abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69373793
quote:
'Vooral allochtone kinderen gewond door hete thee'

AMSTERDAM – Het aantal jonge kinderen dat gewond raakt als gevolg van hete vloeistoffen is de afgelopen vijf jaar met bijna een kwart gedaald. “ Maar Turken en Marokkanen zijn moeilijk te bereiken”, waarschuwt Rob Baardse, woordvoerder van de Nederlandse Brandwonden Stichting.

“Uit verschillende internationale onderzoeken blijkt dat allochtone kinderen een hoger risico hebben op verbrandingsongevallen door hete vloeistoffen”, aldus de Brandwonden Stichting in het dagblad Metro.

De stichting wil met meer voorlichting in moskeeën gaan zorgen voor een daling van het aantal allochtone slachtoffers.

Veiligheid

Nederland heeft namelijk een naam hoog te houden. Op IJsland na zijn wij het veiligste Europese land voor kinderen.

De Brandwonden Stichting is daarom in gesprek met het ministerie van Volkshuisvesting om uit te zoeken hoe de allochtone gemeenschap beter bereikt kan worden. “Ook zijn we bezig met een regelgeving over een maximum temperatuur van kraanwater”, vertelt Baardse.

Eerste hulp

Ieder jaar belanden er zo’n negenduizend mensen op de eerste hulp met brandwonden. Meer dan de helft van deze verwondingen zijn gerelateerd aan hete vloeistoffen.

Vijftien procent van de mensen belandt bij de spoedeisende hulp na contact met een heet voorwerp, dertien procent als gevolg van vuur en vlammen.
Voorlichting in moskeeën? Als ouder zou je toch godverdomme zelf moeten kunnen bedenken dat je hete vloeistoffen buiten het bereik van jonge kinderen moet houden?
pi_69373843
Boeie
De klaagbaak is een machine.
pi_69373857
Nee, ook kunnen ze niet meer opvoeden.
pi_69373858
Het kind moet gewoon zelf nadenk
  Forum Admin maandag 25 mei 2009 @ 09:44:10 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_69373866
In het land van herkomst hebben ze helemaal geen warm water. Ze moeten er nog mee leren omgaan.
Moet ik je nou alles uitleggen?
  maandag 25 mei 2009 @ 09:44:46 #6
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69373879
inb4 bash
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69373915
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
In het land van herkomst hebben ze helemaal geen warm water. Ze moeten er nog mee leren omgaan.
Moet ik je nou alles uitleggen?
  maandag 25 mei 2009 @ 09:46:26 #8
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69373926
Allah houdt niet van thee
Primum non nocere
  maandag 25 mei 2009 @ 09:46:43 #9
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69373937
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Voorlichting in moskeeën? Als ouder zou je toch godverdomme zelf moeten kunnen bedenken dat je hete vloeistoffen buiten het bereik van jonge kinderen moet houden?
Gezien de (vrij scherpe) daling bij de algehele populatie hebben die reclames wel effect.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat als je een pot thee op een tafel met tafelkleed zet, je er niet meteen bij stilstaat wat er gebeurt als je kind aan dat tafelkleed gaat hangen....
pi_69373951
laat ze maar branden
  maandag 25 mei 2009 @ 09:47:33 #11
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_69373958
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:46 schreef Florian_ het volgende:
Allah houdt niet van thee
Allah houdt niet van kleine kinderen. Ik zeg: stop met kinderen krijgen. Toekomstige generaties zullen ons dankbaar zijn.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:50:59 #12
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69374072
Een heleboel ouders zijn absoluut niet geschikt om kinderen op te voeden. Je zou zeggen dat een beetje gezond verstand al een boel gevaarlijke dingen voorkomt.
Voorlichting vind ik belachelijk, moet nu echt alles voorgeschreven worden? Er wordt al veelteveel betutteld hiero.
How can I make this topic about me?
  maandag 25 mei 2009 @ 09:53:51 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69374151
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Een heleboel ouders zijn absoluut niet geschikt om kinderen op te voeden. Je zou zeggen dat een beetje gezond verstand al een boel gevaarlijke dingen voorkomt.
Voorlichting vind ik belachelijk, moet nu echt alles voorgeschreven worden? Er wordt al veelteveel betutteld hiero.
Een beetje een rare gevolgtrekking. Als een heleboel ouders niet geschikt zijn om kinderen op te voeden is het dus nodig om ze aan het handje vast te houden. Of wil je die kinderen dan maar gewoon laten verbranden omdat de ouders incompetent zijn?
  maandag 25 mei 2009 @ 09:58:44 #14
196697 Heathen.
Its No Game
pi_69374277
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:53 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een beetje een rare gevolgtrekking. Als een heleboel ouders niet geschikt zijn om kinderen op te voeden is het dus nodig om ze aan het handje vast te houden. Of wil je die kinderen dan maar gewoon laten verbranden omdat de ouders incompetent zijn?
Darwineffect. Dat soort moet je niet in leven willen houden als het zichzelf niet in leven kan houden.
pi_69374396
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:53 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Daarnaast is voorkomen beter in de zin van kostenbesparing op de eventuele ziektekosten.
Live out of your imagination, not your history.
pi_69374417
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat gezeik over 'betutteling' ook altijd. Het probleem is helemaal niet dat mensen 'betutteld' worden, het probleem is dat ze zelf niet nadenken.
pi_69374426
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch. Een kind kan je niet 24/7 continue in de gaten houden.
pi_69374666
Natuurlijk wel.
Kinderen moet je kunnen zien, niet horen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_69374699
Daarmee is het risico dat er iets gebeurd nog niet uitgesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')