abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:30:11 #176
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82039949
Kunnen we er ook wel bijvoegen: Politieauto van de toekomst
pi_82088297
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 02:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ongenuanceerd gejammer.

Hoeveel moeite is het nou om ID mee te nemen. Je portemonnee heb je altijd bij je, doe daar een ID in en niks aan het handje.
Maar ik snap niet dat mensen in het algemeen zo'n maatregel voor schijn-veiligheid zo makkelijk accepteren.

Het is zo overduidelijk dat een ID-plicht niets bijdraagt aan de veiligheid op straat.

Iemand kan zijn ID meenemen en bij een politiecontrole moeten laten zien en om de hoek vervolgens alsnog een oud vrouwtje beroven met zijn ID op zak om maar een voorbeeld te noemen.

Maar ondertussen worden jaarlijks wel talloze burgers bekeurd vanwege het niet bij zich hebben van een ID.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 30 mei 2010 @ 14:24:46 #178
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_82099264
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar ik snap niet dat mensen in het algemeen zo'n maatregel voor schijn-veiligheid zo makkelijk accepteren.

Het is zo overduidelijk dat een ID-plicht niets bijdraagt aan de veiligheid op straat.

Iemand kan zijn ID meenemen en bij een politiecontrole moeten laten zien en om de hoek vervolgens alsnog een oud vrouwtje beroven met zijn ID op zak om maar een voorbeeld te noemen.

Maar ondertussen worden jaarlijks wel talloze burgers bekeurd vanwege het niet bij zich hebben van een ID.
Het probleem met de ID plicht heeft meer te maken met de slicing salami techniek. Er worden heel langzaam steeds kleine stapjes genomen die een kleine inbreuk maken op je privacy, waar amper amok over wordt gemaakt. Maar al die kleine stapjes hebben totaal weer een grotere inbreuk op de privacy.

Niemand die zich er druk om maakt want het wordt met kleine pasjes ingevoerd. Zet een kikker in kokend water en hij zal er meteen uitspringen. Zet een kikker in een bak met koud water en voer de temperatuur langzaam op en hij zal lekker blijven zitten tot hij doodgekookt wordt.

IEDERE verdere inbreuk op de privacy is er dus een teveel.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 30 mei 2010 @ 16:07:30 #179
2651 svann
night-hawk
pi_82103880
MeeLeesPost
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_82266588
Van de frontpage:
quote:
Hirsch Ballin wil Cyberautoriteit

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) pleit voor de oprichting van een Europese Cyber Autoriteit. Die moet virussen en andere 'cybercrime' helpen bestrijden. De minister doet dat donderdag in Luxemburg bij beraad met zijn collega's uit andere EU-landen.

Momenteel bestaat er geen overkoepelende instantie in Europa die zich speciaal richt op de aanpak van internetcriminaliteit. Aanleiding is een document van huidig EU-voorzitter Spanje, samen met de komende voorzitters België en Hongarije. In het document wordt cybercrime een van de vijf dreigingen voor de interne veiligheid van Europa genoemd. Andere dreigingen zijn georganiseerde misdaad, terrorisme, grensbewaking en civiele bescherming.

Het document stelt dat er 150.000 virussen in omloop zijn, die veelal gebruikmaken van de pc's en netwerken van gewone internetters. "Er is een dringende noodzaak voor autoriteiten in de EU om maatregelen te verbeteren tegen het misbruik van internet voor criminele en terroristische doelen samen met het bedrijfsleven, bijvoorbeeld door de ontwikkeling van een Europese ontdek- en aanpakcode. De EU-capaciteit zou versterkt moeten worden, bijvoorbeeld door de oprichting van een Europese cybercrime alert platform", aldus het rapport.
Enkel cybercriminaliteit of moeten we dit toch breder interpreteren?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 3 juni 2010 @ 02:03:45 #181
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82268153
Weer een nieuw ict project dus.. Dringende noodzaak

Beveilig de pinpassen nou gewoon, zijn wel daar vanaf, daar merkt de burger teminste ook iets van! Daar lopen we in achter en dat is merkbaar ook
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:24:30 #182
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_82269626
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:46 schreef Boswachtertje het volgende:
Van de frontpage:
[..]

Enkel cybercriminaliteit of moeten we dit toch breder interpreteren?
Ik snap het ook niet echt.
In de gewone samenleving zijn er zelfs bij grote idioten als Teeven grenzen aan privacybeperking. Maar in de digitale samenleving vervallen blijkbaar alle vrijheden en moet alles maar kunnen op het gebied van registratie en screening?
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:24:09 #183
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82270843
tvp
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_82271450
quote:
EU To Monitor All Internet Searches
"The European Parliament is issuing a written declaration about the need to set up an early warning system to combat sexual child abuse. However, the substance of the declaration is to extend the EU data retention directive to search engines, so that all searches done on for example Google will be monitored. If you are a citizen concerned about the right to privacy and freedom on the Internet, you can help by sending e-mail to the MEPs from your country and explaining the issue to them."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:17:35 #185
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82277460
Alles monitoren om seksueel misbruik te voorkomen; dat krijgen ze er wel door heen..
pi_82277645
Zorgwekkend inderdaad, zodra je de toverwoorden kindermisbruik of terrorisme noemt dan stoppen de meeste mensen acuut met denken en stemmen ze overal mee in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_82279399
Het is natuurlijk allemaal leuk en aardig, om dat (eeuwige en ) terrorisme en kindermisbruik tegen te gaan. Maar dingen als Googles zoekopdrachten monitoren gaan me echt te ver.

Wie heeft er dan toegang tot die gegevens? En wat als heel die flikkerse zooi gehackt wordt, en op straat komt te liggen.. Maar daar hoor je ze nooit over.

Voortaan deze maar gebruiken dan: http://www.ixquick.com/ned/protect-privacy.html

Of Google, via een Tor verbinding.

Edit: al doe ik dat al met bepaalde zoekopdrachten, zoals medische klachten..

[ Bericht 21% gewijzigd door Green1 op 03-06-2010 13:12:59 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:10:56 #188
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82282216
Rechtbank, telt toch niet echt mee..
pi_82284826
De CIA (of de NSA dan) zal dat wss toch al doen.
What Would Goku Do
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:03:22 #190
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82322554
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:44 schreef Aether het volgende:

[..]

dinsdag 8 juni 2010 @ 12:32:58 #191
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82489866
Ik ben benieuwt wie er in dit topic zo hypocriet is om op CDA / VVD / PVV te gaan stemmen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:38:08 #192
136343 BasEnAad
pi_82490101
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben benieuwt wie er in dit topic zo hypocriet is om op CDA / VVD / PVV te gaan stemmen.
En het alternatief is?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:40:07 #193
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82490180
Daar niet op stemmen?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:41:26 #194
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_82490241
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

En het alternatief is?
Groenlinks heeft een tijdje terug wel een hele goede uitgesproken visie gehad op vrijheid, privacy, internet en netneutraliteit. Het was in ieder geval iets waarvan ik dacht ja, nu heeft groenlinks wel kans op een stem van mij dit keer.

Punt is dat partijen die gaan voor een gesloten en beter controleerbaar nederland, dat ook doorvoeren op het internet. Partijen die juist gaan voor een open internet en betere privacy maatregelen zijn juist ook weer de partijen die Nederland zelf ook open willen hebben staan voor alles en iedereen. Er is helaas niet echt een mix van die 2.

[ Bericht 13% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 08-06-2010 12:48:18 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_82490268
quote:

[..]

En het alternatief is?
CU of SGP die geven je gegegeven aan god en die weet het toch wel beter.

Nu serieus de enigste partijen die er een beejte mee bezig zijn, is toch d66 of groen links.

Ook de pvda heeft ook niet zoveel op met privacy.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:42:26 #196
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82490288
quote:

[..]

En het alternatief is?
De enigste manier om privacy onder de aandacht te krijgen is door de PiratenPartij minstens één zetel te geven in de tweede kamer.

Ja het zijn sulletjes, ja het is een one-issue partij. Maar het is WEL de kans om de privacy belangen meer op de kaart te krijgen. (Zie ook wat de PVDD al bereikt heeft binnen het politieke landschap). Juist omdat het een one-issue partij is zullen ze hard opkomen voor de privacy. De efficientie van die ene zetel kan dus enorm zijn.

De VVD heeft jou stem niet nodig, die komt er ook wel zonder jou stem.

De piratenpartij heeft jou stem wel nodig. Waarom jij? Omdat jij bij de schaartste club hoort die zich wel bewust is van het belang van privacy. Zeker nu in deze roerige tijden waar privacy een onderschoven kindje is.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:45:22 #197
136343 BasEnAad
pi_82490411
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De enigste manier om privacy onder de aandacht te krijgen is door de PiratenPartij minstens één zetel te geven in de tweede kamer.

Ja het zijn sulletjes, ja het is een one-issue partij. Maar het is WEL de kans om de privacy belangen meer op de kaart te krijgen. (Zie ook wat de PVDD al bereikt heeft binnen het politieke landschap). Juist omdat het een one-issue partij is zullen ze hard opkomen voor de privacy. De efficientie van die ene zetel kan dus enorm zijn.

De VVD heeft jou stem niet nodig, die komt er ook wel zonder jou stem.

De piratenpartij heeft jou stem wel nodig. Waarom jij? Omdat jij bij de schaartste club hoort die zich wel bewust is van het belang van privacy. Zeker nu in deze roerige tijden waar privacy een onderschoven kindje is.
Klinkt wel aannemelijk. Ik ga er nog eens over nadenken.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:47:51 #198
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82490509
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:45 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Klinkt wel aannemelijk. Ik ga er nog eens over nadenken.
Ik ken het dilemma . Ik was ook zeker van mijn stem op de VVD. Na het download debat en de uitspraken van Fred Teeven ben ik gaan nadenken.

Om de reden die ik hierboven schets gaat mijn stem toch naar de PP. De VVD komt er wel.
Dus ik heb zometeen EN het economische beleid van de VVD en hopelijk een partij die voor onze privacy belangen op komt.

een klassieke win-win situatie
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:49:06 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_82490551
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:47 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ken het dilemma . Ik was ook zeker van mijn stem op de VVD. Na het download debat en de uitspraken van Fred Teeven ben ik gaan nadenken.

Om de reden die ik hierboven schets gaat mijn stem toch naar de PP. De VVD komt er wel.
Dus ik heb zometeen EN het economische beleid van de VVD en hopelijk een partij die voor onze privacy belangen op komt.

een klassieke win-win situatie
Hehe precies ja. Zoals ik een paar posts hierboven al zei is een goede combi lastig te vinden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:56:38 #200
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82490903
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hehe precies ja. Zoals ik een paar posts hierboven al zei is een goede combi lastig te vinden.
Voordeel is dat de Piraten Partij een one-issue partij is. Een stem op de Piraten Partij is alleen een stem voor privacy handhaving.

Bij Groenlinks krijg ik er links beleid bij waar ik totaal niet op zit te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')