Waarom niet? Als de executiewaarde onder de hoogte van de hypothecaire lening ligt, blijft er risico voor de bank dat ze toch zullen willen afdekken?quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:04 schreef D-FENS het volgende:
Als je alleen woont is een overlijdens-risico verzekering niet nodig.
Of dit verstandig is, is lastig te zeggen. De vraag is (en ik ben altijd benieuwd naar de vragen van de adviseur....): wat wil jij met je hypotheek? Zekerheid qua maandlasten of mogen ze schommelen. En: waarom 'adviseert' hij dat? Zit daar een idee achter of is het gewoon dat een eenvoudige, aflossingsvrije hypotheek van 20 jaar rentevast niet 'spannend' genoeg is?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:46 schreef benzje het volgende:
Hallo Fokkers
Het is dus een flat geworden met een kosten koper erbij gerekend van 145000.
Ik wil een een stukje eigen geld in steken van 77000.
Nu word er mij geadviseerd om de het andere gedeelte 68000 euro te splitsen in tweeen.
Een helft vast te zetten op 5 jaar en een helft op variabel en allebei de helften op aflosvry , omdat ik al een groot deel zelf er eigen geld in steek.
Is dit verstandig volgens jullie?
is dat berekend met of zonder belastingvoordeel? Op de site staan er wel heel veel sterretjes achter de getallenquote:Ik vind het wel raar dat ING zo laag zit met variabele rente t.o.v de andere aanbieders
Maar dan kun je het bij de Rabobank bijv. wel vergeten, weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:04 schreef D-FENS het volgende:
Als je alleen woont is een overlijdens-risico verzekering niet nodig.
Bij ING is een overlijdensrisicoverzekering sowieso niet verplicht, of je nu wel of niet boven de executiewaarde leent.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef benzje het volgende:
By ING is de variabele rente 1,61 % en dan gaat het belastingvoordeel er nog vanaf.
Maar je moet dan het andere deel dat je langer vast wil zetten ook by ING onder brengen.
Kun je een spaarhypotheek ook versneld aflossen?
En zitten daar geen nadelen aan als de hypo afgelost is en je wilt verhuizen naar een duurder stekje waar je misschien weer moet lenen?
KEW = kapitaalverzekering eigen woningquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:08 schreef benzje het volgende:
Wat mag ik daar onder verstaan KEW?.
Als ik een spaarhypo neem ben ik beter af als ik wat meer stort in de polis?
Er is me ook een berekening aan geboden met een spaar hypo en een inlegdepot erby.
De aflos word betaalt door het depot wat is gestalt by de bank met een rente van ongeveer 4,2%.
Is dat verstandiger ?
Het extra deel wat je dan aan hypotheek neemt kan je gewoon weer HRA voor krijgen hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:52 schreef zalkc het volgende:
Afhankelijk van je leeftijd zou ik ook even kijken of het gebruikmaken van de HRA wel voordelig is...
De HRA geld maar voor 30 jaar. de kans is groot dat je tussen je 55 en 65 een grotere hypotheek hebt omdat je dan waarschijnlijk een groter huis hebt. Op 70K is de HRA ook niet zo heel veel (+/- 90¤ p/m). Maar dat zou je moeten laten uitrekenen, en je moet een gokje wagen over je toekomst.
Dat wist ik niet, dan is het inderdaad ook zinloos.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:20 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het extra deel wat je dan aan hypotheek neemt kan je gewoon weer HRA voor krijgen hoor.
Stel je neemt nu 70k, met HRA dan krijg je 30 jaar lang over die 70k HRA. Als je na 30 jaar een huis van 140k zou kopen omdat je een 2x zo groot huis koopt dan kan je nog steeds 30 jaar lang 70k HRA doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |