Misschien toch niet zo'n goed idee om een server te gaan runnen danquote:Op maandag 1 juni 2009 23:27 schreef mickeyD het volgende:
ja zelf "er in komen" op een server en meespelen is wat anders dan een server hosten..
dan moet je tussen de 5 en 10 spelers van data voorzien..
als je alleen maar meespeelt maar 1 (jezelf)
meestal begint het tussen de 13 en 16 mb problematisch te worden op de fok! server..quote:Op maandag 1 juni 2009 23:39 schreef Robier het volgende:
Hoe groot is een goed volgebouwde 2000x2000 map dan? Je zou het toch niet extreem groot verwachten van een spel dat zelf maar 20 MB is.
Ik had ook geen probleem, zelfde aboquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:49 schreef MadCatje het volgende:
Ik kon er vanmorgen om 7:45 uur nog wel op (speciaal getest)
UPC 10mbit down / 1.5mbit up abo
Dus je hebt de verkeerde versie/newgrf?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:39 schreef Joery het volgende:
Wil nu eindelijk een keer joinen bij Fok!, kan ik niet inloggen! (zelfde problemen als hiervoor in 't draadje)
Als de trein te lang is duurt het langer om te laden ja..quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:29 schreef mickeyD het volgende:
treinen van 10 op 5 lengte stations krijg je vertragingen van toch?
Alleen Peter en Madcat hebben boten. 43 totaal ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2009 06:48 schreef vanOekelen het volgende:
Ik denk dat je beter schepen kan verbieden, die vragen veel meer processorkracht (en dat is wat het meestal het probleem is, niet de downloadgrootte).
Nee, Helaas.. Ik kan inloggen maar na het laden van 't spel, knalt ie er uit...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dus je hebt de verkeerde versie/newgrf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mja, ik kan meestal na een bepaalde tijd niet meer inloggen. Dan is het gewoon niet meer binnen te krijgen..Blimps are pretty pimp!
Was ik net van plan om nog 100 boten in te gaan zetten ...quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:42 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Alleen Peter en Madcat hebben boten. 43 totaal ofzo.
Lees zijn spoiler ook evenquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:33 schreef mickeyD het volgende:
qua internet snelheid geldt het over het algemeen alleen voor de gene die het spel host, de server dus.. niet de spelers.. dus allemaal speedtestjes plaatsen is niet nodig..
ik nomineer sir_DERFEL als nieuwe server host (of reserve FOK! server host) gezien zijn snelheden (Y)
interesse sir_DERFEL?
quote:
Kun je niet stiekem een OpenTTD op een werkstation op je school draaien?quote:
En dan valt het ook niet op als hij aan staat.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:18 schreef classpc het volgende:
[..]
Kun je niet stiekem een OpenTTD op een werkstation op je school draaien?
Dan ontkoppel je gewoon het beeldscherm, toetsenbord en muis. En plak je een briefje met "Defect" op het beeldscherm ofzo.
Zou wel leuk zijnquote:Op donderdag 4 juni 2009 12:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Net alsof je op de uni OTTD geïnstalleerd hebt
Als ze SSH poorten al blocken dan zal een proxy vast ook niet werken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:51 schreef Mindcracker het volgende:
He, ik heb dit spel eigenlijk al best lang gespeeld maar zie hier dingen voorbij komen die ik nooit had gezien. Speel eigenlijk nooit online omdat ik het iritant vind als je een station bouwt en iemand gaat dan even voor je een ander station plaatsen.
Heb wel paar keer gekeken maar niet echt tijd in gestoken, maar moet toch wat meer gaan leren. Mijn netwerken zijn altijd 1 grote chaos. Dit is toch de server waar jullie op zitten? FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers!
@ Bart, gebruik "Your Freedom", google het even. Dan maak je gebruik van een andere server poort oid. Weet niet exact hoe het werkt maar ik gebruikte het altijd om games online te spelen op school.
Overigens is dit men beste netwerk wat ik ooit gemaakt heb, hebben jullie nog suggesties ervoor? Vind het nog steeds rommelig en kan het zelf niet altijd volgen... KLIK
Dit was een van mijn laatste spelletjes:quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:51 schreef Mindcracker het volgende:
Overigens is dit men beste netwerk wat ik ooit gemaakt heb, hebben jullie nog suggesties ervoor? Vind het nog steeds rommelig en kan het zelf niet altijd volgen... KLIK
Tja,, ik doe na wat men in de vorige map voor heeft gedaan.... Mag ik het toch ook wel eens proberen?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:07 schreef Mindcracker het volgende:
Vind dhr Peter Transport zwaar iritant. Bannen! Overal heeft die een station waarin een trein 2 vakjes rijd en al zijn stations uitgebreid door zon kleintje ergens anders 30 vakjes verderop te zetten.
Verder is het al aardig volgebouwd, heb me maar aangesloten bij iemand en daar beetje mee aant helpen.
De oplossing is vrij simpel als een tegenstander bij "jouw" kolenmijn iets jat moet je even kijken of je ook bij "zijn" komenmijn kunt. zo ja, ministationnetje terugplaatsen en klaar.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:07 schreef Mindcracker het volgende:
Vind dhr Peter Transport zwaar iritant. Bannen! Overal heeft die een station waarin een trein 2 vakjes rijd en al zijn stations uitgebreid door zon kleintje ergens anders 30 vakjes verderop te zetten.
Verder is het al aardig volgebouwd, heb me maar aangesloten bij iemand en daar beetje mee aant helpen.
Het is weliswaar een beetje kinderachtig, maarja....quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:54 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De oplossing is vrij simpel als een tegenstander bij "jouw" kolenmijn iets jat moet je even kijken of je ook bij "zijn" komenmijn kunt. zo ja, ministationnetje terugplaatsen en klaar.
De "oorzaak" dat dit kan/gebeurd is de serverinstelling : stationspread: 64quote:Op zondag 7 juni 2009 00:59 schreef Mindcracker het volgende:
Ik zeg niet dat het niet gebruikt mag worden, ik had een aantal posts terug gelezen dat ze het een realistisch wilden houden dus had niet verwacht dat het zo zou gebeuren / gedaan zou worden. Anyway het maakt mij niet zoveel uit ik wacht wel op de volgende restart..
Gevonden in de config, heb ik uitgezet (voor de volgende ronde).quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:03 schreef Peter het volgende:
Ik zou substations ook uitzetten
Dan maar met busjes mensen uit het centrum vervoeren naar het station en daar transferren (al ging dat in patch beter dan in ottd).
- CHECK: Stationsbreedte van max 20 is echt meer dan zat.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:56 schreef Mindcracker het volgende:
Ik kom eens even kijken =D.. Heb zelf even door instellingen zitten bladeren die misschien wel goed zijn:
- Stationsbreedte van max 20 is echt meer dan zat.
- Treinen mogen geen bochten van 90 graden maken, alleen keren in stations.
- Terraforming prijzig maken, zodat we niet 1 vlak land krijgen.
- Een beetje concurentie is niet erg dus een map die wat kleiner is, 512 is net iets te klein dus, 512x1025 misschien.
- Realiteit, misschien wat afspraken maken over aantal dingen als terraforming over het hele land, ongeacht wat het kost. En het maken van substations wat ik persoonlijk nog steeds lame vind.
Spoor/stations verdubbelen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:52 schreef Robier het volgende:
Even een vraagje, ik heb een gigantisch lange rails aangelegd die ongeveer van de ene kant van de 2000x2000 map naar de andere loopt en vervolgens aan beide kanten een RoRo station gemaakt. Er rijden alleen treinen op van iets van 60 wagons lang, maar toch lopen de stations veel te snel vol met passagiers. Ik heb net zo lang treinen gemaakt tot de hele rails ongeveer vol stond van de ene naar de andere kant, maar eigenlijk zou ik willen dat er meer treinen sneller heen en weer zouden rijden.
Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken, hoe kan ik m'n route efficienter maken?
Oeps, dat was 2048x2048... de config overruled mijn handmatig gekozen 512x1024quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:12 schreef SuperWeber het volgende:
Is een beginmap van meer dan 6 mb normaal?
Zal moren even laten zien wat ik gemaakt hebquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:44 schreef Mr.Jorn. het volgende:
kan je een savegame en/of screenshots geven? Dan kunnen we het je laten zien!
Iemand heeft de grond verlaagd en alles loopt onder jahquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:37 schreef Joery het volgende:
volgens mij gaat 't niet zo goed in de normale fok server...
Een beetje gerepareerd nuquote:Op woensdag 10 juni 2009 00:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Iemand heeft de grond verlaagd en alles loopt onder jah
http://wiki.openttd.org/Signalsquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:52 schreef Robier het volgende:
Even een vraagje, ik heb een gigantisch lange rails aangelegd die ongeveer van de ene kant van de 2000x2000 map naar de andere loopt en vervolgens aan beide kanten een RoRo station gemaakt. Er rijden alleen treinen op van iets van 60 wagons lang, maar toch lopen de stations veel te snel vol met passagiers. Ik heb net zo lang treinen gemaakt tot de hele rails ongeveer vol stond van de ene naar de andere kant, maar eigenlijk zou ik willen dat er meer treinen sneller heen en weer zouden rijden.
Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken, hoe kan ik m'n route efficienter maken?
Ik voel 't aan mn water :pquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:53 schreef Peter het volgende:
En ik ben een nazi, staat er in het water,,
Is het ip-adres op te sporen om zo te bannen?
Ja dat wel, mooie binnenmeren (zonder terraforming maar natuurlijk)quote:
Als Bart terug is van de camping denk ik.quote:
Ik ben weer terug, vanavond eens kijken of ik tijd heb om alles te updaten/nieuwe map enzoquote:Op maandag 15 juni 2009 22:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Als Bart terug is van de camping denk ik.
duurt lang!quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik ben weer terug, vanavond eens kijken of ik tijd heb om alles te updaten/nieuwe map enzo
moet nog berg troep opruimen en tent schoonmaken enzo, dus ik moet ff kijken of ik eraan toekom
Welnee!quote:
Leuke mapquote:
IDD! TOP!quote:
Die was down, maar om kwart voor negen ofzo al weer online. Late post dusquote:
met behoud van savegame?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Die was down, maar om kwart voor negen ofzo al weer online. Late post dus
Er speelt bijna niemand op de Fok!server momenteel, als nou meer mensen daar meespelen wordt het vanzelf weer druk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:28 schreef mickeyD het volgende:
wat is het hier stil, is iedereen al op vakantie ofzo?
Met 20 kB/s upload kun je ook al prima een server hosten hoorquote:Op donderdag 25 juni 2009 01:10 schreef mickeyD het volgende:
jammer dat iedereen het laat afweten.. ik ga eerst op vakantie, dan ff de pc verbouwen, en dan kom ik wel weer gamen..
en eventueel hosten.. mn internetsnelheid gaat per 1 juli toch naar 50mb down en 5 mb up![]()
dus dat wordt er alleen maar beter op :p
Vriendinnen moet je gewoon op de bank zetten met een dvd van grey's anatomy ofzoquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:19 schreef mickeyD het volgende:
jawel, maar ik ben niet alleen in huis, mn vriendin wil ook graag internetten, downloaden enz enz..
snap u?
Iemand had de map onder water laten lopen.quote:
@Bart: Zou je Youri even een officiele waarschuwing kunnen geven?quote:Bart het volgende:[/b]
[..]
Iemand had de map onder water laten lopen.
Bij mij krijgt iedereen nog een kans, voor het geval ze gewoon dom zijn. Daar kunnen ze dan ook niets aan doen. Maar waarschuwing is geweest bij deze, dus als ik het zie dan is het ban.quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:12 schreef MaxMark het volgende:
Wat een overkill van die Joery, alleen omdat er iemand anders bij z'n kolen zit
Zo'n persoon moet je gewoon zonder waarschuwing bannen, hoor Bart. Het is common sense dat je niet de boel zo gaat lopen verklooien. Daar moet gewoon iets tegenover staan, in dit geval een ban. Dat is ook meteen een waarschuwing voor de rest, nu lijkt het alsof iedereen de boel maar kan verpesten, omdat ze toch eerst nog een waarschuwing krijgen.
Ik geloof dat deze persoon eerder hetzelfde al uithaalde? zie ook eerder in fit topic?quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:16 schreef Bart het volgende:
[..]
Bij mij krijgt iedereen nog een kans, voor het geval ze gewoon dom zijn. Daar kunnen ze dan ook niets aan doen. Maar waarschuwing is geweest bij deze, dus als ik het zie dan is het ban.
Kun je em nog 1x herstarten en dan zonder industryfunding, om te voorkomen dat we weer 30 industrieen op een kluitje krijgen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:22 schreef Bart het volgende:
Nieuwe map, nieuwe kansen! Desert voor de verandering
Die industryfunding stond uit, en toen wilden mensen hem aan hebbenquote:Op donderdag 2 juli 2009 07:46 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Kun je em nog 1x herstarten en dan zonder industryfunding, om te voorkomen dat we weer 30 industrieen op een kluitje krijgen?
Misschien is het ook wel aardig om een keer de station spread wat in te krimpen?
Nice, altijd leuk van die realistische netwerken, krijg je de passagiers een beetje weg met cargodist? Dat was vaak het grote probleem met dest. Als je veel bestemmingen hebt krijg je de passagiers gewoon niet meer weg op sommige stations.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:56 schreef lezut het volgende:
Ik probeer nu een heel netwerk van passagierstreinen te bouwen met cargodist. Moet zeggen dat dat al beter gaat dan met cargodest. Maar blijft toch leuk, Plan T Mat '64 stelletjes bouwen en zien rijden
Je bent te goed.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:16 schreef Bart het volgende:
Nou die joeri mag even de serverregels gaan doorlezen, daar staat precies in wat wel en niet mag. Als ie dit soort acties nog één keer flikt kan ie een ban verwachten.
Hij is er weer...quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:22 schreef Bart het volgende:
En als die Youri weer online is en jullie zien hem onder werktijd, mail me dan even op [foknick].van.lingen [at] alliander.com
Nu helaas niet meer. Zijn bedrijf is inmiddels wel weg.quote:
De reden maakt wel degelijk uit. Als je inlogt op de server, zie je een url naar de serverregels. Als je de moeite had genomen die te lezen, had je in de eerste plaats geweten dat je ongelijk had, en in de tweede plaats dat je gekloot niet gewenst is.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef Joery het volgende:
hmm.. deze thread een tijdje niet gevolgd.
Inderdaad, ik heb zitten kloten. De reden zal jullie misschien ontgaan zijn, maar dat maakt even niet uit.
excuus, zal niet meer gebeuren.
Afschermen van spullen is ook niet toegestaan volgens diezelfde regels. Als iemand dat toch doet, dan wijs je ze op die regels. Als ze niet luisteren, dan kun je mij mailen of het hier aangeven. Maar je gaat niet zelf lopen kutten. Dan verlaag je je gewoon tot hetzelfde niveau. Het oog om oog-tijdperk hebben we hopelijk al achter ons gelaten, we leven toch niet in de rimboe... (ook al hebben we een desert-scenarioquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:40 schreef Joery het volgende:
Bart,
Dank voor de felle reactie, ik begrijp 'm echter wel. Ondanks dat terraforming etc niet gewenst is, en concurrentie is toegestaan, hoop ik dat je even rechtvaardig bent bij andere spelers die hun " spullen " afschermen..![]()
any, geen discussie vanuit mijn kant, was 't gekloot gewoon ook even zat en dacht.. " dat kan ik beter"
Het begint nu een beetje vast te lopenquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:35 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nice, altijd leuk van die realistische netwerken, krijg je de passagiers een beetje weg met cargodist? Dat was vaak het grote probleem met dest. Als je veel bestemmingen hebt krijg je de passagiers gewoon niet meer weg op sommige stations.
Regel 1 bij spelen van TTD voorbij 2050: zet de inflatie zodra je het spel begint al uit...quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:51 schreef lezut het volgende:
[..]
Het begint nu een beetje vast te lopen![]()
Maar ik had beter eerst het hele netwerk aan kunnen leggen, en dan de treinen een beetje organiseren. Ik heb inflatie aanstaan, dus in 2040 kost 1 stukje spoor 3k en mijn treinen verdienen steeds minder
Het was mij niet eens opgevallen, maar inderdaad er ligt kanaal rondom het water dus je kan er zeg maar niet een stukje ophogen voor een bij station...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:42 schreef Joery het volgende:
<nsb modus> afschermen rafinaderij door IK transport </NSB modus>
Er was een maand of 2 terug eens een map, waar ik Smerig Rose Transport had en Zero2Nine en MaGNeT ook een GROOT bedrijf (en met nog anderen wat me ff snel niet tebinnen schiet) waar we de ongeschreven regel hanteerden dat degene die als eerste de industrie bezette em voor zichzelf had. En dan een beetje geven en nemen, zo bouwde ieder zn eigen mooie grote netwerk en sommigen ook samen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:43 schreef Joery het volgende:
PS. is 't niet leuk om met zijn allen een super netwerk aan te leggen onder 1 company name?
in plaats van elkaars goederen van elkaar af te jatten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |