Hoera!quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je tussendoor af en toe een gitaar vast pakt, mag dat
ligt niet aan of ik het wel of niet kan, maar aan m'n handquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:55 schreef starla het volgende:
Dan moet je meer oefenen op tremolo picken
ga er een tijdje op zitten, misschien helpt datquote:Op woensdag 24 juni 2009 21:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
ligt niet aan of ik het wel of niet kan, maar aan m'n hand(die opgewarmd moet worden dus)
Nee, dat helpt nietquote:Op woensdag 24 juni 2009 21:07 schreef starla het volgende:
[..]
ga er een tijdje op zitten, misschien helpt dat
Sinds het spelen van een elektrische hier ook sterk de neiging een elektrische aan te schaffen. Het lijkt wel kinderspel vergeleken met een spaansequote:Op donderdag 25 juni 2009 08:42 schreef boskameel het volgende:
Ik was begonnen met akoestisch, om kennis te maken met de gitaar. Nadat ik een halfjaartje speelde heb ik een elektrische gekocht, waar ik nu mee aanrommel. Vind elektrisch veel fijner spelen, mede omdat ik kleine handen heb, daar de snaren veel dichter bij elkaar liggen.
Syd Barrett, geniequote:Op vrijdag 26 juni 2009 01:03 schreef n0r het volgende:
[..]
Nu bezig met Wined and Dined van Syd Barret
Je wilt er een 2e elektrische bij kopen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 01:03 schreef n0r het volgende:
[..]
Sinds het spelen van een elektrische hier ook sterk de neiging een elektrische aan te schaffen. Het lijkt wel kinderspel vergeleken met een spaanse
Aan de andere kant is het misschien verstandiger het spelen op een spaanse goed onder de knie te krijgen, die overstap wordt waarschijnlijk alleen maar makkelijker.
quote:
Nee, ik heb nu 2 maanden een accoustische spaanse, heb eenmalig op een elektrische gespeeld, en ik neig nu al naar het kopen van een elektrische, heerlijk zo'n klein halsjequote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je wilt er een 2e elektrische bij kopen?
Je kan het toch ook gewoon zelf doen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:42 schreef ecstasy het volgende:
Hoi.Ik wil ook maar eens beginnen, maar ik weet niet waar? Eerst maar eens de snaren (laten) vervangen, ik heb een akoestische gitaar, weet iemand wat ik dan kwijt ben (wil alle snaren vervangen, en eigenlijk ook even laten stemmen)? Ik heb er namelijk totaal (nog) geen verstand van.
Nee.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je kan het toch ook gewoon zelf doen?
tutorial op youtube + setje (of 2 setjes) snaren
(of heb je ook geen stemapparaat?)
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:53 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Nee.Alleen een hele mooie oude Yamaha gitaar.
dank je. Denk dat ik ook maar ga beginnen met akoestisch(die heb ik thuis liggen).quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:42 schreef boskameel het volgende:
Ik was begonnen met akoestisch, om kennis te maken met de gitaar. Nadat ik een halfjaartje speelde heb ik een elektrische gekocht, waar ik nu mee aanrommel. Vind elektrisch veel fijner spelen, mede omdat ik kleine handen heb, daar de snaren veel dichter bij elkaar liggen.
Wat mij erg geholpen heeft hierbij is het volgende:quote:Op maandag 20 juli 2009 18:11 schreef boskameel het volgende:
Ik vind strummen ook lastig. Heb altijd dat ik hetzelfde deuntje wil strummen, ongeacht de akkoorden. Zit "ingebouwd" in mijn motoriek ofzo.
Je hoeft er niet perse een te kopen hoor... er zijn genoeg gratis metronomen online, of voor je telefoon. Of als je perse één wil kopen, een metronoom + stemapparaat in één.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:26 schreef Wii-Style het volgende:
Oh ja, zo'n metronome ding. Dat ga ik maar eens kopen. Zo is het wel leuker denk ik, want dan heb je zoiets als een conducteur die de tempo bepaalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |