abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69496438
Al eerder vermeld maar zonder naam, hier is die dan!
http://www.martijn.org/mforum/YaBB.pl
Verschrikkelijk gewoon
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:56:06 #227
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_69496527
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:50 schreef TLC het volgende:
Haha ;

"En daar is mijn oudste, welkom hier meis! Hoop dat je wat erkenning en herkenning kan vinden!"

en das die moeder dus die dat tegen haar dochter zegt

En haar onderschrift met "gewone school"

Maar goed, in hun ogen zal ik vast heel ordinair zijn, naja daar geen ik geen vliegende neuk om
Kimberly van 12 (bijna 13) schrijft anders wel stukken beter dan de gemiddelde Fokker
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 28 mei 2009 @ 17:31:19 #228
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69497612
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
http://hoogbegaafd-hoogse(...)erhoogd_of_verlaagd/

40 jaar geleden was ik 11 en haalde op de schooltesten een IQ van 130. Toen werd beweerd dat ik hoogbegaafd was.

Feit is wel dat ik ondervind dat ik heel snel denk. Een plot van een film heb ik meestal al door in het eerste kwart v d film.
Mopjes of verhaaltjes, daar zie ik de clou al van, als mensen nog maar enkele zinnen ver zijn. Etc...

Is dat hoogbegaafd zijn? Ik weet het allemaal niet, wel weet ik dat ik ook nog HSP ben, synaesthete en licht paranormaal begaafd wat me voor veel doorsnee mensen al tot een Freak maakt. Nou ja, what's in a name?

Maar waar ik naar toe wil...
Hoe komt het dat de testen en metingen zo rigide zijn?
Is het niet juist een kenmerk van een hoog begaafde geest dat ie heel flexibel is en meerdere wegen naar Rome vindt en buiten het doosje denkt?

Toen ik nog een keer zo'n test meemaakte kwam ik daar deze vraag in tegen:
Welk ding past niet in het rijtje?en de opgave was:
- een zon
- een aardbei
- een banaan

Nou geloof je nooit hoe stupide de redenering was...

Ik antwoordde dat de aarbei rood was en dus niet bij de andere twee gelen hoorde, maar dat klopte niet.
Toen dacht ik, het zal wel zijn dat de aardbei en banaan vruchten zijn en de zon niet, maar...
NEEN, dat klopte niet, het ging erom dat de eerste twee rond waren en de derde niet!

En wat het ergste was, was de rigiditeit waarmee de test-afnemer vasthield aan zijn boekje.
Ik zei dat mijn redenatie toch ook juist was, weliswaar niet het voorgeschreven antwoord, maar niet fout.
Daar kon de man helemaal niet mee om.

En DAT heeft mij doen besluiten dat een test nooit een uitsluitsel kan geven, omdat de resultaten bespreekbaar zouden moeten zijn, maar DAT doen testafnemers NOOIT.

Je moet in hun hokjes passen of je valt af.
Nou, ik ben dan maar een afgevallen HB-tje, maar voel me veel wijzer dan die vastgeroeste zogenaamde wetenschappers.
Wat jij?

Overduidelijk Hyves en een gebrek aan zelfreflectie.

Die gast is nog blijven steken in zijn jeugd.
pi_69500841
quote:
Hoi mensen,

Helemaal nieuw op het forum.
K zal me eerst voorstellen ik ben Repelsteeltje.
Ik ben een man, 34 jaar, en een voorliefde voor de jongere meisjes.
Hoewel met oudere vrouwen (tot 40) ook geweldige momenten heb gehad en regelmatig nog heb, ik ben nog steeds gruwelijk actief ;D.
Ikzelf wordt pas geïntresseerd in meisjes als er puntjes in het shirtje komen of dreigen te komen dus tegenwoordig 9-10-11 jaar. Al sluit ik niets uit . Niet naar boven en niet naar onder.
Nu loop ik al tijden met deze gedachtes en fantasieën (is hier trouwens een topic over of mag dat ni??)en kijk dan mijn ogen uit op verjaardagen/BBQ's en wat niet meer, ik kan er zoooooooo opgewonden van raken.....
Nu heb ik recentelijk een dochter gekregen, dus naar alle waarschijnlijkheid gaat ook zij borsten krijgen :-/
Maar hoe ga ik er dan mee om, en erger kan ik eraf blijven?
Ik weet het niet, ik denk wel dat ik genoeg zelfbeheersing zal hebben maar toch de verleiding loopt dan de hele dag door je huis.
Heeft iemand hier ervaring mee? Graag jullie mening en hoe jullie dit hendelen(?????)

Een in verwarring zijnde Repelsteeltje
Wie belt de kinderbescherming?
pi_69502204
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:19 schreef Bredewout92 het volgende:

[..]

Ik ben voor de doodstraf
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:09:32 #231
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69502670
Bel Yvonne
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:11:18 #232
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:17:20 #233
77575 NiTiN
Move On Up
pi_69502900
quote:

[..]

aaaaaw meeeeeeeeennnnnn wtf
I went clubbing. Softest coat ever.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:18:31 #234
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69502945
quote:
http://hoogbegaafd-hoogse(...)je_hoogbegaafd_bent/

[Hopelijk blijft het de komende dagen rustig in mijn bolletje, heb wel weer zin in vrolijke energie-rijke dagen!

Welja, deze dagen zijn geweest en heb vooral naar mezelf geluisterd: Rustig aan doen!! Dus niet naar het koor en op tijd naar bed. Dat heeft geholpen, dus ja, nu ... ben ik enorm trots op mezelf en dat geeft een enorm goed gevoel!

Het enige wat me nu beetje bezighoudt is mijn kinderen... weet 100% zeker dat de oudste (13) ook een veel hoger IQ heeft.. gezien zijn ideetjes, bouwsels etc... Toen hij 6 was is zijn IQ getest en kwamen we op 115 uit, maar ik weet dat hij de bokkepruik op had toen er getest werd.... weinig medewerking... Psychiater heeft hem wel wat diagnoses gegeven, maar daar ben ik het nooit eens mee geweest, Joey is een echt nieuwetijdskind! Zeker te weten!

En dat de jongste echt 100% HSP is..... echt, alles klopt zo enorm bij dit mannetje van bijna 10, zie nu ook veel meer in hem en kan er naar werken, merk ook dat hij gisteren erg moe was... heel raar, maar zal het doorwerken? Ook hij is nu uitgerust! Damian heeft gisteren de hele woensdagmiddag op de bank gelegen en om 15u heb ik hem maar naar bed gebracht! En dat bij een gezond kind van bijna 10 (wel klein, met een lengte van 8,5 jaar) Maar goed, heb steeds meer het idee dat er vele meer in hem zit dan hij laat zien!

Vind het nu wel interessant om het eens aan te zien! Nee, geen psychologen, psychiaters, maar gewoon volgens mijn eigen intuïtie!

De smileys blijven rijkelijk stromen.
pi_69504175
quote:
Misschien een rare vraag.... (er bestaan eigenlijk geen rare vragen, alleen vragen op soms rare momenten, rare plaatsen, maar de vraag is nooit raar...)

Maar goed, ik heb me hier voor aangemeld om wat herkenning te zoeken. Ben nooit getest op hoogbegaafdheid, maar heb er wel zo mijn twijfels over...

Ik heb HSP, heb ADHD, ben heldervoelend, en nog veel meer...
Mijn schoolcarriere heb ik nooit goed afgerond, heb nooit een mavo diploma of zo gehaald.. nooit, altijd bleef ik zitten (ja, ben de held met doubleren) ... maar.. ik ben praktijkmens, leer alles door het vooral te doen en nog buitengewoon rap ook.

In 2004 heb ik op mijn sloffen mijn MBO-diploma gehaald (werd ff onder mijn neus geschoven en moest in 1 jaar SPW3 en SPW4 doen) maar vooral bij SPW4 moesten we opdrachten maken die voor mij veel te makkelijk waren... heb er helaas te weinig aan gedaan maar had negens, als ik er wat meer tijd in had gestoken, dan was het vast hoger geweest.

TOen zei mijn docent dat dit veel te gemakkelijke stof voor me was!
Ik snapte dat niet, want ik heb nooit eindexamen gedaan!

TOen ik op ADHD werd onderzocht door de psychiater, waren we zó klaar... therapie niet nodig... na het laatste gesprek zei ze: Tja, weet niet wat ik hier verder met je moet, maar je weet te veel! IK kan je niets meer bijbrengen. Ze vroeg of ik nog vragen en had en en die had ik! Wat is mijn IQ! Normaal niet zo belanrijk, maar ik werd altijd voor dom aangezien, nooit school afgemaakt terwijl ik wist/voelde dat ik heel wat meer weet!
Haar antwoord was heel vlot: Nou, dat hoef ik niet bij je te testen, je IQ is ver boven het gemiddelde. Ik vroeg hoe ze daar zo bij kwam, ze zei: Mijn redenering van denken, mijn denkwijzen, het ook kunnen vertellen wat ik denk en het snel begrijpen, zó kan een gemiddeld IQ niet denken!

Tja, daar deed ik het dan maar mee, maar was er wel blij mee, toch niet dom!

Op internet wel eens een simpele (niet officiele) test gedaan en die liepen ook steeds erg hoog uit (waaronder het slagen voor de mensa thuistest...) dat ik dacht... hmmm.... toch niet zo dom! Sommigen gaven hoogbegaafdheid aan en sommigen net niet, maar allemaal idd ver boven het gemiddelde.

Dus ja, of ik hoogbegaafd ben, dat weet ik niet, zo voelt het nooit, omdat ik te weinig school heb gehad, is mijn algemene ontwikkeling wat lager en kan ik ook echt geen kruiswoordraadsel van 2 sterren oplossen, domweg omdat ik het niet weet!
Maar een logigram van 5 sterren, die vind ik heerlijk om te maken! Daar heb ik geen algemene ontwikkeling/schoolkennis voor nodig, puur het logisch denken!

Dus ja... lastig, maar hoe is dat bij jullie???

Dat ik HSP heb moge duidelijk zijn, mijn ADHD ook (daar gebruik ik ook Ritalin voor) en ben ook Heldervoelend, maar dat is weer spiritueel, maar de hoogbegaafdheid... tja, weet niet of ik dat zo kan en mag noemen. Maar ik herken wel vaak veel dingen.

AL met al...

Ik lees jullie reacties wel!

Groetjes Saïma [quote]
[/quote]

Ze haalt op haar sloffen het MBO Zeker dat zij hoogbegaafd is
pi_69504279
Sugababes.nl
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:58:39 #237
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69504318
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:54 schreef bewust het volgende:

[..]

Ze haalt op haar sloffen het MBO Zeker dat zij hoogbegaafd is
quote:
Umm als ik bij mezelf naga.
Ti's allemaal nogal complex en het in woorden uitbrengen kan voor mij eigenlijk niet maar goed;

Vaak in veel richtingen tegelijk denken.
Veel spontane vragen hebben.
Veel verwarring en twijfel :-) .
Veel zelfkennis hebben.
Erg bewust zijn van jezelf, je gevoel en gedachten.
Vaak automatisch naar oorzaak of gevolg zoeken.
Erg rechtvaardig, flexibel en moreel bezig zijn.
Observerend zijn.
Doorzien wat anderen accepteren.
Rebels en afzetten tegen de norm.
Gewoon jezelf zijn zonder poes pas.
Vaak verstrooid.
Vaak in gedachten.
Erg gevoelig zijn en daardoor kwetsbaar maar ook emotionele diepgang nodig hebben.
Jezelf heel gewoon vinden, verstandig en bescheiden zijn :-) .
Empatisch zijn.
Relaties zien en intuitief begrijpen.
Incorrecte stellingen doorzien.
Zelden denken dat je gelijk hebt :-) .

Nou ja ik heb maar een aantal dingen opgenoemd :-) .

Klinkt als heel wat maar is het niet hoor.
Ik voel me vaak genoeg een dombo :-) . Ik stel vaak vragen over voordehandliggende dingen puur omdat ik er plotseling bij stilsta en wil weten hoezo.
Gewoon omdat ik gedetailleerder zoek en dus het voordehandliggende niet voordehandliggend is.
Zoiets als onder de oppervlakte kijken.

Ook vaak spreek ik mij verkeerd uit in de zin dat wat ik zeg niet is wat ik denk en dit verkeerd wordt opgepakt. Di's door het meerdere richtingen uitdenken en ik kan al die informatie niet verwoorden.

Kennis etc uit boeken zegt niks al begrijp ik wat je bedoelt aangezien het datgene is wat anderen als aanduiding gebruiken.
Kennis van anderen opdoen is geen kunst al zien anderen het als kunstig de kennis al te hebben.

Zoals ik het zie is het leren van kennis uit boeken etc niets meer dan binnen een kader te kunnen begrijpen. Ti's een afgebakerd iets aangezien het binnen grenzen moet vallen zodat diegene het kan begrijpen.
Met kennis iets creatiefs kunnen doen is iets anders.
Dit moet je dan weer ruim zien voordat ik iemand op zn tenen trap :-) .

Verder zul je door redeneren dingen begrijpen zonder er over te hoeven lezen of iemand anders je dit te hoeven vertellen/leren.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:35:19 #238
77575 NiTiN
Move On Up
pi_69505511
lol wat een zweefteven daarzo zeg.
I went clubbing. Softest coat ever.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:40:27 #239
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69505696
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:35 schreef NiTiN het volgende:
lol wat een zweefteven daarzo zeg.
Voor de echte zweefteven..
http://www.zweefportaal.nl/main/forum/index.php
pi_69505788
Volgens mij kan half Fok! daar claimen dat ze hoogbegaafd zijn. En dat wil heel wat zeggen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:43:54 #241
168255 J.Herrer
pi_69505835
Spfan forum
Daar zitten allemaal kleine kutkinderen.. ik ging een keer met een moderator van 12 in discussie en omdat hij niet kon winnen werd ik gebanned
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:46:42 #242
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69505919
This isn't even my final form.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:50:24 #243
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69506075
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:46 schreef Levolution het volgende:
http://www.wmcity.nl

nuff said
ik zat vroeger altijd op die irc van hun.

lache mensen
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:53:50 #244
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69506212
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

lache mensen
Toffe mensen wel, maar dat elitaire gedoe van 'check ons de coolste designers en scripters van Nederland zijn.' En dan die fucking lelijke layouts die er dan voorbij kwamen
This isn't even my final form.
pi_69506368
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

lache mensen
Jouw blog is nog meer lachuh meng
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:11:27 #246
175985 Silaz
drie bier
pi_69506938
Bodybuildersforumm jwaitzellufff
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:38:00 #247
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69507993
quote:
http://www.hiq-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14896
Nu ik hier toch lid ben, wil ik graag even een groot ei kwijt, en zou ik graag reacties willen hebben over hoe dit bij jullie gaat en hoe jullie hiermee omgaan.

Vaak wanneer ik op een feestje ben van bekende, of als we op bezoek gaan bij iemand en er zijn meerdere oudere personen, hebben ze het over een bepaald onderwerpt.
Om maar iets te noemen: het ging wel eens over het heelal of over politiek of over een bepaalde oorlog.
Wanneer ik dan mijn visie of mijn theorie hierover uitspreek terwijl ik vaak totaal geen speciale kennis heb over het onderwerp, word ik raar aangekeken.
Er word mij dan ook vaak gezegd dat ik die bepaalde theorie van iemand ''gestolen zou hebben'' of eens op ''NGC'' gehoord zou hebben.
Ik kan mij hier zo kwaad om maken.
Om het gewoonweg even cru en erg zwart op wit te zeggen: wanneer iemand het over een bepaald onderwerp heeft, of het gaat om een vraagstelling van: hoe zou dit of dat in elkaar zitten, bedenk ik binnen 2 seconden mijn eigen theorie en leg ik die uit, en vaak blijk ik achteraf gewoonweg gelijk te hebben of in ieder geval een erg goed punt gemaakt te hebben.
Ik word dan niet serieus genomen en ik voel mij dan alsof ze me eerder een domme koe vinden die iets ergens heeft opgepikt dan dat ik gewoon een goed denkvermogen heb voor mijn leeftijd en nu eenmaal bepaalde dingen beter en sneller kan beredeneren dan 98% van de volwassen.
Ik wil hier verder geen oude garde mee tegen de borst stoten, maar ik moest dit even kwijt, en hoor graag jullie visie hierop

Ik heb altijd gelijk, maar ik krijg het nooit!
  donderdag 28 mei 2009 @ 23:19:28 #248
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69509633
quote:
http://hoogbegaafd-hoogse(...)32/QhIq/Advies_tips/
Het probleem met psychologen etc is dat ze volgens labels en de bijbehorende kenmerken denken. Onmiddelijk op zoek gaan naar binnen welk hokje ze je kunnen plaatsen.

Het typische is dat ze wel over complexiteit van alles leren maar zelf niet in staat zijn complexiteit te herkennen.
Als een hb'er iets is is het wel complex zijn.
In die zin lijkt mij ook dat de complexiteit van een hb'er totaal onverwachts is en hier dus geen rekening mee gehouden wordt.

De hele complexe redenering/motivatie achter een reactie/aktie wordt hierdoor niet gezien, laat staan begrepen.
Wat vaak wel wordt gezien is de oppervlakte waarbij dus slechts naar je reactie/aktie wordt gekeken.

Dit is zo omdat de gemiddelde mens niet zo complex denkt/voelt en slechts reageert.
De gemiddelde mens is vaak niet eens in staat na te gaan hoezo ze reageren. De reden voor een reactie ontgaat hen volkomen door de kleine wereld waarin ze leven.

Dus wat doet een psycholoog. Puur aan het werk gaan met de oppervlakte, zich onbewust van het feit er wel degelijk een gegronde complexe reden kan bestaan hoezo een aktie/reactie daar al is.
Door deze benadering wordt gekeken naar kenmerken/overeenkomsten en wordt in labels gedacht.
Ik bedoel afhankelijk van je IQ, hb is 5% tot 1% van de bevolking of zoiets ?
Wat moet een psycholoog nu begrijpen van een hoogbegaafde die een complexiteit bezit welke ver voorbij die van de psycholoog zelf gaat en dan ook nog eens een behoorlijk zeldzaam verschijnsel is.
Bovendien weten ze nauwelijk wat hoogbegaafd nu eigenlijk inhoud. Gelukkig vind zich een verschuiving plaats waar het gaat om gifted from within.
Psychiaters en psychologen zijn, net zoals de rest van de niet-hoogbegaafde gewono's eigenlijk maar domme, simpele beestjes.
  donderdag 28 mei 2009 @ 23:23:55 #249
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_69509805
quote:

[..]

Dus dat stuk godvergeten verdriet plant zich voor? Interessant...
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:11:55 #250
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_69511635
quote:

[..]

En dat arme kind neemt straks vriendinnetjes mee naar huis.
Kan je nagaan...als ie al moeite denkt te hebben om van zijn eigen dochter af te kunnen blijven......
The horror.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')