abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74989967
Ik ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen.
Heb gisteren ook zo'n brief ontvangen, verzenddatum 12 nov 2009, ontvangen 24 nov 2009. Het gaat bij mij om een plaatje dat al eind juli 2009 verwijderd is. Tevens kwam deze afbeelding van een software programma om website's mee te maken. Ik mag toch aannemen dat deze plaatjes door mij gekocht zijn op het moment dat ik de software aanschaf. Begrijp ik het dan verkeerd en moet ik zo'n hele cd-rom naspitten en bij elk plaatje gaan zoeken op internet of ik het vrij mag gebruiken. Ik vind de methode van dit bedrijf ook erg dubieus. Alleen al het feit dat de hele brief in het engels is. Je moet dan maar snappen waar het over gaat. Op de enveloppe zelf staat een adres vanuit Amerika, bij onbestelbaar moet tnt hem retour doen naar Schiphol en op de "boete" wordt een VAT vanuit Ierland geheven ?? Zijn er al meer mensen die dit gehad hebben en wat hebben jullie gedaan hiermee ?
  woensdag 25 november 2009 @ 15:55:30 #152
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_74991539
Copyright is copyright.
Je kan hoog of laag springen maar een foto/plaatje gebruiken dat door een ander is gemaakt is gewoon niet netjes. En over het gebruik van plaatjes op een forum zal een bedrijf niet zo snel problemen maken, en zeker geen rekening opsturen. Maar zodra jij een website gaat maken mag ik hopen dat je niet zomaar her en der plaatjes gaat jatten.
Het is helemaal niet lastig om gratis plaatjes te vinden of goedkoop stock foto's.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_74992198
Natuurlijk is copyright, copyright. Alleen wanneer ik een cd-rom aanschaf met een x aantal foto's ,dan mag ik er toch van uitgaan dat ik deze foto's mag gebruiken. Dus niet gejat van internet maar keurig gekocht in de winkel.
  woensdag 25 november 2009 @ 16:25:33 #154
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74992578
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:55 schreef DragonFire het volgende:
Copyright is copyright.
Je kan hoog of laag springen maar een foto/plaatje gebruiken dat door een ander is gemaakt is gewoon niet netjes. En over het gebruik van plaatjes op een forum zal een bedrijf niet zo snel problemen maken, en zeker geen rekening opsturen. Maar zodra jij een website gaat maken mag ik hopen dat je niet zomaar her en der plaatjes gaat jatten.
Het is helemaal niet lastig om gratis plaatjes te vinden of goedkoop stock foto's.
hoeveel gedownloade films en mp3's heb jij eigenlijk?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_74992612
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:14 schreef mimaleja het volgende:
Natuurlijk is copyright, copyright. Alleen wanneer ik een cd-rom aanschaf met een x aantal foto's ,dan mag ik er toch van uitgaan dat ik deze foto's mag gebruiken. Dus niet gejat van internet maar keurig gekocht in de winkel.
Je mag ze gewoon gebruiken, maar niet publiceren.
  woensdag 25 november 2009 @ 16:26:47 #156
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74992620
Overigens kun je natuurlijk incorrecte Who-is adres-gegevens hebben staan, dan wordt aanschrijven je al een stuk moeilijk. Mogen ze hopen dat je je info@ leest
[..]
pi_74993932
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:55 schreef DragonFire het volgende:
Copyright is copyright.
Je hebt dit topic gelezen? Volgens mij is de organisatie die geld wil niet netjes... TS had met een nette berichtgeving van deze copyright de foto's er echt wel afgehaald.
Dit keer zonder signature
  woensdag 25 november 2009 @ 17:22:15 #158
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74994280
quote:
TS had met een nette berichtgeving van deze copyright de foto's er echt wel afgehaald.
Tja, maar dan heeft TS ze al gepubliceerd. Als jij te hard rijdt met je auto en na je aanhouding beloof je om je voortaan precies aan de maximum snelheid te houden dan moet je toch ook nog steeds de boete betalen...

De enige situatie waarin jouw verweer opgaat is als je er ter goeder trouw vanuit kon gaan dat je toestemming had om dat plaatje te publiceren. Maar dan zal je dat wel moeten kunnen onderbouwen.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74994332
Ok, gebruiken en publiceren zijn dus twee verschillende dingen. Alleen als ik een software programma koop die voor mij een website in elkaar zet dmv templates die op de cd-rom staan. Waarbij het programma reclame maakt dat je in 4 stappen je website op het internet kunt publiceren, dan ga ik ervan uit dat ik de templates mag gebruiken om op het internet mijn website te publiceren. Of denk ik dan te simpel ?
  woensdag 25 november 2009 @ 17:48:53 #160
96981 DragonFire
pi_74994946
Mimaleja:
In dit geval kan jij je beroepen op het feit dat jij er van uit ging dat met aanschaf van de cd ook een licentie zat voor het gebruiken van de bijgesloten afbeeldingen. Een rechter kan dan bepalen of jij wel of niet hiervoor bestraft mag worden. In het geval van TS is er een plaatje willekeurig van internet geplukt en gebruikt. In dat geval mag je er van uit gaan dat je altijd moet betalen voor een licentie alleen indien de bron aangeeft dat dit niet hoeft kan je je hierop beroepen.

Het is net als je een gestolen fiets koopt, indien je hem van een junk koopt voor een tientje mag je er vanuit gaan dat het niet legaal is. Heb jij er netjes een normale prijs voor betaald maar blijkt achteraf dat de fiets gestolen is mag je hem houden.

Op elk plaatje berust standaard copyright, als ik wat maak heb ik daar direct auteursrechten op. Alleen wanneer ik expliciet aangeef dat het vrij is voor publiek gebruik mag je het gebruiken.

En ik ben btw groot voorstander van informatie delen, ik geef zelf gratis icoontjes weg op mijn website. Deze zijn allemaal door mijzelf gemaakt en mogen onder de meeste omstandigheden gewoon gebruikt worden.
  woensdag 25 november 2009 @ 17:51:54 #161
96981 DragonFire
pi_74995025
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:10 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Je hebt dit topic gelezen? Volgens mij is de organisatie die geld wil niet netjes... TS had met een nette berichtgeving van deze copyright de foto's er echt wel afgehaald.
Ik zelf zou als bedrijf ook niet direct zulke stappen ondernemen. Een berichtgeving dat het eraf moet lijkt mij voldoende. Maar ik verdien mijn brood ook niet met stock foto's. Zo'n bedrijf draait op licenties voor plaatjes uitgeven. Ik kan wel een klein beetje begrijpen dat hun iets harder optreden. Maar alsnog vind ik zelf moreel gezien dat je moet kijken wat voor site het is. Een hobby site zou in mijn ogen gewoon alleen een waarschuwing moeten krijgen. Een site zoals de telegraaf zou ik direct een rekening sturen, ik verwacht van zo'n bedrijf dat ze goed op te hoogte zijn van wat wel en niet mag.
pi_74996095
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:22 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Tja, maar dan heeft TS ze al gepubliceerd. Als jij te hard rijdt met je auto en na je aanhouding beloof je om je voortaan precies aan de maximum snelheid te houden dan moet je toch ook nog steeds de boete betalen...

Die vergelijking gaat niet op. Te hard rijden staat zwart op wit in het strafboek en je hebt daar een test voor moeten afnemen om je rijbewijs te krijgen. Je kunt snappen dat copyright mbt internet best lastig is. Het bedrijf die geld vraagt is er gewoon op uit om geld op deze manier binnen te krijgen. Je weet daarnaast wel hoe snel je copyrights schend op internet.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:51 schreef DragonFire het volgende:

[..]
Zo'n bedrijf draait op licenties voor plaatjes uitgeven. Ik kan wel een klein beetje begrijpen dat hun iets harder optreden. Maar alsnog vind ik zelf moreel gezien dat je moet kijken wat voor site het is. Een hobby site zou in mijn ogen gewoon alleen een waarschuwing moeten krijgen
Tuurlijk.. je hebt ook gelijk, maar je praat hierbij wel over een plaatje. Een plaatje die de site moet opleuken en geen functionaliteit bied aan de site.
pi_74997794
quote:

[..]

Zou niet erg effectief zijn natuurlijk. Als ze iedereen die onrechtmatig afbeeldingen van Getty gebruikt eerst vriendelijk een mailtje krijgt met het verzoek of ze de desbetreffende afbeelding eventjes willen verwijderen kun je feitelijk de afbeeldingen gebruiken zonder consequenties. Het doel van het claimen van geld achteraf is niet alleen maar het innen van geld, maar ook het afschrikken van potentiėle 'plaatjesdieven'.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackSaint op 25-11-2009 19:39:03 ]
pi_75001708
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:33 schreef BlackSaint het volgende:

[..]

Zou niet erg effectief zijn natuurlijk. Als ze iedereen die onrechtmatig afbeeldingen van Getty gebruikt eerst vriendelijk een mailtje krijgt met het verzoek of ze de desbetreffende afbeelding eventjes willen verwijderen kun je feitelijk de afbeeldingen gebruiken zonder consequenties. Het doel van het claimen van geld achteraf is niet alleen maar het innen van geld, maar ook het afschrikken van potentiėle 'plaatjesdieven'.
afschrikken? Ik denk dat de organisatie het niet erg vind als TS in de toekomst nog een keer een plaatje van hun op de site zet. 1000 euro vind ik niet niks...

Een brief met daarin "blablablabla.. haal nu plaatje weg. blablabla.. anders een rekening van 1000 euro".
pi_75007688
Wat zijn sommige mensen toch naļef. Op vrijwel elk plaatje rust in principe copyright. Ook de avatars hier op Fok. Getty Images vraagt $1000 per plaatje, dus je hebt nog geluk dat het bij één plaatje is gebleven. Ik las een tijdje geleden nog een verhaal van iemand die $10 000 schuldig is aan Getty Images .
quote:

[..]

Om die plaatjes überhaupt op te sporen maken stock fotografie agentschappen gebruik van PicScout. Deze gebruikt bots om alle plaatjes van het internet te downloaden. Bedenk eens hoeveel geld het alleen al kost om al die data te downloaden. Waarna ze vervolgens ook nog eens vergeleken moeten worden met de foto's waarvan zij het auteursrecht bezitten (ik heb het even voor je opgezocht en Getty Images alleen al heeft er 70 miljoen). Waarbij ook nog eens allerlei administratiekosten komen kijken en de al geleden schade.

Het zijn echt geen goede doelen en honderden werknemers en duizenden fotografen verdienen hier hun brood mee.
  donderdag 26 november 2009 @ 10:41:29 #166
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_75013093
quote:
Die vergelijking gaat niet op. Te hard rijden staat zwart op wit in het strafboek en je hebt daar een test voor moeten afnemen om je rijbewijs te krijgen. Je kunt snappen dat copyright mbt internet best lastig is. Het bedrijf die geld vraagt is er gewoon op uit om geld op deze manier binnen te krijgen. Je weet daarnaast wel hoe snel je copyrights schend op internet.
Onzin. Hoe copyright werkt staat ook zwart op wit in het 'strafboek'. Copyright (op internet) is helemaal niet lastig. Als jij niet expliciet toestemming hebt om een plaatje te gebruiken dan kan je er vanuit gaan dat je dat dan ook niet mag. Gewoon een willekeurig plaatje van internet gebruiken is gewoon niet slim en dan moet je hier ook niet komen klagen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:26:06 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75014274
[..]
pi_78100261
Ik ben wel benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen....
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:50:52 #169
167923 appelsjap
All the above
pi_81958332
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef zlatan99 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen....
+1
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:05:32 #170
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81958844
TS: 49 dagen geleden online...
censuur :O
pi_81960159
Ik ook heel benieuwd
pi_82435427
Belangrijke info. voor mensen met een boete an gettyimages

Ruim een week geleden werd ik ook geconfronteerd met gettyimages......Boete: 1089 euro!!!
Ca. 8 jaar geleden heeft een kennis van mij een site gemaakt voor mijn nieuw op te starten bedrijfje.
Hij heeft destijds op het internet twee foto's gevonden, die hij geschikt vond voor de "startpagina".
Toen werd er wellicht niet gewaarschuwd voor het mogelijk auteursrechtelijk bescherm zijn van een beeld??!! Hoe dan ook, ik krijg nu de rekening!!

Mijn twijfel was groot: ga ik dit zomaar betalen? kunnen ze mij zomaar een boete geven? wat zijn mijn rechten? Is dit wel "zuivere koffie"? Ben ik verantwoordelijk... of mijn kennis.....enz enz enz.....????

Ik heb her en der geinformeerd en uiteindelijk sprak ik een man, die me duidelijkheid kon geven.
Hij zit al jaren in die wereld en werkt ook vaak met gettyimages!!!
Volgens hem is het een zeer vooraanstaand bedrijf en 'swerelds grootste leverancier van beeldmateriaal.
Ze hebben sterke juridische afdeling en de kans dat je gedagvaardigd wordt is groot!
Zijn advies was heel duidelijk: betaal de boete... want als je de confrontatie aangaat met hen....dan verlies je! Ik betaal de boete dus vandaag en daarmee is de kous af!!

Wel vond ik het melden van deze informatie belangrijk, omdat ik o.a. op deze site las, dat heel veel mensen in dezelfde situatie zitten en er geen raad mee weten. Je kan het maar beter precies weten en afhandelen, toch? Succes allemaal!!
  maandag 7 juni 2010 @ 11:55:14 #173
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_82435498
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:52 schreef tennille het volgende:
Belangrijke info. voor mensen met een boete an gettyimages

Ruim een week geleden werd ik ook geconfronteerd met gettyimages......Boete: 1089 euro!!!
Ca. 8 jaar geleden heeft een kennis van mij een site gemaakt voor mijn nieuw op te starten bedrijfje.
Hij heeft destijds op het internet twee foto's gevonden, die hij geschikt vond voor de "startpagina".
Toen werd er wellicht niet gewaarschuwd voor het mogelijk auteursrechtelijk bescherm zijn van een beeld??!! Hoe dan ook, ik krijg nu de rekening!!

Mijn twijfel was groot: ga ik dit zomaar betalen? kunnen ze mij zomaar een boete geven? wat zijn mijn rechten? Is dit wel "zuivere koffie"? Ben ik verantwoordelijk... of mijn kennis.....enz enz enz.....????

Ik heb her en der geinformeerd en uiteindelijk sprak ik een man, die me duidelijkheid kon geven.
Hij zit al jaren in die wereld en werkt ook vaak met gettyimages!!!
Volgens hem is het een zeer vooraanstaand bedrijf en 'swerelds grootste leverancier van beeldmateriaal.
Ze hebben sterke juridische afdeling en de kans dat je gedagvaardigd wordt is groot!
Zijn advies was heel duidelijk: betaal de boete... want als je de confrontatie aangaat met hen....dan verlies je! Ik betaal de boete dus vandaag en daarmee is de kous af!!

Wel vond ik het melden van deze informatie belangrijk, omdat ik o.a. op deze site las, dat heel veel mensen in dezelfde situatie zitten en er geen raad mee weten. Je kan het maar beter precies weten en afhandelen, toch? Succes allemaal!!
Pffff maak je daarom een account aan? Je werkt vast niet bij gettie he?
Dum de dum
  maandag 7 juni 2010 @ 11:55:27 #174
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_82435508
Wat een onzin hier boven
pi_82435536
Tennille werkt stiekem gewoon voor gettyimages
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties