abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:29:58 #201
6941 APK
Factual, I think.
pi_69280808
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:25 schreef versabommie het volgende:

trug naar de basis denk ik, dat was de beste formule..
Iedereen zeurt nu al dat het te saai is, hedentendage zoiets als BB1 uitzenden is commerciële zelfmoord.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_69280818
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:25 schreef APK het volgende:

[..]

Neen.
Ik vraag mij af of er nog wel een markt voor een RLS is in Nederland na het geweld van DGK.
Wat willen de kijkers?

Ik heb totaal geen benul hoeveel mensen hier online naar kijken en heb eigenlijk het gevoel dat het niet levensvatbaar is zonder met flink aantal knullige vrijwilligers te werken die de boel uiteindelijk in de soep laten draaien.

De impact in de media is vooralsnog verwaarloosbaar.
Ik denk dat het wel kan. Als ik naar de cijfers kijk, dan zit daar toch aardig groei in en gaat er ook in die paar weken redelijk geld in om. En dat met maar een paar streamers! Als je wat meer pr gaat bedrijven, dan moet je er welhaast een leuke boterham mee kunnen verdienen. Ook vrijwilligers hoeft geen probleem te zijn, als ze maar weten wat ze moeten doen en vooral wat ze moeten laten.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:32:07 #203
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_69280835
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:26 schreef versabommie het volgende:

[..]

we zijn in staat je stuk te maken he
als je daar weer de komende 3 dagen vrolijk van wordt ...wie ben ik dan om je tegen te houden ...
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:34:16 #204
6941 APK
Factual, I think.
pi_69280857
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Ik denk dat het wel kan. Als ik naar de cijfers kijk, dan zit daar toch aardig groei in en gaat er ook in die paar weken redelijk geld in om. En dat met maar een paar streamers! Als je wat meer pr gaat bedrijven, dan moet je er welhaast een leuke boterham mee kunnen verdienen. Ook vrijwilligers hoeft geen probleem te zijn, als ze maar weten wat ze moeten doen en vooral wat ze moeten laten.
Heb je een voorbeeld van die cijfers?
Als je het op tv uitzendt kun je het op teletekst nazoeken en hits van dit subforum zeggen mij weinig nu écht vrijwel iedereen een breedband internetverbinding heeft.
pi_69280889
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:34 schreef APK het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld van die cijfers?
Als je het op tv uitzendt kun je het op teletekst nazoeken en hits van dit subforum zeggen mij weinig nu écht vrijwel iedereen een breedband internetverbinding heeft.
Die hou ik al die weken al bij, hier de stand van de halve finale De deelnemersranking
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:44:25 #206
6941 APK
Factual, I think.
pi_69280982
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:36 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Die hou ik al die weken al bij, hier de stand van de halve finale De deelnemersranking

40.000¤ oid?

Lijkt mij niet dat je daarmee uit de kosten komt.

Edit: Als de cijfers kloppen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:44:44 #207
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69280987
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:25 schreef APK het volgende:

[..]

Neen.
Ik vraag mij af of er nog wel een markt voor een RLS is in Nederland na het geweld van DGK.
Wat willen de kijkers?

Ik heb totaal geen benul hoeveel mensen hier online naar kijken en heb eigenlijk het gevoel dat het niet levensvatbaar is zonder met flink aantal knullige vrijwilligers te werken die de boel uiteindelijk in de soep laten draaien.

De impact in de media is vooralsnog verwaarloosbaar.
De impact is vooralsnog verwaarloosbaar maar er zit zo ontiegelijk veel potentie in. Daar ben ik heilig van overtuigd. Met de juiste formule kan het echt exploderen.

Ze moeten alleen geen programma willen maken. Het is geen TV. Het moet meer in de richting van webcasting (kijken hoe het met het aquarium in tokio is) en tamagotchi, je virtuele speeltje.

Ok dat zijn mijn ideeën en dat kan er ook naast zitten, ben geen producent oid, maar ik heb wel sterk dat gevoel.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_69281020
Je kunt beter deze nemen, die is cumulatief:

Wat daar niet in verwerkt is is het volgende:
Credits voor Polls
Sponsorgeld
Opbrengst van banners op die bunkersite

Overigens ik ben uitgegaan van 30 cent per stem, je moet eigenlijk die opbrengst door tweeën delen, want bij bulk stemmen zijn ze 15 cent.

Edit: die cijfers kloppen wel aardig denk ik
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:50:18 #209
6941 APK
Factual, I think.
pi_69281044
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:44 schreef Rica het volgende:

De impact is vooralsnog verwaarloosbaar maar er zit zo ontiegelijk veel potentie in. Daar ben ik heilig van overtuigd. Met de juiste formule kan het echt exploderen.
Dan heb je volgens mij dus echt een rel à la 'ZWARTE MOEDER LAAT KINDEREN IN DE STEEK!' nodig.
De reden dat BB in bv Engeland volgens mij nog werkt is omdat de tabloids er over schrijven, hier is de mediastilte oorverdovend.

Buitenlanders gaan sowieso niet (hier) kijken omdat ze de taal niet verstaan.

Dus nogmaals mijn tip aan de redactie: Als jullie internationaal willen gaan, zorg voor een groot schandaal.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:53:42 #210
6941 APK
Factual, I think.
pi_69281081
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Edit: die cijfers kloppen wel aardig denk ik
Zat ik redelijk in de buurt met die 40.000.
Maar wie controleert de cijfers van de site.
Ik heb nog geen notaris achter een laptop zonder kabel gezien zoals bij de finale van BB3. (toen wifi volgens mij nog niet gebruikt werd.)
pi_69281115
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:53 schreef APK het volgende:

[..]

Zat ik redelijk in de buurt met die 40.000.
Maar wie controleert de cijfers van de site.
Ik heb nog geen notaris achter een laptop zonder kabel gezien zoals bij de finale van BB3. (toen wifi volgens mij nog niet gebruikt werd.)
Ah, je verdenkt ze ervan dat ze zelf die tellers omhoog schroeven? Daar heb ik ook wel aan gedacht, maar als dat uit zou komen dan kunnen ze voorgoed opbokken. En ze willen juist transparant zijn en meerdere afleveringen. Daarnaast zitten er vrijwilligers van Fok!, het zou geheid uitlekken denk ik.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 03:07:23 #212
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69281210
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:50 schreef APK het volgende:

[..]

Dan heb je volgens mij dus echt een rel à la 'ZWARTE MOEDER LAAT KINDEREN IN DE STEEK!' nodig.
De reden dat BB in bv Engeland volgens mij nog werkt is omdat de tabloids er over schrijven, hier is de mediastilte oorverdovend.

Buitenlanders gaan sowieso niet (hier) kijken omdat ze de taal niet verstaan.

Dus nogmaals mijn tip aan de redactie: Als jullie internationaal willen gaan, zorg voor een groot schandaal.

True een goede mediarel geeft een lekkere boost.

Alleen dat aub niet te plat. Dan zit je zo weer in het SBS6, kamping DGK sfeertje. En de oubolligheid van BB is het ook niet.

De Bunker moet iets cult hebben vind ik.

De promo's gaven ook die indruk maar na de "gasaanvallen" was daar weinig meer van over.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  vrijdag 22 mei 2009 @ 03:10:12 #213
6941 APK
Factual, I think.
pi_69281224
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Daarnaast zitten er vrijwilligers van Fok!, het zou geheid uitlekken denk ik.
Ik heb die fans nog niet op een kritsche noot kunnen betrappen en ik las ook ergens iets over een contract dat ze getekend hebben
pi_69281260
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 03:10 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb die fans nog niet op een kritsche noot kunnen betrappen en ik las ook ergens iets over een contract dat ze getekend hebben
Geen idee of ook zij een contract hebben getekend, ik denk het niet hoor. Maar dan nog gaat het geheid uitlekken. Bovendien, Pietje, Gert, Shoarma, Copycat, ze zijn er allemaal geweest en als die onraad ruiken dan melden ze het vast wel. Ik ben redelijk wantrouwend, het schoot mij dan ook wel even door m'n hoofd, maar ik geloof niet dat ze daarmee gesjoemeld hebben
  vrijdag 22 mei 2009 @ 03:18:18 #215
2018 PC eend
relativist
pi_69281266
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 03:10 schreef APK het volgende:

[..]

maanvis bleef wel lekker kritisch ondanks hij daar een paar keer is langsgeweest
Maar dat viel wel een beetje uit de toon idd.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 03:18:59 #216
6941 APK
Factual, I think.
pi_69281268
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 03:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Geen idee of ook zij een contract hebben getekend, ik denk het niet hoor. Maar dan nog gaat het geheid uitlekken. Bovendien, Pietje, Gert, Shoarma, Copycat, ze zijn er allemaal geweest en als die onraad ruiken dan melden ze het vast wel. Ik ben redelijk wantrouwend, het schoot mij dan ook wel even door m'n hoofd, maar ik geloof niet dat ze daarmee gesjoemeld hebben
Jij was anders uiterst niet welkom bij het paranoide af.
pi_69281276
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 03:18 schreef APK het volgende:

[..]

Jij was anders uiterst niet welkom bij het paranoide af.
Viel wel mee denk ik? Dat paranoide zat er maar bij eentje tussen de oren
pi_69281318
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 03:18 schreef PC eend het volgende:

[..]

maanvis bleef wel lekker kritisch ondanks hij daar een paar keer is langsgeweest
Maar dat viel wel een beetje uit de toon idd.
Dat werd hem dan wél weer kwalijk genomen door in ieder geval eentje daar bij die Bunker. Maar idd, hulde voor Maanvis
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2009 @ 08:34:56 #219
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_69282280
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:13 schreef APK het volgende:
Wat stond jou bij voorbaat niet aan mbt het concept?
Tsja, met het concept op zich was zelfs niet eens zo heel veel mis, maar aftrappen met een gezellig samenzijn van een handjevol keuvelende semi-bekende Nederlanders, waaronder nota bene Huub en Jaap, voor mij symbool van overgeregisseerde goedkope ranzigheid, in een bunker die een uitgewoonde kelder van ook alweer zo'n wannabe-celebrity bleek te zijn, en dan daar bovenóp een bemoederende regie van FOK! zelf, met o.a. bezoekschema's, was voor mij voldoende om mijn sociale leven niet bij voorbaat voor een maand vaarwel te zeggen om me volledig hier op te gaan storten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:37:49 #220
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69282310
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Tsja, met het concept op zich was zelfs niet eens zo heel veel mis, maar aftrappen met een gezellig samenzijn van een handjevol keuvelende semi-bekende Nederlanders, waaronder nota bene Huub en Jaap, voor mij symbool van overgeregisseerde goedkope ranzigheid, in een bunker die een uitgewoonde kelder van ook alweer zo'n wannabe-celebrity bleek te zijn, en dan daar bovenóp een bemoederende regie van FOK! zelf, met o.a. bezoekschema's, was voor mij voldoende om mijn sociale leven niet bij voorbaat voor een maand vaarwel te zeggen om me volledig hier op te gaan storten.
Ik was ook sceptisch over de kickoff maar omdat Danny er zat werd het juist geen incestueze aangelegenheid.Ik denk dat jij je best had vermaakt met een maandje bunker hoor,
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:15:02 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69283821
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Als het echt een goedlopend concept wordt zullen die vrijwilligers ook betaald willen worden natuurlijk .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69283855
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:48 schreef Danny het volgende:
Onderstaande mail is vanmorgen vroeg naar Bart en Bram verzonden:
[..]

Kom maar op met de 'sneu' en 'kinderachtig' opmerkingen...
Goede mail, jammer van die opmerkingen eronder.

Vandaag trouwens een stuk over Bunker in de Volkskrant, geen woord over FOK! helaas.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:18:24 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69283898
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 03:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat werd hem dan wél weer kwalijk genomen door in ieder geval eentje daar bij die Bunker. Maar idd, hulde voor Maanvis
Bedankt
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:45:16 #224
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69285995
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Goede mail, jammer van die opmerkingen eronder.

Vandaag trouwens een stuk over Bunker in de Volkskrant, geen woord over FOK! helaas.
Zo goed is de "samenwerking" dus.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:47:06 #225
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69286064
Volgens de volkskrant 18000 betalende streamers. Hmmmmmmmmm zouden ze een 0 teveel hebben gezet?
Het hele artikel dan maar ff. Is volgens mij wel wat overtrokken. Het en enige hoogtepunt was het waterdruppelen.

Internetreality wordt steeds extremer

Door Nienke van Heukelingen
gepubliceerd op 22 mei 2009 11:25, bijgewerkt op 22 mei 2009 11:31

Op een vochtige vloer liggen terwijl er ijswater op je voorhoofd druppelt. Urenlang, met onderkoelingsverschijnselen tot gevolg. Of een boterham met levende meelwormen tegen heug en meug opeten.

Deze en andere martelpraktijken zijn aan de orde van de dag in het online realityprogramma The Bunker (www.thebunkeronline.tv) waar acht mensen 25 dagen lang worden ‘geleefd’ door de kijkers. Vanavond is de finale.

Een kale bunker met acht veldbedjes, een badkamer en een luchtruim waar via een kleine opening een paar uur per dag een straal daglicht doorheen schijnt. Het is hun enige vastigheid, want voedsel, drinken en warm water moet de deelnemers worden gegund.

Door middel van polls en stemmingsronden bepalen kijkers welke opdrachten ze moeten uitvoeren en wat voor beloning daar tegenover staat. Genade kennen de kijkers maar zelden, volgens hoofdredacteur en voormalig Big Brother-winnaar Bart Spring in ’t Veld. ‘Het zijn barmhartige sadisten’, zegt hij.

Het programma is ontwikkeld door Bram Recourt, eigenaar van Enjoy Media, een bedrijfje dat zich voornamelijk bezighoudt met format- en contentontwikkeling voor tv. Acht deelnemers zijn sinds 27 april dag en nacht te volgen via online streams. Met achttienduizend betalende (32 cent per dag) kijkers per 24 uur, is het volgens de makers een succes.

Via een onlineadvertentie konden geïnteresseerden zich opgeven. ‘Het initiatief speelt zich af op het internet. We hebben er wel aan gedacht om het op tv uit te zenden, maar dat is een stuk duurder. Bovendien is het leuk om underground en klein te beginnen.’

Het is de zoveelste Big Brother-variant waarin een groep mensen wordt opgesloten en gefilmd door tientallen camera’s. De omstandigheden worden met het realityprogramma extremer. Waar Big Brother in 1999 nog een limiet van honderd dagen had, was de periode in De Gouden Kooi ‘oneindig’. En hadden ze bij het eerste Big Brother-seizoen nog gewoon te eten en te drinken, nu wordt dat beschouwd als een luxegoed.

‘Nu noemen mensen The Bunker extreem, maar dat duurt niet lang’, zegt ontwikkelingspsycholoog Steven Pont. ‘De eerste Big Brother leidde tot Kamervragen. Als we dat nu terugzien, is het gewoon saai. Je gewenningsdrempel groeit mee. Het extreme wordt op den duur gewoon.’

Dat klinkt zorgwekkend, maar dat is het volgens Pont niet. ‘Deze instelling leidt er ook toe dat we ambitieus blijven. Je kunt het televisiemakers wel kwalijk nemen, maar de psychologie dicteert nu eenmaal een beetje dat we steeds verder op willen schuiven. Zo is de aard van de mens.’

Voormalig Big Brother-winnaar Bart Spring in ’t Veld weet als geen ander hoe het voelt om dag in dag uit te worden gevolgd door tientallen camera’s. ‘Regelmatig kan ik me beter inleven in de deelnemers dan anderen.’ Dat de kijkers bewust kiezen voor een harde en militaristische aanpak, snapt hij wel. ‘Als oud-militair weet ik hoe het voelt als het voedsel op is of als je zere voeten hebt. Je vormt samen een front en creëert een groepsgevoel. Dát vinden de kijkers mooi om te zien.’

Met nog twee overgebleven kandidaten is de eindstreep in zicht. De prijs? Rond de 10 duizend euro. ‘Het bedrag staat nog niet vast, omdat de kandidaten nog steeds geld verliezen als er iemand vrijwillig weggaat en geld terugverdienen als ze opdrachten goed vervullen. Van elke stem die de kijker uitbrengt, komt er één cent bovenop het winnende bedrag.

‘De prijs is leuk om te ontvangen, maar het gaat er mij om dat de deelnemers hebben ervaren hoe het is om terug te keren naar alleen de basisbehoeften. Geen make-up, geen droger of lekker warm bed.’

Spring in ’t Veld weet nu al dat er een The Bunker II komt. ‘Het is een succes. Dus het vervolg komt er aan.’

[ Bericht 95% gewijzigd door sunny16947 op 22-05-2009 11:52:41 ]
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_69286097
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:45 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Zo goed is de "samenwerking" dus.
Ach, allemaal van die egootjes natuurlijk. Maar samenwerken is een kunst inderdaad.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:51:16 #227
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69286207
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, allemaal van die egootjes natuurlijk. Maar samenwerken is een kunst inderdaad.
Beide partijen hadden meer kunnen en moeten halen uit die samenwerking. Nu heeft Danny de deur alweer op slot gegooid voor een vervolg lijkt het, hopelijk komt hij daar nog op terug.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:52:44 #228
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69286254
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:47 schreef sunny16947 het volgende:
Volgens de volkskrant 18000 betalende streamers. Hmmmmmmmmm zouden ze een 0 teveel hebben gezet?
Dat is dan niet terug te zien in het stemgedrag, zeker niet tijdens de duels enzo, daar had je soms een uitslag. met 40 stemmen.

Kun je t artikel even scannen of fotograferen en hier neerzetten?
  Moderator vrijdag 22 mei 2009 @ 12:11:48 #229
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_69286969
http://www.volkskrant.nl/(...)ordt_steeds_extremer

In de papieren Volkskrant staan nog een paar extra foto's, en de kop luidt daar "Wormen eten in de bunker".
Verder geen verschil. Edit: artikel op internet is ingekort

[ Bericht 6% gewijzigd door Gert op 22-05-2009 12:33:38 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2009 @ 12:13:49 #230
137949 Disana
pi_69287061
Bedankt voor het plaatsen van het artikel

Ik ben helemaal geen barmhartige sadist geweest, lol. Vaak ging ik voor de vriendelijkste keuzes. Maar dat kijkersaantal valt me reuze mee, eerlijk gezegd had ik aan maximaal 1000 gedacht.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:18:50 #231
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69287236
Die 18000 geloof ik geen ruk van. Dat was wel het gewenste aantal heb ik eerder van B&B gelezen. Ik denk dat daar een foutje in geslopen is.
Snooker is top!!!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:22:42 #232
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_69287357
Jaja.. 18.000 betalende streamers..
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_69288132
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:18 schreef sunny16947 het volgende:
Die 18000 geloof ik geen ruk van. Dat was wel het gewenste aantal heb ik eerder van B&B gelezen. Ik denk dat daar een foutje in geslopen is.
1800 komt eerder. Ik gok trouwens op maximaal 500 betalende streamers en dan hou ik het aan de hoge kant.
  Admin vrijdag 22 mei 2009 @ 12:47:57 #234
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69288203
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:22 schreef BereNDD het volgende:
Jaja.. 18.000 betalende streamers..
er staat dat het met 18000 betalende streamers een succes is. dat zegt niets over het daadwerkelijke aantal toch?
Met 1 miljoen euro ben ik miljonair. Dat zegt niets over hoeveel euro ik heb.
Aangezien later in het artikel bart wordt gequote met 'het is een succes dus een vervolg zal er komen' geeft bart dan weer indirect aan dat er meer dan 18000 betalende streamers zijn, maar er worden imo helemaal geen concrete aantallen genoemd in het artikel.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_69288333
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:47 schreef Danny het volgende:

[..]
Aangezien later in het artikel bart wordt gequote met 'het is een succes dus een vervolg zal er komen' geeft bart dan weer indirect aan dat er meer dan 18000 betalende streamers zijn, maar er worden imo helemaal geen concrete aantallen genoemd in het artikel.
Natuurlijk geeft een producent altijd aan dat het een succes is, ook als het minder is dan verwacht. Het is in mijn ogen niets meer en niets minder dan een verkooppraatje van Bart
pi_69288352
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:47 schreef Danny het volgende:

[..]

er staat dat het met 18000 betalende streamers een succes is. dat zegt niets over het daadwerkelijke aantal toch?
Met 1 miljoen euro ben ik miljonair. Dat zegt niets over hoeveel euro ik heb.
Maar werden jullie niet een beetje in the loop gehouden over hoeveel streamers er waren enzo?
  Admin vrijdag 22 mei 2009 @ 12:58:23 #237
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69288577
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar werden jullie niet een beetje in the loop gehouden over hoeveel streamers er waren enzo?
nope. er werd weleens gezegd dat het goed ging, maar geen aantallen ofzo. Gewoon dat het echt goed liep.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_69289146
18000 streamers. Daar geloof ik niets van. De meeste polls hadden 50-90 votes. Dat zou dan nog geen 0,5% zijn. Of de betrokkenheid is naadje of die 18000 klopt van geen kant.
no fastfood
pi_69289180
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:14 schreef jimmm het volgende:
18000 streamers. Daar geloof ik niets van. De meeste polls hadden 50-90 votes. Dat zou dan nog geen 0,5% zijn. Of de betrokkenheid is naadje of die 18000 klopt van geen kant.
Streamers zijn anderen dan creditkopers.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_69289209
Die 18.000 lijkt me niet eens zo onhaalbaar. Het aantal vaste streamers zal ongetwijfeld tussen de 500 en 1000 (max 1500) zitten, maar er zijn zat mensen die 8 euro over hebben om even een familielid, kennis of zelfs een vage bekende te bekijken om vervolgens niet meer terug te keren. Hetzelfde geldt voor mensen die willen zien wat The Bunker is, om dan tot de slotsom te komen dat het niks voor hun of te saai is.

15K moet in die context wel gehaald kunnen zijn. ¤7,95 is het geld niet, en het gaat hier om 0.1% van de Nederlandse bevolking.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:23:29 #241
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69289475
In het kader van openheid en transparantie zou ik wel wat cijfers willen zien. Tijd voor een kascontrôle
Snooker is top!!!
pi_69289699
Hoeveel streamers lopen er hier rond? Ongeveer 120? Laten er nog eens 80 meelezers zijn, dan ben je er denk ik wel?

Het leeft alleen op een paar fora en het is verder totaal onbekend bij de buitenwereld, dus ik kom met de beste wil van de wereld nergens aan het getal 18.000
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:38:00 #243
6941 APK
Factual, I think.
pi_69289991
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:15 schreef FuTilE het volgende:
Die 18.000 lijkt me niet eens zo onhaalbaar. Het aantal vaste streamers zal ongetwijfeld tussen de 500 en 1000 (max 1500) zitten, maar er zijn zat mensen die 8 euro over hebben om even een familielid, kennis of zelfs een vage bekende te bekijken om vervolgens niet meer terug te keren.
Dan zouden de bewoners wel erg veel familie en bekenden moeten hebben.

In het artikel staat '18.000 betalende (32 cent per dag) kijkers per 24 uur', daarmee wordt idd de suggestie gewekt dat er dagelijks 18.000 mensen betaald kijken.
Lijkt mij meer dat er maximaal 18.000 kijkers zijn (geweest) en dat ze de gratis kijkers meetellen.

Weet iemand nog hoeveel mensen er per stream naar DGK keken?

In het artikel staat overigens ook dat de locatie van de bunker zorgvuldig geheim wordt gehouden.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:40:01 #244
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69290057
Ik heb Bart net gesproken per foon en het betalende is een misquote. Er zijn 18.000 kijkers, niet per se betalende.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:40:27 #245
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69290068
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef APK het volgende:

[..]

Weet iemand nog hoeveel mensen er per stream naar DGK keken?

Volgens een ooit gedane uitspraak van Huub was dat 30.000
Snooker is top!!!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:42:12 #246
6941 APK
Factual, I think.
pi_69290137
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:40 schreef sunny16947 het volgende:

Volgens een ooit gedane uitspraak van Huub was dat 30.000
Dan is 18.000 wel netjes zonder een ondersteunend tv programma.

Edit: Als het waar is.
pi_69290159
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:40 schreef Stefan het volgende:
Ik heb Bart net gesproken per foon en het betalende is een misquote. Er zijn 18.000 kijkers, niet per se betalende.
Mooi rond getal, maar ik geloof er geen zak van
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:48:20 #248
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69290352
Hmmmmmmm ff denken. Ten tijde van DGK met 30.000 streamers had NL 20.000 leden bereikt. De andere 10.000 zouden dan bij Fok, Vol en nog wat kleinere fora's hebben gezeten.

NL heeft er nu een kleine 3000 waarvan er mss 30 streamen.
Vol ?
FOK ?

Kan me niet voorstellen dat er zoveel streamen zonder fora of bij de kleinere fora's
Snooker is top!!!
pi_69290377
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef APK het volgende:

[..]

Dan zouden de bewoners wel erg veel familie en bekenden moeten hebben.

Mja, selective quoting FTW

Daaronder staat dan ook dat er ook mensen zijn die alleen het concept even willen bekijken (zonder familie of kennis te zijn). Ik geef toe, 18.000 is a stretch, maar wmb niet totaal ondenkbaar. Maar goed, het zijn dus 18.000 al dan niet betalende kijkers, volgens Bart.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:50:34 #250
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69290440
18.000 kan best, naast FOK! heb je de kleinere fora maar ook de achterban. En met de gratis link kan iedereen makkelijk een paar minuten kijken.

Qua credits zitten we aan de 140.000 ofzo? Dus 18.000 kijkers is zo gek nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')