Jij gaat mijn geniale plan nadoen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
Mij ook, dus, fokkers, help mij en mr.Houdoe.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:35 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Lijkt me interessant en wil meer info
Hoe kan je het kopen enz..
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:41 schreef Melkchocolade het volgende:
Met geluk wordt je 300 over een tijdje 310 euro. Verwacht er maar niet teveel van. De echte beleggers die er rijk mee worden beleggen ook met echt geld en dan bedoel ik miljoenen!
En als iedereen het gaat doen dan wordt jou 300 euro over een tijdje 250 euro
Als iedereen het heeft wordt het "normaal" en normale dingen worden goedkoper omdat het niet meer "speciaal" is.
Maar het kan natuurlijk ook nog andersom gaan werken dat een paar mensen waaronder jij goud hebben. Als iedereen dan goud wil dan zullen ze moeten bieden en natuurlijk hoogste bieder wint en dat kan dan nog heel hoog gaan oplopen. Maar doe maar niet gokken op dit laatste als je je 300 euro terug wilt zien
(al moet ik zeggen dat je bij goud niet echt veel risico loopt om iets kwijt te raken het is meer dat je er niks/niet veel aan verdient.)
Verkoop zoiets via marktplaats of ebay. Zijn altijd genoeg mensen die geen idee hebben hoeveel zoiets waard is en dan vang je er gemakkelijk 25% meer voor. Tis immers 'goud' en dat klinkt duur!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:58 schreef Cyclonist het volgende:
Zo'n Maple Leaf munt van 1 ounce is wel één van de beste manieren om fysiek goud te kopen geloof ik, en redelijk veilig ergens op te bergen. Ik vraag me alleen af hoe het gaat als je zo'n munt weer kwijt wilt, waar ga je dan naar toe? Vergeleken met de afgelopen maanden is de prijs weer gezakt
Mooi topic, maar daar snap ik dus geen zak van.quote:
Platina? Vertel...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 05:02 schreef TheThirdMark het volgende:
¤300
Investeren in drank/chocolade en dan een mokkel tegen de vlakte naaien.
Korte termijn investering, dat dan weer wel.
Voor waarde-vaste risicoloze investering: platina
Ja verkopen is makkelijker als kopen lijkt me, waar koop je zo'n munt ofzo?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Verkoop zoiets via marktplaats of ebay. Zijn altijd genoeg mensen die geen idee hebben hoeveel zoiets waard is en dan vang je er gemakkelijk 25% meer voor. Tis immers 'goud' en dat klinkt duur!
Wat betreft beleggen in goud kun je dat natuurlijk ook doen via turbo's of sprinters. Om zo wel optimaal te profiteren van een kleine stijging in de goudprijs.
Al blijft de vraag of je uberhaupt in goud moet beleggen, zoals je ook zag in dat onderzoek van SeLang, de negatieve correlatie tussen goud en aandelen.
Zon munt zou je kunnen kopen op verscheidene website die handelen in fysiek goud.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:23 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Ja verkopen is makkelijker als kopen lijkt me, waar koop je zo'n munt ofzo?
Turbo's? Sprinters?
Wat was daar de uitkomst van?
Derivaten? Onderliggend product? En hoezo turbo? Sorry maar ik snap dit echt nietquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zon munt zou je kunnen kopen op verscheidene website die handelen in fysiek goud.
Turbo's en Sprinters zijn derivaten die gebasseerd zijn op een onderliggend product. In dit geval goud dus. Het werkt met een hefboom, stel de goudprijs gaat 4% omhoog, en je turbo op! de goudprijs gaat dan hoger omhoog ivm. z'n hefboom werking. Je kunt er dus wat sneller geld op verdienen.
Lees SeLang's post maar eens doorZie zn post in dit topic ook, daar staat immers de link in naar zn onderzoek.
Platina is eigenlijk de duurste edelmetaal op deze planeet. De waarde stijgt/daalt altijd wel iets. Maar nooit meer dan een promiel. Dus het is ontzettend waardevast.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Platina is eigenlijk de duurste edelmetaal op deze planeet. De waarde stijgt/daalt altijd wel iets. Maar nooit meer dan een promiel. Dus het is ontzettend waardevast.
Compleet onjuist.. de platinaprijs is sterk afhankelijk van de industriële vraag, m.n. voor gebruik in katalysatoren voor auto's. Omdat de vraag daarnaar is ingestort, is de platinaprijs het laatste jaar meer dan gehalveerd.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:07 schreef TheThirdMark het volgende:
Platina is eigenlijk de duurste edelmetaal op deze planeet. De waarde stijgt/daalt altijd wel iets. Maar nooit meer dan een promiel. Dus het is ontzettend waardevast.
Heuwww oke, maar dan nog is het mogelijk om als tiener te investeren in iets met een instapbedrag van 300e? Waarom is er geen handige tut. oid?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:31 schreef dvr het volgende:
[..]
Compleet onjuist.. de platinaprijs is sterk afhankelijk van de industriële vraag, m.n. voor gebruik in katalysatoren voor auto's. Omdat de vraag daarnaar is ingestort, is de platinaprijs het laatste jaar meer dan gehalveerd.
Platina is voor beleggers in de eerste plaats een commodity (grondstof). Het heeft niet de monetaire functie van goud, die ervoor zorgt dat goud nu zo stijgt.
En om dat grafiscch even te ondersteunen dat platina inderdaad een bubbeltje van jewelste is geweest en maar liefst 60% daalde!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:31 schreef dvr het volgende:
[..]
Compleet onjuist.. de platinaprijs is sterk afhankelijk van de industriële vraag, m.n. voor gebruik in katalysatoren voor auto's. Omdat de vraag daarnaar is ingestort, is de platinaprijs het laatste jaar meer dan gehalveerd.
Platina is voor beleggers in de eerste plaats een commodity (grondstof). Het heeft niet de monetaire functie van goud, die ervoor zorgt dat goud nu zo stijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |