abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:40:55 #1
331 Merel
Be here now.
pi_69296223
Er zijn al allerlei topics te vinden over ingegroeide haartjes en ik heb ook al uitgebreid gegoogled, maar ik kom eigenlijk nergens iets tegen over het probleem dat ik heb. Of ik nu scheer of epileer of wat dan ook, ik krijg altijd ingegroeide haartjes die gewoon doorgroeien onder de huid. Je leest meestal over mensen die na ontharen last krijgen van rode bultjes op de plek waar een haartje ingroeit, omdat het haartje dan onder de huid opkrult en er op die plek een ontstekinkje ontstaat. Dat komt bij mij ook wel eens voor, maar het gebeurt ook heel vaak dat een haartje, nadat het is afgeschoren of zodra het weer begint te groeien nadat ik geëpileerd heb, niet door de huid heen komt maar gewoon onderhuids verder groeit

Zo'n onderhuids groeiend haartje ontsteekt in eerste instantie niet. Het wordt hooguit een beetje rood en ik zie een grijs streepje onder m'n huid lopen waar het haartje zit. Vaak ontdek ik het op tijd en wip ik het haartje eruit met een steriele naald, maar soms kan het heel lang groeien voordat ik het ontdek. Het komt regelmatig voor dat ik een haartje van 2 à 3 cm onder de huid vandaan kan priegelen, wat dus betekent dat dat daar al weken groeit En af en toe leidt dat ook tot een fikse ontsteking.

Ik heb inmiddels alle huismiddeltjes tegen ingegroeide haartjes wel geprobeerd, en die werken meestal prima tegen de rode bultje en haartjes die een beetje irriteren als ze door de huid komen, maar tegen dit gekke onderhuids doorgroeien heb ik nog niks kunnen vinden. En ik wil er van af. Weet iemand dé oplossing? En nee, niet meer ontharen vind ik geen optie!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:56:52 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69296712
Waar in hemelsnaam op je lichaam groeien haren van 2/3 cm lang?
pi_69296713
tvp
herkenbaar probleem...kheb er helaas ook geen oplossing voor
this bitch bites
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:04:55 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69296971
TVP. Ik heb er ook wel eens last van. Maar ja, je ziet het amper en ik ben allang blij dat het niet gaat onsteken... (heb al genoeg van die wondjes).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:09:33 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69297108
Pincet?
censuur :O
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:10:48 #6
331 Merel
Be here now.
pi_69297138
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:56 schreef Bill_E het volgende:

Die haartjes groeien onderhuids gewoon door, dus als ik ze er niet op tijd uit priegel worden ze vanzelf wel zo lang. En zo lang het niet gaat ontsteken is het nog niet eens zo'n ramp, maar tegen de tijd dat m'n huid gaat ontsteken omdat er blijkbaar al zo lang een haar onderhuids zit te irriteren is het niet leuk meer
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:11:50 #7
331 Merel
Be here now.
pi_69297163
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Pincet?
Ik weet ook wel hoe ik ze eruit kan krijgen als ik ze eenmaal gespot heb Ik wil eerder weten hoe ik moet voorkómen dat die haartjes onder de huid groeien. Met andere woorden, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze gewoon als ze aangroeien weer boven de huid uitpiepen zodat ik ze er vakkundig uit kan rukken?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:13:32 #8
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69297224
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:10 schreef Merel het volgende:

[..]

Die haartjes groeien onderhuids gewoon door, dus als ik ze er niet op tijd uit priegel worden ze vanzelf wel zo lang. En zo lang het niet gaat ontsteken is het nog niet eens zo'n ramp, maar tegen de tijd dat m'n huid gaat ontsteken omdat er blijkbaar al zo lang een haar onderhuids zit te irriteren is het niet leuk meer
BAH jij hebt schaamharen van 3cm lang
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_69297239
Herkenbaar probleem
Ik heb alle haartjes gewoon laten groeien en de onderhuidse onder de huid vandaan gehaald, maar er verder niets mee gedaan. Alles gewoon even laten rusten. Dat heeft toen wel geholpen.. Moet je natuurlijk wel uitkomen.
pi_69297274
TVP, zelfde probleem, soms zit t haar zo diep bij mij dat ik t met een naald er zelfs niet eruit kan wippen.
Bloeden als een gek natuurlijk
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:25:48 #11
253364 Karasta
Arubanaan
pi_69297531
-edit: doe normaal

[ Bericht 85% gewijzigd door Mylene op 22-05-2009 18:01:06 ]
Steam id : Kim the boss.
pi_69297589
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:56 schreef Bill_E het volgende:

Kan je werkelijk niets bedenken
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:29:16 #13
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69297623
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:10 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik ben vrij behaard ( boven gemiddeld voor een man ) Maar zowel mijn schaam/borst/rug/arm/been haar is niet langer dan 2 cm. ( Een enkele haar daargelaten. Op 1 schouder heb ik er 1 van ca 5 cm )
3 cm is vrij lang.
pi_69297632
tvp, herkenbaar probleem maar kan je niet helpen ..
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2009 @ 17:49:58 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69298087
Speld onder het haartje drukken, haartje met de speld omhoog wrikken, haartje uit trekken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:58:00 #16
331 Merel
Be here now.
pi_69298278
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:15 schreef Vetklep het volgende:
TVP, zelfde probleem, soms zit t haar zo diep bij mij dat ik t met een naald er zelfs niet eruit kan wippen.
Bloeden als een gek natuurlijk
Dat dus En dingen als scrubben helpen daar niet tegen. Volgens mij begint het probleem al dieper onder de huid, dat die haartjes gewoon de verkeerde kant op groeien ofzo
pi_69300578
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:49 schreef 2cv het volgende:
Speld onder het haartje drukken, haartje met de speld omhoog wrikken, haartje uit trekken ?
Krijg je nogal vlekjes/wondjes van

Vaak krijg ik ze eruit door heel voorzichtig richting haarwortel te duwen.
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2009 @ 19:44:07 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69301548
Ik ben een man, vlekjes en wondjes kunnen mij niet schelen
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:53:36 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69301870
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:44 schreef 2cv het volgende:
Ja, maar week lang een knalrode en pijnlijke onstoken neus omdat er een neushaartje verkeerd ingroeit is echt geen pretje hoor
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2009 @ 20:19:13 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69302840
Nog nooit meegemaakt.
pi_69303159
Dat heb ik vrij regelmatig met baardharen. Dan zie je een iets dikker zwart puntje zitten maar vaak krijg ik het niet ver genoeg naar buiten gedrukt om het er meteen uit te kunnen trekken. Uiteindelijk krijg ik het er meestal wel uit, na een week ofzo. . Vraag me af of er wat aan te doen is. Om 1 of andere reden is het haartje dan te kort afgesneden ofzo, dat het te ver terug in de huid zit en niet automatisch door het haargaatje naar buiten gaat (op zoek naar het licht ).
pi_69303545
Voor de mensen die zeiken over 'ieuw, jouw haren worden vet lang': normaal vallen die haren op tijd uit als ze gewoon bovenhuids groeien, als ze onderhuids groeien, groeien ze gewoon door. Nichtje van mij heeft het ook wel eens gehad op haar onderrug, maar die zag ze niet op tijd, is echt een afschuwelijk lange haar geworden, met ontsteking, die er door een arts uitgehaald moest worden .

Meestal gebeurt dit met haartjes die dicht tegen de huid aan groeien, of waar kleding overheen zit. Ik heb nog geen wondermiddel ertegen gevonden, ik gebruik zelf Betadine scrub op gevoeligere plaatsen zoals oksels tegen ingroeiende haartjes, en een groevere op mijn schenen. Heb hier op het forum ook wel eens Veet bikini duo (crème die erbij zit vooral) en Ingrow Go geopperd zien worden.
pi_69303718
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:44 schreef 2cv het volgende:
Mjaaaa... Heb je weleens van paddestoelbenen gehoord? Wit met rode stippen?
Zeker als je je benen epileert (ik veronderstel dat je dat niet doet, dus te jouwer informatie:) je kunt wel blijven pulken. Maar beter van niet, dus
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:49:06 #24
331 Merel
Be here now.
pi_69304064
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:35 schreef -Trinity- het volgende:
Meestal gebeurt dit met haartjes die dicht tegen de huid aan groeien, of waar kleding overheen zit. Ik heb nog geen wondermiddel ertegen gevonden, ik gebruik zelf Betadine scrub op gevoeligere plaatsen zoals oksels tegen ingroeiende haartjes, en een groevere op mijn schenen. Heb hier op het forum ook wel eens Veet bikini duo (crème die erbij zit vooral) en Ingrow Go geopperd zien worden.
Dat soort middeltjes helpen bij mij wel heel goed tegen de rode bultjes, waar een haartje zich opkrult zeg maar, of gewoon even moeite heeft om door de huid naar boven te komen. Maar die stomme haartjes die onder de huid blijven zitten heb ik er nog niet mee weten te voorkomen.

Maargoed, ik ben allang blij om te lezen dat 't niet iets geks is ofzo. Want verder lees je altijd alleen over de standaard ingegroeide haartjes, niet over deze gekke dingen die onderhuids een eigen leventje gaan leiden. Zou er dan gewoon helemaal niks aan te doen zijn?
pi_69304613
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:39 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Mjaaaa... Heb je weleens van paddestoelbenen gehoord? Wit met rode stippen?
Zeker als je je benen epileert (ik veronderstel dat je dat niet doet, dus te jouwer informatie:) je kunt wel blijven pulken. Maar beter van niet, dus
Paddestoelbenen

Nouja, ik dus ook. Ik ben erg benieuwd wat je deed tegen de bultjes, dat wel werkte. Ik scrub nu elke dag met Dettolzeep. Dat werkt redelijk, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het goed is om elke dag met ontsmettende zeep te scrubben..

Lees net je post hierboven..

Ik heb trouwens ook af en toe haartjes met een eigen onderhuids leven.. Ik haal die er meestal uit met een naald, met alle bloederige gevolgen van dien als het niet zo goed lukt
I will take the sun in my mouth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')