quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:09 schreef Northside het volgende:Kom je veel nieuwe vrouwen tegen in je leven? En dan dus ook dat je met ze praat enzo, niet alleen tegenkomen he.
Mja, eerlijk gezegd valt dat een bietje tegen. Ik werk in een sector waarin het vrij schaars is qua vrouwen, ik hoop via het tennissen waar ik sinds kort met een vriend weer eens aan begonnen ben wat nieuwe contacten op te doen. Beperkt zich alleen tot nu toe tot ff tennissen met z'n 2-en op een vaste avond per week die in ons beiden drukke agenda's past. Ik ga proberen mee te doen met die georganiseerde dingen in de weekenden, clubkampioenschap enzo, maar dan wil ik eerst weer ff mijn techniek opnieuw onder de knie hebben.
Als ik mijn probleem zelf ff analyseer kom ik tot de conclusie dat mijn werk iets teveel tijd vreet, wat ten koste gaat van een sociaal leven, zo zit ik nu 2 dagen per week in Zuid-Limburg, wat een takke-end weg is, gaat dus veel reistijd aan verloren en wekelijks een hotelovernachting. Deze situatie duurt tot eind 2009, daarna ga ik echt streven naar meer werk dichter bij huis. Dit is even leuk en goed voor de economie, maar ik besef me langzamerhand dat er meer in het leven is dan alleen maar werken, kom toch altijd weer in een leeg huis thuis...
Goed, werk is het ene deel van het probleem, het andere deel misschien mijn sociale vaardigheden? Ik weet van mezelf dat ik in het zakelijk bestaan en met vrienden mij perfect kan handhaven. Met vrienden omdat ik hen door en door ken en zij mij ook, zijn al langdurige vriendschappen, en in het zakelijk verkeer loopt het prima ivm commercieel inzicht, bereidheid me in andermans gedachten te verplaatsen en kennis van zaken, daardoor zit je al snel op 1 lijn. Maar ik ben denk ik te passief wat betreft contact maken met nieuwe mensen buiten werk om. Misschien een soort van bindingsangst of verlegenheid, geen idee. Ik heb misschien een iets te passieve 'kat uit de boom-kijk' houding ofzo. Maar wat me interesseert, ik zie mensen om me heen die waarvoor ik volgens mij niet onder hoef te doen qua uiterlijk/sociale vaardigheden e.d., en toch lukt het hen wel geheel ongecompliceerd een leuke relatie te scoren. MIjn vrijgezellenbestaan is voor mij lang geen issue geweest, maar ik krijg nu toch een soort nesteldrang en vraag me daardoor ook af waarom het tot op heden niet gelukt is. Zou mooi zijn als hier een lotgenoot is die weet hoe je deze impasse moet doorbreken