En dan denk je, waarom ben ik niet bij XP gebleven...
Goed, waar ik dus van baal is dat Vista om de haverklap instellingen "vergeet", IE cache leeggooit etc.
Voorbeelden:
Doordat je bijvoorbeeld het sync center (en nog een aantal van die icoontjes) niet uit je system tray kunt verwijderen heb ik maar voor auto hide gekozen. Je kunt dan wel aangeven welke iconen hij bijvoorbeeld altijd moet laten zien en welke hij moet verbergen. Ik heb nu al zeker 20 keer ingesteld dat aMSN gewoon altijd op show staat, maar elke keer zet hij ze op hide when inactive, dit doet hij met meerdere iconen zo, ik word er gek van!
Regelmatig ben ik overal uitgelogd door IE8, kan ik dus overal weer opnieuw inloggen, vooral ook vervelend als je in winkels nog winkelwagens hebt staan die dan ook opeens leeg zijn, gebeurt me ook regelmatig. Ook is het irritant dat je sinds IE8 als je de back-knop (of backspace) gebruikt niet meer terug komt op de regel waar je was voor je die regel aanklikte, bijvoorbeeld:
Je zit in active topics, je klikt ergens in het midden een topic aan, kijkt even en drukt op back en je zit weer bovenaan de pagina in plaats van in het mideen (was met IE7 wel zo).
Mappen waarvan hij niet onthoudt dat ik ze in detail wil zien en niet in grote pictogrammen en dat ik graag bepaalde mappen op datum gesorteerd wil hebben en andere op naam...
En zo zijn er constant kleine dingetjes in Vista die hij voor het gemak even vergeet, dus kan ik ze weer opnieuw instellen. Zucht, moest me even van het hart. Tips zijn natuurlijk ook welkom.
Helaas is een ander OS op dit moment geen optie (wachten op Windows 7 dan maar he).
Luister naar XPLIZIT op
www.xms.nlVoor alles retro bezoek je het
Retroforum -
www.retroforum.nl