abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:42:58 #101
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_70334751
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je tussendoor af en toe een gitaar vast pakt, mag dat
Hoera!
Ik ben tussen de examens en het pakken voor Graspop bezig met "Wheels of Steel" van Saxon
  FOK!fotograaf woensdag 24 juni 2009 @ 21:01:40 #102
145146 Andyy
pi_70337660
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:55 schreef starla het volgende:
Dan moet je meer oefenen op tremolo picken
ligt niet aan of ik het wel of niet kan, maar aan m'n hand (die opgewarmd moet worden dus)
pi_70337913
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:01 schreef Andyy het volgende:

[..]

ligt niet aan of ik het wel of niet kan, maar aan m'n hand (die opgewarmd moet worden dus)
ga er een tijdje op zitten, misschien helpt dat
I feel kinda Locrian today
pi_70344717

Zal me even voorstellen, ben een 22 jarige deeltijdstudent die beetje (bas)gitaar wilt leren spelen. Niet met ambities voor een band verder.

Wat zouden jullie me aanraden om mee te beginnen; gitaar (akoestisch) of basgitaar?
Kan je als je de 1 een beetje geleerd hebt de anders ook spelen, of sneller leren?

Greetz
pi_70348392
Ik was begonnen met akoestisch, om kennis te maken met de gitaar. Nadat ik een halfjaartje speelde heb ik een elektrische gekocht, waar ik nu mee aanrommel. Vind elektrisch veel fijner spelen, mede omdat ik kleine handen heb , daar de snaren veel dichter bij elkaar liggen.
pi_70351094
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:07 schreef starla het volgende:

[..]

ga er een tijdje op zitten, misschien helpt dat
Nee, dat helpt niet Is niet zo goed voor de doorbloeding namelijk.
pi_70381538
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:42 schreef boskameel het volgende:
Ik was begonnen met akoestisch, om kennis te maken met de gitaar. Nadat ik een halfjaartje speelde heb ik een elektrische gekocht, waar ik nu mee aanrommel. Vind elektrisch veel fijner spelen, mede omdat ik kleine handen heb , daar de snaren veel dichter bij elkaar liggen.
Sinds het spelen van een elektrische hier ook sterk de neiging een elektrische aan te schaffen. Het lijkt wel kinderspel vergeleken met een spaanse
Aan de andere kant is het misschien verstandiger het spelen op een spaanse goed onder de knie te krijgen, die overstap wordt waarschijnlijk alleen maar makkelijker.

Nu bezig met Wined and Dined van Syd Barret
pi_70384221
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 01:03 schreef n0r het volgende:

[..]

Nu bezig met Wined and Dined van Syd Barret
Syd Barrett, genie
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 13:37:02 #109
145146 Andyy
pi_70394419
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 01:03 schreef n0r het volgende:

[..]

Sinds het spelen van een elektrische hier ook sterk de neiging een elektrische aan te schaffen. Het lijkt wel kinderspel vergeleken met een spaanse
Aan de andere kant is het misschien verstandiger het spelen op een spaanse goed onder de knie te krijgen, die overstap wordt waarschijnlijk alleen maar makkelijker.
Je wilt er een 2e elektrische bij kopen?
pi_70394996
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 03:57 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Syd Barrett, genie

En met je sig ben ik ook bezig trouwens
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:37 schreef Andyy het volgende:

[..]

Je wilt er een 2e elektrische bij kopen?
Nee, ik heb nu 2 maanden een accoustische spaanse, heb eenmalig op een elektrische gespeeld, en ik neig nu al naar het kopen van een elektrische, heerlijk zo'n klein halsje
pi_70437360
Hoi. Ik wil ook maar eens beginnen, maar ik weet niet waar? Eerst maar eens de snaren (laten) vervangen, ik heb een akoestische gitaar, weet iemand wat ik dan kwijt ben (wil alle snaren vervangen, en eigenlijk ook even laten stemmen)? Ik heb er namelijk totaal (nog) geen verstand van.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juni 2009 @ 23:51:07 #112
145146 Andyy
pi_70437559
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:42 schreef ecstasy het volgende:
Hoi. Ik wil ook maar eens beginnen, maar ik weet niet waar? Eerst maar eens de snaren (laten) vervangen, ik heb een akoestische gitaar, weet iemand wat ik dan kwijt ben (wil alle snaren vervangen, en eigenlijk ook even laten stemmen)? Ik heb er namelijk totaal (nog) geen verstand van.
Je kan het toch ook gewoon zelf doen?
tutorial op youtube + setje (of 2 setjes) snaren
(of heb je ook geen stemapparaat?)
pi_70437611
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:51 schreef Andyy het volgende:

[..]

Je kan het toch ook gewoon zelf doen?
tutorial op youtube + setje (of 2 setjes) snaren
(of heb je ook geen stemapparaat?)
Nee. Alleen een hele mooie oude Yamaha gitaar.
  FOK!fotograaf zondag 28 juni 2009 @ 00:40:18 #114
145146 Andyy
pi_70438685
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:53 schreef ecstasy het volgende:

[..]

Nee. Alleen een hele mooie oude Yamaha gitaar.

geen stemapparaat
staat dat ding uberhaupt wel gestemd?
pi_70439826
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:42 schreef boskameel het volgende:
dank je. Denk dat ik ook maar ga beginnen met akoestisch(die heb ik thuis liggen).
Dan ga ik over 2 weken beginnen met lessem, eerst vakantie enzo
  maandag 20 juli 2009 @ 17:56:24 #116
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_71155703
Ik heb er de laatste tijd weinig zin in. Ik weet niet. Ik luister nog steeds obsessief naar rock muziek. Misschien had ik maar een elektrisch gitaar moeten kopen. Ik vind strummen nog steeds lastig.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_71155984
Ik vind strummen ook lastig. Heb altijd dat ik hetzelfde deuntje wil strummen, ongeacht de akkoorden. Zit "ingebouwd" in mijn motoriek ofzo .
pi_71179985
Misschien meer een 'intermediate' vraagje dan beginner, maar toch maar hier:
Ik ben 2 weken geleden eens begonnen met het 'blues'-solo gedeelte van Justin's site; waar je eerst de A-minor pentatonic leert om op een 12-bar blues te gaan solo-en.

Nu lukt dit steeds beter en sneller, maar waar ik echt geen hol van snap is hoe je dit nu moet gebruiken. Die A-minor pentatonic klinkt idd goed als je een nummer hebt dat begint met Amin, of waar veel Amin in zit, maar als ik nu bvb wil meespelen op een nummer waar een Gmaj in zit, heeft het geen zin om Gmaj pentatonic mee te solo-en dat klinkt niet... (dus dan bedoel ik E 3-5-6, A 3-5-6, D 3-5, G 2-3-5 etc).

Hoe weet ik nu wánneer ik wélke scale moet 'solo-en' om een beetje op een liedje te kunnen improviseren?
Ik heb geprobeerd en geprobeerd om die CAGED methode van justin te lezen maar ik begrijp er echt helemaal niks van...
pi_71180259
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:11 schreef boskameel het volgende:
Ik vind strummen ook lastig. Heb altijd dat ik hetzelfde deuntje wil strummen, ongeacht de akkoorden. Zit "ingebouwd" in mijn motoriek ofzo .
Wat mij erg geholpen heeft hierbij is het volgende:
ga naar www.metronomeonline.com en kies een rustig tempo, bvb 60BPM.
Pak een makkelijk akkoord vast dat je lang zonder kramp kan vasthouden, bvb een open C.
Strum nu op de maat van de metronoom mee, en zorg dat je bij iedere *TIK* een strum omlaag doet, en tussen iedere *TIK* in, een strum omhoog. Tel hierbij HARDOP mee: "éen-EN-twee-EN-drie-EN-vier-EN".

Nu strum je alle 8ste noten.
Probeer nu om eerst één van die 8en weg te laten, dus bvb "één-....-twee-EN-drie-EN-vier-EN", maar zorg dat je wel je arm blijft bewegen tijdens de weggelaten strum, zodat je op 'twee' gewoon weer omlaag strumt.

Doe ditzelfde met alle andere 8stes een keer, laat ze één voor één allemaal weg. Daarna laat je er steeds 2 in totaal weg; zo leer je om in verschillende ritmes te strummen, en sommige strums weg te laten, en het onnatuurlijke gevoel iets natuurlijker te maken.

Ik hoop dat het een beetje helpt; het is een beetje droge oefening, maar het duurt niet lang voordat je het doorhebt als het goed is. Succes
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:26:15 #120
150363 Wii-Style
pi_71181939
Oh ja, zo'n metronome ding. Dat ga ik maar eens kopen. Zo is het wel leuker denk ik, want dan heb je zoiets als een conducteur die de tempo bepaalt.
pi_71182118
Heeft iemand een goede site met liedjes voor beginners? Of een paar goede nummers (akoestisch)? Ik vind deze site: http://www.songsterr.com/ best goed alleen begint het steeds commercieler te worden
pi_71182258
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:26 schreef Wii-Style het volgende:
Oh ja, zo'n metronome ding. Dat ga ik maar eens kopen. Zo is het wel leuker denk ik, want dan heb je zoiets als een conducteur die de tempo bepaalt.
Je hoeft er niet perse een te kopen hoor... er zijn genoeg gratis metronomen online, of voor je telefoon. Of als je perse één wil kopen, een metronoom + stemapparaat in één.
Moet je uiteraard zelf weten; het is jouw geld, maar het is zo zonde geld als er genoeg gratis oplossingen zijn.
pi_71183209
Ik heb een nieuw stemapparaat gekregen met metronoom inbegrepen (had ik helemaal niet om gevraagd). Het is heel handig vind ik

Geen dominantie tik zit daarop, gewoon een lekkere gids om in de maat te blijven! heel fijn
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:14:41 #124
150363 Wii-Style
pi_71183667
Via internet is zo irritant. Een apart apparaatje is veel handiger.
pi_71187082
...niemand die mij kan helpen met mijn vraag over toonladders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')