Want? Dat JIJ niet kan interpreteren is MIJN schuld?quote:Op zondag 24 mei 2009 20:56 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Misschien toch eens bij jezelf te rade gaan dan. Succes.
Ja dat VIND IK moeilijk te geloven, het waarom heb ik ook al eerder in dit topic aangegeven. Daarnaast heb ik haar NOOIT aangesproken, totdat ze MIJ begon te quoten. Dus heb ik uberhaupt niets over haar direct gezegd of over hoe zij met de slaaptijden van haar kind om gaat. Ik heb alleen heel stellig gezegd dat ik het asociaal vind als kinderen stelselmatig om 22:00 of later naar bed gaan. En dat vind ik ook. Als een kind in een vakantie of eens een keer om 22:00 naar bed gaat vind ik dat dus NIET asociaal.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef livelink het volgende:
Swets, het komt op mij ook over in deze discussie dat jouw mening geen ruimte overlaat voor andere meningen. Dat krijg je als je andere ouders heel stellig als asociaal neerzet en als je heel cynisch aangeeft dat kennelijk op Fok weer alle uitzonderingen zitten. Ik geloof dat jullie met Nienke heel veel baat hebben bij goede, regelmatige slaaptijden. Ik geloof ook dat er kinderen zijn die minder slaap nodig hebben, maar wel de regelmaat zoals Guuzewuus zegt. Pas als blijkt dat een kind echt last heeft van het te laat naar bed gaan, wordt het een ander verhaal. Is het zo moeilijk om te geloven dat het kind van Renzell in dit geval minder slaap nodig heeft?
Waar zeg ik datquote:Op zondag 24 mei 2009 21:12 schreef livelink het volgende:
Ja, dan kan ik niet anders concluderen dan dat jouw mening in dit geval weinig ruimte overlaat voor discussie of andere meningen. Het is duidelijk, jij kan je niet voorstellen dat sommige kinderen structureel minder slaap nodig hebben dan anderen.
Ik ook.quote:Ik kan me dat wel voorstellen.
En dat hoeven wij met F dus niet te proberen. Als zij niet in een bed ligt, slaapt ze niet (tenzij op de bank thuis). En als ze dan erg lang opblijft, is ze vrij snel ontregeld en meteen een dag of twee niet te genieten.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:11 schreef MarMar het volgende:
....
In de zomervakanties zijn we wat losser, we eten sowieso liever niet al rond zes uur en soms lopen gezellige etentjes met vrienden en kids uit.
Ergens blijven plakken en slapende kindjes op alle mogelijke plekken is ons dus ook niet vreemd
Ik denk dat dat echt per kind verschillend is, kinderen zijn net mensen hequote:Op zondag 24 mei 2009 21:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dat hoeven wij met F dus niet te proberen. Als zij niet in een bed ligt, slaapt ze niet (tenzij op de bank thuis). En als ze dan erg lang opblijft, is ze vrij snel ontregeld en meteen een dag of twee niet te genieten.
Dus mensen moeten maar bij ons blijven plakken, wij plakken niet elders.
*herkent zichzelf*quote:Op zondag 24 mei 2009 21:29 schreef Ireth het volgende:
Suus(5j6m) ligt áltijd om half 8 ín haar bed. Dan mag ze zelf nog even lezen, gaan we samen nog even lezen, maar om 8 uur is het sluiten. Zelfs in het weekend en de korte vakantie's. Hier aan tornen onder het mom "het is vakantie/lekker weer" betekent een zwaar ontregeld en strontsjacherijnig kind. Alleen in de zomervakantie wijken we af van dat tijdstip en mag er gerekt worden, uitgezonderd de laatste week, dan is het weer half 8 ín je bed, 8 uur (uiterlijk) pitten.
Niet om opnieuw een knuppel in het hoenderhok te gooien hoor, maar je schrijft net een post ervoor dat je het moeilijk te geloven vindt dat (bijvoorbeeld) mijn kind minder slaap nodig heeft dan (bijvoorbeeld) jouw kind. En direct daarna schrijf je dat je het je wel kunt voorstellen. Wat bedoel je dan precies?quote:
Ik kan het moeilijk voorstellen dat een 4-jarig kind stelselmatig zo weinig slaap nodig heeft dat het om 22:00 uur of nog later naar bed kan en dan nog zo fris als een hoentje in de schoolbanken kan zitten. Dan hebben we het namelijk over tientallen procenten minder slaap dan gebruikelijk voor die leeftijd catagorie. Ik zeg dus nergens dat het niet zo kan zijn dat het ene kind minder slaap nodig heeft dan het andere kind.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:37 schreef renzell het volgende:
[..]
En je schrijft net een post ervoor dat je het moeilijk te geloven vindt dat (bijvoorbeeld) mijn kind minder slaap nodig heeft dan (bijvoorbeeld) jouw kind. Maar je kunt het je wel voorstellen schrijf je nu weer. Wat bedoel je dan precies?
Klopt Belana, hij slaapt idd tussen de 10 en 11 uur. Wij werken heel vaak 's avonds (of 's nachts) en beginnen zelden voor 09.00uur a 09.30uur. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:53 schreef Belana het volgende:
ik begrijp dat Julius gemiddeld een uur of 9 naar bed gaat en dan slaapt tot half 8, hij slaapt dan 10.5 uur.
Dat doen mijn kinderen ook, alleen gaan die 7 uur naar bed en slapen tot half 6. wij moeten door de week vroeg op en zitten dus in dat ritme, dat is misschien anders bij jullie renzell?
In mijn oren klinkt het als laatmaar als het kind er wel bij vaart zie ik geen probleem. (n.a.l. van een post van een juf hier zou ik me wel afvragen hoe het op school gaat
)
Waarbij ik er gezien jouw overspannen reactie op mijn eerdere post waarin IK het over 'stelselmatig om 22:00 of later' vanuit ga dat jouw kind dus OOK om die tijd naar bed gaat. Immers is anders je overspannen reactie niet nodig he helderste sterretje aan het firmament. Begin je m'n bezwaar al te begrijpen mevoruwtje ik ben zo geamuseerd?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:51 schreef renzell het volgende:
Je moet je eigen post even teruglezen Swets.Je schrijft namelijk in je antwoord op Livelink wel degelijk (hoewel onbedoeld misschien) dat je het moeilijk te geloven vindt dat mijn kind minder slaap nodig zou hebben dan dat van jou.
En daarom stelde ik je al eerder een vraag.quote:Ik heb het overigens nooit gehad over een kind van 4 stelselmatig na 22.00uur naar bed sturen. Mijn kind gaat er tegen 21.00uur uur in, dat wel. Stelselmatig.![]()
Zoals ik al zei, in de zomer gaat het hier allemaal losjes.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:51 schreef renzell het volgende:
Hoe doen andere ouders dit trouwens met vakanties en dergelijke? Gaan jullie kids dan later naar bed dan normaal, of houden jullie ze het liefst in het ritme van alledag? Julius gaat in vakanties vaak later dan op schooldagen. Het is vervolgens ook niet moeilijk om hem weer terug in zijn oude ritme te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij sommige kinderen anders ligt.
dan is er dus alleen een verplaatsing van het ritme toch?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:56 schreef renzell het volgende:
[..]
Klopt Belana, hij slaapt idd tussen de 10 en 11 uur. Wij werken heel vaak 's avonds (of 's nachts) en beginnen zelden voor 09.00uur a 09.30uur. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
Ha ha, dát wel vaak ja.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:58 schreef Belana het volgende:
[..]
dan is er dus alleen een verplaatsing van het ritme toch?
misschien een beetje haasten 's ochtend om hem op tijd op school te krijgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |