abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 21 mei 2009 @ 19:45:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_69269908
Hier weer verder.

Het zaterdag 1e klasse C topic, met Nivo, GPC en LRC deel 2

NIVO 2-0 gewonnen van Wieldrecht.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69270000
Netjes tong!
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:17 schreef B0770 het volgende:
Net terug uit Nieuw Lekkerland. Spannende pot voetbal met jammer genoeg niet het resultaat waar ik op had gehoopt: 3-4 voor Roda Boys.

NL kwam in de eerste helft uit een corner op voorsprong, maar kort voor rust werd het gelijk door een strafschop. Na rust een tweede gele kaart voor de nummer 2 van NL, maar toch nog de 2-1 uit wederom een corner. Gelijk daarna werd het al weer 2-2 en niet lang daarna zelfs 2-3. NL wist nog wel en hele mooie gelijkmaker te scoren, maar weer snel daarna was het met de 3-4 definitief voorbij.

Ik had het idee dat de scheidsrechter wel enigszins op de hand van Roda Boys was, maar uiteindelijk waren ze wel gevaarlijker. Vooral de nummer 11 was erg goed.
Vond ik niet, de strafschop was 130 % terecht. Ik stond er vlakbij, erg dom haken. Sowieso vond ik dat Lekkerland het teveel van opportunisme moest hebben, al was dat gezien de vele afwezigen logisch. Baan moest invallen, maar kon eigenlijk niet lopen. Voorin was men dus niet op zijn best, met een spits die pas zijn eerste wedstrijd in 1 speelde. Wolf wel snel en veel dreiging, maar totaal geen overzicht. En de gele kaarten, tja, die waren ook niet slim.

Wel een uiterst vermakelijke pot voetbal, met 1800 toeschouwers en inderdaad een uitblinkende Frans van den Steenhoven, die drie keer scoorde. Al werd er zwak verdedigd bij de 2-2 en 3-4.

Nieuw-Lekkerland - Roda Boys / Bommelerwaard 3-4 (1-1)
1-0 Gert-Jan Stout 1-1 Frans van den Steenhoven (strafschop) 2-1 Jelle Baan 2-2 Frans van den Steenhoven 2-3 Mark Veth 3-3 Anton Beneder 3-4 Frans van den Steenhoven
Rood: Erwin Groenendijk (Nieuw-Lekkerland, 2 x geel)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2009 @ 19:49:21 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69270020
Nivo zal het toch wel redden?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 donderdag 21 mei 2009 @ 19:53:32 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_69270197
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:49 schreef borisz het volgende:
Nivo zal het toch wel redden?
Tuurlijk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69271279
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:48 schreef methodmich het volgende:
Netjes tong!
[..]

Vond ik niet, de strafschop was 130 % terecht. Ik stond er vlakbij, erg dom haken. Sowieso vond ik dat Lekkerland het teveel van opportunisme moest hebben, al was dat gezien de vele afwezigen logisch. Baan moest invallen, maar kon eigenlijk niet lopen. Voorin was men dus niet op zijn best, met een spits die pas zijn eerste wedstrijd in 1 speelde. Wolf wel snel en veel dreiging, maar totaal geen overzicht. En de gele kaarten, tja, die waren ook niet slim.

Wel een uiterst vermakelijke pot voetbal, met 1800 toeschouwers en inderdaad een uitblinkende Frans van den Steenhoven, die drie keer scoorde. Al werd er zwak verdedigd bij de 2-2 en 3-4.

Nieuw-Lekkerland - Roda Boys / Bommelerwaard 3-4 (1-1)
1-0 Gert-Jan Stout 1-1 Frans van den Steenhoven (strafschop) 2-1 Jelle Baan 2-2 Frans van den Steenhoven 2-3 Mark Veth 3-3 Anton Beneder 3-4 Frans van den Steenhoven
Rood: Erwin Groenendijk (Nieuw-Lekkerland, 2 x geel)
De penalty was zeker wel terecht ja, maar over het algemeen gingen de beslissingen in de richting van Roda Boys. Maar ik was natuurlijk niet helemaal neutraal he.
Humormomentje trouwens: Voor aanvang van de wedstrijd staken ze een hoop rookbommetjes af in één hoek van het veld, bij die bierkeet zeg maar. De wind stond alleen een beetje ongunstig, dus binnen no-time stond heel die keet blauw. Niks van die rook ging richting het veld zelf.
Daar stond ik overigens een meter of 10 naast, ongeveer ter hoogte van de 16m-lijn.
pi_69271827
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:45 schreef tong80 het volgende:

NIVO 2-0 gewonnen van Wieldrecht.

En geen supportersrellen?
pi_69278451
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:27 schreef B0770 het volgende:

[..]

De penalty was zeker wel terecht ja, maar over het algemeen gingen de beslissingen in de richting van Roda Boys. Maar ik was natuurlijk niet helemaal neutraal he. Humormomentje trouwens: Voor aanvang van de wedstrijd staken ze een hoop rookbommetjes af in één hoek van het veld, bij die bierkeet zeg maar. De wind stond alleen een beetje ongunstig, dus binnen no-time stond heel die keet blauw. Niks van die rook ging richting het veld zelf.
Daar stond ik overigens een meter of 10 naast, ongeveer ter hoogte van de 16m-lijn.
Dat zal het wel geweest zijn inderdaad
pi_69297146
Die rookbommetjes zag ik ook, was wel leuk natuurlijk. Ik stond achter de goal aan de andere kant, dus voor de kantine zeg maar.

Gudde, LRC nog een nieuweling zag ik. Jonge knul.

En Nivo en Wieldrecht zagen een speler de rode kaart krijgen gisteren.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 mei 2009 @ 18:47:03 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_69299722
Zaltbommel, 22-5-2009
Nivo-Sparta heeft op Hemelvaartsdag een goede stap gezet richting de finale van de nacompetitie. Op het eigen Eurosportpark werd Wieldrecht door twee doelpunten van Mark Santegoets met 2-0 verslagen. Het was voor de supporters van beide teams een spannend duel, voor de neutrale toeschouwer was het treffen met de tweedeklasser uit Dordrecht minder sprankelend.
Spelend richting de fanatieke aanhang van Wieldrecht kwam de thuisploeg al vroeg op voorsprong. Binnen tien minuten was het Robert Clerx die vanaf rechts een perfecte voorzet afleverde op Santegoets. Bij de eerste paal wist de ‘goaltjesdief’ fraai te scoren (1-0).
Wieldrecht kreeg wat corners, maar verder was er weinig gevaar voor het doel van John van der Ley. Een vrije trap van Patrick Bijl ging over.

Niels den Haan had zijn ploeg na ongeveer een half uur spelen op 2-0 moeten zetten. Bjorn van Bruchem verzorgde een goede voorzet op zijn maatje Den Haan, maar deze raakte de bal volledig verkeerd waardoor elk gevaar uit bleef. Gevaar was er daarna wel van de kant van de bezoekers. Een afstandsschot werd tot corner verwerkt. Yassine Hajar mocht maar liefst drie corners achter elkaar nemen. Gevaarlijk indraaiend moest Van der Ley op zijn hoede zijn.

Hajar was het grootste gevaar van de gasten. Rick van de Pas kende een moeilijke middag tegen de rappe aanvaller. Met name een actie op de achterlijn was fenomenaal te noemen, al bleef het echte gevaar en rendement uit. Hajar viel in de tweede helft geblesseerd uit, en de kans dat hij de return kan spelen lijkt erg klein.

Wieldrecht voerde de druk licht op maar verder dan wat afstandsschoten kwam het niet. Wel was er ‘onrust’ op de bank bij de gasten. Trainer Henk Molenaar straalde alles uit, behalve rust. Hij moest het bekopen met een gele prent van scheidsrechter Van de Ketterij, wegens aanmerkingen op de leiding.

Op slag van rust kreeg Nivo nog een paar goede kansen. Santegoets zag zijn inzet tot corner worden verwerkt door doelman Job Sas. Uit deze corner volgde offensief gevaar van Björn Jongste, die goed mee sprong met doelman Sas, waardoor Santegoets wederom tot een schot kon komen. Davey Brothwell zag later nog een inzet gepakt worden door Sas.

Brothwell bleef na rust in de kleedkamer. Theo van Geffen mocht zich als vervanger voor Brothwell in het tweede bedrijf mengen in de grillige strijd. Hij was ouderwets aanwezig, greep alles aan om te ‘overleven’, en was met een kopbal bijna ‘de gevierde man’.

Na een uur spelen mocht Randy van Heijnsbergen met rood vertrekken. Nadat hij eerder geel had gekregen voor een stevige overtreding kon hij zich niet herpakken. Het ‘vlammetje’ in hem bleef aan, en dit werd niet gedoofd door trainers of ploeggenoten. De fanatieke aanhang van Wieldrecht gooide verbaal nog meer olie op het vuur, en vijf minuten na zijn gele kaart mocht Van Heijnsbergen na aanmerkingen op de leiding met rood vertrekken.

Met tien man kwam Nivo snel op een 2-0 voorsprong. Een traditioneel verre ingooi van Den Haan bracht de bal in het drukke doelgebied van doelman Sas. Santegoets en Van Bruchem zorgden koppend voor voldoende gevaar, zodat de bal uiteindelijk binnen viel. De felicitaties gingen naar ‘Santi’ (2-0). Of was het toch Van Bruchem? Hoe dan ook, de marge was verdubbeld, en de uitgangspositie verbeterd! Na afloop waren er wederom veel complimenten voor de jeugdige Van Bruchem. Het afgelopen seizoen maakte hij een prima ontwikkeling door, wat hem de laatste weken een basisplaats opleverde.

De meeste schouderklopjes waren echter voor Stephan Netten. Verdedigend stond hij ‘in zijn taak’ zijn mannetje. Daarnaast laat Netten de laatste weken ook opbouwend goede dingen zien. Waar de Nivo-aanhang eerder de adem nog wel eens inhield bij het ‘opstomen’ van Netten van achteruit, daar is men nu een stuk geruster als hij naar voren stoomt. Tegen Wieldrecht zag hij in de tweede helft een inzet gepareerd door doelman Sas, waardoor het juichen uitbleef.

Wieldrecht probeerde het wel, en met wat schoten op Van der Ley was het dreigend, maar wankelen deed Nivo-Sparta niet. Het meeste gevaar was er bij Hajar aan het einde van de wedstrijd ook af. In de slotfase mocht Patrick Bijl vroegtijdig onder de douche. Nadat hij eerst een stevige overtreding maakte op Den Haan, vond hij het daarna nodig om nog even extra op het been van Den Haan te gaan staan. Scheidsrechter Van de Ketterij stond er boven op en Bijl kon vertrekken.

Zaterdag volgt de return in Dordrecht. Met de overwinning op zak staat Nivo er goed voor, maar blijft alertheid gewenst. Voor de fanatieke aanhang zal Wieldrecht in eigen huis de huid duur verkopen, en zal het nog een hete middag worden.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Ley, Van Heijnsbergen, Netten, Jongste, Van de Pas, Brothwell (46. Van Geffen), W. Cremers, Van Bruchem (68. Verhagen), Clerx (65. Klerkx), Santegoets, Den Haan
Scoreverloop: 9. Santegoets 1-0; 64. Santegoets 2-0
Bijzonderheden: 61. Rode kaart voor Randy van Heijnsbergen (Nivo-Sparta); 86. Rode kaart voor Patrick Bijl (Wieldrecht)

Trouwste user 2022 zaterdag 23 mei 2009 @ 18:37:15 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_69329950
Wieldrecht - NIVO Sparta 1-2

Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 mei 2009 @ 18:37:32 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69329963
Mooi tong .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 mei 2009 @ 18:40:08 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_69330046
Nu nog één wedstrijd voor handhaving.

pi_69330866
En dat zal dan tegen De Zwerver zijn, want die wonnen eerst met 2-1 van Meerkerk en daarna na de noodzakelijke strafschoppenserie.

Zou wat zijn, De Zwerver een jaar na de degradatie weer terug naar de eerste klasse, zeker na alle onrust die er is geweest dit seizoen. Wel erg mooi als het gebeurt, De Zwerver, Nieuw-Lekkerland én Alblasserdam bij elkaar. Maar ik hoop voor tong dat Nivo het gewoon redt.

Gudde trouwens van harte met de bekerwinst van LRC Leerdam. Dankzij Willem Looijen werd Kloetinge met 1-0 verslagen.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 mei 2009 @ 19:25:47 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_69331352
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:07 schreef methodmich het volgende:
Maar ik hoop voor tong dat Nivo het gewoon redt.

Ik ook

Trouwste user 2022 zondag 24 mei 2009 @ 19:37:07 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_69359762
Zaltbommel, 24-5-2009
Nivo-Sparta heeft zich geplaatst voor de finale van de nacompetitie. Zaterdagmiddag werd ook in de tweede ontmoeting van Wieldrecht gewonnen (1-2). Niels den Haan maakte in de slotfase de winnende treffer. Volgende week zaterdag (30 mei) speelt Nivo de finale tegen De Zwerver, dat zich voor de finale plaatste door Meerkerk na strafschoppen te verslaan. De wedstrijd tussen Nivo-Sparta en De Zwerver wordt gespeeld op het veld van Unitas uit Gorinchem.
De spelers van beide teams kregen bij opkomst een overweldigend vuurwerkonthaal. Toen de kruitdampen waren opgetrokken kon het echte vuurwerk beginnen. Het eerste wapenfeit kwam van Davey Brothwell die kaatsend met Mark Santegoets vrij voor doelman Job Sas kwam. Op het moment van uithalen werd Brothwell op de rand van het strafschopgebied neergehaald. Voor de ongelukkige Brothwell betekende dit vrijwel meteen einde wedstrijd, al bleef hij nog wel even staan voordat Robert Clerx hem een paar minuten later kwam aflossen.

De verkregen vrije trap werd geen succes. Den Haan en Roberto Verhagen posteerden zich achter de bal, maar uiteindelijk was het Den Haan die de bal onzuiver over schoot. Wieldrecht kreeg wat corners, maar echt dreigend was het niet.

Clerx brak binnen het half uur de ban voor Nivo-Sparta. Een verre uittrap van John van der Ley bracht de bal bij de invaller, die koelbloedig zijn tegenstander uitkapte en de bal binnen schoot (0-1). In vergelijking met de heenwedstrijd had Philip den Haan twee wijzigingen doorgevoerd. Verhagen en Danny Klerkx speelden voor de gepasseerde Clerx, en geschorste Randy van Heijnsbergen. Klerkx speelde als rechtsback, waardoor Rick van de Pas aan de linkerkant kwam te spelen.

Bij de tweede vrije trap op een kansrijke positie was het dit keer Verhagen die als schutter optrad. Doelman Sas moest reddend naar de hoek, terwijl Santegoets in de rebound naast schoot.
Een doelpunt van aanvoerder Dennis Palit trok de stand weer gelijk. Uit een scherp genomen corner mocht Palit de bal volledig vrij binnen koppen (1-1).

Na rust kreeg Nivo-Sparta legio kansen om de wedstrijd vroegtijdig op slot te gooien. Den Haan had meteen na rust de 1-2 op de schoen na een voortreffelijke actie van Clerx. Wieldrecht kreeg wat kansen maar Van der Ley hield zijn doel in het tweede bedrijf schoon. Met een aantal opportunistische wissels probeerde trainer Henk Molenaar zijn ploeg te versterken. Corners en vrije trappen van de zijkant leverden dreigende situaties op voor het doel van Nivo. De thuisploeg claimde in deze fase ook tevergeefs twee strafschoppen bij scheidsrechter Blom.

De grootste kansen waren echter voor Nivo. De inzet van Verhagen strandde op doelman Sas, na goed voorbereidend werk van Clerx en Santegoets. Laatstgenoemde raakte later, oog in oog met Sas, in zeer kansrijke positie de lat. Klerkx stond met een fraaie crossbal op Verhagen aan de basis van de winnende treffer. Via Verhagen kwam de bal bij Den Haan, welke de bal met het puntje van de schoen binnen gleed (1-2). Invaller Dennis de Bruin en wederom Santegoets kregen daarna nog twee goede mogelijkheden de marge te vergroten. De stand veranderde echter niet meer op het rumoerige sportpark van Wieldrecht. Volgende week zaterdag volgt de laatste klus voor de vertrekkende Philip den Haan. Tegen De Zwerver, de nummer vier uit de Tweede Klasse F, moet hij zich met zijn ploeg veilig zien te spelen.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Ley, Van de Pas, Netten, Jongste (90. Brown), Klerkx, Verhagen (87. De Bruin), W. Cremers, Brothwell (20. Clerx), Van Bruchem, Santegoets, Den Haan
Scoreverloop: 23. Clerx 0-1; 30. Palit 1-1; 85. Den Haan 1-2

pi_69388094
Of de versie van de Dordtenaar:
quote:
Uitgespeeld Wieldrecht wacht zonnige toekomst

Met een 2-1 nederlaag tegen Nivo Sparta deed het zomerreces voor Wiel- drecht zijn intrede. Na de 2-0 stand in Zaltbommel van twee etmalen eerder was de afloop van het seizoen voor de formatie van Henk Molenaar bezegeld: Nivo Sparta mag in Gorinchem met De Zwerver de degens kruisen voor een plek in de eerste klasse.

ARCO BOMGAARS

DORDRECHT

Van grote desillusie was aan de Smitsweg geen sprake. Ondanks het gemis van acht basiskrachten weerde Wieldrecht zich manmoedig. Gebrek aan stootkracht en een gemis aan leepheid dwarsboomden de thuisploeg in een poging om een fraai seizoen een nog mooier vervolg te geven. Daan Doomen, Niels Bijl, Danny Bijl, Patrick Bijl, Yassine Hajar, Ricardo van den Bos, Rens Boertje, Jordy Palit: het was een imposant rijtje namen dat ontbrak bij de tweede afspraak met het Nivo Sparta van de Werkendamse trainer Philip den Haan. Desondanks vocht Wiel- drecht met verve voor de laatste kans. Met een sterk debuterende Peter van de Schalie, die Mark San- tegoets knap beteugelde, met de dappere jonkies Ralph Verschuren en Aaron de Keizer als vleugelspelers en aanvoerder Dennis Palit als motor op het middenveld.

,,In twee wedstrijden hebben we totaal niet ondergedaan voor Nivo Sparta. Dat is een groot compliment voor deze ploeg, die ondanks de afwezigheid van veel spelers er vol voor is gegaan,’’ stelde Molenaar. De oefenmeester had gelijk: ook na de onfortuinlijke openingstreffer (uittrap doelman John van der Ley opgepikt door de scherp staande Robert Clerx, die Ewoud Brouwer en Job Sas verschalkte), toonde Wieldrecht karakter. Verder dan de gelijkmaker van de koppende Dennis Palit kwam het niet, omdat de offensieve daadkracht te gering was. Niels den Haan blies het Dordtse sprookje tien minuten voor tijd definitief uit. ,,Wieldrecht staat op de kaart. We hebben vaak de complimenten voor ons voetbal gekregen,’’ telde Henk Molenaar zijn zegeningen. De trainer kan zonnig de toekomst inkijken, want hij heeft goud in handen. Alleen Danny Bijl heeft aangekondigd lager te gaan spelen. Van Oranje Wit komt doelman Frank Groeneweg over om de concurrentiestrijd voor de plek tussen de palen aan te wakkeren. En de selectie bleek de voorbije weken al enorm breed. En collega Philip den Haan? Die vernam dat zijn toekomstige club Heinenoord tweedeklasser bleef en moet nog een week in spanning zitten. Want Nivo Sparta speculeerde tegen Wieldrecht vooral op de individuele klasse van Santegoets en Verhagen en de sterke keeper John van der Ley en dat zou tegen het opgeleefde De Zwerver wel eens (veel) te weinig kunnen zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_69391200
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:07 schreef methodmich het volgende:
Gudde trouwens van harte met de bekerwinst van LRC Leerdam. Dankzij Willem Looijen werd Kloetinge met 1-0 verslagen.
Dankje. Matige pot, waarin Kloetinge toch wel het betere spel liet zien. Waar Kloetinge aan één kans genoeg had in Leerdam in de competitie, was dat nu bij LRC het geval.

Aanstaande zaterdag de volgende wedstrijd tegen de winnaar van Zuid 2, Groene Ster. Dat is me nogal een eind rijden zeg, naar Heerlen. Wedstrijd begint helaas ook nog eens pas om 19:00, dus maar even afwachten of ik er wel heen ga.
pi_69428604
Inderdaad, toch wel een behoorlijk eind uit de richting. Wij moesten in 2006 de finale in Echt spelen, was ook redelijk ver. Hadden toen de mazzel eerst twee keer thuis te loten.

Mogelijk een voordeel voor tong80 is dat De Zwerver enkele fatale kaarten gekregen schijnt te hebben tegen Meerkerk, dus niet op volle sterkte naar Nivo. Wordt die pot bij Unitas gespeeld?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 mei 2009 @ 20:10:08 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_69429897
Ja bij Unitas.

Niet te ver weg gelukkig.

Trouwste user 2022 vrijdag 29 mei 2009 @ 16:29:53 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_69529749
Nivo-Sparta speelt zaterdagmiddag in Gorinchem de Wedstrijd van het jaar. Samen met tegenstander De Zwerver gaat de ploeg van Philip den Haan uitmaken wie er volgend seizoen uitkomt in de eerste klasse. De vereniging uit Kinderdijk vierde vorig jaar het 75-jarig bestaan, en eindigde afgelopen seizoen op de vierde plaats in de Tweede klasse F. Alblasserdam werd kampioen, terwijl Meerkerk en Wieldrecht respectivelijk tweede en derde werden.
De Zwerver klopte in de eerste ronde van de nacompetitie Serooskerke. Thuis werd met 3-0 gewonnen, uit met 0-1. In de tweede ronde rekende De Zwerver af met Meerkerk. Uit werd met 3-2 verloren, in eigen huis stond aan het einde van de wedstrijd 2-1 op het scorebord. Strafschoppen moesten de beslissing brengen. In de strafschoppenserie pakte doelman Gert Haksteeg de eerste drie strafschoppen, waarmee hij een zeer groot aandeel had in de uitschakeling van Meerkerk.

Zaterdag wacht op het veld van Unitas dus de kraker met Nivo-Sparta. Saillant detail hierbij is dat De Zwerver warme herinneringen kent aan het terrein van Unitas. Twee seizoenen geleden promoveerde de ploeg uit Kinderdijk daar naar de eerste klasse door Meerkerk te verslaan.

De Zwerver speelt normaalgesproken in rode shirts, zwarte broek en rode sokken. Omdat Nivo-Sparta volgens schema ‘thuis’ speelt, zal De Zwerver zaterdagmiddag in de reservetenues aantreden.

Nivo-Sparta kende onder leiding van trainer Philip den Haan een moeilijk seizoen. Voor de winterstop waren de resultaten zeer teleurstellend, waarna de ploeg zich aan het begin van de tweede competitiehelft goed herpakte met een goede reeks wedstrijden. Voor direct behoud in de eerste klasse bleek dit echter niet voldoende, waardoor Nivo op basis van een minder doelsaldo dan VVGZ en Terneuzense Boys de nacompetitie in moest. Het tweeluik tegen Wieldrecht werd winnend afgesloten. Afgelopen zaterdag werd het in Dordrecht 1-2, terwijl op Hemelvaartsdag thuis met 2-0 werd gewonnen. Mark Santegoets was op het eigen Eurosportpark met twee doelpunten de gevierde man. Met elf treffers tijdens de reguliere competitie mag Santegoets zich dit seizoen topscorer noemen. Hij nam ruim een derde deel van de gehele productie voor zijn rekening.

Den Haan kent voor het treffen met De Zwerver weinig problemen in zijn selectie. Het enige vraagteken is Randy van Heijnsbergen. De linksback kreeg in het eerste duel tegen Wieldrecht een gele kaart, en kon later met direct rood vertrekken, waardoor hij automatisch geschorst was voor de return. Over verdere uitspraken was donderdagochtend nog geen duidelijkheid, maar waarschijnlijk moet Van Heijnsbergen zaterdagmiddag op de tribune plaatsnemen.

Hoe dan ook zal Nivo er zaterdagmiddag, onder de bezielende leiding van aanvoerder Björn Jongste, alles aan gaan doen om ook volgend seizoen in de eerste klasse te kunnen spelen. Natuurlijk verschijnen ook sterkeeper John van der Ley, ‘coming man’ Bjorn van Bruchem, good-old Roberto Verhagen, ‘killer’ Stephan Netten, ‘stylist’ Robert Clerx, sluipschutter Mark Santegoets en alle andere spelers met de volle honderd procent inzet en motivatie aan de start om De Zwerver te verslaan. Steun kunnen onze spelers zeker gebruiken. Het wordt fantastisch weer, dus kom met velen naar Gorinchem voor de Wedstrijd van het jaar!

pi_69536084
En daarop aansluitend uit De Dordtenaar:
quote:
Dubbel gevoel voor Den Haan bij laatste klus met Nivo Sparta

Werkendammer Philip den Haan begint met een dubbel gevoel aan zijn laatste klus bij Nivo Sparta, het beslissingsduel voor één plek in de eerste klasse tegen De Zwerver op het terrein van zijn oude club Unitas.
ZALTBOMMEL

,,Het is allemaal heel anders verlopen dan ik vooraf verwacht had,’’ blikt Den Haan terug op een turbulent jaar. ,,De verwachting was immers dat ik bij Nivo Sparta drie of zelfs vier seizoenen zou blijven om iets op te bouwen. Ik ben geen vlinder die van club naar club fladdert, maar werd hiertoe wel gedwongen. Toen voorzitter Mario van Berlo aantrad, werden alle afspraken ongedaan gemaakt die bestonden. Na drie maanden was deze voorzitter alweer verdwenen. Ik heb de laatste maanden met mijn gedachten bij Nivo Sparta en mijn nieuwe club Heinenoord gezeten. Verre van ideaal allemaal.’’

Nivo Sparta, de nummer tien van 1C, doorstond de twee confrontaties met Wieldrecht (tweemaal winst) zonder kleerscheuren. Den Haan wil het karwei in Zaltbommel goed afmaken. ,,We hebben in de competitie verzuimd om ons in veiligheid te spelen en daartoe alle kansen gehad. We hebben ons zelf in deze situatie gebracht en treffen nu een tegenstander die in de winning mood is. Toch heb ik er vertrouwen in dat het goed gaat komen.’’
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 mei 2009 @ 20:55:00 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_69537353
Duim je voor ons Mich ?

pi_69560916
Bleek niet nodig tong, want Nivo heeft het gered na een zege op De Zwerver.

Roda Boys, de winnaar van de nacompetitie, verloor de p/d tegen Staphorst met 3-1 en wordt dus geen hoofdklasser.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 31 mei 2009 @ 00:25:27 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_69565281
Mooie dag 3-1 gewonnen met goed voetbal en een geweldige Santegoeds.

En als slagroom op de keek Roda dat het niet redt.

Ik heb niks tegen Roda maar zij wel iets tegen ons.

Volgend jaar weer mooi in de eerste klas

pi_69565950
quote:
Op zondag 31 mei 2009 00:25 schreef tong80 het volgende:
Mooie dag 3-1 gewonnen met goed voetbal en een geweldige Santegoeds.
Gefeliciteerd.

Mijn 2e club degradeert helaas naar de 3 klasse
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')