abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 20:59:41 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69362383
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:56 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Misschien toch eens bij jezelf te rade gaan dan. Succes.
Want? Dat JIJ niet kan interpreteren is MIJN schuld?

Als ik zeg "stelselmatig om 10 uur naar bed" en mensen die hun kinderen NIET stelselmatig om tien uur naar bed sturen voelen zich aangesproken, hoe ligt het dan aan mij? Kan je me dat uitleggen?

Natuurlijk erg makkelijk om de schuld bij mij te leggen. Kan je lekker je semi-sarcastische opmerkingen plaatsen en denken dat je heel geraffineerd ben.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:02:32 #102
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69362484
F (net 5) gaat iedere dag rond 19:30 naar bed. Eerder heeft geen zin, dan ligt ze te spoken en herrie te maken en komt er van slapen niks terecht.
Veel later moet het ook niet worden, als ze eens langer opblijft valt ze tegen 20:00 meestal al op de bank in slaap .
Rond 7 uur is ze wakker, en dan één brok energie.
Ik vind zelf 19:30 een lekkere tijd voor haar; na het eten is er dan nog genoeg tijd over om lekker buiten te spelen of om wat "quality time" met papa en/of mama door te brengen.
Maar het gaat er vooral om dat je merkt dat het voor haarzelf een prima ritme is, ze gaat meestal zonder morren slapen en staat 's ochtends weer vrolijk op op een redelijk christelijk tijdstip .

Vorig jaar op vakantie in Italië ging ze rond 21:30 uur naar bed maar dan sliep of rustte ze tussen de middag 1 tot 1,5 uur en werd ze 's ochtends rond 8 uur, half 9 wakker.
Daar leef je een heel ander ritme dan thuis, zelf heb je dan ook andere slaaptijden dus waarom je kind dan niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 24 mei 2009 @ 21:04:57 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_69362585
Swets, het komt op mij ook over in deze discussie dat jouw mening geen ruimte overlaat voor andere meningen. Dat krijg je als je andere ouders heel stellig als asociaal neerzet en als je heel cynisch aangeeft dat kennelijk op Fok weer alle uitzonderingen zitten. Ik geloof dat jullie met Nienke heel veel baat hebben bij goede, regelmatige slaaptijden. Ik geloof ook dat er kinderen zijn die minder slaap nodig hebben, maar wel de regelmaat zoals Guuzewuus zegt. Pas als blijkt dat een kind echt last heeft van het te laat naar bed gaan, wordt het een ander verhaal. Is het zo moeilijk om te geloven dat het kind van Renzell in dit geval minder slaap nodig heeft?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:10:45 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69362821
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef livelink het volgende:
Swets, het komt op mij ook over in deze discussie dat jouw mening geen ruimte overlaat voor andere meningen. Dat krijg je als je andere ouders heel stellig als asociaal neerzet en als je heel cynisch aangeeft dat kennelijk op Fok weer alle uitzonderingen zitten. Ik geloof dat jullie met Nienke heel veel baat hebben bij goede, regelmatige slaaptijden. Ik geloof ook dat er kinderen zijn die minder slaap nodig hebben, maar wel de regelmaat zoals Guuzewuus zegt. Pas als blijkt dat een kind echt last heeft van het te laat naar bed gaan, wordt het een ander verhaal. Is het zo moeilijk om te geloven dat het kind van Renzell in dit geval minder slaap nodig heeft?
Ja dat VIND IK moeilijk te geloven, het waarom heb ik ook al eerder in dit topic aangegeven. Daarnaast heb ik haar NOOIT aangesproken, totdat ze MIJ begon te quoten. Dus heb ik uberhaupt niets over haar direct gezegd of over hoe zij met de slaaptijden van haar kind om gaat. Ik heb alleen heel stellig gezegd dat ik het asociaal vind als kinderen stelselmatig om 22:00 of later naar bed gaan. En dat vind ik ook. Als een kind in een vakantie of eens een keer om 22:00 naar bed gaat vind ik dat dus NIET asociaal.
pi_69362864
Mila, bijna 3 gaat tussen half acht en acht uur op bed en soms (in weekenden met heel mooi weer en zeker niet om zes uur het eten klaar) loopt dat uit tot half negen/negen uur. Ze slaapt 's middags bijna nooit meer sinds een maandje of twee; beetje eruit gedrilled omdat dat straks als ze naar de peuter gaat (vanaf volgende week) niet handig is.
Ze slaapt steevast tot een uur of half acht/acht uur door de week en weekends wel eens tot negen of half tien.

Sannelotte (dik 9) gaat iets voor half negen naar bed, soms wat eerder, doordeweek nooit later. Weekends meestal rond half tien, maar soms mag ze omdat het dan toch nog maar een half uurtje scheelt ook opblijven tot paps thuis is van de late dienst. Ze slaapt ook lekker uit in de weekenden.

In de zomervakanties zijn we wat losser, we eten sowieso liever niet al rond zes uur en soms lopen gezellige etentjes met vrienden en kids uit.
Ergens blijven plakken en slapende kindjes op alle mogelijke plekken is ons dus ook niet vreemd
  zondag 24 mei 2009 @ 21:12:36 #106
37150 livelink
pi_69362905
Ja, dan kan ik niet anders concluderen dan dat jouw mening in dit geval weinig ruimte overlaat voor discussie of andere meningen. Het is duidelijk, jij kan je niet voorstellen dat sommige kinderen structureel minder slaap nodig hebben dan anderen. Ik kan me dat wel voorstellen.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:13:40 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69362940
wij streven naar 19.00 op bed, maar dat kan uitlopen tot 20.00 uur. Als ze er een uur later in ligt dan is ze niet een uur later wakker, haar wekker gaat rond half 7. Maar dan wilt ze niet uit bed, eerst nog even tutten. Kwart voor 7 staat papa op en dan gaat ze er ook uit. Af en toe gaat ze later naar bed, maar daar heeft ze geen problemen mee. Rond 7 uur is het ook wel heel duidelijk bedtijd voor Jen. Ze geeft het echt zelf aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:14:48 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69362991
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:12 schreef livelink het volgende:
Ja, dan kan ik niet anders concluderen dan dat jouw mening in dit geval weinig ruimte overlaat voor discussie of andere meningen. Het is duidelijk, jij kan je niet voorstellen dat sommige kinderen structureel minder slaap nodig hebben dan anderen.
Waar zeg ik dat
quote:
Ik kan me dat wel voorstellen.
Ik ook.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:16:47 #109
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69363075
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:11 schreef MarMar het volgende:
....

In de zomervakanties zijn we wat losser, we eten sowieso liever niet al rond zes uur en soms lopen gezellige etentjes met vrienden en kids uit.
Ergens blijven plakken en slapende kindjes op alle mogelijke plekken is ons dus ook niet vreemd
En dat hoeven wij met F dus niet te proberen. Als zij niet in een bed ligt, slaapt ze niet (tenzij op de bank thuis). En als ze dan erg lang opblijft, is ze vrij snel ontregeld en meteen een dag of twee niet te genieten.
Dus mensen moeten maar bij ons blijven plakken, wij plakken niet elders .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_69363556
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:16 schreef MaLo het volgende:

[..]

En dat hoeven wij met F dus niet te proberen. Als zij niet in een bed ligt, slaapt ze niet (tenzij op de bank thuis). En als ze dan erg lang opblijft, is ze vrij snel ontregeld en meteen een dag of twee niet te genieten.
Dus mensen moeten maar bij ons blijven plakken, wij plakken niet elders .
Ik denk dat dat echt per kind verschillend is, kinderen zijn net mensen he
Ik slaap zelf ook overal terwijl bijvoorbeeld mijn oudste broer eigenlijk alleen maar goed slaapt in zijn eigen bed.
We hebben wat dit betreft gewoon mazzel met onze kindjes.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:29:52 #111
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69363584
Suus(5j6m) ligt áltijd om half 8 ín haar bed. Dan mag ze zelf nog even lezen, gaan we samen nog even lezen, maar om 8 uur is het sluiten. Zelfs in het weekend en de korte vakantie's. Hier aan tornen onder het mom "het is vakantie/lekker weer" betekent een zwaar ontregeld en strontsjacherijnig kind. Alleen in de zomervakantie wijken we af van dat tijdstip en mag er gerekt worden, uitgezonderd de laatste week, dan is het weer half 8 ín je bed, 8 uur (uiterlijk) pitten.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 24 mei 2009 @ 21:32:25 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_69363672
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:29 schreef Ireth het volgende:
Suus(5j6m) ligt áltijd om half 8 ín haar bed. Dan mag ze zelf nog even lezen, gaan we samen nog even lezen, maar om 8 uur is het sluiten. Zelfs in het weekend en de korte vakantie's. Hier aan tornen onder het mom "het is vakantie/lekker weer" betekent een zwaar ontregeld en strontsjacherijnig kind. Alleen in de zomervakantie wijken we af van dat tijdstip en mag er gerekt worden, uitgezonderd de laatste week, dan is het weer half 8 ín je bed, 8 uur (uiterlijk) pitten.
*herkent zichzelf*

Ik werd dan ook nog eens gewoon echt ziek. Altijd leuk op vakantie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69363760
Hier gaan ze naar bed als ze moe zijn, het zijn net als ons gewoon mensen.
In praktijk is dat dus ergens tussen 19 en 23u...
  zondag 24 mei 2009 @ 21:37:00 #114
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_69363835
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat
[..]

Ik ook.
Niet om opnieuw een knuppel in het hoenderhok te gooien hoor, maar je schrijft net een post ervoor dat je het moeilijk te geloven vindt dat (bijvoorbeeld) mijn kind minder slaap nodig heeft dan (bijvoorbeeld) jouw kind. En direct daarna schrijf je dat je het je wel kunt voorstellen. Wat bedoel je dan precies?

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 24-05-2009 21:44:06 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:43:12 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69364056
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:37 schreef renzell het volgende:

[..]

En je schrijft net een post ervoor dat je het moeilijk te geloven vindt dat (bijvoorbeeld) mijn kind minder slaap nodig heeft dan (bijvoorbeeld) jouw kind. Maar je kunt het je wel voorstellen schrijf je nu weer. Wat bedoel je dan precies?
Ik kan het moeilijk voorstellen dat een 4-jarig kind stelselmatig zo weinig slaap nodig heeft dat het om 22:00 uur of nog later naar bed kan en dan nog zo fris als een hoentje in de schoolbanken kan zitten. Dan hebben we het namelijk over tientallen procenten minder slaap dan gebruikelijk voor die leeftijd catagorie. Ik zeg dus nergens dat het niet zo kan zijn dat het ene kind minder slaap nodig heeft dan het andere kind.

Maar he, ik vind jou een asociale graten kuthoer als je je kind stelselmatig om 22:00 uur of later naar bed stuurt.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:51:44 #116
105888 renzell
pi_69364394
Je moet je eigen post even teruglezen Swets. Je schrijft namelijk in je antwoord op Livelink wel degelijk (hoewel onbedoeld misschien) dat je het moeilijk te geloven vindt dat mijn kind minder slaap nodig zou hebben dan dat van jou. Ik heb het overigens nooit gehad over een kind van 4 stelselmatig na 22.00uur naar bed sturen. Mijn kind gaat er tegen 21.00uur uur in, dat wel. Stelselmatig.

Hoe doen andere ouders dit trouwens met vakanties en dergelijke? Gaan jullie kids dan later naar bed dan normaal, of houden jullie ze het liefst in het ritme van alledag? Julius gaat in vakanties vaak later dan op schooldagen. Het is vervolgens ook niet moeilijk om hem weer terug in zijn oude ritme te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij sommige kinderen anders ligt.

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 24-05-2009 23:28:42 ]
  zondag 24 mei 2009 @ 21:53:31 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_69364453
ik begrijp dat Julius gemiddeld een uur of 9 naar bed gaat en dan slaapt tot half 8, hij slaapt dan 10.5 uur.
Dat doen mijn kinderen ook, alleen gaan die 7 uur naar bed en slapen tot half 6. wij moeten door de week vroeg op en zitten dus in dat ritme, dat is misschien anders bij jullie renzell?
In mijn oren klinkt het als laat maar als het kind er wel bij vaart zie ik geen probleem. (n.a.l. van een post van een juf hier zou ik me wel afvragen hoe het op school gaat )
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 mei 2009 @ 21:54:50 #118
105850 Fuente
mamamuts
pi_69364500
Renz, nu Sara wat ouder wordt, wordt ze ook iets flexibeler. Nu we een paar dagen vrij waren lag zij er ook wat later in (1 keer zelfs pas tegen 21:30 omdat ze van 16:00 tot 18:00 al geslapen had).
Volgende week gaan we op vakantie en dan zien we het wel.

Normaal gesproken heeft ze echt haar 12 uur slaap nodig, dus als ze naar het kdv moet ofzo ligt ze er echt rond 19:00 in.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 mei 2009 @ 21:56:55 #119
105888 renzell
pi_69364571
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:53 schreef Belana het volgende:
ik begrijp dat Julius gemiddeld een uur of 9 naar bed gaat en dan slaapt tot half 8, hij slaapt dan 10.5 uur.
Dat doen mijn kinderen ook, alleen gaan die 7 uur naar bed en slapen tot half 6. wij moeten door de week vroeg op en zitten dus in dat ritme, dat is misschien anders bij jullie renzell?
In mijn oren klinkt het als laat maar als het kind er wel bij vaart zie ik geen probleem. (n.a.l. van een post van een juf hier zou ik me wel afvragen hoe het op school gaat )
Klopt Belana, hij slaapt idd tussen de 10 en 11 uur. Wij werken heel vaak 's avonds (of 's nachts) en beginnen zelden voor 09.00uur a 09.30uur. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:57:52 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69364606
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:51 schreef renzell het volgende:
Je moet je eigen post even teruglezen Swets. Je schrijft namelijk in je antwoord op Livelink wel degelijk (hoewel onbedoeld misschien) dat je het moeilijk te geloven vindt dat mijn kind minder slaap nodig zou hebben dan dat van jou.
Waarbij ik er gezien jouw overspannen reactie op mijn eerdere post waarin IK het over 'stelselmatig om 22:00 of later' vanuit ga dat jouw kind dus OOK om die tijd naar bed gaat. Immers is anders je overspannen reactie niet nodig he helderste sterretje aan het firmament. Begin je m'n bezwaar al te begrijpen mevoruwtje ik ben zo geamuseerd?
quote:
Ik heb het overigens nooit gehad over een kind van 4 stelselmatig na 22.00uur naar bed sturen. Mijn kind gaat er tegen 21.00uur uur in, dat wel. Stelselmatig.
En daarom stelde ik je al eerder een vraag.

Dus nogmaals JIJ interpreteert mijn post verkeerd en vind het dan blijkbaar geoorloofd om mij een lompe boer te noemen.
pi_69364607
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:51 schreef renzell het volgende:

Hoe doen andere ouders dit trouwens met vakanties en dergelijke? Gaan jullie kids dan later naar bed dan normaal, of houden jullie ze het liefst in het ritme van alledag? Julius gaat in vakanties vaak later dan op schooldagen. Het is vervolgens ook niet moeilijk om hem weer terug in zijn oude ritme te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij sommige kinderen anders ligt.
Zoals ik al zei, in de zomer gaat het hier allemaal losjes.
In andere vakanties ook, maar dan ietsjes minder extreem.

Vorig jaar zijn we de laatste wee weken van de vakantie naar Sicilië geweest, daar is het leefritme compleet anders.
's Middags siësta, 's avonds zeker niet voor een uur of acht aan de maaltijd.. restaurants zijn daar vaak zelfs pas rond die tijd open, dan 's avonds als het afkoelt nog uren buiten.
Mila viel dan vaak in slaap als we nog ergens op het strand waren of in haar buggy, Sannelotte hield het makkelijk uit tot een uur of half twaalf.
Na een weekendje weer thuis was het normale ritme ook zo weer opgepakt, maar ik moet zeggen, als ik mocht kiezen dan bleef ik lekker in dat vakantieritme

Wat ik me dan op mijn beurt weer afvraag, voor de ouders die kindjes hebben die echt regelmaat nodig hebben: hebben jullie ook last met zomer en wintertijd?
  zondag 24 mei 2009 @ 21:58:44 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_69364636
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:56 schreef renzell het volgende:

[..]

Klopt Belana, hij slaapt idd tussen de 10 en 11 uur. Wij werken heel vaak 's avonds (of 's nachts) en beginnen zelden voor 09.00uur a 09.30uur. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
dan is er dus alleen een verplaatsing van het ritme toch?
misschien een beetje haasten 's ochtend om hem op tijd op school te krijgen
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 mei 2009 @ 22:01:26 #123
37150 livelink
pi_69364743
Mijn zoon vaart wel bij een absoluut ritme. Als ik dat loslaat heb ik een probleem met hem. In de vakantie en weekends gaat hij dus gewoon op dezelfde tijd naar bed als altijd. Ik vind dat soms wel moeilijk omdat alle andere kinderen op ons plein dan gewoon nog lekker aan het spelen zijn onder zijn raam. Maar het gekke is, dat hij dat zelf geen probleem vindt. Alsof hij zelf ook weet dat het veel beter voor hem is om op tijd in bed te liggen.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:04:59 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_69364872
overigens gaan onze kinderen tussen 18.00 en 19.15 naar bed, ligt er aan of het doordeweeks is (dan wordt het later ivm werken) weekend of vakantie. In de weekenden of de vakantie zal het ook nooit later dan 19,15 / 19.30 worden, want ze zitten zo vast in een ritme van vroeg wakker worden en dat veranderd niet "even" mee in het weekend of de vakantie.
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 mei 2009 @ 22:06:10 #125
105888 renzell
pi_69364915
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:58 schreef Belana het volgende:

[..]

dan is er dus alleen een verplaatsing van het ritme toch?
misschien een beetje haasten 's ochtend om hem op tijd op school te krijgen
Ha ha, dát wel vaak ja.

Grappig Livelink, dat hij dat zelf blijkbaar geen probleem vindt. En als jullie op vakantie zijn, hetzelfde verhaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')