abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:45:40 #126
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78980317
Tjah dat het niet moeilijk is om iets op te blazen was toch wel algemeen bekend, het is juist die ene gek die het nog een goed idee vind, niet dat het mogellijk is..
pi_78980864
Even inhakend daarop: het verbaast me weleens dat bijvoorbeeld de paus nog altijd niet doodgeschoten is. Als hij zo een publiek toespreekt op dat plein, kan hij van honderden meters verderop makkelijk neergeschoten worden. Het lijkt me stug dat ze al die gebouwen 'dekken'. Dat lijkt me bijna niet te doen. Niet dat ik het nodig vind dat hij het loodje legt hoor - al zou ik er ook niet mee zitten - , maar er zijn genoeg gekken die 'm vast wel dood willen zien. Dan vraag ik me dus weleens af waarom die dingen niet gebeuren...
pi_78981566
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:00 schreef Gestiech het volgende:
. Dan vraag ik me dus weleens af waarom die dingen niet gebeuren...
Omdat er niet zoveel gestoorden zijn als de overheid ons wilt doen geloven om alle belachelijke en schijnveilige, geld verslindende maatregelen er door te drukken.
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:32:05 #129
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78981979
Precies ja, omdat denken en doen twee heel verschillende dingen zijn.
pi_78982018
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat er niet zoveel gestoorden zijn als de overheid ons wilt doen geloven om alle belachelijke en schijnveilige, geld verslindende maatregelen er door te drukken.
Het heeft niets te maken met de overheid (voor mij)
Het is gewoon logisch dat er maar 1 gestoorde hoeft te zijn, en dat die dat makkelijk zou kunnen doen.
pi_79008149
Debat over acta

Bekijk deze YouTube-video
pi_79009725
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:37 schreef huhggh het volgende:

[..]

Kun je iets specifieker zijn wat er precies "macaber" aan is?
het zet de maatschapij tegen elkaar op en zorgt dat mensen zich niet veilig voelen.
'je kan je buren niet vertrouwen , ze jatten van jou ! geef ze aan!'
Precies wat de politiek graag ziet. Oost duitsland maakte graag gebruik van dat soort technieken bijvoorbeeld.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:12:55 #133
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79011845
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:33 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Het heeft niets te maken met de overheid (voor mij)
Het is gewoon logisch dat er maar 1 gestoorde hoeft te zijn, en dat die dat makkelijk zou kunnen doen.
"meer cameratoezicht/meer blauw op straat/meer geld naar veiligheid/etc"

Zelfs toen er iemand met een mes op me afkwam voor mn geld voelde ik me niet onveilig, wel de lul, maar niet onveilig.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:43:46 #134
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79291237
Naar aanleiding van bijzonder droeve omstandigheden van Milly het volgende bericht op de Telegrof:
Starre politie oogst kritiek
Met daarin deze tekst:
quote:
Volgens de oud-politiemannen is er echter geen enkel excuus. Als eerste had de politie direct verregaande maatregelen moeten treffen om onmiddellijk die avond alle buurmannen onder de loep te nemen. Daarbij had de politie direct bij de woningen rond Milly's ouderlijke huis moeten langsgaan en mannen en jongens dienen te vragen of zij bij het meisje aan de deur waren geweest. Met of zonder toestemming van de bewoners had de politie met speur- en lijkenhonden vervolgens woningen en tuinen moeten doorzoeken. "Had iemand geweigerd, dan zou dat des te meer reden zijn geweest om het huis op zijn kop te zetten."
In deze situatie wordt dus pas achteraf gekeken naar de mogelijkheden, wordt 'de privacy pas geschonden'. Geheel terecht naar mijn mening, omdat in ditzelfde artikel ook het volgende wordt gezegd:
quote:
Het valt niet te zeggen of Milly dan nog in leven zou zijn geweest, omdat het tijdstip van overlijden onbekend is. "Daar gaat het echter niet om", aldus de recherche-experts. Gosewehr en Timmerman: "De politie kan het gedrag van de dader niet beïnvloeden, maar wel alles op alles zetten als leven en welzijn van een slachtoffer in gevaar zijn.
Waarschijnlijk een agent van de oude stempel, maar volgens mij wel zoals het hoort. En zoals het ook de meeste resultaten zal opleveren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:56:00 #135
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79291664
Is ook wel een typisch telegraaf bericht. Ze horen dat er buurman in de buurt was (no shit sherlock, die woont daar) en nu roepen ze dat dat wel erg verdacht was..
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:20:44 #136
188877 Stupendous76
pi_79309447
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:56 schreef fs180 het volgende:
Is ook wel een typisch telegraaf bericht. Ze horen dat er buurman in de buurt was (no shit sherlock, die woont daar) en nu roepen ze dat dat wel erg verdacht was..
Klopt, en er is altijd wel iemand te vinden die daar wat over wil zeggen.
Maar bij dat gezegde, wordt waarschijnlijk onbewust wel een duidelijk punt gemaakt: al die informatie zegt niets en mocht het helpen om misdaad te voorkomen, dan slechts in zeer beperkte mate (te beperkt eigenlijk)
Met andere woorden: al die privacyschendende maatregelen helpen niet.
Repent, Pray, Forgive
pi_81479471
quote:
Google verzamelde privédata via Streetview-auto's

Door Arnoud Wokke, zaterdag 15 mei 2010 10:18
Submitter: Barres B., views: 24.496

Google heeft allerlei 'payload data' verzameld via de auto's die opnames maakten voor Googles dienst Streetview. De privégegevens, zoals websites die bezocht zijn, zijn gewist. Google spreekt van een per ongeluk toegevoegde feature in de software.

PrivacyDe Streetview-auto's verzamelden alleen data van onbeveiligde wifi-netwerken, aldus het zoekbedrijf. Eerder beweerde Google dat het alleen ssid's en mac-adressen had verzameld van wifi-netwerken waar het langs kwam en geen privacygevoelige gegevens. Dat klopt dus niet , zegt het bedrijf nu. Volgens de zoekgigant zijn niet veel gegevens verzameld: de auto reed immers constant door en veranderde vijf keer per seconde van kanaal.

Google beweert dat het verzamelen van de data een fout was. De code voor het verzamelen van de payload data, informatie over bijvoorbeeld het websitebezoek van apparaten op het wifi-netwerk, werd geschreven in 2006 en was per ongeluk gebruikt in de software voor Streetview-auto's. Google zegt ssid's en mac-adressen te gebruiken voor locatiediensten. Door de database met ssid's en mac-adressen weet de dienst waar een gebruiker ongeveer is als er contact wordt gemaakt met een bepaald wifi-netwerk.

Het advertentiebedrijf schakelt een derde partij in om naar de software te laten kijken en te laten vaststellen dat de payload data correct is verwijderd. Bovendien worden interne procedures nagekeken om te checken dat zoiets niet nog een keer gebeurt. Google zegt te weten dat hiermee het vertrouwen van mensen is geschonden. "In deze zaak zijn we tekortgeschoten."
http://tweakers.net/nieuw(...)treetview-autos.html

Right, per ongeluk

Google kan tegenwoordig complete profielen samenstellen en je hele online leven zo'n beetje in kaart brengen. Gegevens waar de regering, zorgverzekeraars etc jaloers op zijn. Dan zijn dit soort berichten toch wel angstaanjagend, want ze nemen het niet zo nauw met de regels blijkbaar.
Zo'n stuk code komt niet per ongeluk in de software terecht natuurlijk..
pi_81480541
Ach, van onbeveiligde netwerken dus. Ken je het soort mensen dat tegenwoordig nog een onbeveiligd netwerk heeft? Die zijn niet zo interessant voor Google
  zondag 16 mei 2010 @ 15:41:24 #139
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81491318
Precies ja, de stagaire schreef nog wat extra regels in het programma zeker
pi_81585163
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Stupendous76 het volgende:
Naar aanleiding van bijzonder droeve omstandigheden van Milly het volgende bericht op de Telegrof:
Met daarin deze tekst:
[..]

In deze situatie wordt dus pas achteraf gekeken naar de mogelijkheden, wordt 'de privacy pas geschonden'. Geheel terecht naar mijn mening, omdat in ditzelfde artikel ook het volgende wordt gezegd:
[..]

Waarschijnlijk een agent van de oude stempel, maar volgens mij wel zoals het hoort. En zoals het ook de meeste resultaten zal opleveren.
Gaan ze weer "als je toch niets te verbergen hebt". Fucking vermoeiend.
Dat had in dit geval geholpen ja, iedere woning doorzoeken met een politiehond, maar het is natuurlijk lekker makkelijk lullen zo achteraf. De lijst van slachtoffers die bij hun buren in de tuin bleken te liggen is kort genoeg om kwijt te kunnen op een post-it. Het loont zich dus ook niet dergelijke maatregelen.
pi_81585531
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:41 schreef fs180 het volgende:
Precies ja, de stagaire schreef nog wat extra regels in het programma zeker
Zo'n leap of the imagionation vind ik het niet dat je iets probeert, daarmee dus x inbouwt, klaar bent met proberen en het er weer uit haalt en daarmee iets vergeet.
Het is een groot bedrijf, met meer bedrijfsprocessen dan er stenen in mijn flatgebouw zitten. Dit soort dingen zijn niet zo onmogelijk.

Wat natuurlijk niet uitsluit dat het toch met opzet is gebeurt, maar goed.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:59:29 #142
188877 Stupendous76
pi_81589147
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Gaan ze weer "als je toch niets te verbergen hebt". Fucking vermoeiend.
Dat had in dit geval geholpen ja, iedere woning doorzoeken met een politiehond, maar het is natuurlijk lekker makkelijk lullen zo achteraf. De lijst van slachtoffers die bij hun buren in de tuin bleken te liggen is kort genoeg om kwijt te kunnen op een post-it. Het loont zich dus ook niet dergelijke maatregelen.
Het gaat om een fundamenteel gebrek aan kennis en inzicht van de mogelijkheden.
Politie en met name justitie hebben genoeg mogelijkheden, maar zijn te dom om daar goed gebruik van te maken. Combineer dat met een evendomme politiek en een overgrote meerderheid van de burgers die het weinig kan schelen en je krijgt automatisch een puinhoop.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:27:15 #143
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81590250
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Stupendous76 het volgende:
Met daarin deze tekst:
[..]

[..]

Ja, en een zooi onwettige bijvangst voor het dossier.

Dus nee, dat is niet 'hoe het hoort'. Er zijn verdomd goede redenen om die zaken zo te regelen. Doe je dat niet, dan geef je mensen met macht een vrijbrief die te misbruiken.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:33:14 #144
188877 Stupendous76
pi_81590468
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja, en een zooi onwettige bijvangst voor het dossier.

Dus nee, dat is niet 'hoe het hoort'. Er zijn verdomd goede redenen om die zaken zo te regelen. Doe je dat niet, dan geef je mensen met macht een vrijbrief die te misbruiken.
Hoe hoort het dan wel?
Repent, Pray, Forgive
pi_81682378
Vandaag in het nieuws, benieuwd wat we hier allemaal nog van gaan horen
quote:
Grote proef rekeningrijden in Gelderland

Een Gelderse proef met beloningen voor automobilisten is uitgebreid tot de hele regio rond Arnhem en Nijmegen. Een eerdere poef bij de drukke Waalbrug was een succes. In de spits gebruikten acht procent minder auto’s de brug. Voor deze proef wordt gehoopt op drie procent.
Kastje
Voor de proef zijn boven alle doorgaande wegen camera’s opgehangen. Tot de zomer wordt in fase 1 gekeken waar en wanneer auto’s ergens rijden. Daarna in fase 2 wordt automobilisten die vaak in de spit rijden uitgenodigd om aan het vervolg deel te nemen. Zij krijgen een kastje in de auto dat per satelliet gevolgd wordt.

Beloning
‘Het is een beloningsproef’, zegt Francien Rademaker van Stadsregio Arnhem-Nijmegen. ‘We willen ervaring opdoen met het gedrag van de automobilist. We willen bekijken wat het effect is van beloning van automobilisten.’ Hoe hoog de beloning wordt is nog niet helemaal bekend, maar bij de proef op de Waalbrug kregen de automobilisten 250 euro. Iedere keer dat zij de brug gebruikten in de spits ging daar 4 euro vanaf. Het bedrag dat overbleef werd na de proef op de rekening gestort. Deze zomer zullen automobilisten beloond worden die in de spits de grote wegen gebruiken.

Rekeningrijden
‘Ondanks dat minister Eurlings is teruggefloten over het rekeningrijden hebben bijna alle partijen wel iets in het programma staan over beprijzen of belonen’, zegt Rademaker: ‘Ze zien de oplossing niet alleen in meer asfalt.’ Het rijgedrag van de bestuurder die in de zomer meedoen aan fase 2 van de proef wordt vergeleken met de metingen die nu zonder kastje worden gedaan. Zo willen de onderzoekers erachter komen hoe het rijgedrag verandert. Daarnaast wordt met de proef de techniek getest. Zo kunnen deelnemers fase 2 kiezen om met het kastje ook informatie te ontvangen over bijvoorbeeld adviesroutes en verkeerdrukte.

Privacy
Bij de metingen bij fase 1 worden alleen de kentekenplaten gebruikt als informatiebron. Voor de metingen in de zomer worden de gegevens gekoppeld aan adresgegevens om bestuurders die vaak over het traject rijden uit te kunnen nodigen. De adresgegevens mogen behalve voor de uitnodiging niet gebruikt worden en worden na een half jaar verwijdert voor iedereen die niet op de uitnodiging in gaat.
bron
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_81682450
Is deze trouwens al geplaatst?
quote:
Fileleed is goudmijn justitie

AMSTERDAM - De file levert justitie en politie een steeds grotere (potentiële) bron van informatie op. Steeds vaker verzamelt Rijkswaterstaat duizenden, soms honderdduizenden gegevens van autobewegingen op de snelweg. Die gegevens zijn bedoeld om de filevorming zo effectief mogelijk te bestrijden. Maar, geeft een woordvoerder van Rijkswaterstaat toe: ook politie en justitie vragen soms gegevens op uit het bestand.

Het grootste registratieproject van Rijkswaterstaat is dinsdag van start gegaan. Een jaar lang wordt elke auto geregistreerd die de Muiderbrug bij Diemen passeert. Rijkswaterstaat wil zo de verkeersstromen onderzoeken, maar wil automobilisten ook alternatieven aanbieden. Zo kan de reiziger van Rijkswaterstaat een enquêteformulier verwachten, maar ook aanbiedingen voor het openbaar vervoer zoals een ov-pas tegen gereduceerd tarief of een VanANaarBeter-kaartje.
[..]lees meer
pi_81682607
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Privacy
Bij de metingen bij fase 1 worden alleen de kentekenplaten gebruikt als informatiebron. Voor de metingen in de zomer worden de gegevens gekoppeld aan adresgegevens om bestuurders die vaak over het traject rijden uit te kunnen nodigen. De adresgegevens mogen behalve voor de uitnodiging niet gebruikt worden en worden na een half jaar verwijdert voor iedereen die niet op de uitnodiging in gaat.

Anyways, wel handig dat juist de provincie gelderland dit gaat doen, aangezien ze net hebben laten zien hoe goed ze hun spullen kunnen beveiligen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 02:30:29 #148
188877 Stupendous76
pi_81704577
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:49 schreef Stranger het volgende:

[..]

Anyways, wel handig dat juist de provincie gelderland dit gaat doen, aangezien ze net hebben laten zien hoe goed ze hun spullen kunnen beveiligen.
Dit is een groot samenwerkingsverband in Gelderland over privacy:
quote:
Voorloper abonnement
Een zegsvrouw van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen is duidelijk over het belang van een persoonsgebonden OV-chipkaart. “Wij willen dat omdat een persoonlijke kaart wat meer mogelijkheden geeft om wat meer informatie op de kaart te krijgen”, zegt ze in een reactie tegenover Webwereld. Wat ze precies met de informatie willen, kan ze niet aangeven, maar ze ziet wel voordelen.
Repent, Pray, Forgive
pi_81705659
Uit: OV-chipkaart mag reizen niet duurder maken
quote:
Reisbeweging

Een derder motie, die van VVD'er Charlie Aptroot om reisbewegingen van klanten niet zeven jaar maar twee maanden te bewaren, werd weggestemd.

Ook zijn wens om te voorkomen dat provincies persoonlijke informatie bewaren kreeg geen kamermeerderheid.

[..]
Teleurgesteld

"Ik ben heel erg teleurgesteld in het CDA dat kennelijk privacy niet zo serieus neemt", reageert Aptroot tegen NU.nl. “De minister zou net bezorgd moeten zijn als de kamer”, vult Van Gent aan. "Er komt vast een moment dat we hier wel stappen op kunnen zetten. De aanhouder wint."
Uit mijn stemwijzer komt VVD en ik denk dat ik als ik ga stemmen weet wie mijn voorkeursstem krijgt.
pi_81734532
Het is eigenlijk erg teleurstellend dat achteraf zo'n motie wordt ingediend, terwijl dit van tevoren had moeten worden gesignaleerd en aangepakt.
Ik ga niet op de VVD stemmen omdat mener Aptroot dit voorstel doet (waar ik het overigens helemaal mee eens ben - als de rekening betaald is aan de vervoersmaatschappijen, kan de data vernietigd worden). Bij de VVD bevindt zich ook ene Fred Teeven.. die heeft al meerdere malen bewezen heel anders naar de actualiteit te kijken dan ik.. wat natuurlijk mag..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')