in de keuken willen staan. Bereiding duurt maximaal 30 min!

Zelf vind ik het heerlijk om te koken, tijdens het koken kan ik al mijn gedachten stop zetten, even helemaal leeg en alleen uitkijken dat ik niet in mijn vingers snij of me brandt . En de geuren die vrijkomen, en het eindresultaat... Nieuwe recepten uitproberen, ook zo leuk! En als iets mislukt, gaan we patatjes eten (maar dat komt eigenlijk zelden voor).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:52:32 #195
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69447454
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe vinden jullie de motivatie om zoveel werk / moeite te maken en doen voor je eten? Ik vind dat echt zó zonde van m'n tijd en sta iedere minuut die ik in de keuken sta te balen. Ik vind het echt drie keer niks. Recepten zoek ik niet zozeer uit op wát het is, maar op bereidingstijd . Hoe korter, hoe beter. Liefst zou ik helemaal niet koken, maar ja, dat gaat natuurlijk ook weer niet. Helaas.
omdat jij eten als iets slechts ziet. denk ik. en de meesten van ons het als iets lekkers/fijnsn zien en er graag moeite in steken.

jij bent voornamelijk bezig met dat je iets moet eten, maar bij alles denk je dat je er misschien wel dik van wordt, toch? kan me voorstellen dat je geen energie wilt steken in iets waarvan je voornamelijk de negatieve dingen ziet.

doodzonde, want eten dat je zelf met liefde en aandacht hebt klaargemaakt geeft veel meer voldoening dan een snelle of saaie hap.

bovendien, iets in de oven gooien en er op wahcten zie ik niet als lang in de keuken staan
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:53:10 #196
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69447476
quote:
Ik hoef daar geen motivatie voor te vinden, ik hou gewoon van eten
Ik hou van denken over eten, praten over eten, lezen over eten en ook van het bereiden van eten. Ik eet liever iets waar ik tijd en moeite (en liefde!) in gestopt heb, dan iets dat je kant en klaar in de supermarkt koopt.
Zelfgemaakt is zo veel lekkerder en stiekem ben ik altijd heel trots als ik zelf iets gemaakt heb dat écht goed gelukt is

hehe het komt een beetje geobsedeerd over zo, maar misschien ben ik dat ook wel
  Vis een optie? woensdag 27 mei 2009 @ 10:55:58 #197
70532 loveli
N
pi_69447560
quote:
Als ik niet zelf kook of ongezond eet, krijg ik op den duur last van diarree, kramp, brekende nagels, vermoeidheid, etc. Dan leer je het wel af. En koken ls leuk.
Er zijn genoeg trucjes te bedenken om tijd te winnen, zoals meer porties maken en invriezen, van te voren alles snijden zodat je als je moet koken alles zo kunt grijpen. Ik heb standaard een grote zak tuinboontjes ingevroren, gekookte kip en stukjes kwalitatief goede vis (Makropas, handig). Als ik echt geen zin heb om te koken, roerbak ik wat vlees of vis en warm ik de tuinboontjes op.
crap in = crap out
pi_69447563
quote:
omdat eten is, koken is en ga zo maar door...
Plank vol kookboeken en lekker bladeren en dan eens in de zoveel tijd iets eten wat er allebei nog nooit hebben gegeten

ik vind 't gewoon heerlijk
Ja doei.
pi_69447588
Gefeliciteerd Viking! Lijkt me bijzonder idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:57:30 #200
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69447600
over koken gesproken (of nou ja, bakken ): welke appels zijn het lekkerst voor appeltaart?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')