Kom maar op met de 'sneu' en 'kinderachtig' opmerkingen...quote:Beste Bram en Bart,
We hebben bij onze meet diverse afspraken gemaakt. Op basis van het door jullie aangegeven concept hebben we toegezegd voor jullie het forum en de chat te onderhouden, wat we keurig gedaan hebben.
We hadden volledige vrijheid als het op de inhoud op fok.nl aankomt, maar daarover is al meerdere malen geklaagd door onder andere Bart. Onze users zijn geschoffeerd en voor Calimero en Dom uitgemaakt door jullie redactie (denk daarbij aan Huub en Bart), we zijn duidelijk voorgelogen (zoals Dementor heeft toegegeven gisteren mbt het mascara incident), ondanks dat het tegendeel meermaals werd beweerd (waarbij we dus ook zijn voorgelogen). Een ander redactielid (Mariell) heeft ons met juridische stappen bedreigd omdat foto's die op een openbare plek stonden niet gelinked mochten worden, nadat ze zelf vertelde dat het geen enkel probleem was.
Bart heeft Johan gesproken en diverse uitspraken gedaan die neigen naar het dreigen met juridische stappen als de inhoud op FOK! niet verandert. Er werd daarbij gesproken over inkomstenderving en dat dat niet geaccepteerd zou worden, en er werd gehint naar fysiek geweld door Bart's herhaaldelijke opmerkingen dat ik maar eens langs moest komen en daar de vragen moest stellen die ik publiekelijk stel. Op de vraag hoe hij dat bedoelt omdat ik het idee heb dat het een dreigement is werd slechts geantwoord dat hij weet dat ik dat denk. Ik wens niet bedreigd te worden. Ook niet verkapt of op slinkse wijze.
Ook zijn diverse beloftes vanuit jullie kant niet waargemaakt. We mochten opdrachten aanleveren, maar daarvan is er niet één (correct) uitgevoerd. Wel meende Bart de FOK!kers te moeten schofferen door ons te dom te noemen een fatsoenlijke opdracht te bedenken. We zouden een live webcam van de redactie krijgen, maar die is er nooit gekomen. De chat zou oorspronkelijk in de bunker te zien zijn, maar dat ging niet door. En zo zijn er heel wat zaken toegezegd maar nooit waargemaakt.
Maar het belangrijkste;
De reden voor FOK! om zich in dit project te mengen was omdat ik geloofde in het concept en volledig achter dat concept kon staan. Openheid en eerlijkheid naar kijker en deelnemer. Geen gemanipuleer door de redactie, geen kijkersbedrog en transparantie bij het stemmen.
- Bij de boodschappenlijst op de site staat 'maak kans op geweldige dagprijzen'. Daarvan is er niet één uitgekeerd.
- Polls zijn vaak zo onduidelijk dat ze op veel manieren kunnen worden geïnterpreteerd
- De eindtijden stonden er lange tijd niet bij waardoor volkomen onduidelijk werd wat de eindstand is. Het is eenvoudig de polls pas te sluiten op het moment dat de uitslag aansluit op de wensen van de makers
- Nu de eindtijden er wel bij staan (maar niet middels een timer lopen) blijven polls alsnog vaak staan waardoor mensen dus voor niets een (betaalde) stem uitbrengen
- Bij het stemmen op het dagduel en de boodschappen is geen enkele transparantie.
- er wordt gelogen, zoals gisteren is toegegeven
Met name dat laatste is iets dat enorm tegen mijn principes en rechtvaardigheidsgevoel indruist, en ook de reden dat we na de bunker 1 de samenwerking stop zullen zetten. Indien er vraag naar is vanuit onze user zullen we gewoon een forum openen voor een eventueel vervolg, maar daarop zal de redactie niet langer welkom zijn. Ook staken we alle promotionele zaken, waaronder de aandacht op onze frontpage, fok!tv en de bannercampagne op google adwords en zullen we geen FOK!crew meer die kant op sturen.
Ik wens jullie beiden alle succes van de wereld met je nieuwe concept, maar zoals het nu geworden is sluit het niet aan op het concept van FOK! waar we open en eerlijk zaken bespreken. En sluit het beslist niet aan op mijn persoonlijke principes en normen en waarden. Niet liegen staat bij mij hoog in het vaandel en ik kan en wil niet geassocieerd worden met een concept waarbij het feit dat de redactie de kijker bewust voorliegt tussen neus en lippen wordt afgedaan alsof het een volstrekt onbelangrijk en triviaal iets is.
We zouden na de bunker bekijken of en hoe we nog verder willen. Bij deze is daar mijn visie op gegeven. We maken deze bunker nog af de laatste 2 dagen en daarna is het over wat mij betreft. Jullie hebben me net iets te lang geduwd en ik heb al eerder gezegd dat ik op het punt stond de samenwerking te verbreken. Ik ben een man van mijn woord. Bart had dat kunnen en moeten weten.
Succes met je nieuwe partner en succes met je format.
Persoonlijk heb ik geen problemen met jullie, maar de bunker is niet het programma geworden dat toegezegd was. De 5000 euro sponsoring graag minus de belasting in de prijzenpot voor de winnaar. Je ontvangt nog het eindbedrag dat we met het forum en de chat hebben opgehaald. Die mag je volledig hebben in plaats van voor 50%. Gaat om een paar honderd euro.
mvg,
Danny Roodbol
FOK.nl
Is dat niet een beetje erg rigoreus?quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:48 schreef Danny het volgende:
Indien er vraag naar is vanuit onze user zullen we gewoon een forum openen voor een eventueel vervolg, maar daarop zal de redactie niet langer welkom zijn.
mee eensquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:09 schreef Spooky4u het volgende:
Sneu en kinderachtig? Nee, dat niet. Maar het pad dat gelopen is tot deze conclusie kan ik me nog steeds niet in vinden.
Heb je als partner afspraken gemaakt die niet nagekomen worden, dan zou ik me direct tot die mensen richten en niet via een weg die voor de hele wereld openstaat. In plaats van B&B een evaluatietraject te laten starten om hoe nu goed met de community om te gaan en lering uit TBO1 te trekken gooi je nu de deur al dicht.
Wellicht het moeilijkste van het hele project is de streamer tevreden te houden en naar te luisteren. Aangezien B&B nu met een andere partner in zee moeten gaan zullen zij hier nu geen lering uit kunnen trekken en kunnen dus hiervoor weer op 0 beginnen.
Als ze de reacties van verschillende users hier gelezen hadden dan hebben ze genoeg waardevolle feedback op het niet uitgewerkte concept. Als ze daar blind voor zijn dan zijn ze ook doof voor een evaluatiegesprek.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:09 schreef Spooky4u het volgende:
Sneu en kinderachtig? Nee, dat niet. Maar het pad dat gelopen is tot deze conclusie kan ik me nog steeds niet in vinden.
Heb je als partner afspraken gemaakt die niet nagekomen worden, dan zou ik me direct tot die mensen richten en niet via een weg die voor de hele wereld openstaat. In plaats van B&B een evaluatietraject te laten starten om hoe nu goed met de community om te gaan en lering uit TBO1 te trekken gooi je nu de deur al dicht.
Wellicht het moeilijkste van het hele project is de streamer tevreden te houden en naar te luisteren. Aangezien B&B nu met een andere partner in zee moeten gaan zullen zij hier nu geen lering uit kunnen trekken en kunnen dus hiervoor weer op 0 beginnen.
I agree , Danny ontneemt ons zo de kans op rellenquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:10 schreef APK het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje erg rigoreus?
Ze kunnen hier toch gewoon posten / liegen () als de naam FoK! er verder niet aan verbonden is?
Dit vind ik foutjes die er in de eerste editie nu eenmaal in zitten, het is een groeiproces.quote:- Bij de boodschappenlijst op de site staat 'maak kans op geweldige dagprijzen'. Daarvan is er niet één uitgekeerd.
- Polls zijn vaak zo onduidelijk dat ze op veel manieren kunnen worden geïnterpreteerd
- De eindtijden stonden er lange tijd niet bij waardoor volkomen onduidelijk werd wat de eindstand is. Het is eenvoudig de polls pas te sluiten op het moment dat de uitslag aansluit op de wensen van de makers
- Nu de eindtijden er wel bij staan (maar niet middels een timer lopen) blijven polls alsnog vaak staan waardoor mensen dus voor niets een (betaalde) stem uitbrengen
- Bij het stemmen op het dagduel en de boodschappen is geen enkele transparantie.
- er wordt gelogen, zoals gisteren is toegegeven
Evaluatiegesprek is altijd nadien. Een evaluatie wordt nooit gehouden als er toch geen invloed heeft. Nu was het in een lopend project en is er geen tussenevaluatie geweest.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:13 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als ze de reacties van verschillende users hier gelezen hadden dan hebben ze genoeg waardevolle feedback op het niet uitgewerkte concept. Als ze daar blind voor zijn dan zijn ze ook doof voor een evaluatiegesprek.
Juist op een forum als FOK! wordt het hele concept de hele tijd gewogen. Dat moet je tussenevaluatie zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:18 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Evaluatiegesprek is altijd nadien. Een evaluatie wordt nooit gehouden als er toch geen invloed heeft. Nu was het in een lopend project en is er geen tussenevaluatie geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |