Maak je 'n grapje? Vlaamse supermarkten zijn akelig duur, maar hebben veel betere producten. Om eens wat te noemen: olijfolie en wijn hoeven niet, zoals bij AH, voor een minimumprijsje omdat niemand meer dan 4 euro wil betalen voor een fles. Lekkere olie! Kwaliteitswijnen! Ontzettend veel keus aan likeur en zelfs een heel aardig whiskyschap.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Noem dan eens 10 producten die je in die Delhaize kunt kopen, die je niet in AH kunt kopen? Alleen andere merken voor hetzelfde product en soms een stuk krokodillenbiefstuk (45 euro/kilo) of een oester (5 euro/stuk).
Geen verse melk, geen verse yoghurt, geen lekkere broodjes, wel lekkere kaasjes (duuuuur!) en goede biertjes.
Minder vaak vlees eten. Geldt trouwens ook voor vis, ook akelig duur. Ik eet liever een keer in de week een mooi stuk rosbief dan elke dag supermarktgehakt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:48 schreef Lotusss het volgende:
Ik las net terug over iemand die consumenten in 3 verschillende categorieën plaatste...
Ik zat vooral in categorie 1: als uitwonende student heb ik het niet al te breed en meestal neem ik Eigen merk of (als het te eten is) Euroshopper.
Maar ik merk dat ik steeds meer categorie 3 word. Sowieso maak ik al veel dingen zonder "pakje", maar sinds dat ik voor het Kerstdiner een stuk vlees bij de slager heb besteld, ben ik om. Het vlees was zó zacht en zó mals, maar helaas ook zo vreselijk duur
Dus helaas kan ik de echte kwalitatief goede etenswaren niet al te vaak bereiden, maar bewaar ik het voor als iemand komt eten of als ik een dag écht zin heb om uitgebreid voor mezelf te koken.
Goed eten hoeft helemaal niet duur te zijn. Lamsvlees van de turk is heel betaalbaar en van lammetjes die lokaal of regionaal in de wei staan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:48 schreef Lotusss het volgende:
Ik las net terug over iemand die consumenten in 3 verschillende categorieën plaatste...
Ik zat vooral in categorie 1: als uitwonende student heb ik het niet al te breed en meestal neem ik Eigen merk of (als het te eten is) Euroshopper.
Maar ik merk dat ik steeds meer categorie 3 word. Sowieso maak ik al veel dingen zonder "pakje", maar sinds dat ik voor het Kerstdiner een stuk vlees bij de slager heb besteld, ben ik om. Het vlees was zó zacht en zó mals, maar helaas ook zo vreselijk duur
Dus helaas kan ik de echte kwalitatief goede etenswaren niet al te vaak bereiden, maar bewaar ik het voor als iemand komt eten of als ik een dag écht zin heb om uitgebreid voor mezelf te koken.
Sorry hoor, maar in "onze" AH liggen de schappen ook vol met celestial seasonings en om lipton nu een goed merk te noemenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Meer keuze in thee: geen of amper pickwick, wel lipton, twinings, celestial seasonings en wat luxere losse theeen. Ontzettend uitgebreide keuze aan lekkere chocolade, o.a. het hele New Tree assortiment.
Op veel gebieden zou ik Vlaanderen graag weer inruilen voor Nederland, maar kom niet aan mijn Delhaize
Ik eet al 2 à 3 dagen per week vegetarisch!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Minder vaak vlees eten. Geldt trouwens ook voor vis, ook akelig duur. Ik eet liever een keer in de week een mooi stuk rosbief dan elke dag supermarktgehakt.
Regelmatig vegetarisch eten scheelt flink in de kosten.
Oh, dat vind ik wel meevallen, inderdaad, maar pickwick domineert in NL (in ieder geval bij de C1000) toch vaak de schappen en dat is wel het aller-rottigste bocht. Lipton is al iets beter, en Twinings vind ik vaak al heel goed te doen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar in "onze" AH liggen de schappen ook vol met celestial seasonings en om lipton nu een goed merk te noemen![]()
Tsja, pickwick is nu eenmaal het grootste merk, vind het echter niet slechter dan lipton. (vind het beide bocht)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik wel meevallen, inderdaad, maar pickwick domineert in NL (in ieder geval bij de C1000) toch vaak de schappen en dat is wel het aller-rottigste bocht. Lipton is al iets beter, en Twinings vind ik vaak al heel goed te doen.
Ik ben een ontzettende theeliefhebber, maar voor op mijn werk vind ik theezakjes toch echt handiger dan dat gehannes met losse thee
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, pickwick is nu eenmaal het grootste merk, vind het echter niet slechter dan lipton. (vind het beide bocht)
De zwarte thee van lipton is goor, maar de kruidenmeuk in die piramidezakjes vind ik best acceptabel. Ach, ieder z'n meug.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, pickwick is nu eenmaal het grootste merk, vind het echter niet slechter dan lipton. (vind het beide bocht)
Gelukkig welquote:
Waarom zou je naar de appie in NL gaan als je speciale dingen hebben wilt?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maak je 'n grapje? Vlaamse supermarkten zijn akelig duur, maar hebben veel betere producten. Om eens wat te noemen: olijfolie en wijn hoeven niet, zoals bij AH, voor een minimumprijsje omdat niemand meer dan 4 euro wil betalen voor een fles. Lekkere olie! Kwaliteitswijnen! Ontzettend veel keus aan likeur en zelfs een heel aardig whiskyschap.
Verschillende soorten boter, bijvoorbeeld de Ardeense (AOC en wel) die erg lekker is. Geen zielige potjes met brokjes gemarineerde Deense schapenkaas, nee, enkel echte feta. Meer keuze in thee: geen of amper pickwick, wel lipton, twinings, celestial seasonings en wat luxere losse theeen. Ontzettend uitgebreide keuze aan lekkere chocolade, o.a. het hele New Tree assortiment.
Op veel gebieden zou ik Vlaanderen graag weer inruilen voor Nederland, maar kom niet aan mijn Delhaize
boter kun je gewoon bij de appie kopen. nog echte ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:21 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Waarom zou je naar de appie in NL gaan als je speciale dingen hebben wilt?
dat is winkel nummer 1 die vooral eigen merken in zijn schappen heeft.
Elk willekeurig ander supermarktketen heeft al meer.
Waarom er geen whisky of andere likeuren in de super liggen is omdat het niet mag.
Daar zijn slijterijen voor.
Zelfde als voor boter, die haal je of bij de boer. of bij de kaaswinkel.
niet bij de appie.
Van de campina ja.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
boter kun je gewoon bij de appie kopen. nog echte ook.
roomboter
waarom zou je perse boter uit de ardennen willen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:26 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Van de campina ja.
Als je boter uit de Ardennen (AOC En wel) wilt zul je lang zoeke motte
Nou ja, is vast heel lekker als ik Coldfeet mag gelovenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waarom zou je perse boter uit de ardennen willen?
het 'basisprobleem' zijn gewoon kant-en-klaar-producten. hier zit veel troep in (geharde vetten bv) welke bewezen minder gezond zijn.
de basis is simpel; koop geen kant-en-klaar-producten.
groente / fruit kun je het beste op de markt halen.
vlees haal ik persoonlijk meestal bij de turk.
supermarkten verkopen voor 90% troep imo.
Juist niet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
Volgens mij ging dit topic over kaas?
Nederlandse rauwmelkse boterquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
Nou ja, is vast heel lekker als ik Coldfeet mag geloven
Ik heb het nooit op. houd t gewoon bij de nederlandse boter.
Nee wa,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |