Er zijn al allerlei topics te vinden over ingegroeide haartjes en ik heb ook al uitgebreid gegoogled, maar ik kom eigenlijk nergens iets tegen over het probleem dat ik heb. Of ik nu scheer of epileer of wat dan ook, ik krijg altijd ingegroeide haartjes die gewoon doorgroeien onder de huid. Je leest meestal over mensen die na ontharen last krijgen van rode bultjes op de plek waar een haartje ingroeit, omdat het haartje dan onder de huid opkrult en er op die plek een ontstekinkje ontstaat. Dat komt bij mij ook wel eens voor, maar het gebeurt ook heel vaak dat een haartje, nadat het is afgeschoren of zodra het weer begint te groeien nadat ik geëpileerd heb, niet door de huid heen komt maar gewoon onderhuids verder groeit
Zo'n onderhuids groeiend haartje ontsteekt in eerste instantie niet. Het wordt hooguit een beetje rood en ik zie een grijs streepje onder m'n huid lopen waar het haartje zit. Vaak ontdek ik het op tijd en wip ik het haartje eruit met een steriele naald, maar soms kan het heel lang groeien voordat ik het ontdek. Het komt regelmatig voor dat ik een haartje van 2 à 3 cm onder de huid vandaan kan priegelen, wat dus betekent dat dat daar al weken groeit

En af en toe leidt dat ook tot een fikse ontsteking.
Ik heb inmiddels alle huismiddeltjes tegen ingegroeide haartjes wel geprobeerd, en die werken meestal prima tegen de rode bultje en haartjes die een beetje irriteren als ze door de huid komen, maar tegen dit gekke onderhuids doorgroeien heb ik nog niks kunnen vinden. En ik wil er van af. Weet iemand dé oplossing? En nee, niet meer ontharen vind ik geen optie!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis