Tja, ik krijg in dit topic weer eens duidelijk zo'n gevoel dat veel mensen vooral erg willen benadrukken dat wat zij doen, de enige echt juiste manier is. Er zijn ook andere, die misschien eventueel ook wel een beetje goed zouden kunnen zijn, maar de eigen manier is de enige echt juiste. Dat vind ik altijd erg jammer.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Het is maar net wat je wilt benadrukken blijkbaar.
Pfew, was wel makkelijk geweest als 1 manier de beste wasquote:Op maandag 25 mei 2009 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, ik krijg in dit topic weer eens duidelijk zo'n gevoel dat veel mensen vooral erg willen benadrukken dat wat zij doen, de enige echt juiste manier is. Er zijn ook andere, die misschien eventueel ook wel een beetje goed zouden kunnen zijn, maar de eigen manier is de enige echt juiste. Dat vind ik altijd erg jammer.
Ik lees graag hoe anderen het doen, omdat wij nog veel moeten leren. Ik vind het dan altijd erg jammer als dat op de manier moet zoals in dit topic ook wel veel gebeurt. En dat zie je toch vaak ik topics over opvoeden. Erg jammer.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:32 schreef MarMar het volgende:
Anyway.. ik ga er vanuit dat ik als mams mijn kindjes het beste ken en ik ga er vanuit dat andere ouders op hun beurt hun eigen kroost het beste kennen. Het is aan mij om te doen wat mij het beste lijkt voor mijn kindjes en andere ouders weten beter dan ik wat het beste is voor hun kindjes als het goed is.
Live and let live
De enige goede manier imho is dat waar jij het samen met je kind goed op doet. Ik ben zelf ook van de oldskool vroeg naar bed vanwege schoolprestaties en dergelijke. Maar dat ritme leer je met vallen en opstaan. Voeden op verzoek bijvoorbeeld was hier een puinhoop.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, ik krijg in dit topic weer eens duidelijk zo'n gevoel dat veel mensen vooral erg willen benadrukken dat wat zij doen, de enige echt juiste manier is. Er zijn ook andere, die misschien eventueel ook wel een beetje goed zouden kunnen zijn, maar de eigen manier is de enige echt juiste. Dat vind ik altijd erg jammer.
Ik lees graag hoe anderen het doen, omdat wij nog veel moeten leren. Ik vind het dan altijd erg jammer als dat op de manier moet zoals in dit topic ook wel veel gebeurt. En dat zie je toch vaak ik topics over opvoeden. Erg jammer.
jaaaaaaaaaaa, die had ik ook, maar ik pakte altijd de blauw/goene papatroeliewoelie van m'n zusje, omdat die meer licht gaf om te lezen...quote:
Dat riekt vooral naar ik mag erg graag mijn kind bij me hebben, vandaar dat hij in het weekend vaak erg laat naar bed gaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:02 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nou is voorslapen natuurlijk ook grote kolder, dat werkt niet. Net zoals bij-slapen voor een kind niet zal werken.
En een kind flexibel in hun slaapritme? waarom moet hij/zij dat zijn wb slaaptijden/ritme het heet toch niet voor niets ritme?
je krijgt een kind en je weet van te voren dat dat consequenties met zich mee brengt en daar zal je naar moeten leven. Kijk dat je sporadisch een feestje hebt en het dan wat later word oké daar kan ik nog bij.
Maar bijvoorbeeld ieder weekend of door de weekse dag gaan lopen rommelen en wisselen met slaaptijden lijkt mij niet dat je dat doet uit "dat is het beste voor mijn kind want daar word hij/zij flexibel van"
riekt meer naar dat komt papa en mama goed uit. Maar eeeeh dat is mijn visie op het geheel.
Ja, dat kan gebeuren, dat ik eerder weg ga omdat ik hem weg zie trekken, of zelfs wat afzeg omdat het teveel is.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:16 schreef debuurvrouw het volgende:
En wat nou als kindlief ineens moe blijkt, de avond waarop een feestje geplanned staat? Gezien de flexibiliteit zou het dan zo moeten zijn dat het gaat slapen en papa en mama dus thuis blijven (of een van beiden). Of snap ik het nu verkeerd?
Grappige vooroordelenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat riekt vooral naar ik mag erg graag mijn kind bij me hebben, vandaar dat hij in het weekend vaak erg laat naar bed gaat.
Ik heb hetzelfde idee dan weer vaak bij mensen die perse hun kind in het weekend optijd naar bed willen hebben voor "alleen" tijd voor zichzelf, dat komt hun dan weer erg goed uit.
Herkenbaar voor die eerste tijd en wat was het heerlijk toen ik meer naar mijn eigen gevoel ging luisteren!quote:Op maandag 25 mei 2009 13:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
De enige goede manier imho is dat waar jij het samen met je kind goed op doet. Ik ben zelf ook van de oldskool vroeg naar bed vanwege schoolprestaties en dergelijke. Maar dat ritme leer je met vallen en opstaan. Voeden op verzoek bijvoorbeeld was hier een puinhoop.Pas toen ik na 7 maanden huilend kind (laaaaaaaaaaang, naaaaaaaaaaaaar) heel strikt rust en regelmaat heb ingevoerd ging het goed. Toen ging ie éin-de-lijk slapen. Je snapt dat het een hobbel was toen zijn slaapje niet meer nodig bleek.
Maar al doende leer je. Écht! ik heb bij mijn eerste te weinig naar mijn eigen gevoel geluisterd en me teveel van anderen laten aanleunen. Maar ook dát zelfvertrouwen komt wel.
Ben me er wel bewust van dat dat een vooroordeel is en dat dat niet klopt, uiteindelijk doet iedereen wat ze goed uitkomt, wat bij hun past, iig dat is wel het beste aan het eind van het verhaal.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:43 schreef moussy het volgende:
[..]
Grappige vooroordelenze slaan alleen nergens op.
Denk t ookquote:Op maandag 25 mei 2009 21:00 schreef Rewimo het volgende:
Die van ons hebben gedeeltelijk dezelfde gebruiksaanwijzing kennelijk, Stout
Onze manier is ook de enige echte juiste... voor ons kindquote:Op maandag 25 mei 2009 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, ik krijg in dit topic weer eens duidelijk zo'n gevoel dat veel mensen vooral erg willen benadrukken dat wat zij doen, de enige echt juiste manier is. Er zijn ook andere, die misschien eventueel ook wel een beetje goed zouden kunnen zijn, maar de eigen manier is de enige echt juiste.
Ik was eerstquote:Op maandag 25 mei 2009 21:18 schreef Ireth het volgende:
Overigens kan ik er donder op zeggen, volgende week is madam absoluut niet te genieten, grote mond, tegendraads en huilerig.
We lopen namelijk deze week de avond4daagse, wat betekent dat we pas om 8 uur thuis zijn, daarna douchen en dan ligt ze met een beetje mazzel tegen half 9 a kwart voor 9 pas in bed... en dat gaan we volgende week dus echt bezuren met haar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |