niet echt...quote:Op maandag 29 juni 2009 18:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat begrijp ik gewoon niet. Dus omdat de e-versie (oem versie?) nog niet klaar zou zijn kan je de gewone versie niet pre-orderen. En dat komt door opera en consorten![]()
Dat is natuurlijk onzin.
*ho hum,quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:49 schreef mschol het volgende:
[..]
niet echt...
MS heeft gezeik in EU DOOR opera en consorten (die zijn gaan klagen bij neelie)
en dus geen gewone retail versie verkopen in EU, dus ook niet pre-orderen
Wat dat betreft vind ik 120 euro als releaseprijs voor de volledige Home-versie nog wel meevallen eigenlijk, er vanuit gaan dat de prijs ook nog wel gaat zakken na verloop van tijd.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:30 schreef CantFazeMe het volgende:
Best wel kut. MS houd de prijzen gewoon te hoog, blijft gewoon on-interessant voor nieuwe en bestaande gebruikers om over te stappen. Ik hoop dat ze het gewoon snel omlaag gaan gooien.
dat hebben ze toch gedaan? alleen ja de EU stelt zulke idiote eisen dat ze maar preventieve maatregelen nemen.. (terecht, aangezien neelie MS probeert te pakken, tegen belachelijke boetes, op ieder klein kut dingetje)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:20 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
*ho hum,
Win XP N edition anyone? En laten we vooral niet vergeten dat MS ook in de VS ten tijde van de dot-com bubble de Department of Justice achter haar vodden had zitten.
Lees anders dit draadje op Hardwareinfo en dan met name de reacties van harriepppiel eens even goed door. De klacht van Opera mag dan onterecht zijn; dat wil nog niet zeggen dat de "warme belangstelling" van de EU voor MS en haar praktijken dat ook is. Hooguit kan je zeggen dat de eis om te wijzen op alternatieve browsers en Microsoft's reactie daarop door IE niet met het OS mee te leveren niet correct is. Microsoft had IMHO gewoon iexplore.exe en de render-engine volledig uit kernel-space moeten halen, dan was alles koek en ei geweest.
codes zijn niet op , maar je wil, denk ik, niet alleen maar pre-orders hebben om vervolgens nauwelijks retail te verkopenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:27 schreef jpjedi het volgende:
Las net ergens op w7info.com dat de pre-orders uitverkocht zijn in Japan. Enerzijds kan dat wat zeggen over de populariteit maar ik vermoed anders. Hoe de neuk kunnen codes opraken?Oftewel laten we mooi wat krantenkoppen halen over de populariteit en dan volgende maand weer wat codes eruit spugen.
De codes zijn natuurlijk niet op maar MS gaat niet direct tig pre-orders* op de markt gooien als ze niet zeker weten dat ze die ook gaan verkopen dus reguleren ze dat wat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:31 schreef mschol het volgende:
[..]
codes zijn niet op , maar je wil, denk ik, niet alleen maar pre-orders hebben om vervolgens nauwelijks retail te verkopen
iemand een idee waar ik (eventueel) wel win7 kan aanschaffen (de NON eu versie) voor een redelijk bedrag?
Ja daaagquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:06 schreef mschol het volgende:
dat hebben ze toch gedaan? alleen ja de EU stelt zulke idiote eisen dat ze maar preventieve maatregelen nemen.. (terecht, aangezien neelie MS probeert te pakken, tegen belachelijke boetes, op ieder klein kut dingetje)
en de argumenten van monopolipositie misbruiken vind ik ook flauwekul... bedrijf is op een (redelijk) gezonde manier marktleider geworden en vervolgens gaat iedereen mekkeren? sorry hoor... hoe krom is dat.
Le-zen!!! Dit zal in de praktijk betekenen dat de computerzaken en de handige neefjes voor de browser gaan zorgen. De n00bistische eindgebruiker zal hier niks nada nakkes van merken. Nikkelen Neelie maakt MS, het OS en de eindgebruiker dus hiermee echt niet vleugellam. Harriepppiel van HWI had het trouwens ook _niet_ over het eruit slopen van de render-engine; die moest gescheiden van kernel en IE.exe in userspace draaien.quote:daarnaast: renderengine uit Windows halen is funest (hoogstwaarschijnlijk) voor een -enorm- groot scala aan freeware/shareware programmatjes..
en de (iets meer dan)? gemiddelde huis-tuin en keuken gebruiker heeft nu een uitdaging als hij/zij een oem windows 7 e koopt: geen enkele browser.. Bedankt neelie
Neeeeuh, de EU stelt de _verkeerde_ eis, niet een overdreven eis. En vervolgens reageert MS hierop door de spin doctor voor zichzelf uit te hangen en te gaan janken van "het is niet eerlijk de EU wil dat we IE uit windows 7 halen" terwijl daar nou juist totaal geen sprake van is. Vind je het niet heel erg als wij daar niet intrappen?quote:het "microsoft kruipt in slachtofferrol" klopt 100% aangezien ze voor een miljard al aan boetes hebben gekregen, ze paste dingen aan en eu bleef maar jammeren.
ik zal niet helemaal ontkennen dat MS schuldig is maar de EU gaat ook gewoon veel en veels te ver met hun eisen...
Waarom bedankt je Neelie nu dan, was het niet zo dat we dat aan Opera en consorten te danken haddenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:06 schreef mschol het volgende:Bedankt neelie
wat dacht je van beide..?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:53 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Waarom bedankt je Neelie nu dan, was het niet zo dat we dat aan Opera en consorten te danken hadden
In je vorige post was je stellig overtuigd van het feit dat het DOOR opera en consorten kwam.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:05 schreef mschol het volgende:
[..]
wat dacht je van beide..?
overigens blijf ik bij m'n punt dat het nu 1 grote puinzooi wordt, dankzij de eisen van de EU
durf te wedden dat je zoiets in prijslijsten gaat krijgen:
installatie Browser: ¤15,-
prijzen van het OS is anders niks...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
In je vorige post was je stellig overtuigd van het feit dat het DOOR opera en consorten kwam.
Maar hoe zou jij het dan graag willen zien? Software-ontwikkelaar ziet gat en investeert en rolt uit. MS is (te) groot, ziet ook gat en maakt software meegeleverd met volgende OS of via updates. MS weer terug bij monopolie, ongezien of de klant (denk aan de brakke firewall of het achterlijke movie maker of het concept active-x) er beter van wordt zal het gros van de gebruikers, de zogenaamde nitwits, deze gewoon accepteren en gebruiken. Want ms is goed in hun ogen. En weer monopolie-positie van MS. En monopolies (zie de prijzen van het OS eens) zijn nooit goed voor jou en mij. Goed dat er dus opgetreden wordt tegen dit soort praktijken, en ja dat moet ergens beginnen..
Windows 7 is wel op tijd klaar hoor? Maar door juridische redenen heeft Microsoft besloten om hier in Nederland geen pre-orders toe te staan.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat begrijp ik gewoon niet. Dus omdat de e-versie (oem versie?) nog niet klaar zou zijn kan je de gewone versie niet pre-orderen. En dat komt door opera en consorten![]()
Dat is natuurlijk onzin. Het is puur om een statement te maken. Want waarom zou je de retail anders niet kunnen pre-orderen? Overal ter wereld kan je pre-orderen, behalve in Europa. Dat Europa die hun net op de vingers heeft getikt. Daarom bedankte ik ook Neelie hiervoor.
Voor de mensen die buiten Europa willen pre-orderen, en een NL-versie willen. Pre-order de ultimate, en download via je updates het NL-pakket..
quote:Microsoft past Europese prijs Windows 7 tijdelijk aan
woensdag 1 juli 2009 - Door: Ger Elskamp
Na de berichten dat in Europa twee maal zo veel zal moeten worden betaald voor de volledige versie van Windows 7, in vergelijking tot Windows 7 in de Verenigde Staten, kondigt Microsoft een tijdelijke prijswijziging aan.
Kost een upgrade in de VS niet meer dan $199, in Europa moet ¤309 voor de volledige versie betaald worden.
De ontbrekende upgrade versie in Europa is een gevolg van het ontbreken van de internet Explorer in de Europese versie van Windows 7, terwijl in de bestaande Vista versies wel de internet Explorer geïntegreerd is. Door deze anti trust wetgeving van de EU leidt het upgraden van Vista met internet Explorer 8 geïnstalleerd, naar Windows 7 dan tot problemen.
Microsoft zal met een tijdelijke prijsverlaging van de volledige versie Windows 7E verkopen voor dezelfde prijs als de upgrade versie in de Verenigde Staten. Deze prijs zal gelden tot 31 december 2009.
Gevolg is dat Europeanen dan minder voor hun volledige versie van Windows 7E betalen de Amerkanen voor hun volledige versie van Windows 7.
Ik weet wel hoe ik dat moet doen maar ik vind AERO eigenlijk heel erg prettig werken en zou het dus eigenlijk niet willen missen.quote:
Stop je oren maar dicht, ik hoor de mac'ers al aan komen stormen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:11 schreef Bonov het volgende:
Update: Microsoft zou de Home Premium-editie van Windows 7 ook aanbieden als 'Family Pack', waarmee Windows 7 op drie systemen geïnstalleerd mag worden. Verder zijn alle Europese versies dit jaar voor iedereen tegen upgradeprijzen te koop. bron
Over 5 dagen, 6 uur, 32 minuten en 23 secondenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:28 schreef editoor het volgende:
Iemand al een idee wanneer de RTM op het net zal verschijnen?
bron?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Over 5 dagen, 6 uur, 32 minuten en 23 seconden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |