Hij stopt het ook in potjes hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:02 schreef Alicey het volgende:
Zit er veel smaakverschil tussen verse honing en honing uit pot? Het klinkt wel als een smakelijk idee.
Ja. De bij maakt de honing uit bloesems en andere bloemen. En het verschil tussen die verschillende soorten proef je goed. We hebben toevallig vorig jaar een stuk of 12 soorten geproefd bij een andere imker en de verschillen in smaak zijn echt erg groot. Zo vond Rewimo koolzaadhoning erg lekker en die vond ik dus juist weer niet lekker. En ik vond een andere weer lekker (ik dacht kastanje) en dat was weer niets voor Rewimo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:02 schreef Alicey het volgende:
Zit er veel smaakverschil tussen verse honing en honing uit pot? Het klinkt wel als een smakelijk idee.
Ze gaan de koningin achterna. Zit die in de korf, dan gaan ze de korf in.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Tof verslag. Ik had er geen idee van dat die bijen zich zo 'makkelijk' zouden laten vangen in die korf. Dat hij die klont zo'n beetje in de korf kon dumpen, zonder dat ze alle kanten uit vlogen!
Njah, ik bedoel meer zo'n potje in de supermarkt waar nog een bunch of E nummers zijn bijgestopt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij stopt het ook in potjes hoorMaar lindenhoning schijnt vers het lekkerst te zijn. En de verse heeft hij over 2 weken.
Interessant, bedanktquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja. De bij maakt de honing uit bloesems en andere bloemen. En het verschil tussen die verschillende soorten proef je goed. We hebben toevallig vorig jaar een stuk of 12 soorten geproefd bij een andere imker en de verschillen in smaak zijn echt erg groot. Zo vond Rewimo koolzaadhoning erg lekker en die vond ik dus juist weer niet lekker. En ik vond een andere weer lekker (ik dacht kastanje) en dat was weer niets voor Rewimo.
Honing uit de winkel mankeert verder niets aan, maar je weet niet welke smaken erin zitten, sowieso zijn dat altijd verschillende soorten door elkaar. En als er dan toevallig nog Chinese honing tussen zit is de kans groot dat je gewoon opgeloste suiker zit te eten..
Tot vorig jaar dacht ik ook honing=honing. Maar da's dus niet zo..quote:
Op zich viel dat wel mee, tot we ze in de muur en in huis zagen. Dat was idd wel ff schrikken, ja.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mooi verslag zo!
Ik zou me rot schrikken van zo'n zwerm!
Wat dacht je van mij.. Ik stond die trap vast te houden en zag niet eens wat er gebeurde, maar intussen stortten er om me heen wel hele trossen met bijen naar beneden. Kennelijk laten die stomme beesten zich gewoon naar beneden vallen zonder weg te vliegen..quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:01 schreef Rewimo het volgende:
Ik vond het wel even eng toen die man misknipte, toen stortte er een deel van de zwerm naar beneden. En qltel was dan wel ingepakt, maar Christan en ik niet. We zijn toen nog maar even een paar meter extra achteruit gegaan
Ach, die man is er 79 mee geworden. Dus dan zal het wel meevallen..quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:15 schreef Stout het volgende:
impressive !! En Qltel, dat je dat durfde man, dapper hoor
Een stuk aangenamer dan een zwerm wespen iig.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Ophelia, een bijenvolk hoort heel erg bij elkaar. Sterker, ze kunnen niet zonder elkaar en daarom kleven ze aan elkaar als ze zwermen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |