abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90462865
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2010 11:14 schreef PankPinther het volgende:

[..]

1)
Dat iemand anders zich voor getty images uit geeft?

[..]

2)
Maar als ik het goed begrijp heb je dus een plaatje gejat en zoek je nu naar allerlei manieren om onder het gezeik uit te komen?
Had je die foto niet gewoon even zelf kunnen maken?
Dat scheelt je een hoop gedoe... :')
1) Yep

2) Foto komt uit een website template die ik jaren geleden eens gekocht heb bij Template Monster (http://www.templatemonster.com).
pi_90745622
Ook wij hebben een "mooie" brief van Gety Images gekregen. Het bedrag is ex VAT ¤ 650,-
Het lijkt me dat niet reageren het beste is als ik de meeste reakties zo lees. Zijn er gevallen bekend waarbij Getty Images iemand voor de rechter heeft gesleept? Want dan wordt het pas interessant.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:28:34 #228
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_90789385
Interessant dat verhaal met copyright op foto's.

Zelf wil ik het volgende even weten :

- Stel je plaatst een foto op je website (dmv een link naar de foto dus de bron) mag dit wel?

Door dit topic ben ik nu zelf ook wat zenuwachtig aan het worden. Mijn site staat ook wel vol met foto's.

En dan ook nog een afbeelding van Alberto in mijn banner (niet zelf gemaakt trouwens).

Denk dat ik de komende week alles ga aanpassen geen trek in gezeik in de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Razor21 op 03-01-2011 13:46:14 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 3 januari 2011 @ 13:31:33 #229
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_90789540
DUbbel.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_90789902
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:28 schreef Razor21 het volgende:
Interessant dat verhaal met copyright op foto's.

Zelf wil ik het volgende even weten :

- Stel je plaatst een foto op je website (dmv een link naar de foto dus de bron) mag dit wel?

Door dit topic ben ik nu zelf ook wat zenuwachtig aan het worden. Mijn site staat ook wel vol met foto's.

En dan ook nog een afbeelding van Alberto in mijn banner (niet zelf gemaakt trouwens).

Denk dat ik de komende week alles ga aanpassen geen trek in gezeik in de toekomst.
Ja dat mag wel, als het maar enkel de link is, en niet de link en de foto.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  maandag 3 januari 2011 @ 13:47:50 #231
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_90790410
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:38 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Ja dat mag wel, als het maar enkel de link is, en niet de link en de foto.
Oh ok bedankt.
Nu doe ik het dus op de manier zoals bij fok kopieer de link in mijn image zodat de foto zichtbaar wordt.
pi_90804142
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:47 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Oh ok bedankt.
Nu doe ik het dus op de manier zoals bij fok kopieer de link in mijn image zodat de foto zichtbaar wordt.
Nou, volgens mij komt op die manier wel degelijk de foto op jouw site te staan, dus dat lijkt me dan juist niet de bedoeling als ik craftyvirus lees.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90804285
Hotlinken mag zover ik weet wel gewoon. Diegene die het plaatje host is zelf verantwoordelijk om te voorkomen dat plaatjes gehotlinked worden.
Ik kan zo snel alleen de bron niet vinden dus nagel me er niet op vast.
pi_90806116
quote:
Diegene die het plaatje host is zelf verantwoordelijk om te voorkomen dat plaatjes gehotlinked worden.
Nee hoor, want dan zouden die uploadsites problemen krijgen als ik een afbeelding van getty images upload.
Dit keer zonder signature
pi_90806347
pff... zou in eerste instantie het plaatje weghalen en verder niet reageren...

Eerst maar eens kijken of ze daarna nog ouwehoeren...
pi_90806441
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:28 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Nee hoor, want dan zouden die uploadsites problemen krijgen als ik een afbeelding van getty images upload.
Daarvoor hebben uploadsites ook vaak een take-down procedure waar rechthebbende dit soort dingen kunnen melden.
pi_96892121
Beste mensen,
er wordt hier druk gesproken over Getty Images.Om elkaar te helpen heb ik een blog aangemaakt, zo kunnen we elkaar op de hoogte houden van de stand van zaken. Heb je een brief ontvangen en heb je betaald? Of heb je een rechtszaak lopen?
laat het weten op: http://gettyopfok.com/ !

[ Bericht 5% gewijzigd door ElisaB op 16-05-2011 17:02:34 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 17:02:10 #238
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_96892635
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:52 schreef Lieke00 het volgende:
Beste mensen,
er wordt hier druk gesproken over Getty Images.Om elkaar te helpen heb ik een blog aangemaakt, zo kunnen we elkaar op de hoogte houden van de stand van zaken. Heb je een brief ontvangen en heb je betaald? Of heb je een rechtszaak lopen?
laat het weten op: http://gettyopfok.blogspot.com/ !
We hebben hier toch een mooi forum om elkaar op de hoogte te houden?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_96894157
klopt, maar er zijn zo veel forums op diverse sites over algemene onderwerpen. Ik heb een blog gemaakt, die enkel over getty images gaat. Als alle verhalen gebundeld kunnen worden, kunnen we samen wellichts iets ondernemen!
pi_96895003
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:35 schreef Lieke00 het volgende:
klopt, maar er zijn zo veel forums op diverse sites over algemene onderwerpen. Ik heb een blog gemaakt, die enkel over getty images gaat. Als alle verhalen gebundeld kunnen worden, kunnen we samen wellichts iets ondernemen!
Nou meid, wat handig. Daar heb je toch verdoemme ook dit topic voor.

En eventueel de topics die hier op volgen?
pi_96897182
http://blog.iusmentis.com(...)ederen-in-nederland/

Volgens mij was deze link nog niet geplaatst.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')