Laatst zag ik Bring it On met Kristen Dunst als cheerleader, erg leuk. En vandaag zag ik How High, die na een leuke 50 minuten helaas inzakte.
Verder zijn er nog wel tig leuke, ik moet er even over nadenken.
Virgin Suicides...
Geen al te vrolijke, maar wel zeer sfeervolle (Air!) coming-of-age film
"10 Things I Hate About You" was ook wel leuk
quote:Niet gezien, maar Save The Last Dance vond ik erg leuk. En ik heb O ook nog liggen.
Op donderdag 11 april 2002 23:53 schreef lzandman het volgende:
iig beter dan de american pie-films... daar kreeg ik een plaatsvervangend schaamtegevoel bij...
ik hou het toch, beetje afgezaagd misschien, op American Pie (1)
quote:
Op donderdag 11 april 2002 23:58 schreef MeneerTim het volgende:
The Graduate.
.
quote:Je bedoelt die Breakfast Club die gisteravond om 7 voor 12 al genoemd was?
Op vrijdag 12 april 2002 09:22 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
nou het wachten is weer tot het moment dat Breakfast Club genoemd wordt...
Wel een koele film trouwens, evenals andere eighties flicks van John Hughes: Pretty in Pink, Sixteen Candles...
Andere titels die in Frollo zijn hoofd opkomen zijn Clueless, Rebel Without a Cause, Ferris Bueller's Day Off, Grease (LOL) en Fucking Amal.
American Graffiti moet ik altijd nog eens zien.
O ja, en ik vond The Virgin Suicides wel mooi hoor!
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 12-04-2002 09:35]
quote:eeehmm ohwwwjaaa die ja.
Op vrijdag 12 april 2002 09:26 schreef Frollo het volgende:[..]
Je bedoelt die Breakfast Club die gisteravond om 7 voor 12 al genoemd was?
Walk to Remember, een hele mooie film met zangeres Mandy Moore. Verhaal is niet opzienbarend. Rebelse jongen valt voor braaf meisje met een geheim. Toch erg goed uitgewerkt, niet zo zoet als jouw gemiddelde woensdagavonddrama.
Orange County, met de zoon van Tom Hanks, de dochter van Sissy Spacek en geregiseerd door de zoon van Lawrence Kasdan. Wil een beetje teveel op AP en Road Trip lijken, maar dankzij Jack Black en cameo's van Kevin Kline en Ben Stiller een ontzettend leuke film!
Over een jongen die schrijver wil worden en koste wat het kost naar de universiteit wil.
quote:Ik heb Bring it on ook een tijdje geleden gezien.
Op donderdag 11 april 2002 22:57 schreef SunChaser het volgende:
Laatst zag ik Bring it On met Kristen Dunst als cheerleader, erg leuk.....
Het enigste lichtpuntje in de film is toch wel de dame hieronder
quote:I transferred from Los Angeles
Op zondag 14 april 2002 15:13 schreef Duiveltja het volgende:
Het enigste lichtpuntje in de film is toch wel de dame hieronder
quote:Zeker weten (mede vanwege Katie Holmes
Op maandag 15 april 2002 11:29 schreef habermas het volgende:
"The Ice Storm" is prachtig... absolute aanrader!
quote:Sekers, en hoe tragisch als ze zoiets zegt als: "weet je, ik zie je meer als een grote broer ofzo..."
Op maandag 15 april 2002 11:46 schreef Frollo het volgende:[..]
Zeker weten (mede vanwege Katie Holmes
).
Geen twijfel mogelijk
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:24 schreef Strolie75 het volgende:
STAND BY MEGeen twijfel mogelijk
I second that! Gelukkig kunnen we i.t.t. politieke kwesties hier wel overeenstemming vinden...
niveau Scary Movie, maar af en toe ontzettend grappig. Vooral wanneer de John Hughes films behandeld worden
American Pie 1&2
Road Trip
10 things I hate about you
Outside Providence
Can't hardly wait (erg leuk!)
100 girls
Get over it
Bring it on
Clueless
She'all that
Legally blonde
En er zijn nog een paar nieuwe, maar die heb ik nog niet gezien. Ondermeer 40 days & 40 nights en Van Wilder
quote:In 'Jay and Silent Bob coming of age' is ze ook lekker
Op zondag 14 april 2002 15:13 schreef Duiveltja het volgende:
Bring it on: het enigste lichtpuntje in de film is toch wel de dame hieronder
Dat is toch ook wel een erg sterke coming-of-age film.
Road Trip, American Pie, Loser, en uiteraard Dude, Where's my Car?
Echt een cool genre
quote:Ha, die heb ik toevallig gisteren gezien. Goede en vage film, maar past 'ie echt in dit topic?
Op zondag 14 april 2002 19:00 schreef Theeboon het volgende:
Donnie Darko
quote:*knikt*
Op donderdag 11 april 2002 23:53 schreef lzandman het volgende:
"The Breakfast Club is nog steeds een van mijn favorieten..."10 Things I Hate About You" was ook wel leuk
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 12:34 schreef Pleb het volgende:
* Dude, Where's My Car?
quote:Sorry hoor, maar mag ik vragen wat er in godsnaam leuk is aan 'Dude, where's my car'? Nu kan ik lachen om de platte grappen in bv 'Guesthouse Paradiso' tot aan het cynisme in bv 'Familie', maar DWMC? heeft bij mij nog geen glimlachje los weten te peuteren. Kom op zeg, als het scenario zelfs zijn laatste toevlucht naar aliens zoekt aangezien men kennelijk niets grappigers kan verzinnen, dan heeft de eject-knop op mijn vcr toch wel wat meer humor.
Op dinsdag 28 mei 2002 13:31 schreef voh het volgende:
Road Trip, American Pie, Loser, en uiteraard Dude, Where's my Car?
maar dat terzijde..
Ik moet aansluiten bij: Ferris Bueller's Day Off, Stand by me & The Virgin Suicides
quote:Dude, take a chill pill already.
Op dinsdag 28 mei 2002 21:58 schreef SODA het volgende:[..]
[..]
Nu kan ik lachen om de platte grappen in bv 'Guesthouse Paradiso' tot aan het cynisme in bv 'Familie', maar DWMC? heeft bij mij nog geen glimlachje los weten te peuteren.
Van welke film is eigenlijk het nummer "Graduation" van Vitamin C
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 08:00 schreef dennisdotcom het volgende:
Die ene cheerleaders film dat ze allemaal dezelfde hebben aan het eind met die homo-privé-trainer en die donkere cheerleaders die dan de finale winnen. Weet ff niet hoe die film heet.
quote:Fantastische film!
Op vrijdag 12 april 2002 09:26 schreef Frollo het volgende:American Graffiti moet ik altijd nog eens zien.
En in zeker zin ook Mallrats (wat deels een parodie was op JohnHuges films)
Bill & Ted!
Breakfast club is als film toch niet erg sterk; toch net wat te standaard Hollywood (ik vond hem vroeger ook wel leuk hoor, maar blijft nu niet erg veel van over). Vanuit jeugdsentimenteel oogpunt kan het nog net.
Aangrijpende highschoolfilm waarin de zwarte O een relatie heeft met Desi. Zijn beste vriend Hugo is jaloers op zijn relatie en zijn basketbal succes. Daarop probeert hij alles te doen het leven van O stuk te maken.
SPOILER:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Het is echt Shakespeare. O gelooft de praatjes over zijn vriendin en vermoord haar. Hugo vermoord ook een aantal klasgenoten en O pleegt uiteindelijk zelfmoord.
Hele goede film. En Martin Sheen is altijd een feest om naar te kijken.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
En als je het dat toch over coming of age hebt een quote:
"Let's deflower the kid."
...en clueless is natuurlijk ook cool
Ik heb laatst "Get over it" en "van Wilder" gezien waarvan ik "van Wilder" het meest geslaagd (lees-> grappig) vond.
Erg leuk is het (stereotype) indiase hulpje van Wilder
Moment ik denk ff..
Weet er ook een paar.
Hij zou zo uit een tekenfilm kunnen zijn gelopen
quote:die komt volgende week ofzo ergens op tv!
Op zaterdag 29 maart 2003 16:15 schreef Brennie het volgende:
Never been kissed!
Van Wilder vond ik ook wel leuk trouwens, maar da's wel weer college... maakt niet uit toch?
quote:Oh gaaf!
Op zaterdag 29 maart 2003 16:53 schreef somegirl het volgende:[..]
die komt volgende week ofzo ergens op tv!
Van Wilder vond ik ook wel leuk trouwens, maar da's wel weer college... maakt niet uit toch?
De leukste scene:
Bellen ze elkaar op school!!
2 meter van elkaar...
GIRLS:
1.If a boy comes over,
you have to always have
something cooking.
2.If a boy lets you pay
in a restaurant, you
are shure to go out with
him again, because he
feels like he ows you.
3.If you see a hottie,
go speak to him and
send yourself candy
and flowers.
4.If your boyfriend
picks you up for a
date, let him wait
a while.
5.Don't give up your
friends for a guy.
BOYS:
1.If a girl comes over,
clean your room.
2.If you wanna go out
with her again, let
her pay.
3.If you see a bettie,
go and speak to her,
it's not like your
a creep.
4.If you have a
drivers licens, ask
your dad to borrow
his car.
5.Don't be a two
timer or else she is
gonna pay you back.
BIG TIME!!!
Aanrader!
Je vergeet te noemen dat hij van de interessantste hedendaagse Amerikaanse regisseur is, Richard Linklater.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:10 schreef mr_anonimous het volgende:
Een goede cast, leuke dialogen en een prima soundtrack!!
Idd. De regisseur van School of Rock.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:13 schreef Gorro het volgende:
[..]
Je vergeet te noemen dat hij van de interessantste hedendaagse Amerikaanse regisseur is, Richard Linklater.
Dat is dan weer een van z'n mindere filmsquote:Op zondag 20 juni 2004 17:15 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Idd. De regisseur van School of Rock.
Die aanbeveling was ook om mensen enthousiast te maken voor het werk van Linklater, bij wie de naam Linklater niks zegt.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:17 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dat is dan weer een van z'n mindere films
Julia Stiles!quote:Op donderdag 11 april 2002 23:53 schreef lzandman het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Of is dat echt "a bit of a stretch"?
Ars longa, vita brevis
noem eens wat goede?quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:39 schreef PPL het volgende:
Het hele repertoire van Ashley & Mary-Kate Olsen
quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:43 schreef kaat17 het volgende:
Dude where's my car is ook wel lachen!
Ik ben zelf 26, maar die films zijn toch echt ook nog wel van "mijn" tijd hoorquote:Op zaterdag 3 december 2005 11:04 schreef Fling het volgende:
In "mijn" () tijd had je al die teenflicks zoals The Breakfast Club, Pretty in Pink, Ferris Bueller's Day Off, Sixteen Candles etc maar ik merkte laatst tot m'n verbazing dat een (behoorlijk filmverslaafde) collega van 24 van al die films nog nóóit gehoord had. Ik voelde me even heel oud
![]()
Ik heb een aantal jaar terug Biodome gekocht op DVD, omdat ik ooit eens gehoord had dat deze wel leuk was.quote:
Dan moet ie Not Another Teen Movie kijken, dan heeft ie ze gelijk allemaal gehad.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:04 schreef Fling het volgende:
In "mijn" () tijd had je al die teenflicks zoals The Breakfast Club, Pretty in Pink, Ferris Bueller's Day Off, Sixteen Candles etc maar ik merkte laatst tot m'n verbazing dat een (behoorlijk filmverslaafde) collega van 24 van al die films nog nóóit gehoord had. Ik voelde me even heel oud
![]()
New York Minutequote:Op zaterdag 3 december 2005 10:39 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
noem eens wat goede?
ben niet echt thuis in dit genre![]()
Ferris Buellers Day Offquote:Op zaterdag 3 december 2005 11:04 schreef Fling het volgende:
![]()
D.E.B.S was erg leuk vond ikquote:Op zaterdag 3 december 2005 11:47 schreef lurf_doctor het volgende:
Sorry geen nuttige bijdrage, ik denk bij Teen films toch aan een ander genre![]()
Mja dat is eerder een 'stoner' flick dan een teen movie ben ik bang.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:34 schreef the900 het volgende:
In het straatje van Dude Where's My Car:
Harold And Kumar Go To White Castle
Ik heb m hier nog op VHS liggen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:29 schreef MissX het volgende:
"Pump up the Volume" is gewoon nog niet genoemd. Die vond ik echt geweldig.
De monologen van Christian Slater vind ik echt heel sterk.
Twee voorbeelden van teenmovies waarin de hoofdrolspelers dertigers zijn die 17-jarigen spelenquote:Op zaterdag 3 december 2005 12:37 schreef PPL het volgende:
Nog niemand die Grease genoemd heeft ?
En Dirty Dancing ?
Maar het ging de TS om teenfilms, niet om de acteurs.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Twee voorbeelden van teenmovies waarin de hoofdrolspelers dertigers zijn die 17-jarigen spelen
om nog even door te gaan teenflicks uit de 80s:quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:46 schreef PPL het volgende:
Ik miste het gewoon ff, daar andere klassiekers als Ferris Bueler, Breakfast Club en pretty in Pink wel genoemd worden.
Je kan wel het hele ouvre van Kevin Smith opnoemen, maar ook dit zijn meer stoner films dan echte teenflicks denk ik. Maar goed, ze zijn wel leuk. Denk alleen dat eerder jongens dan meisjes ze leuk zullen vinden.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:18 schreef ChickenMan het volgende:
Clerks
Mallrats
Jay and Silent Bob Strike Back
Mwoah, voor het rukken op Alica Sylverstone keek ik een Aerosmithclip.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:40 schreef Quispi het volgende:
clueless vond ik in mijn tienerjaren geweldig
Dat zijn allemaal geen teenfilms, dat zijn ook stonerfilms. 20'ers die niet weten wat ze moeten doen met hun leven.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:42 schreef mikezwet het volgende:
Son in Law met pauly shore van oa bio dome is wel een leuke.
voor 1990 waren er toch ook wel tienerfilmsquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:44 schreef SunChaser het volgende:
Teenfilms zijn alle films met Hillary Duff, Mandy Moore, Alison Lohan en Freddy Prince jr.
opmerkelijke keuzequote:Op zaterdag 3 december 2005 19:43 schreef PDOA het volgende:
She's All That
Schindler's List
Crossroads
Laat me raden. Tiener komt thuis en treft de zwembadschoonmaker aan die haar met het huiswerk gaat helpen. Biologie practicumquote:Op zaterdag 3 december 2005 21:54 schreef SpekkieBig het volgende:
verkrijgbaar bij de betere P2P-boer, maar dan heb je geen ondertitels, dus misschien dat jij het verhaal dan niet snapt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |