abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2009 @ 12:19:46 #21
3542 Gia
User under construction
pi_69347152
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:36 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik wist dat het voorkwam, maar zo belachelijk veel?
Onderaan het artikel gaat het over 1000 tot 1500 valse aangiftes van een totaal van 10 000 aangiftes van misbruik.

Maar goed, nog steeds veel.

Daarbij moet je dus ook nog rekening houden met kinderen die vader niet willen 'verraden'.
Heb zelf ook gezwegen tot mijn opa dood was.

Maar ja, dan krijg je het commentaar van de familie dat het wel gelogen zou zijn, omdat hij zich niet meer kan verdedigen. Mja, hadden ze liever gehad dat hij in de gevangenis moest sterven?

Oftewel, het komt ook voor dat moeder terecht aangifte doet, maar dat de kinderen zwijgen of het ontkennen. Uit schaamte of uit liefde.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:57:19 #22
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69367293
En dat gaat alleen nog over de aangiftes over incest.
Zo zijn er ook nog een hoop valse aangiftes over huiselijk geweld ed. na een scheiding.

De politie zou er meer rekening mee moeten houden dat zodra mensen in scheiding liggen beide partijen behoorlijk liegen.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:28:13 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_69376853
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:23 schreef LXIV het volgende:
Wat zijn de sancties voor het plegen van een valse aangifte? Of kunnen die vrouwen dat ongestraft doen, baat het niet dan schaadt het niet?
Ik denk het wel, want
quote:
"In nagenoeg alle gevallen heeft de aangeefster... ... goede bedoelingen".
pi_69376950
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:57 schreef HarryP het volgende:

De politie zou er meer rekening mee moeten houden dat zodra mensen in scheiding liggen beide partijen behoorlijk liegen.
mee eens. merk wel dat het in Nederland nog altijd vaak zo is dat bij een scheiding de leugens van een moeder net iets makkelijker en eerder geloofd worden dan die van een vader.
een moeder wordt altijd weer lekker cliche zieliger gevonden, gaat ook zelf vaak in de slachtofferrol en krijgt dan sneller steun van instanties, familie, vrienden en noem het maar op.
als vader heb je dan mooi het nakijken.
natuurlijk zijn er bij scheidingen meer dan 1 waarheid, iedereen heeft zijn eigen waarheid van de situatie en 'wat is beter voor een kind' gedachte. maar feit is wel dat moeders met heel wat meer wegkomen dan vaders.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_69377091
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')