quote:Oranje met sterke delegatie naar Toulon
Bondscoach Hans Schrijver van Oranje onder 21 reist met een sterke selectie af naar het jeugdtoernooi in Toulon, dat van 1 tot 13 juni gehouden wordt. Woensdag maakte hij de spelersnamen bekend.
Schrijver doet onder anderen een beroep op Feyenoorder Diego Biseswar, Ajacied Siem de Jong en Vitesse-spits Ricky van Wolfswinkel. Andere Eredivisie-spelers als Geert-Arend Roorda en Jeffrey Sarpong maken ook hun opwachting tijdens het internationale toernooi in Frankrijk.
Het Nederlandse elftal van Schrijver ontmoet Argentinië, Egypte en de Verenigde Arabische Emiraten in de poulefase. De andere groep bestaat uit Frankrijk, Portugal, Chili en Qatar. Als Nederland bij de beste twee komt in de poule, dan plaatst het zich voor de halve eindstrijd.
De volledige selectie:
Kai van Hese (ADO Den Haag), Siem de Jong en Jeffrey Sarpong (beiden Ajax), Erwin Mulder (Excelsior), Diego Biseswar (Feyenoord), Mustafa Amezrine en Oussama Assaidi (beiden De Graafschap), Tom Hiariej (FC Groningen), Geert-Arend Roorda en Daryl Janmaat (beiden sc Heerenveen), Bas Dost (Heracles Almelo), Donny Gorter (NAC Breda), John Goossens (NEC), Erik Pieters (PSV), Erik Falkenburg (Sparta Rotterdam), Vito Wormgoor (FC Utrecht), Alexander Buttner, Nicky Kuiper en Ricky van Wolfswinkel (allen Vitesse) en Rens van Eijden (Willem II)
Egypte niet exotisch genoeg?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:34 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik ben wel van plan wat mee te pikken. Deelnemersveld is teleurstellend tho'. Had liever wat exotisch uit Afrika gezien.
Nja, had liever landen zoals Ghana, Nigeria, Kameroen, Senegal, noem het maar op.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:49 schreef Radegast het volgende:
[..]
Egypte niet exotisch genoeg?
Qatar en de VAE snap ik ook niet echt, ik denk dat ik nu al medelijden heb met hun keepers.
Zal wel een Marokkaans tintje aan zitten hequote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:27 schreef methodmich het volgende:
verrassende naam
wilde net hetzelfde zeggen..wel opvallend..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:27 schreef methodmich het volgende:
Is Amezrine zo goed of zijn er gewoon zo weinig keepers in deze leeftijdsklasse? Ik vind dat wel een verrassende naam in deze groep eigenlijk.
quote:De Jong (Ajax) en Biseswar (Feyenoord) niet naar Toulon
Datum: 30-mei-2009 13:33
In de selectie van het Nederlands beloftenelftal, dat volgende week deelneemt aan het traditionele Toulon-toernooi, zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo nemen Siem de Jong (Ajax, foto), Diego Biseswar (Feyenoord) en Nicky Kuiper (Vitesse) toch niet deel aan het jeugdtoernooi. De heren ontbreken door blessureleed.
De definitieve selectie van KNVB-coach Hans Schrijver bestaat nu uit de volgende twintig spelers:
Kai van Hese (ADO Den Haag), Jeffrey Sarpong (Ajax), Erwin Mulder (Excelsior), Mustafa Amezrine en Oussama Assaidi (beiden De Graafschap), Tom Hiariej (FC Groningen), Donovan Deekman, Xander Houtkoop, Geert-Arend Roorda en Daryl Janmaat (allen sc Heerenveen), Bas Dost (Heracles Almelo), Donny Gorter (NAC Breda), Olivier ter Horst en Erik Pieters (beiden PSV), Erik Falkenburg (Sparta Rotterdam), Vito Wormgoor (FC Utrecht), Alexander Buttner en Ricky van Wolfswinkel (beiden Vitesse) en Rens van Eijden (Willem II).
Op de reservelijst staan de volgende vijf spelers:
Norichio Nieveld (Feyenoord), Fouad Idabdelhay (NAC Breda), Eelco Horsten (PSV), Barry Maguire (FC Utrecht) en Eloy Room (Vitesse).
Oranje is een van de acht deelnemers aan het Festival International ‘Espoirs’ de Toulon & Var. Tijdens het internationale toernooi ontmoet Nederland in de groepsfase Argentinië, Egypte en de Verenigde Arabische Emiraten, in poule A. In poule B strijden Frankrijk, Portugal, Chili en Qatar tegen elkaar. Het toernooi vindt plaats van 1 tot en met 13 juni. (JvE)
Nederland-Argentinie iig live vanaf 20.45 morgen. Daarvoor een samenvatting van de andere wedstrijd. Uitzending begint om 20.15u.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:01 schreef Cavalier1 het volgende:
Kunnen we weer op Eurosport rekenen?
Wat is er niet te snappen aan het bieden van erg veel geld ?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:49 schreef Radegast het volgende:
[..]
Egypte niet exotisch genoeg?
Qatar en de VAE snap ik ook niet echt, ik denk dat ik nu al medelijden heb met hun keepers.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:39 schreef One_conundrum het volgende:
wat was de opstelling van nederland?
Ja kloptquote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:48 schreef Emimich het volgende:
Sarpong speelde de vorige wedstrijd als rechtsbuiten?
Weet je wel hoeveel het is geworden?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:49 schreef Blawh het volgende:
Stream, maar ik kijk al niet meer. Kon me niet echt boeien.
Serieus?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:48 schreef Emimich het volgende:
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:48 schreef Emimich het volgende:
Ik snap dequote:
Sarpong is geen rechtsbuiten, die moet daar niet opgesteld worden als er geen andere optie voorhanden is omdat de coach 4-3-3 wilt spelen.quote:
Sarpong kan prima op de vleugel spelen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:00 schreef Emimich het volgende:
[..]
Sarpong is geen rechtsbuiten, die moet daar niet opgesteld worden als er geen andere optie voorhanden is omdat de coach 4-3-3 wilt spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |