abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 13:32:55 #226
5428 crew  miss_sly
pi_69380575
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Het is maar net wat je wilt benadrukken blijkbaar.
Tja, ik krijg in dit topic weer eens duidelijk zo'n gevoel dat veel mensen vooral erg willen benadrukken dat wat zij doen, de enige echt juiste manier is. Er zijn ook andere, die misschien eventueel ook wel een beetje goed zouden kunnen zijn, maar de eigen manier is de enige echt juiste. Dat vind ik altijd erg jammer.

Ik lees graag hoe anderen het doen, omdat wij nog veel moeten leren. Ik vind het dan altijd erg jammer als dat op de manier moet zoals in dit topic ook wel veel gebeurt. En dat zie je toch vaak ik topics over opvoeden. Erg jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69380670
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tja, ik krijg in dit topic weer eens duidelijk zo'n gevoel dat veel mensen vooral erg willen benadrukken dat wat zij doen, de enige echt juiste manier is. Er zijn ook andere, die misschien eventueel ook wel een beetje goed zouden kunnen zijn, maar de eigen manier is de enige echt juiste. Dat vind ik altijd erg jammer.

Ik lees graag hoe anderen het doen, omdat wij nog veel moeten leren. Ik vind het dan altijd erg jammer als dat op de manier moet zoals in dit topic ook wel veel gebeurt. En dat zie je toch vaak ik topics over opvoeden. Erg jammer.
Pfew, was wel makkelijk geweest als 1 manier de beste was
Ik heb nu twee meiden en ze zijn in heel veel dingen totaal verschillend; waar ik de een in moet stimuleren moet ik de ander in afremmen en vice versa, om maar eens iets te noemen.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:45:55 #228
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69380849
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:32 schreef MarMar het volgende:

Anyway.. ik ga er vanuit dat ik als mams mijn kindjes het beste ken en ik ga er vanuit dat andere ouders op hun beurt hun eigen kroost het beste kennen. Het is aan mij om te doen wat mij het beste lijkt voor mijn kindjes en andere ouders weten beter dan ik wat het beste is voor hun kindjes als het goed is.

Live and let live
Helemaal mee eens.
Dit wilde ik in het begin van dit topic ook vertellen. Het kwam alleen wat harder over dan de bedoeling was volgens mij.
Het gaat er niet om wat een ander je voor kauwt, het gaat er om wat het beste is voor je kind en gezin.
En dat kan ieder ouder zelf bij z'n eigen kind uitzoeken lijkt mij.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:47:02 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69380873
quote:

[..]

De enige goede manier imho is dat waar jij het samen met je kind goed op doet. Ik ben zelf ook van de oldskool vroeg naar bed vanwege schoolprestaties en dergelijke. Maar dat ritme leer je met vallen en opstaan. Voeden op verzoek bijvoorbeeld was hier een puinhoop. Pas toen ik na 7 maanden huilend kind (laaaaaaaaaaang, naaaaaaaaaaaaar) heel strikt rust en regelmaat heb ingevoerd ging het goed. Toen ging ie éin-de-lijk slapen. Je snapt dat het een hobbel was toen zijn slaapje niet meer nodig bleek. Maar al doende leer je. Écht! ik heb bij mijn eerste te weinig naar mijn eigen gevoel geluisterd en me teveel van anderen laten aanleunen. Maar ook dát zelfvertrouwen komt wel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2009 @ 13:51:00 #230
37843 lady-wrb
kortaf
pi_69380972
kunnen we niet gewoon als conclusie vaststellen dat iedereen heel goed weet wat voor zijn/haar kind het beste is?
tjonge zeg, waarom moet toch iedereen hoe dan ook het gelijk aan zijn kant hebben?
relax, het is mooi weer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 14:10:42 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69381515
Wij zijn eigenlijk alleen strikt met bedtijd. Voor de rest rotzooien we maar wat aan Okee, op schooldagen staan we op een vaste tijd op en dan is het binnen een uur aankleden, eten en schoolspullen bij elkaar zoeken. En avondeten valt ergens voor bedtijd

Sowieso zitten we met drie dagen waarop we geen geregelde tijden kunnen aanhouden omdat voetbaltraining en cursus elkaar overlappen of tijdens "normale" etenstijden vallen. Maar op de overige dagen hebben we ook niet echt een vaste etenstijd. Hangt af van onze trek en zin om te koken

In het weekend hebben we - behalve dus Christans bedtijd - ook geen vast ritme. Hangt er helemaal vanaf wat we voor plannen hebben. Eten en zo komt daar vanzelf wel ergens tussendoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_69382887
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:10 schreef Ireth het volgende:

[..]

Die roze mamatroeliewoelie!
jaaaaaaaaaaa, die had ik ook, maar ik pakte altijd de blauw/goene papatroeliewoelie van m'n zusje, omdat die meer licht gaf om te lezen...
  maandag 25 mei 2009 @ 15:58:25 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69384877
Beide meiden ( 4 jaar en bijna 1 jaar) slapen van 19.00 tot 7.00 uur, behalve in het weekend, dan mag de oudste wel eens tot 20.00 uur opblijven, in het weekend slapen ze meestal uit tot 9.00 uur.

Overigens nooit problemen gehad met slapen, we leggen ze op bed en horen beide de hele avond/nacht niet meer.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 25 mei 2009 @ 19:40:43 #234
37769 erodome
Zweefteef
pi_69392484
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:02 schreef marlieske het volgende:

[..]

Nou is voorslapen natuurlijk ook grote kolder, dat werkt niet. Net zoals bij-slapen voor een kind niet zal werken.
En een kind flexibel in hun slaapritme? waarom moet hij/zij dat zijn wb slaaptijden/ritme het heet toch niet voor niets ritme?
je krijgt een kind en je weet van te voren dat dat consequenties met zich mee brengt en daar zal je naar moeten leven. Kijk dat je sporadisch een feestje hebt en het dan wat later word oké daar kan ik nog bij.
Maar bijvoorbeeld ieder weekend of door de weekse dag gaan lopen rommelen en wisselen met slaaptijden lijkt mij niet dat je dat doet uit "dat is het beste voor mijn kind want daar word hij/zij flexibel van"
riekt meer naar dat komt papa en mama goed uit. Maar eeeeh dat is mijn visie op het geheel.
Dat riekt vooral naar ik mag erg graag mijn kind bij me hebben, vandaar dat hij in het weekend vaak erg laat naar bed gaat.
Ik heb hetzelfde idee dan weer vaak bij mensen die perse hun kind in het weekend optijd naar bed willen hebben voor "alleen" tijd voor zichzelf, dat komt hun dan weer erg goed uit(kortom, iedereen doet wat hen goed uitkomt en dat is maar goed ook )
Voor mij hoeft dat niet, ik ben begonnen aan een kind omdat ik het helemaal zag zitten, dat betekend dat ik het helemaal super vind om hem bij me te hebben, vakantie's ben ik dol op, altijd weer balen als hij weer naar school moet en ik hem gewoon de hele dag moet missen en hij echt een beetje optijd naar bed moet, dat werkt beperkend, is jammer.
En hij denkt er hetzelfde over, hij is deel van ons gezin en bij voorkeur er gewoon zo vaak en zo lang mogelijk bij, voor de "ons" tijd wordt het met regelmaat pas echt veelste laat omdat de "wij' tijd als gezin voorrang heeft.

Hij heeft gewoon geen slaapritme, er wordt geslapen omdat het nodig is, alleen omdat er school is e.d. moet daar toch een beetje een rem op, zijn ontwikkeling heeft dan toch weer net voorrang op het gezellig samenzijn en zijn ontwikkeling doet het meer dan prima, hij is een leuk kind, loopt echt meer dan prima mee op school, het is wel best zo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 25 mei 2009 @ 19:42:32 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_69392554
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:16 schreef debuurvrouw het volgende:
En wat nou als kindlief ineens moe blijkt, de avond waarop een feestje geplanned staat? Gezien de flexibiliteit zou het dan zo moeten zijn dat het gaat slapen en papa en mama dus thuis blijven (of een van beiden). Of snap ik het nu verkeerd?
Ja, dat kan gebeuren, dat ik eerder weg ga omdat ik hem weg zie trekken, of zelfs wat afzeg omdat het teveel is.
Gebeurt niet vaak omdat ik er wel rekening mee hou, maar het is wel voorgekomen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2009 @ 19:43:27 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_69392585
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat riekt vooral naar ik mag erg graag mijn kind bij me hebben, vandaar dat hij in het weekend vaak erg laat naar bed gaat.

Ik heb hetzelfde idee dan weer vaak bij mensen die perse hun kind in het weekend optijd naar bed willen hebben voor "alleen" tijd voor zichzelf, dat komt hun dan weer erg goed uit.
Grappige vooroordelen ze slaan alleen nergens op.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 25 mei 2009 @ 19:46:44 #237
37769 erodome
Zweefteef
pi_69392703
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:47 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

De enige goede manier imho is dat waar jij het samen met je kind goed op doet. Ik ben zelf ook van de oldskool vroeg naar bed vanwege schoolprestaties en dergelijke. Maar dat ritme leer je met vallen en opstaan. Voeden op verzoek bijvoorbeeld was hier een puinhoop. Pas toen ik na 7 maanden huilend kind (laaaaaaaaaaang, naaaaaaaaaaaaar) heel strikt rust en regelmaat heb ingevoerd ging het goed. Toen ging ie éin-de-lijk slapen. Je snapt dat het een hobbel was toen zijn slaapje niet meer nodig bleek. Maar al doende leer je. Écht! ik heb bij mijn eerste te weinig naar mijn eigen gevoel geluisterd en me teveel van anderen laten aanleunen. Maar ook dát zelfvertrouwen komt wel.
Herkenbaar voor die eerste tijd en wat was het heerlijk toen ik meer naar mijn eigen gevoel ging luisteren!
  maandag 25 mei 2009 @ 19:48:02 #238
37769 erodome
Zweefteef
pi_69392754
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:43 schreef moussy het volgende:

[..]

Grappige vooroordelen ze slaan alleen nergens op.
Ben me er wel bewust van dat dat een vooroordeel is en dat dat niet klopt, uiteindelijk doet iedereen wat ze goed uitkomt, wat bij hun past, iig dat is wel het beste aan het eind van het verhaal.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 19:53:00 #239
13151 crew  Rewimo
pi_69392949
Ons kind gaat in elk geval niet vroeg naar bed in het weekend omdat wíj dan gezellig samen op de bank kunnen zitten. Die gaat vroeg naar bed om ons hele weekend met zijn drietjes gezellig te houden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_69395524
Rewimo, dat klinkt wel gezelliger dan mijn " de avond is voor ons"
Hihihi.
Fake it till you make it...
pi_69395868
hoe gezellig ik mijn kinderen ook vind, ik vind het nog gezelliger en leuker als zij ook gezellig zijn ! En daarvoor is rust, regelmaat hier toch wel belangrijk. En met te weinig slaap...je raadt het al dan worden ze er echt niet gezelliger op (understatement)

Grappig, hoeveel mensen er zijn, zoveel waarheden zijn er ook, voor de een werk dit voor de ander dat....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 20:59:23 #242
13151 crew  Rewimo
pi_69395908
Tijd voor zijn tweeën is ook fijn hoor, begrijp me niet verkeerd Maar als we de rest van de dag ook gezellig willen houden is niet te laat op laten blijven het parool.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 21:00:16 #243
13151 crew  Rewimo
pi_69395958
Die van ons hebben gedeeltelijk dezelfde gebruiksaanwijzing kennelijk, Stout
pi_69396149
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:00 schreef Rewimo het volgende:
Die van ons hebben gedeeltelijk dezelfde gebruiksaanwijzing kennelijk, Stout
Denk t ook zou t aan ons liggen
  maandag 25 mei 2009 @ 21:09:05 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69396327
Mijn zus is twee jaar eerder moeder geworden dan ik.
Manman, wat heb ik daar aan moeten wennen! Echt álles draaide om de slaapjes van haar dochter. Naar mijn toenmalige idee viel er werkelijk níets meer te plannen. Nee, yuk. Ik zou het, als ik moeder zou zijn, echt nóóit zo doen! Mijn kind zou gewoon lekker met ons meegaan, overal slapen, want als je dat maar jong genoeg aanwent wordt het vanzelf lekker flexibel ( ).

Uhuh!

Na een maand of 5 bleek dat Thies écht behoefte had aan een duidelijk slaapritme. Of eigenlijk, hij gaf het zelf aan, zoals iemand voor mij al schreef. Ik kon bijna de klok gelijk zetten op zijn slaaptijden. En nu nog steeds. 7.30/8u wakker, rond12u slapen, 14u wakker, rond 21u (néééé, niet 22u....! ) naar bed, nog even wat lezen of met zijn knuffel praten en om 21.30u slaapt hij. In de vakanties wat later.
Ik volg zijn ritme, pas mijn eigen leven daar (met alle liefde) op aan, ook al is dat soms dus wel eens erg jammer. Maar op de 3 dagen dat ik werk en pas om 18u thuis ben vind ik het ook wel heel fijn dat ik nog een aantal uren met hem kan spelen.

Maar laatst heeft hij 2x zijn middagdut overgeslagen, heerlijk! Hij lag om 19.30u in bed. Ik kon ineens nog wat doen 's avonds! Da's ook wel weer lekker.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:12:02 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_69396462
RUben is vandaag zonder mokken om 19:00 uur naar bed gegaan Is dat een soort omgekeerde Fok!wet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2009 @ 21:16:17 #247
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69396663
quote:

[..]

Tja, ik krijg in dit topic weer eens duidelijk zo'n gevoel dat veel mensen vooral erg willen benadrukken dat wat zij doen, de enige echt juiste manier is. Er zijn ook andere, die misschien eventueel ook wel een beetje goed zouden kunnen zijn, maar de eigen manier is de enige echt juiste.
Onze manier is ook de enige echte juiste... voor ons kind
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_69396739
Sanne was pas net voor negenen thuis van de avondvierdaagse en ze moet nog drie avonden!
Dan wordt het wel even tandenbijten vanaf woensdag ben ik bang, maar daar heeft bijna de hele school last van; bijna alle kids lopen mee.
Dat zijn dus typisch van die dingen waarbij de "regels" even aangepast worden, dan maar een keertje moe!
  maandag 25 mei 2009 @ 21:18:17 #249
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69396755
Overigens kan ik er donder op zeggen, volgende week is madam absoluut niet te genieten, grote mond, tegendraads en huilerig.

We lopen namelijk deze week de avond4daagse, wat betekent dat we pas om 8 uur thuis zijn, daarna douchen en dan ligt ze met een beetje mazzel tegen half 9 a kwart voor 9 pas in bed... en dat gaan we volgende week dus echt bezuren met haar
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_69396845
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:18 schreef Ireth het volgende:
Overigens kan ik er donder op zeggen, volgende week is madam absoluut niet te genieten, grote mond, tegendraads en huilerig.

We lopen namelijk deze week de avond4daagse, wat betekent dat we pas om 8 uur thuis zijn, daarna douchen en dan ligt ze met een beetje mazzel tegen half 9 a kwart voor 9 pas in bed... en dat gaan we volgende week dus echt bezuren met haar
Ik was eerst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')